עבור לתוכן

אחריות יבואן דל לפיקסלים שרופים

Featured Replies

פורסם

שלום לחברי הפורום,

רציתי לשתף אתכם בחוויה שעברתי היום ולשמוע את דעתכם.

ניגשתי היום לחנות המוכרת מסכי דל של היבואן הרשמי (בכוונה לא אציין את שמה על מנת לא להסיט את הדיון), בכוונה לרכוש מסך 2007fp.

הכל היה נפלא, המסך נראה נהדר, Rev A05 עם פנל S-IPS וללא פיקסלים שרופים כלל. אמנם המחיר קצת גבוה ~2300שח אבל מה לא עושים בשביל השקט הנפשי של 3 שנים אחריות של היבואן הרשמי...

התכוונתי כבר לשלוף את כרטיס האשראי ולשלם אבל אז נזכרתי ושאלתי מהם תנאי האחריות ובמיוחד לגבי מדיניות החלפת המסך במידה וישרפו בו פיקסלים. להפתעתי ענה לי המוכר כי למסך לא מצורפת תעודת אחריות אלה קוד המסך מוקלד לתוך בסיס הנתונים של דל והמסך מקבל אחריות על פי תנאי דל העולמית, וכי מדיניות החברה היא החלפה של המסך רק במידה וימצאו בו מעל 5 פיקסלים שרופים לתקופה של 3 שנים.

בקשתי מהמוכר שיראה לי שחור על גבי כתוב את תנאי האחריות. הוא התפתל, התקשר לחצי עולם כולל לתמיכה של דל ישראל ולמעבדה של CMS, קיבל אפילו אישור בע"פ להחלפה במידה ונמצאים 3 פיקסלים שרופים אבל אישור בכתב אין.

לא קניתי! מבחינתי קנית מוצר עם אחריות של קוד בלבד ואמירה כללית של אחריות ל-3 שנים ללא פירוט התנאים, ובאופן שבו היצרן/יבואן יכול לשנות בצורה חד צדדית את תנאי האחריות בלי יכולת שלי להוכיח אחרת, היא צרכנות גרועה ואינה מצדיקה את ההפרש במחיר לעומת יבואנים אחרים.

אשמח לשמוע את דעתכם בנושא.

פורסם

אחריות היצרן היא החל מ-6 פיקסלים. נראה לי שהמדיניות של החנות הזו היא די סטנדרטית.

פורסם

אני רכשתי 2007WFP בשבוע שעבר.

גם לי אמרו את אותו הדבר בנוגע לפיקסלים שרופים.

אבל, ביקשתי והסכימו לפתוח את היחידה בחנות, לפני הרכישה, ולבדוק אם היא תקינה מהבחינה הזו.

וזה באמת מה שעשיתי.. לא היו פיקסלים שרופים ורכשתי את היחידה.

פורסם
  • מחבר

תודה McFly על תגובתך. שתבין-אין לי בעיה אם זה 3 או 5 פיקסלים. יש לי בעיה עם זה שלא היו מוכנים לתת לי את זה בכתב ואפילו לא הראו לי היכן זה כתוב. כל עוד אין בעיה והכל תקין אז בכיף, אבל אם אתה צריך להשתמש באחריות מכל סיבה שהיא אז אתה לחלוטין תלוי ביבואן כיוון שאין לך שום מסמך אחריות שאפשר להסתמך עליו ואז לך תחפש את החברים...

מעניין אותי אם זו תופעה מיוחדת ליבואן דל או שזו שיטה נפוצה אצל יבואנים לעמעם את האחריות ולגרום לכך שהקונה תלוי לחלוטין ברצון הטוב ובמצב הרוח של היבואן.

פורסם

תודה McFly על תגובתך. שתבין-אין לי בעיה אם זה 3 או 5 פיקסלים. יש לי בעיה עם זה שלא היו מוכנים לתת לי את זה בכתב ואפילו לא הראו לי היכן זה כתוב. כל עוד אין בעיה והכל תקין אז בכיף, אבל אם אתה צריך להשתמש באחריות מכל סיבה שהיא אז אתה לחלוטין תלוי ביבואן כיוון שאין לך שום מסמך אחריות שאפשר להסתמך עליו ואז לך תחפש את החברים...

מעניין אותי אם זו תופעה מיוחדת ליבואן דל או שזו שיטה נפוצה אצל יבואנים לעמעם את האחריות ולגרום לכך שהקונה תלוי לחלוטין ברצון הטוב ובמצב הרוח של היבואן.

זאת צורת עבודה שאני נתקלתי בה גם בתחום המחשבים, וזה מאוד צרם לי.

כל מוצר חשמלי שעולה 50 ש"ח (לדוגמא טוסטר) מגיע עם תעודת אחריות מטעם היבואן המפרטת את תנאי האחריות. למה בתחום המחשבים זה לא קיים לא ברור לי.

קניתי סמסונג באחריות חיון, VIEWSONIC באחריות אומניטק, ואם לי שום מסמך רשמי לגבי אחריות מהם, אלא רק הבטחה בע"פ של החנויות. וחשבונית מהחנות שבה לא מצויין כלום.

לי זה מאוד מוזר, בנוסף, מתי אי פעם קיבלת חוברת הפעלה בעברית עם מסך מחשב ? למה עם טלביזיותי LCD כן, ולמסך מחשב לא ?

איפה ההגיון (הפרצה בחוק) ?

אם עוד אזכור את זה בעוד שבוע, אולי אבדוק את זה

פורסם
  • מחבר

זאת צורת עבודה שאני נתקלתי בה גם בתחום המחשבים, וזה מאוד צרם לי.

כל מוצר חשמלי שעולה 50 ש"ח (לדוגמא טוסטר) מגיע עם תעודת אחריות מטעם היבואן המפרטת את תנאי האחריות. למה בתחום המחשבים זה לא קיים לא ברור לי.

קניתי סמסונג באחריות חיון, VIEWSONIC באחריות אומניטק, ואם לי שום מסמך רשמי לגבי אחריות מהם, אלא רק הבטחה בע"פ של החנויות. וחשבונית מהחנות שבה לא מצויין כלום.

לי זה מאוד מוזר, בנוסף, מתי אי פעם קיבלת חוברת הפעלה בעברית עם מסך מחשב ? למה עם טלביזיותי LCD כן, ולמסך מחשב לא ?

איפה ההגיון (הפרצה בחוק) ?

אם עוד אזכור את זה בעוד שבוע, אולי אבדוק את זה

מתוך אתר משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה

http://www.moital.gov.il/NR/exeres/8D759CFE-E35B-4F44-8642-B5CED0F7429F.htm

מהיום חובת מתן תעודת אחריות ושירות לאחר מכירה לכל מוצרי החשמל והאלקטרוניקה(17.9.06)

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי:

"מבדיקה ראשונית שערך משרד התמ"ת עולה כי היבואנים נערכו לתקנות החדשות ולמתן השירות לו ראויים הצרכנים"

תקנות הגנת הצרכן אחריות ושירות לאחר מכירה אשר מחייבות מתן אחריות לתקופה של שנה לפחות, לכל מוצר חשמלי ואלקטרוני ששוויו מעל 150 ¤ נכנסות לתוקף היום - 17/9/06, כך מוסר הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי.

רקע

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי מציין כי התקנות נועדו במקור להחליף את צווי הפיקוח על מצרכים ושירותים, אשר הסדירו את נושא האחריות והשירות באופן חלקי במסגרת חקיקה לשעת חירום ונגעו רק למספר מאוד מצומצם של מוצרים. התקנות נדרשו על רקע תלונות רבות של צרכנים על תופעות שונות ומגוונות של התחמקות מאחריות והן מסדירות את הנושא בצורה מקיפה בהתאם לסטנדרטים להם ראוי ציבור הצרכנים...

מתוך עלון תקנות אחריות ושירות לאחר מכירה:

http://www.tamas.gov.il/NR/rdonlyres/ACBBA373-242C-4E66-9C1E-54DE1E03E051/0/midaletakanot.pdf

מהם המוצרים להם חייבים על פי התקנות לתת תעודת אחריות ולספק שירות לאחר המכירה?

כל מוצרי החשמל האלקטרוניקה והגז החדשים וכן גם מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים ובתנאי שמחיר המוצר לצרכן גבוה מ-150 ¤

מי חייב לצרף למוצר תעודת האחריות?

יצרן חייב לצרף למוצר תעודת אחריות אולם אם מדובר במוצר מיובא החובה האמורה חלה על היבואן.

התעודה תהיה בשפה העברית והצרכן רשאי לדרוש ולקבלה גם בשפה הערבית.

מי חייב למסור לצרכן תעודת אחריות?

מוכר המוצר חייב למסור לצרכן את תעודת האחריות של היצרן/יבואן

התעודה תימסר עם רכישת המוצר והמוכר יאפשר לצרכן לעין בתעודה טרם השלמת העסק.

נראה שבתחום המחשבים, היבואנים והסוחרים לא ממש "מקפידים" על החוק. כל עוד אנחנו נקבל את זה כגזרה משמיים ונמשיך לסמוך על המזל אז זה כנראה גם לא ישתנה. נראה לי מקרה קלסי לתלונה לרשות להגנת הצרכן/המועצה לצרכנות.

פורסם

אתה צודק בנוגע לצורך במתן תעודת אחריות בכתב.

גם לי(בזמנו,כשרכשתי את המסך הראשון שלי) העניין קצת הציק,אבל כשנוכחתי לדעת

שלא מדובר על איזו חברה קיקיונית או מוצר מדבקה-הרי מדובר על חברת DELL

ובנוסף-

לא מדובר על איזו חנות אלמונימית (NEXTOP)שמשתמשת בשירותי מעבדה שלך תדע מה היא מבינה מהחיים שלה בתיקוני מסכים/גיבוי ח"ח מקוריים

אלא על חברה גדולה ויציבה כמו CMS/אומניטק ---אז ירדתי מהעניין הזה של אחריות בכתב.

לדעתי-אתה יכול לישון בשקט..

מדובר על ספקים שמוכרים מסכי DELL בכמויות אדירות,ויש להם גיבוי ואספקה שוטפת המגובה ע"י קונצרן ענק ששמו DELL.

בנוגע לאחריות על פיקסלים שרופים:

לפני כחודש דיברתי עם בחור(שכחתי את שמו) שמשמש כסגן מנהל מותג DELL בחברת CMS.

הוא הבטיח שבמידה ויש איזשהו פיקסל שרוף שממש,אבל ממש,מציק לך-הוא יאשר החלפת מסך גם אחרי שנה+ !!(בתנאי כמובן

שהמסך הוא מייבוא שלהם).

אז....

לדעתי-אתה יכול לרכוש את המסך(גם ללא תעודה בכתב) ולישון בשקט ;D

יש (בהחלט) על מי לסמוך :xyxthumbs:

פורסם

אתה צודק בנוגע לצורך במתן תעודת אחריות בכתב.

גם לי(בזמנו,כשרכשתי את המסך הראשון שלי) העניין קצת הציק,אבל כשנוכחתי לדעת

שלא מדובר על איזו חברה קיקיונית או מוצר מדבקה-הרי מדובר על חברת DELL

לא מדובר על איזו חנות אלמונימית...אלא על חברה גדולה ויציבה כמו CMS/אומניטק ---אז ירדתי מהעניין הזה של אחריות בכתב.

בדיוק בגלל תרבות ה"סמוך עלי" בארצנו וכאלה שסומכים על כולם אנחנו בצרות כשאנחנו צריכים לממש אחריות אחרי חודש או שנה או יותר.

לא משנה אם זו חנות אנונימית או חברה יציבה (הכל יכול להשתנות) כמו CMS או אומניטק או אפילו קונצרן גדול כמו Dell - חובה לתת תעודת אחריות.

עובדה תסתכל על השירות של חברת אחת בשם HP... כמה תלונות שמעתי עליה וכמה כתבות ב-ynet ועוד מקומות קראתי על השירות ה-XXX שהם

נותנים ללקוחות שלהם שרוצים לממש אחריות/לתקן מוצר.. אפילו עם אחריות כל מה שהם קיבלו זה התחמקויות ותירוצים שונים..

עוד לא ככה זה בחו"ל אבל בישראל כמו בישראל..

לדעתי-אתה יכול לרכוש את המסך(גם ללא תעודה בכתב) ולישון בשקט ;D

יש (בהחלט) על מי לסמוך :xyxthumbs:

שוב - תרבות ה-"סמוך עלי".. אם לא נותנים לך תעודת אחריות ולא מפרטים במדוייק מהם תנאי ההחלפה/זיכוי/תיקון אז תאמין לי

שיכולים להתנער ממך בתירוצים שונים ולא תוכל לעשות כלום בנדון חוץ מללכת לתביעה..

לך תדע אם אותו סוכן באמת יחליף לך מסך אחרי שנה+ של שימוש ללא תעודת אחריות רק על סמך המילה שלו.. אם כן אז יש אלוהים, אם לא אז :bash:

פורסם

להשוות חברה כמו HP ל-DELL-זה כמו להשוות יום ללילה...

ולגבי האחריות עצמה:לא מדובר כאן על חאפרים...

בזמנו בדקתי את אותו "קוד" שנרשם ע"ג החשבונית,ואכן מדובר על נתון שמכניס אותך למאגר אחריות

כלומר-יש אחריות,אך היא "סמוייה" :P

פורסם
  • מחבר

אתה צודק בנוגע לצורך במתן תעודת אחריות בכתב.

גם לי(בזמנו,כשרכשתי את המסך הראשון שלי) העניין קצת הציק,אבל כשנוכחתי לדעת

שלא מדובר על איזו חברה קיקיונית או מוצר מדבקה-הרי מדובר על חברת DELL

ובנוסף-

לא מדובר על איזו חנות אלמונימית (NEXTOP)שמשתמשת בשירותי מעבדה שלך תדע מה היא מבינה מהחיים שלה בתיקוני מסכים/גיבוי ח"ח מקוריים

אלא על חברה גדולה ויציבה כמו CMS/אומניטק ---אז ירדתי מהעניין הזה של אחריות בכתב.

לדעתי-אתה יכול לישון בשקט..

מדובר על ספקים שמוכרים מסכי DELL בכמויות אדירות,ויש להם גיבוי ואספקה שוטפת המגובה ע"י קונצרן ענק ששמו DELL.

בנוגע לאחריות על פיקסלים שרופים:

לפני כחודש דיברתי עם בחור(שכחתי את שמו) שמשמש כסגן מנהל מותג DELL בחברת CMS.

הוא הבטיח שבמידה ויש איזשהו פיקסל שרוף שממש,אבל ממש,מציק לך-הוא יאשר החלפת מסך גם אחרי שנה+ !!(בתנאי כמובן

שהמסך הוא מייבוא שלהם).

אז....

לדעתי-אתה יכול לרכוש את המסך(גם ללא תעודה בכתב) ולישון בשקט ;D

יש (בהחלט) על מי לסמוך :xyxthumbs:

הטיעון שלך לא ממש משכנע אותי. מצד אחד אתה מדבר על חברה גדולה ויציבה כמו CMS/אומניטק שאפשר לסמוך עליה מצד שני החברה מתעלמת מהחוק ולא מספקת כתב אחריות. תחשוב כמה מגוחך תראה אם תבוא בעוד שנה ותגיד "מה שמו" הבטיח לי לפני שנה להחליף לי את המסך ותמצא ש"מה שמו" כבר לא עובד יותר בחברה. :bash: ואפרופו ...גם חברת חפציבה היתה חברה גדולה ויציבה עד שקרה מה שקרה.

פורסם

לא משכנע אותך-אז אל תקנה DELL.

ועדיף לא לקנות בכלל מאשר לקנות אצל חנות שנותנת לך נייר ששוה ל....

מקווה שהבנת..

פורסם

עם נייר שווה ל... לפחות יש לך משהו מוחשי ביד שמסמל אחריות, משהו מחייב, (שאפשר ללכת איתו אפילו לבית משפט אם צריך)

עם הבטחות בע"פ מה יש לך?

בדיוק כמו שההוא מעלי אמר - אותו סגן מנהל יכול לא לעבוד בחברה בעוד שנה.. ומה תגיד אז אם תרצה להחליף את המסך?

פורסם

עם מה בדיוק תלך לבית משפט?תלך נגד מעבדה שמעולם לא התעסקה עם מסכי DELL ושאפשרויות הגיבוי שלה

נמוכים עד מאד?

אתה צריך חברה עם גב.

שאיתה לא צריך ללכת לבית מישפט.

חברה שבשבילה להחליף מסך פגום "ראש בראש"-זה דבר של מה בכך,ומבלי לעשות "קומבינות"..

אם אתה חסר אמונה בעסק שמוכר מותג בינלאומי ברמה בין הגבוהות שיש-יש לך בעייה,חביבי.

פורסם

לא תעזור לך במאומה שום חברה עם גב, במידה ובעוד שנה יתנערו לחלוטין מהבטחות שנתנו לך בעל פה.

זה נורא פשוט:

1. בחברה עם גב, אשר אינה מגבה אותך במסמך כתוב ומתנערת ממך - אין לך מה לעשות כיוון שזו מילה שלך מול מילה שלהם.

2. חברה "בלי גב" אשר מגבה אותך במסמך כתוב אשר מציין את זכוייותיך כרוכש המוצר, תוכל לתבוע בבית משפט כדי לממש את זכויותיך.

פורסם

יש אחריות שמופיעה ע"ג חשבונית הקנייה

למה כ"כ קשה להבין את זה??

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים