עבור לתוכן

איזה פאנל מציג טקסט בצורה הטובה ביותר?

Featured Replies

פורסם

כותרת

פורסם

בעיקרון אפשר לחלק את הצורה הנעימה ביותר לעבודה עם טקסט באופן הבא:

1) לעבודה ממושכת ללא תלות בגודל הטקסט ומידת הפיקסול שלו פנלים מסוג VA ו-IPS מאפשרים לעבוד ללא הפרעות מאחידות משתנה ברציפות של הרקעים בעת הזזות ראש קטנות, כפי שזה אופייני לפנל TN. הדבר מאפשר תפוקת עבודה נעימה ויעילה יותר עם קריאת טקסט לאורך זמן, בתנאי שמכוונים את הבהירות לרמה נמוכה ולא מסנוורת, והישיבה מול המסך נעשית כך שהעיניים ממוקמות בחלק העליון של המסך ומכוסות חלקית ע"י העפעפיים למניעת יובש ואדמומיות בעיניים.

2) גודל הטקסט ומידת הפיקסול שלו משתנים בהתאם לגודלו של המסך. ב-19" ו-27" גודל הפונטים ומידת הפיקסול שלהם היא הגבוהה ביותר. יש שאוהבים את זאת להתמקדות קלה יותר של הראייה עם שימוש מינימלי בהגדלות ויש שמוצאים את הפיקסול כקצת מפריע רק אחרי שהתרגלו לגדלים הבאים: ב-20" ו-30" מתקבל גופן קטן אבל הוא הכי פחות מפוקסל גם תוך שימוש בהגדלות. 24" ו-21" רגיל/רחב מראים גופן שהוא בגודל נוח יחסית ועדיין לא מפוקסל מדי כמו 19". ב-22" הגופנים קרובים מאוד במראם כמו אלו שב-19".

פורסם

נתון נוסף שכדאי להתייחס אליו הוא עומק הצבע השחור, נתון שלא מופיע במפרט היצרן אך רבות מן הסקירות מתייחסות אליו. ככל שהשחור כהה יותר, כך הטקסט השחור נתפס חד וקריא יותר.

מן הבחינה הזאת אני לא חושב שיש הרבה מתחרים לסמסונג 971P, השחור שלו פשוט פנטסטי.

פורסם

מסכים איתך בהחלט. גם יחס ניגודיות הסטטית (בניגוד לדינמית) משפיע על חוויית הקריאה, במיוחד כשהוא נשמר יציב על אותה רמה ומנוצל במלואו לאורך הטווח הדינמי של הבהירות.

971P הוא דוגמה למסך שמצטיין בכך בטווח בהירות מסויים. את היחס של 1500:1 לא ניתן בפועל לנצל בו לקריאת טקסט, כי הוא בא לידי ביטוי בבהירות גבוהה, שלא נוחה לראייה האנושית. ההבדלים הקיצוניים בין רמת הבהירות והניגודיות יכולים דווקא להציק לעין, אולם כשמפחיתים את הבהירות לרמה של 100 ניטים (קרוב לרמת בהירות מקסימלית של CRT ), יש יחס ניגודיות קרוב לזה שרואים ב-S1931, ולכן נעים גם להשתמש בו. כאשר קונים מסך שיש לו את התכונה לשמור על יחס ניגודיות סטטי מקסימלי לאורך הטווח הדינמי של הבהירות ניתן לקבל טקסט כהה בכל בהירות רצויה לעבודה ולא חייבים להגביר את הבהירות להגדרות היצרן בסרטים ולעריכת וידאו בישיבה קרובה זה אחד מהפרמטרים החשובים לעורכי וידאו.

לי למשל היה מאוד קשה להתרגל לטקסט הפחות שחור ב-2407WFP לעומת זה שב-S1931 (כי יחס הניגודיות צונח יותר, ככל שמפחיתים בהירות ע"י הורדת RGB במקביל). ההסתגלות הייתה ממושכת למדי בגלל ההתנסות שלי עם האיזו. מי שלא התנסה במסך בעל ניגודיות גבוהה יציבה, פחות יוטרד מזה מההתחלה, אבל בעיקרון אכן מומלץ לעשות את המירב לרכוש מסך, שמצטיין בתחום הזה. מה לעשות שעל מנת ליהנות מפנל VA זול במסכי 24", צריך לפעמים להתפשר?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים