עצומה נגד פרוייקט המלונות בתמנע - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עצומה נגד פרוייקט המלונות בתמנע


IlyaN

Recommended Posts

אולי ראיתם את הכתבה בחדשות על הפרוייקט הנדל"ני שמתוכנן להיות מוקם בפארק תמנע. למי שלא מעודכן, מדובר על מתחם מסיבי של 4 מלונות שמיועד להיבנות על כ-300 דונם משטח הפארק, שמוגדר כשמורת טבע ד"א. מן הסתם הפרוייקט הזה אם ייצא לדרך יסב נזק בלתי הפיך לסביבה ולאופיו המבודד של המקום שרבים וטובים (ואני בינהם :))בילו בו לילה שקט וקסום...

יש לציין כי בפארק יש, למרבה הצער, לא מעט אזורים הרוסים (שבוצעו בהם עבודות כרייה) שיכולים להוות מתחם חלופי לפרוייקט שכן הם כבר אזורים "מופרים" במבחינה אקולוגית אך מארגני הפרוייקט משום מה מסרבים לבחון את החלופות ומתעקשים לבנות באמצע המקום השמור, מעניין למה ::) (הרי למה לבזבז עוד כסף על שיקום הנוף אם אפשר פשוט לבנות על נוף קיים?)

עשו טובה לעצמכם ולנופי ארצנו הקטנה שהולכים ונעלמים ותחתמו על העצומה הזאת: http://www.postool.co.il/petition.php?user=timnahotelpetition&id=1&i=d ואולי עוד נספיק להציל את תמנע מכרישי הנדל"ן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יופי, מה אתם ילדים קטנים? לא איכפת לכם מכלום חוץ מהבועה הקטנה שלכם אה? :-\

חוצמזה, עולה יופי בפיירפוקס, ואם לא אז יש Plug-in של IE שמסדר אתה העניין, כמו שאתם בטח יודעים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן שאני נגד הריסת אחד המקומות היפים במדינה ובאזור בכלל. אזור בעל מבנה שטח מדהים, שמשלב בתוכו כל כך הרבה, ובעצם יכול להסביר מה אני כל כך אוהב במדבר.

מה שכן, טעות בידיך. פארק תמנע אינו שמורת טבע. לפני אי אילו שנים רשות שמורות הטבע ירדה מסמכותה על האיזור, וכיום הוא בשליטת רשות הטבע והגנים והמועצה האיזורית חבל אילות.

שלושת הגופים הנ"ל מתנהלים עם המון פוליטיקה ומסחרה, ואף אחד מהם אינו יוצא נקי מהסיפור.

רשות שמורות הטבע שאינה דואגת לשום דבר שאינו בשטחה ובסמכותה, ובעצם איפה שנגמרות גבולות שמורת הטבע - לא טורחת לירוק לשם. בתור הרשות שתפקידה לשמור על חלקי הטבע הראויים לשמירה - עליה להגן על כל פיסת קרקע, גם אם הוחלט ע"י מישהו שלא היא תציב את הפקחים באיזור. (נכון, זה לא אחריותם, והם לא מקבלים תקציבים לצורך העניין, והם לא חייבים לעשות כלום, אבל רבאק. אתם אמורים להיות אוהבי טבע ושוחרי שמירה. אז תתנדבו למלחמה. מה קרה?)

רשות הטבע והגנים (חלק מהקרן הקיימת לישראל) שאין שום הסבר לההסכמה שלה להרס השטח ע"י תאבי הבצע, למרות שגם היא אמורה להיות שומרת טבע וכו'.

המועצה האיזורית שלדעתי ולדעת רבים אחרים קיבלה כספים רבים ובכירים בה "גורזו" בכדי לאפשר את הקמת הפרויקט. אחרי הכל, בעיר אילת אלפי חדרי מלון, כמעט לעולם אין בהם אכלוס מלא. בפארק תמנע לא יהיו אטרקציות מיוחדות, וסביר שרוב הנופשים במלונות המיועדים יבלו את רוב חופשתם באילת. אז אין הצדקה לעוד ארבעה בתי מלון גדולים באילת? אין הצדקה להם גם בתמנע.

בקיצור - סיפור מסריח. אני אשכב על האדמה כשיגיעו הטרקטורים. לא התנתקות, לא בניה על החוף, אבל במלחמה הזו אני הולך להילחם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרגע חשבתי שמדובר בשטח ירוק (יער), אבל נכנסתי לאתר וראיתי שמדובר במדבר. שיבנו שם מה שרוצים.

עריכה: ראיתי את התוכנית ולדעתי זה רעיון מצויין. הקבלים קיבלו ממני חיזוק חיובי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...