DeathAdder vs Habu - לגבי הכתבה.. - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

DeathAdder vs Habu - לגבי הכתבה..


R9nald0

Recommended Posts

קודם כל אני רוצה להתנצל על ההתראה המאוחרת אבל לצערי הופנתי לכתבה רק לפני זמן מה לכן לא יכלתי להגיב עליה לפני כן -

בד"כ אני נוטה לחשוב שסיקורים הם סובייקטיבים ומהווים הבעת דיעה אישית של הכותב אבל כאשר נתקלתי בכתבה הנ"ל המשווה בין שני העכברים פשוט שלא יכלתי להתעלם מכמות הטעויות וחוסר הדיוקים שמצויים בה, כתבה זו לא רק שאינה ממצה, לא מקצועית ואינה מדוייקת, עושה את הגרוע מכל ומטעה את הצרכנים שסומכים על האתר הזה בתור איזשהו מדד לאיכות של מוצרי חומרה וציוד היקפי.

נראה כי אדון דן מרחסין לא יודע משחק מחשב מהו, וכי נטה "לבחור צד" עוד לפני שהתחיל בעלק "סיקור" של שני העכברים, כתבה זו היא בושה לאתר שמתיימר להיות אתר חומרה רציני, לא ייתכן שכתבה באתר כמו Hwzone תהיה כל כך לא מדוייקת מבחינה עובדתית, כלומר, לגיטימי לחשוב שבתור אתר חומרה ולא אתר גיימינג, הכותב יחליט להקדיש יותר זמן ומקום למפרט הטכני של העכבר ולאו דווקא לביצועים המעשיים שלו במשחקי אופליין/אונליין, זה בהחלט מתקבל על הדעת אבל לא ייתכן שהכותב יצליח לשבש ולעוות אפילו את העובדות הפשוטות והברורות ביותר לגבי שני העכברים הנ"ל!

ברצוני להצביע על מספר אי-דיוקים, ממש על קצה המזלג, שלא יכלתי להתעלם מהם -

על פניו, ה-DeathAdder מהווה צעד אחורנית מבחינת Razer, שכן בעוד חיישני הלייזר המתקדמים כובשים את השוק בסערה, עכבר זה מבוסס דווקא על חיישן אינפרא-אדום בעל רזולוציה של 1800DPI,

האם ידוע לאדון מרחסין שב-DeathAdder מצוי החיישן המתקדם ביותר היום בעכברים, 3G Infrared sensor? אני מוכרח לציין שנתקלתי בשם החיישן בכתבה אך משום מה אדון מרחסין חושב ששימוש בעכבר בעל חיישן "דור שלישי" מהווה חזרה לאחור לעומת חיישני לייזר, אחח, האירוניה. ומעבר לזאת, האם ידוע לאדון מרחסין שאפילו חיישנים של עכברים אופטיים מלפני כמה שנים טובות, מדוייקים, טובים, ויציבים יותר מכל חיישן של עכבר לייזר שמצוי היום בשוק? כנראה שלא.

אבל מה ניתן לצפות מבנאדם שהידע שלו בעכברים שואף ל-0? הוא רואה לייזר וישר מייחס לזה את הסטריאוטיפ של "דיוק", "חדשנות", למרות שבפועל זה ממש לא כך, והיה מספיק לך חיפוש קצר בגוגל בשביל להיווכח בכך, אבל כנראה שגם את החצי דקה הזאת לא היית מוכן להשקיע בשביל לחפש איזשהו בסיס עובדתי לשטויות שפלטת לאותה כתבה, כבר אמרתי, לא מקצועי?

ניתן היה לצפות שלעכבר שעולה כל כך הרבה (כ-$60 בחו"ל; לשם השוואה, עכבר ה-G5 של לוג'יטק המכיל סט משקולות וחיישן לייזר עולה כ-$50) יצורפו תוספות ייחודיות כלשהן, שיצדיקו את תוספת המחיר.

אתם קולטים את המגמתיות?

אני לא יודע מה ציפית לקבל באריזת עכבר מר מרחסין, אבל בשביל רב האנשים העכבר עצמו + דרייברים + חוברת הסבר מספיקים בהחלט, אבל אתה כמובן בחרת להתלונן על כך שלא קיבלת "נרתיק נשיאה" ( מסכן שלי! ) עלוב בשביל ש"יצדיק את המחיר". אני לא יודע מה איתך, אבל כשרב האנשים משקיעים 60$ או 50$ על עכבר, לא ממש אכפת להם אם לעכבר יש או אין סט משקולות או נרתיק נשיאה, או אם העכבר בעל חיישן לייזר או חיישן אינפרא אדום ( שכאמור טוב מלייזר פי כמה וכמה ), אלא בשורה התחתונה אכפת להם מדבר אחד והוא - איך העכבר מתפקד, כי אחרי הכל לא שילמת 60$ בשביל להשוויץ בסט המשקולות שקיבלת או להתרברב בנרתיק הנשיאה בעל הלוגו המגניב במסיבות רשת, שילמת בשביל לכוון טוב יותר, ופה, אדוני היקר, ה-DeathAdder שווה כל דולר מה-60 שהוא שווה, ואף יותר מכך, לעומת ה-G5 שכיום כבר ניתן להשיג עכבר טוב ממנו ( MX518, בעל חיישן אופטי, ד"א ) במחיר נמוך יותר.

מצחיק אותי מאוד שבחרת לייחס לנושא חסר החשיבות הזה, חצי עמוד שלם של ביקורתיות בלי מילת פרגון אחת, רק מוכיח את העמדה שנקטת עוד לפני שבחרת לייחס כל כך הרבה משקל לנושא כל כך שולי, ממש "חיפשת" איפה להפיל את העכבר.

ומעבר לזאת, בשביל רב האנשים ( למרות שזה כמובן, סובייקטיבי לחלוטין ), האריזה של ה-DeathAdder הרבה יותר יפה ומושקעת מאשר כל אריזה של כל עכבר אחר היום בשוק, ובכלל, האריזות של Razer תמיד צבעוניות ויפות יותר משל Logitech, אבל זוהי רק דעתי.

יש לציין כי קיומם של חמישה כפתורים בלבד מגביל את שימושיות העכבר במשחקים שונים (נפרט על כך בהמשך הביקורת) ומהווה צעד אחורנית הן ביחס לעכברים של חברות מתחרות (בדגש על לוג'יטק) והן ביחס לעכברים הקודמים של Razer עצמה, אשר הכילו שני כפתורים נוספים.

זהו אמנם נושא נתון לוויכוח אבל בכל זאת אבחר להתייחס לנושא -

בשביל 99% מהגיימרים היום בעולם, הדבר היחיד שאכפת להם ממנו כשהם קונים עכבר הוא איך הם יכוונו איתו. כמות הכפתורים עליו שאותם אפשר להגדיר בתור מקשי קיצור ( בינדים ) למשחק, הוא פרט שולי ביותר כשבוחרים עכבר, יש כאלה שאכפת להם יותר, ויש כאלה שאכפת להם פחות, אבל בוא נגיד שאם ה-DeathAdder הוא העכבר הטוב ביותר היום בהפרש כל כך גדול ממתחריו ( וכן, הוא כן ), לאף אחד לא ממש אכפת אם יש עליו "רק" 5 כפתורים, סכום שלעצמו מספיק גם בשביל הגיימרים המטורפים ביותר ( אני אישית בתור אחד מהשחקנים הטובים ביותר בארץ באנריל 2004, לא משתמש ביותר מ-2, וגם לא מכיר הרבה שמשתמשים ביותר מ-3-4 מקשי קיצור על העכבר ).

שקוף מאוד שאתה כל הזמן מנסה להאיר את העכבר והחברה Razer באור שלילי ביחס ל-Logitech, למרות שכביכול הביקורת באה להשוות בין שני עכברים לא יכלת שלא להתייחס להשוואה ל-Logitech בכל פעם שבדית מלבך פגם חדש ב-DeathAdder, מגמתיות, כבר אמרנו?

מבט חטוף במסך הראשי של התוכנה של Razer יגלה כי החברה לא ביצעה שינויים מהותיים הן בתכונות העכבר והן באפשרויות הדרייברים, לעומת דגמי העכברים הקודמים שלה. הדבר תורם לתחושה המתגבשת כי Razer אינה מנסה ליצור עכברים חדשניים באמת ומסתמכת רק על שם המותג שלה והמוניטין הנלווה אליו כאמצעי שיווק.

מה נגיד ומה נאמר, החברה שנחשבת לחברה בעלת הדרייברים הגמישים ביותר, הטובים ביותר, והידידותיים ביותר למשתמש, זוכים לקיטרוג מצד המבין הגדול דן מרחסין. אדון מרחסין, יש משפט שאומר - סוס מנצח לא מחליפים, ואני דיי בטוח שאתה מכיר אותו. ל-Razer אין שום סיבה לערוך שינויים מיוחדים בדרייברים שלה כל עוד הם מספקים למשתמש את כל האפשרויות שהוא יכול לחלום עליהם להתאמתו האישית של העכבר, הרבה יותר אפשרויות ממה ש-Logitech נתנה אי פעם בכל אחד מהעכברים שלה, והרבה יותר אפשרויות מכל חברה אחרת.

אם אתה מתייחס ל"חידושי הדרייבר" בתור מדד לחדשנות העכבר, הרי ש-Logitech היא החברה המיושנת ביותר בעולם שכן לכל אחד מהעכברים בדור הנוכחי שלה יש בידיוק את אותם דרייברים, אחד לאחד!

אני לא יודע איך השגת את המסקנה הגאונית בסוף, אבל את המוניטין שלה רייזר בונה באמצעות יצירת עכברים חדשניים וקצת אירוני להגיד שרייזר מצד אחד אינה מנסה ליצור עכברים חדשניים אך מצד שני משתמשת במוניטין שנבנה לה בתור חברה שמייצרת עכברים טובים בתור אמצעי שיווק, אתה לא חושב?

*מדבר על Hz* נקצר ונאמר כי בפועל הדבר לא תורם במאומה לביצועי העכבר אתם רשאים לקבוע הגדרה זו לפי רצונכם, אך זאת בתנאי שהיא תשאר זהה על פני כל הפרופילים (ומיד נפרט מדוע).

טוב חברה זה השיא.

האם אני חולם או שהכתב כרגע טען ששינוי בין 125hz ל-500hz לבין 1000hz לא משפיע במאומה על ביצועי העכבר?

האם דן מרחסין יודע מה מציינים המספרים האלה בכלל? האם הפעלת ולו בקצת את הדבר הזה שנמצא בראש שלך ( בספק ), בשביל להבין את הדבר הפשוט והברור מאליו שהמספרים הנ"ל מציינים את זמן התגובה של העכבר או הזמן שבו לוקח לנתונים לצאת ולהקלט מהעכבר למחשב? ככל שהמספר גבוה יותר, כך זמן התגובה טוב יותר אבל אדון מרחסין כנראה לא הרגיש בזה, אבל אני ממש לא מופתע.

וד"א, כן, זה משפיע, מאוד.

האפשרות השניה שינוי רזולוציית החיישן היא ידועה ומוכרת לכולנו, כאשר באמצעות הדרייברים ניתן לבחור בין שלוש רזולוציות אפשריות: 450DPI, 900DPI ו-1800DPI. לצערנו, בניגוד לדרייברים של לוג'יטק, Razer החליטו שלא לאפשר למשתמשים להגדיר את הרזולוציה ידנית ואלה ייאלצו להסתפק בשלוש ההגדרות הנ"ל, שעלולות שלא להתאים לגיימרים רבים, הרגילים לחופש בחירה רחב יותר.

והנה שוב ניתן לראות את ההשוואה ללוג'יטק כששוב באה לידי ביטוי ה"עקיצה" על הדבר השולי ביותר. אדון מרחסין מדבר על "חופש בחירה רחב", אבל האמת היא כזאת - הרזולוציה ברב משחקי הרשת מתבטאת אך ואך ורק ברגישות העכבר, במהירות שבה הוא זז, כמובן שבתכלס מדובר גם על דיוק, רק שבמשחק זה ממש לא מורגש. מזה משנה אם אדון מרחסין משחק על 1800dpi ורגישות 1.1, או על 900DPI ורגישות 2.2? בשורה התחתונה במשחק זה מרגיש בידיוק אותו דבר. מה יתן לך להגדיר רזולוציה של 600DPI, כאשר במשחק אתה מגדיר רגישות שתהיה דומה בידיוק לרגישות של 1800 DPI ורגישות 1.1? אתם קולטים את הטמטום?

חופש הבחירה הזה יותר ממספיק, ואני אישית מעולם לא זזתי מ-1600DPI ב-MX518 שלי וגם לא רואה סיבה לזוז או להגדיר רזולוציות אחרות לעכבר שלי.

עם זאת, שימו לב כי בכל פרופיל יש לשמור על קצב דגימה זהה, שכן בעת שינוי קצב הדגימה העכבר מתנתק לכמה רגעים מהמחשב (לא פיזית, כמובן) ואינו פעיל במהלך פרק זמן זה מה שמקשה מאוד על המעבר בין הפרופילים.

וזה מאוד מפתיע, בהתחשב בעובדה שכרגע הגברת/הנמכת את קצב העברת הנתונים מהעכבר למחשב, אין ספק כי אצל Logitech העכבר לא היה מתנתק בעת המעבר בין הפרופילים ושינוי קצב דגימה.

שהוא כאמור חיישן אינפרא-אדום, למרות שחיישני לייזר הפכו מזמן לנפוצים בתחום, בזכות הדיוק הרב שלהם. למרות ההבטחות הרבות של Razer, אותן ציינו בפתיחת הביקורת, לא הבחנו בשום הבדל ולו הקל שבקלים בין עכבר ה-DeathAdder לבין עכברים אחרים בעלי חיישן לייזר. הדיוק, המהירות, התאימות למשטחים שונים בכל הפרמטרים הללו לא זיהינו כל הבדל בין העכברים, כך שלא ברור מדוע בחרה Razer להשתמש דווקא בחיישן אינפרא-אדום, טוב ככל שיהיה, בעכבר החדש שלה. אמנם החיישן של ה-DeathAdder אינו נופל מחיישני הלייזר, אך מבחינה תדמיתית ושיווקית, היה עדיף לה להשאר עם חיישן הלייזר, שהוכיח את עצמו אינספור פעמים בעבר.

חיישן הלייזר הוכיח את עצמו - תוכיח. תן בסיס עובדתי, תראה לנו איזשהי הוכחה שחיישן לייזר מדוייק יותר מחיישנים אופטיים, אבל כמובן שזו בקשה מוגזמת.

"חיישני הלייזר הפכו מזמן לנפוצים בתחום, בזכות הדיוק הרב שלהם".

אתה צוחק? חיישני הלייזר פחות מדוייקים אפילו מחיישנים אופטיים, חיישני לייזר הפכו מזמן לנפוצים בתחום מהסיבה הפשוטה שאנשים כמוך ישר מייחסים ללייזר דיוק וחדשנות כפי שכבר אמרתי, למרות שזה ממש לא ככה. עצם העובדה שלא הבחנת בהבדל בין חיישן לייזר לחיישן אינפרא אדום פשוט מראה שלא בדקת את העכבר כראוי, משחק קצר של 10 דקות בכל משחק רשת היה מוכיח לך ההפך ( אבל לפי המגמתיות שלך כנראה שגם אם היית רואה שה-Deathadder מדוייק פי כמה וכמה, היית רושם שאין שום הבדל ), חיישני לייזר מאופיינים במשהו שנקרא malufaction שזה אומר מהירות התזוזה שתגרום לעכבר "לאבד את העקיבה", המהירות הזאת קטנה במיוחד לעומת חיישנים אופטיים, ושלא לדבר על החיישן של ה-DeathAdder שלא ניתן לגרום לו לאבד את העקיבה מבחינה מעשית ( מבחינה תיאורטית כמובן שכן ), ופה טמון היתרון הגדול ביותר של עכברים אופטיים ושל ה-Deathadder על עכברי לייזר.

אז אולי מבחינה תדמיתית ושיווקית הלייזר עדיף, אבל מבחינת מה שעדיף לצרכנים, שבשורה התחתונה על זה רייזר חושבת הרבה יותר מ-Logitech שמשחררת עכברי לייזר לא מדוייקים ולא יציבים על ימין ועל שמאל, חיישני אינפרא אדום עדיפים בכל פרמטר. אם בחרת לבקר את העכבר בגלל שמבחינה תדמיתית ושיווקית הוא לא משתמש בחיישן הלייזר המהולל שלך אז כנראה שאין לי מה להוסיף.

ומה הקטע הכי מצחיק פה?

שאשכרה השוות את העכבר הטוב ביותר בעולם היום בהפרש עצום, לאחד העכברים הפגומים ביותר והלא משתלמים ביותר בשוק, ואפילו בסופו של דבר יצא שה-Habu ניצח.

אני חייב לציין שרמה כל כך ירודה של כתבה מזמן לא ראיתי, על אחת כמה וכמה לא באתר שמכבד את עצמו כמו Hwzone.

נ.ב - דיברתי כל הזמן על בסיס עובדתי ושחכתי שגם אני לא ציינתי אחד כזה כבסיס לכל מה שאני אומר לגבי חיישני לייזר מול אופטיים ו-Deathadder, אז הנה לכם, תקראו ותווכחו, כתבה מתוך אתר הגיימינג הפופולרי ביותר היום, שבדק וחקר את הנושא ואף דירג את העכברים לפי החיישנים שלהם. להפתעתו הרבה של אדון מרחסין, ה-DeathAdder נמצא בראש הרשימה וה-Habu הרחק הרחק למטה, כאשר את המקום השני ברשימה מאכלס בכלל עכבר אופטי ולא עכבר לייזר. מפתיע?

http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679

עריכה - שמתי לב שהקישור שנתתי קצת לא מעודכן ולא כולל את הנתונים על ה-deathadder מהסיבה הפשוטה שההשוואה נערכה לפני שה-Deathadder יצא לשוק, הכתבה נערכה שתכלול את הנתונים של ה-DeathAdder ברגע שהוא יצא והנה הקישור לכתבה המעודכנת -

http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1300293&page=5

ניתן גם לראות את דירוג עכברי הלייזר שמסומנים בחום לעומת דירוג העכברים האופטיים וה-Deathadder שנמצא בראש הרשימה.

מקווה שההודעה הזאת תאיר קצת את פניכם לגבי איזה עכבר שווה מה היום, והלוואי שתגרום לסיקור הבזוי הזה להעלם מהאתר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...