עבור לתוכן

מצב המתמטיקה בארץ - הכל כנראה מתחיל ביסודי

Featured Replies

פורסם

לא הייתי רוצה להיות אקדמאי ולגמור את החיים שלי בתור מורה, זה הדבר האחרון שאקדמאי ייעשה. ::)

  • תגובות 44
  • צפיות 3.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

חח אצלי היסודי היה בדיחה אחת גדולה :lol: כל יום ראשון היה טקס שצריך להתכונן אליו אז הינו עושים חזרות ואל תשכחו יש גם

טקסים בחגים וכו' טקס סיום בכלל לא למדנו שלוש שעות ביום במשך חצי שנה בשביל חזרות לטקסים :kopfpatsch: ... המורות לא יכולות לעשות כלום מול

כיתה של 40 תלמידים.. בערך 20% מהשיעורים נגמרו אחרי שהמורה התיחלה לבכות כי הפריעו לה יותר מידי ועשו לה כול מיני דברים מי שמבין מבין (בטוח כולם

מבינים) המחנכת בכלל היתה טיפשה שכל היום סיפרה לנו על החיים שלה וכמה היא הייתה בלונדינית ויפה כשהיתה צעירה ועשתה לנו שיעורי הרפיה(שמה מוזיקה

ואומרת לנו לחשוב מחשבות חיוביות וללכת לכיוון האור בלה בלה.. :screwy: ) המנהלת העדיפה להתעסקת בלהחרים לנו את הכדור בכדורגל ואז הינו משחקים

משחקים שכשאני חושב עליהם הם די כואבים והרבה יותר אלימים כמו חמור חדש וקדווה הינו משחקים מתחת לחלון שלה משחקים שמבוססים על מכות ולא כדורגל

בטח היא העדיפה את זה :nixweiss: בקיצור ביסודי אני לא זוכר אפילו מורה אחד שבאמת אני אזכור לטובה בעתיד

רוצים אני יעבור לסיפורים בחטיבה?... בקיצור לא באתי בכלל לשיעורים ותעודה שלי בסוף שנה היה 97% חיסורים הדבר הטוב היחיד היה פרויקט של

משרד החינוך אולי אתם מכירים אומץ :כיתה של 15 תלמידים עם מורה ומתרגלת שהיא בעצם כמו מורה פרטית ומי שלא מבין היא עוזרת לו אפילו אחרי שעות הלימודים. וזה מה שהחזיר אותי קצת למסלול הוא התחיל בכיתה ט' אני לא רואה את עצמי עם כמעט בגרות (מסיים בקיץ בעזרת השם) בלי הפרויקט הזה

בתיכון למזלי קיבלתי 4 מורים מצוינים מתוך 10 יש גם גרועים כמו המורה למטמתיקה שאתם מזכירים אני מבין זה בעיה ארצית... בקיצור הבעיה היא בכל המערכת

שנקראת מערכת החינוך שהקשר בינה לבין חינוך הוא אפסי ולפי דעתי צריך רפורמה בכל המערכת כמו בפינלנד והדבר שצריך להתחיל איתו זה משאבים (אנושים

כמו מורים טובים וכספים) והפסקת הטקסים זה לא הגיוני שלפי סדרי העדיפויות של המורים הם יפסיקו את השביתה כדי לערוך טקסים ולא יפסיקו כדי

ללמד את התלמידים וקצת בלי קשר זה רק אני חושב שבגרות בספורט נועדה אך ורק כדי להמציא יחידה פקטיבית ולעזור למי שלא לומד???

פורסם

כן....

רק שיש ישיבות, להכין את החומר, להכין מבחנים, לבדוק מבחנים, לדבר עם ההורים, לעזור לתלמידים ....

בשורה התחתונה מי שבוחר בקריירה של הוראה בקושי יכול להתקיים מזה. או שאתה גם מצפה שכל מורה יבחר לעצמו עוד עבודה....

חוץ מזה 40 שקל לשעה בשביל אקדמאי זה לא כזה טוב, אבל לא משנה.

אה, נכון, מאד קשה לפתוח מחברת ולהחליט מה להכתיב מחר בשיעור. אכן עבודה מפרחת. וישיבה פעם בחודש עם קפה ועוגה זה בכלל הורג אותם. נאצים לא עשו כאלה דברים לבני אדם.

אבל מה עם רופאים שעד גיל 40 מרוויחים גרושים? או אולי עובדים סוציאלים שקורעים את התחת פי כמה וכמה ממורים ונחשפים למראות של התעללות והזנחה על בסיס יומיומי בשביל גרושים ומשום מה הם לא שובתים.

אף אחד לא הולך להוראה בשביל הכסף. הולכים להוראה בשביל תחושת סיפוק. מורים במדינת ישראל לא סובלים בגלל השכר, הם סובלים בגלל כיתות צפופות, אלימות, חוסרת משמעת וחוסר תמיכה מצד המערכת. כסף זה רק תירוץ.

פורסם

חח אצלי היסודי היה בדיחה אחת גדולה :lol: כל יום ראשון היה טקס שצריך להתכונן אליו אז הינו עושים חזרות ואל תשכחו יש גם

טקסים בחגים וכו' טקס סיום בכלל לא למדנו שלוש שעות ביום במשך חצי שנה בשביל חזרות לטקסים :kopfpatsch: ... המורות לא יכולות לעשות כלום מול

כיתה של 40 תלמידים.. בערך 20% מהשיעורים נגמרו אחרי שהמורה התיחלה לבכות כי הפריעו לה יותר מידי ועשו לה כול מיני דברים מי שמבין מבין (בטוח כולם

מבינים) המחנכת בכלל היתה טיפשה שכל היום סיפרה לנו על החיים שלה וכמה היא הייתה בלונדינית ויפה כשהיתה צעירה ועשתה לנו שיעורי הרפיה(שמה מוזיקה

ואומרת לנו לחשוב מחשבות חיוביות וללכת לכיוון האור בלה בלה.. :screwy: ) המנהלת העדיפה להתעסקת בלהחרים לנו את הכדור בכדורגל ואז הינו משחקים

משחקים שכשאני חושב עליהם הם די כואבים והרבה יותר אלימים כמו חמור חדש וקדווה הינו משחקים מתחת לחלון שלה משחקים שמבוססים על מכות ולא כדורגל

בטח היא העדיפה את זה :nixweiss: בקיצור ביסודי אני לא זוכר אפילו מורה אחד שבאמת אני אזכור לטובה בעתיד

רוצים אני יעבור לסיפורים בחטיבה?... בקיצור לא באתי בכלל לשיעורים ותעודה שלי בסוף שנה היה 97% חיסורים הדבר הטוב היחיד היה פרויקט של

משרד החינוך אולי אתם מכירים אומץ :כיתה של 15 תלמידים עם מורה ומתרגלת שהיא בעצם כמו מורה פרטית ומי שלא מבין היא עוזרת לו אפילו אחרי שעות הלימודים. וזה מה שהחזיר אותי קצת למסלול הוא התחיל בכיתה ט' אני לא רואה את עצמי עם כמעט בגרות (מסיים בקיץ בעזרת השם) בלי הפרויקט הזה

בתיכון למזלי קיבלתי 4 מורים מצוינים מתוך 10 יש גם גרועים כמו המורה למטמתיקה שאתם מזכירים אני מבין זה בעיה ארצית... בקיצור הבעיה היא בכל המערכת

שנקראת מערכת החינוך שהקשר בינה לבין חינוך הוא אפסי ולפי דעתי צריך רפורמה בכל המערכת כמו בפינלנד והדבר שצריך להתחיל איתו זה משאבים (אנושים

כמו מורים טובים וכספים) והפסקת הטקסים זה לא הגיוני שלפי סדרי העדיפויות של המורים הם יפסיקו את השביתה כדי לערוך טקסים ולא יפסיקו כדי

ללמד את התלמידים וקצת בלי קשר זה רק אני חושב שבגרות בספורט נועדה אך ורק כדי להמציא יחידה פקטיבית ולעזור למי שלא לומד???

איזה חיים היו לך..... כמעט כולנו היינו בלאגניסטים בייסודי, ודווקא ביסודי זו הייתה התקופה הכי יפה של החיים.

הייתי מקבל ברוב במקצועות למעלה מ-80 ובקלות, כי היה אפשר לשמוע את המורה בקלות (היו אצלנו איזה 28 תלמידים) וגם היא הייתה מורה טובה ותמיד הייתה נמצאת לעזרה.

חבל שהממשלה לא מעריכה מה שקורה פה כאשר כבר הזמן טס לו ולמעלה מ-40 יום שובתים ארגון המורים וחלק נכבד מהתלמידים בארץ לא לומד.

אני מקווה שיהיה פה רפורמה בנושא ושיטות הלימוד ומס' התלמידים בכיתה יישתנה.

פורסם

אה, נכון, מאד קשה לפתוח מחברת ולהחליט מה להכתיב מחר בשיעור. אכן עבודה מפרחת. וישיבה פעם בחודש עם קפה ועוגה זה בכלל הורג אותם. נאצים לא עשו כאלה דברים לבני אדם.

אבל מה עם רופאים שעד גיל 40 מרוויחים גרושים? או אולי עובדים סוציאלים שקורעים את התחת פי כמה וכמה ממורים ונחשפים למראות של התעללות והזנחה על בסיס יומיומי בשביל גרושים ומשום מה הם לא שובתים.

אף אחד לא הולך להוראה בשביל הכסף. הולכים להוראה בשביל תחושת סיפוק. מורים במדינת ישראל לא סובלים בגלל השכר, הם סובלים בגלל כיתות צפופות, אלימות, חוסרת משמעת וחוסר תמיכה מצד המערכת. כסף זה רק תירוץ.

אתה מדבר שטויות.

בסין למשל,השכר של המורים נמצא במקום הראשון של דרוג השכר.

וזה עבודה הרבה יותר קשה ממה שנדמה לך.

פורסם

Chymes, הגזמת.

מה זה הזלזול הזה?

"רק לפתוח מחברת ולהחליט"?! מן הסתם בגישה כזו אכן החינוך יהיה בקנטים. :nixweiss:

יש מספיק מה לעשות- לחזור על החומר (אף אחד בעולם לא זוכר הכל בע"פ), להחליט על תוכנית טובה שתתאים לתקופה ולכיתה עצמה וכו'.

אני לא מורה- אז אני לא יכול להגיד בדיוק.... ולא נראה לי שגם אתה.

אל תשווה בין משכורת של רופא למשכורת של מורה... רופא מרוויח הרבה יותר.

אני לא יודע בדיוק כמה עובד סוציאלי מרוויח ומה הוא עושה האמת, אז אני לא אגיב על זה.

איזה מן דבר זה להגיד "אף אחד לא הולך להיות מורה בשביל הכסף אלא בשביל הסיפוק"?!?!?!?!?!??! :bash:

כל אחד, מן הסתם, משתדל ללכת למקצוע שיתן לו סיפוק. בחיי שזה משפט טיפשי.

לא שמעתי על זה שסיפוק קונה אוכל במכולת.

זה שהמורים לא מרוצים כי אין להם "סיפוק" מעניין לי את התחת. מה שמשנה זה:

א. מה שקורה עם מי שלומד.

ב. בכל זאת, לא הגיוני שבן אדם עם וותק גבוה ותואר אקדמי ירוויח משכורת מזערית בהשוואה לכמעט כל דבר אחר בשוק (אתה מוזמן לבדוק אם אתה רוצה).

פורסם

Chymes, הגזמת.

מה זה הזלזול הזה?

"רק לפתוח מחברת ולהחליט"?! מן הסתם בגישה כזו אכן החינוך יהיה בקנטים. :nixweiss:

יש מספיק מה לעשות- לחזור על החומר (אף אחד בעולם לא זוכר הכל בע"פ), להחליט על תוכנית טובה שתתאים לתקופה ולכיתה עצמה וכו'.

אני לא מורה- אז אני לא יכול להגיד בדיוק.... ולא נראה לי שגם אתה.

אבל זה בדיוק מה שהם עושים. מה מורה להיסטוריה עושה חוץ מהכתבת סיכומים? או אולי מורה לאזרחות? תנ"ך? ספרות? גיאוגרפיה? כלום. הם יכולים לצלם את המחברת שלהם, לחלק את הצילומים לתלמידים ולשלוח את כולם לבית. אה, אופס, היום יש משהו כזה - ספרי מיקוד. ספרי מיקוד זו הוכחה נוספת שמורים לא עושים כלום ואת "העבודה" שלהם ניתן לצלם לתלמידים ולמכור אותה ב-50 שקלים ואני מבטיח שהם יקבלו ציונים טובים בבגרות.

אל תשווה בין משכורת של רופא למשכורת של מורה... רופא מרוויח הרבה יותר.

בוא נראה: מסיימים תיכון בגיל 18, מתגייסים לצבא ומשתחררים בגיל 21 - 22. אם עומדים בתנאי הקבלה האסטרונומים של פקולטות לרפואה במדינת ישראל ומתחילים ללמוד בגיל 22 מסיימים ללמוד בגיל 29 - 30. אחר כך עושים מספר שנות התמחות בשביל גרושים ורק בגיל 36 - 37 מתחילים להרוויח משכורת סבירה בקופת חולים. גם הבאתי דוגמא קלאסית למקצוע שלומדים בשביל סיפוק ולא רק בשביל כסף.

ב. בכל זאת, לא הגיוני שבן אדם עם וותק גבוה ותואר אקדמי ירוויח משכורת מזערית בהשוואה לכמעט כל דבר אחר בשוק (אתה מוזמן לבדוק אם אתה רוצה).

צא מבועת ההייטק ותריח את שוק העובדה של מדינת ישראל. אתה יודע כמה אקדמאים מרוויחים גרושים? ותאמין לי הם לא מקבלים 100 ימי חופש בשנה בתשלום, שנה חופש בתשלום כל שנה שביעית ועובדים בלחץ 24 שעות בשבוע.

[br]פורסם בתאריך: 30.11.2007 בשעה 22:23:57

אתה מדבר שטויות.

בסין למשל,השכר של המורים נמצא במקום הראשון של דרוג השכר.

וזה עבודה הרבה יותר קשה ממה שנדמה לך.

בולשיט. נגיד אני מעלה את השכר של המורים ל-20,000 בחודש. פתאום בעיות המשמעת יעלמו? פתאום תלמידים יפסיקו לקלל מורים? פתאום תלמידים יתחילו ללמוד? בולשיט. שכר זה רק תירוץ. הבעיה האמיתית היא במבנה של מערכת החינוך וזה הדבר שצריך לשפר בראש וראשונה. צריך לכתוב תוכנית לימודים קבועה, תובענית ויציבה, צריך לקבוע ממוצע מינימום בשביל לעלות כיתה (נגיד 80), צריך לקצר את חוק חינוך חובה עד כיתה ו', צריך לזרוק לעזאזל תלמידים בעיתיים. אם הם לא רוצים ללמוד שילכו לעבוד. רוצים ללמוד? שבו בשקט על התחת ותלמדו.

פורסם

בקשר לכך שהבעיה במערכת החינוך היא לא שכר המורים- אני מסכים איתך לגמרי.

בנוגע לכל השאר- לא. אתה מזלזל ומגזים.

פורסם

היום סבר פלוצקר כתב טור בעניין. המסקנות שלו נוגדות מה שחלק כתבו פה, למרות שאני אישית לא מסכים איתו ב 100%.

יש לדעתי עוד דברים שגורמים להבדל- כמו הזלזול המוחלט שיש בכל החברה לגבי החינוך של הילדים.

בסופו של דבר תמיד המורים בישראל קיבלו שכר נמוך, ופעם החינוך היה הרבה יותר טוב.

כמובן שהבעיה היא לא רק במת' אלא בחינוך. מפה זה מתחיל.

בכל מקרה, הנה הכתבה.

yediot2_1.jpg

yediot1_1.jpg

פורסם

צריך לעלות את שכר המורים, אין על כך ויכוח. אבל הבעיה האמיתית היא לא שכר המורים, אלא מבנה מערכת החינוך. מערכת חינוך שלא דורשת כלום מתלמידים חוץ משינון תוכי של חומר הלימוד ללא טיפת מחשבה לא מסוגלת ליצור אנשים חושבים. תיכונים מלאים במאות תלמידים בעייתים הממרמרים את החיים של המורים ושל התלמידים הרוצים ללמוד לא מסוגלים לתפקד כראוי. תיכונים שנראים כמו אזור קרבות ברפובליקה של קונגו לא יכולים להיות סביבת לימודים נעימה ובטוחה.

תוסיף תוכנית לימודים שמשתנה כל שני וחמישי, בגרויות שמותאמות לרמה של התלמידים במקום להתאים את התלמידים לרמה של הבגרות ומורים עייפים ושחוקים (בגלל כל אותם ערסים/פרחות) ותקבל את מצב מערכת החינוך היום.

צריך שינוי ודחוף, אבל מדובר בשינוי בעיקר פנימי והשביתה תפתור (אם בכלל) רק בעיה שולית במערכת החינוך.

פורסם

אין להם ערסים בביתי הספר.

פורסם

הבעיה הראשית כאן זו המורים בעצמם.פשוט לא איכפת להם מספיק.

אגב,פעם היה מותר למורה להחטיף איזה לאטמה..סתם נקודה למחשבה.

פורסם

כן, אז למה לא להשאיר את זה עד עכשיו?

פורסם

Chymes, אני מסכים איתך.

הבעיה היא שורשית ביותר וכוללת הכל.

אני אישית הייתי מוסיף את ההורים לבעיה. הבעיה לא מתחילה רק בבית הספר.

גם בפינלנד יש מופרעים,למה אתם חושבים אחרת?

רק ששם הרבה יותר קל לטפל בהם. שם מתי שצריך לקום כשהמורה נכנס לכיתה זה סטנדרט, לא משהו מוזר.

שם שמעיפים אותך מהבית ספר זו בושה, לא ברכה. שם ההורה יתמוך במורה ולא ירק לו בפרצוף.

את כל אלה הסקתי לא מידע כלשהו- אלא מההגיון הפשוט: רק בישראל זה יכול להיות אחרת מזה.

פורסם

הבעיה היא שורשית ביותר וכוללת הכל.

אני אישית הייתי מוסיף את ההורים לבעיה. הבעיה לא מתחילה רק בבית הספר.

גם בפינלנד יש מופרעים,למה אתם חושבים אחרת?

רק ששם הרבה יותר קל לטפל בהם. שם מתי שצריך לקום כשהמורה נכנס לכיתה זה סטנדרט, לא משהו מוזר.

שם שמעיפים אותך מהבית ספר זו בושה, לא ברכה. שם ההורה יתמוך במורה ולא ירק לו בפרצוף.

את כל אלה הסקתי לא מידע כלשהו- אלא מההגיון הפשוט: רק בישראל זה יכול להיות אחרת מזה.

לדעתי בפינלנד אין מופרעים כמו פה , סך הכול זאת מדינה עם תרבות מסויימת זה למה גם זאת בושה אם מעיפים/משהים אותך מבית הספר.

גם אצלינו (ריאלי) בחטיבה היינו צריכים לעמוד כשהמורה נכנסת - יש הבדל בין כשלא עומדים אבל השינוי הוא לא עד כדי כך גדול.

לעומת זאת כשהיה נכנס מורה קשוח (שביום הראשון שאתה מגיע לתיכון היו אומרים לך שהוא "נאצי אחושרמוטה" ושנדפקת כי אתה לומד איתו) , בשיעורים הראשונים כולם היו מתנהגים כרגיל - ב3-4 השיעורים הראשונים חצי כיתה עפה מהכיתה , ניסו להתלונן למרכז שכבה ולא עזר. אחרי כמה חודשים הוא היה נכנס לכיתה, שקט פשוט שקט כולם יושבים במקומות שלהם עם הספרים שהם היו אמורים להביא (אם לא היית מביא או יושב במקום לא שלך הוא מעיף אותך) כולם למדו כי אחרת אתה עף מהכיתה וזה נחשב כחיסור, אף אחד לא איחר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים