עבור לתוכן

לכל מי שהולך לקנות מחשב בקרוב, חשוב לבדוק !

Featured Replies

פורסם

א. חוזה בעל-פה שווה הרבה. תשאל עורך דין.

ב. ביקשתי שירשמו את הכל על הקבלה ועל האחריות. ;D

  • תגובות 39
  • צפיות 2.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

לפותח האשכול! :

אני קניתי בזול באיבורי. בגלל זה שהתעקשתי, האחריות שלי כתוב שיש אחריות לכל הרכיבים 3 שנים. זה אומר 3 שנים על הספק, הלוח וההארדיסק.

ויש לי אחריות לכל החיים למעבד ולזיכרון.

בנוסף הם שלחו לי עם המחשב את הקופסאות המקוריות של כל החלקים(זה מונע מלקבל חלקים מחודשים).

בנוסף, הם רשמו כי אני יכול להסיר מדבקות ומותר לי לעשות כל שינוי במפרט להנאתי מבלי שזה יפגע באחריות.

כולם צריכים לדעת שכדאי שירשמו לכם כמה זמן אחריות יש לכל רכיב!!!

קודם כל אם יש לך אחריות להרבה זמן (שזה בעצם האחריות שהיצרן נותן ולא אייבורי) זה לא אומר שהשירות שתקבל יהיה טוב.

דבר שני מאוד מאוד יכול ליהיות שהקופסאות שהם נתנו לך הם לא של החלקים שלך. הם מרכיבים את המחשב בסניף הראשי שלהם ואז שולחים אותו לסניף שבו אתה קנית. ובלי הקופסאות.

וגם אני ביקשתי קופסאות ובתוך הקופסא של הכרטיס מסך היתה גם קופסא לבנה שהיא מהקופסאות שהם שמים את החלקים הממוחזרים שהם מחליפים במסגרת האחריות (שהם לא חדשים בוודאות)וגם הביאו לי בכלל קופסא של לוח אם שונה. שזה מעיד על כך שהחלקים ששמים לך במחשב הם לא בהכרח חדשים. (אני לא רוצה להגיד סתם שהם לא חדשים כדי שלא יהיו לי בעיות)

וגם פעם אחת מעשרות הפעמים שמסרתי את המחשב לתיקון, שאלתי איזה תכנאי שם שיגיד לי בפירוש אם החלקים שמחליפים במסגרת האחריות הם חדשים והוא אמר לי שלא, ובדיוק היתה שם איזה אישה שקנתה צורב אז היא שמעה את התשובה שלו והיא ביקשה שירכיבו לה את הצורב מחוץ לבונקר (ה"מעבדה" שלהם) והם הראו לה כאילו צורב חדש בתוך פצפצים עתוף יפה, והוא גם לא היה חדש הם הוציאו אותו מהקופסא הלבנה הזאת. (והיא קנתה חדש היא לא החליפה במסגרת האחריות!)

ושכחתי עוד משהו, היה גם מקרה דומה עם אחד שקנה כרטיס מסך וגם במקרה הזה הוציאו את הכרטיס מהקופסא הזאת, רק שבמקרה הזה הוא לא היה עתוף בכלל, אפילו לא בשקית אנטי-סטטית, ככה זרוק בתוך הקופסא.

בקיצור שבקיצור - אני סבלתי מהמחשב שקניתי שם מהיום הראשון ועד היום (שנתיים לאחר מכן) ואני לא חוזר לשם!

פורסם

רכיבי OEM מקבלים בתוך נייר אנטיסטטי, ולא ניתן לדעת אם הם מחדשים או לא רק מהתבוננות באריזה.

פורסם

זה לא OEM.

פורסם

א. חוזה בעל-פה שווה הרבה. תשאל עורך דין.

ב. ביקשתי שירשמו את הכל על הקבלה ועל האחריות. ;D

מבחינה משפטית זה שווה, בפועל, באזרחי, זה לא שווה הרבה.

פורסם

א. אני קיבלתי את הקופסאות לא בשקיות ניילון אנטי סטטי אלא בקופסא נורמלית עם חוברת ועם מספר סידורי.

ב. החריות היא אצל איבורי בלבד ולא אצל היבואן!

פורסם

ב. החריות היא אצל איבורי בלבד ולא אצל היבואן!

על זה בדיוק מדברים, וזו בדיוק הבעיה. שהאחריות היא של חנות ולא של יבואן.

אני אתן לך דוגמה-

היבואן של לוחות ASUS וג'יגבייט בארץ נקרא מור לוי.

המון חנויות עובדות איתו (פאנדאס, IQPC, נעה, זיגזג, ועוד)

ולכן בחנויות שעובדות עם אותו יבואן, הכל זז חלק ואין שום בעיה של אחריות.

לעומת זאת, אתה מוזמן להריץ חיפוש בגוגל על הנושא בכל הנוגע לאייבורי, אני לא אגיד מילה.

פורסם

א. תבדוק אם המספר הסידורי על הקופסאות תואם למספר הסידורי על הרכיבים ואל תתפלא אם לא.

ב. כשאני קניתי את המחשב לפחות, היה לי 3 שנים אחריות יצרן על הלוח אם,הארד דיסק,מעבד,ואולי עוד משהו, וחוץ מזה שנתיים אחריות על שאר הדברים מאייבורי ועל המעבד אחריות לכל החיים מאייבורי. (לגבי הזיכרונות גם היה אחריות לכל החיים אבל אני לא בטוח מאיפה האחריות).

חוץ מזה הנושא לא רלוונתי כי בכל מקרה אייבורי "יטפלו" לך במחשב.

פורסם

בדקתי והכל תואם.

פורסם

זה ידוע.

אחריותך לבדוק לפני.

פורסם

בדקתי והכל תואם.

אתה בר מזל. שמח בשבילך! :xyxthumbs:

פורסם

חחח.. תודה גבר.

הבהרתי להם בקניה שאני אבדוק כל רכיב ורכיב.

פורסם

יפה, חבל שאני לא עשיתי את זה.. הייתי חוסך כנראה הרבה (אבל הרבה!) בלגן.

אני מקווה שלא תצתרך לעבור את מה שאני עברתי.

שתיהיה לך ולכל חברי הפורום שנה טובה וחג שמח!

פורסם

סתם לידע כללי,

אייבורי עובדים בלוחות אם של אסוס עם מור לוי כך שמי שקונה שם לוח אם של אסוס מקבל אחריות של היבואן,

עד כמה שאני יודע עם לוחות אם של ג'יגהבייט הם עובדים עם CD-LOG, עד עכשיו קניתי משם מספר לוחות קטן של אסוס ולא הייתה איתם בעיה (אני קונה חלקים בלבד ומרכיב בעצמי, אני לא נותן להם להרכיב, כך שאני מקבל את הלוחות באריזה ויכול לבדוק את הסיריאלים לפני ההרכבה), כמו כן קניתי מהם המון לוחות של ג'יגהבייט (לפחות 20), וגם כאן קיבלתי את האריזה המקורית והסיריאלים היו תואמים, היום אני כבר כמעט ולא בודק את הסיריאלים כי עדיין לא נתקלתי בבעיה.

אני לא יודע מה קורה כשהם מרכיבים את המחשב אבל אני מרכיב את המחשבים של החברים והמשפחה שלי לבד, ועד עכשיו לא הייתה בעיה בסיריאלים של לוחות או כרטיסי מסך, לגבי הצורבים שלהם, לקחתי מהם כבר עשרות צורבי DVD עטופים בניילון, ככה הם עובדים כבר הרבה זמן, ועד היום לא היו לי בעיות מיוחדות עם הצורבים שלהם, היו איזה 3-4 שחזרו לתיקון אבל לא יותר מזה. לגבי KSP, אחרי שלקחתי מהם דיסק קשיח ולא קיבלתי עליו 3 שנים אחריות (דיסק של WD שתמיד יש עליו 3 שנים) הפסקתי לקנות שם אז אני לא יכול להגיד עליהם כלום בנושא זה.

ציוד היקפי אגב גם אני קונה בבאג או באופיס דיפו כי יש להם הכל במלאי ולא צריך לחכות.

פורסם

אני מציע לכולם לקרוא את הכתבות הבאות:

http://halemo.net/edoar/0093/0002.html

יש למטה עוד כתבות.

חובה לקרוא,ואולי גם להיזהר בלשונכם.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים