פורסם 2007 ביוני 718 שנים גבירותיי ורבותיי- אני מתכבד להזמין אתכם לחגיגת ה-1,000 הודעות שלי אז חוץ מהנשף שתכננתי לערב, הנה משהו חגיגי לכבוד המאורע החד פעמי: רכבות הרים! קצת היסטוריה רכבות ההרים היו נפוצות כבר מהמאה ה-15 ברוסיה. אלה היו בעצם קונסטרקציות מעץ בגובה של 20 מטר, כאשר היו גולשים ממנה על מדרונות מכוסים בשלג (ממש כמו מזחלות). רכבת ראשונה שכללה לולאה הוצגה בפריז בשנת 1846 והייתה אטרקציה עולמית. בטיחות הלולאה נבדקה באמצעות כוסות מים, ביצים וקופים ??? בארצות הברית הופיעה רכבת ההרים הראשונה ב-1884. התשובה של הצרפתים לרכבות ההרים הראשונות: רכבות הרים בישראל בישראל כיום 8 רכבות הרים. איך הגענו ל-8? * רכבת ההרים הראשונה בישראל הייתה בראש מגדל שלום בפארק השעשועים "מאירלנד". * רכבת ההרים השנייה בישראל הוקמה בשנות ה-80 ב"לונה פארק" ת"א וכונתה בפשטות "רכבת הרים". * רכבת ההרים השלישית בישראל הוקמה בשנת 1991 ב"סופרלנד" ראשל"צ ומכונה "Loop 2000". * רכבת ההרים הרביעית בישראל הוקמה בשנת 2000 ב"לונה פארק" ת"א ומכונה "אנקונדה". * רכבת ההרים החמישית בישראל הוקמה ב-2001 והיא החדישה ביותר, נכון לשנת 2005. זוהי ה"קומבה" ב"סופרלנד" בראשל"צ. נתון מעניין! האנקונדה היא מדגם Boomerang - רכבת מסוג בומרנג (ללא מסילה מעגלית). אורך המסילה: 285 מטר. הקומבה היא מדגם SLC (689m Standard, מסוג פלדה מתהפכת. אורך המסילה 689 מטר. למרות הנתונים- זמן הנסיעה באנקונדה (הלוך וחזור) הוא ארוך יותר:דקה ו-48 שניות, לעומת דקה ו-36 שניות של הקומבה. הרכבת למוות רכבות הרים נותנות לנוסעים בהן תחושה של סכנה מיידית, אך התגשמות הסכנה לכדי אסון אמיתי מושכת תשומת לב מרובה ועניין רב בציבור. בספטמבר 2003, למשל, נהרגו מספר אנשים בתאונה קטלנית בפארק השעשועים דיסניוורלד שבאורלנדו. מבחינה סטטיסטית, רכבות הרים בטוחות ביותר. מחקרים סטטיסטיים שנעשו בארצות הברית מראים, כי הסיכוי של נוסע ברכבת הרים להיפגע בצורה שדורשת טיפול בבית חולים הוא 1 ל-1 וחצי מיליארד. החוקרים ציינו כי סיכוי הפגיעה במשחק גולף למשל הוא גבוה מהסיכוי לפגיעה במתקן שעשועים. נמצא גם כי הסיכוי להיהרג בפארק שעשועים הוא 1 ל- 90 מיליון. בישראל לא קרתה מעולם תאונה שהייתה קשורה ישירות לרכבת הרים, אלא רק בעקיפין - אדם אחד, שכובעו נפל בעת שרכב על רכבת ההרים בסופרלנד, עקף את הגדר שתוחמת את הרכבת כדי לקחת את כובעו. הוא נדרס על ידי הרכבת כאשר ניסה לעשות זאת, ונפטר. קצת סרטונים: לא רכבת הרים ורובכם בטח מכירים- אמא שבטוחה שהבן שלה צורח מהנאה הרכבת המטורפת ביותר הנה סרטון של אחת מהן- Pepsi Max אבל הזוכה האמיתית היא: קינדה קה - פארק six flags great adventure , ניו ג'רזי, ארצות הברית. מככבת בראש טבלת "רכבות ההרים המדהימות בעולם", והינה הרכבת המהירה ביותר והגבוהה ביותר בעולם. זוהי רכבת LIM המאיצה למהירות מקסימלית של 206 קמ"ש, עולה בעליה סיבובית של 90 מעלות לגובה של מעל 139 מ' (פי שניים מפסל החירות) ואז יורדת באותה זווית וחוזרת לתחנה, אורך המסלול כמעט קילומטר והיא עוברת אותו בזמן קצר מאוד - 32 שניות . וסתם נתון שלא היה לי איפה להוסיף- עסק רכבות ההרים שייך רק ל"טייקונים" האמיתיים: עלות פרויקט רכבת ההרים בפארק "ששת הדגלים" למשל, הסתכמה במעל 40 מליון דולר.
פורסם 2007 ביוני 718 שנים הוא מאיץ מ0 ל200 קמ"ש ב4 שניות (זה הנתון שהיה בתוכנית בערוץ ההיסטוריה נראה לי?) אני כמובן מדבר על kingda ka. הרכבת מאיצה בזכות לחץ הידראולי, בדיוק כמו שמטוסים ממריאים מנושאת מטוסים. תוכנית מעניינת. ת'רד מעניין ביותר
פורסם 2007 ביוני 918 שנים פששש הרכבת האחרונה הייתה קטלנית אבל מה שמעפן זה אם יש תור ארוך ומחכים רק בשביל חויוה של 32 שניות
פורסם 2007 ביוני 1118 שנים עשיתי אותה זו בת זו.... של רכבת הרים הינו צריכים לעמוד 3 שעות בטור אנל היה שווה כל שניה
פורסם 2007 ביוני 1118 שנים מחבר ^^^ 3 שעות בתור?! נשמע מורט עצבים... מה אפשר לעשות בזמן המתנה כ"כ ארוך? אני לא יודע מה להגיד לך- כל זה בשביל 32 שניות... יוצא שחיכית משהו כמו 5.6 דקות עבור כל שנייה שהיית ברכבת
פורסם 2007 ביוני 1218 שנים היתי עם המשפחה ( 8 אנשים) אז פשוט זחלנו בתור רק הבעיה שרוב הזמן שמחכים זה כדי שיתקנו את הרכבת שמתקלקלת כל 2 נסיעות אבל שוווווווווווווווווה את זה
פורסם 2007 ביוני 1318 שנים הוא מאיץ מ0 ל200 קמ"ש ב4 שניות (זה הנתון שהיה בתוכנית בערוץ ההיסטוריה נראה לי?) אני כמובן מדבר על kingda ka. הרכבת מאיצה בזכות לחץ הידראולי, בדיוק כמו שמטוסים ממריאים מנושאת מטוסים. תוכנית מעניינת. ת'רד מעניין ביותר תן לי לתקן אותך אם אני זוכר נכון בנוסאות מטוסים המטוסים ממראים על ידי לחץ קיטור ולא הידראולי
פורסם 2007 ביוני 1318 שנים תן לי לתקן אותך אם אני זוכר נכון בנוסאות מטוסים המטוסים ממראים על ידי לחץ קיטור ולא הידראולי בנושאות מטוסים, המטוסים ממריאים בעזרת גומי עבה במיוחד שמתוח בצורת U. (ובעזרת המנוע שלהם, כמובן).
פורסם 2007 ביוני 1318 שנים תן לי לתקן אותך אם אני זוכר נכון בנוסאות מטוסים המטוסים ממראים על ידי לחץ קיטור ולא הידראולי אני דווקא זוכר את זה כהידראולי. בנושאות מטוסים, המטוסים ממריאים בעזרת גומי עבה במיוחד שמתוח בצורת U. (ובעזרת המנוע שלהם, כמובן). על מה אתה מדבר? ???
פורסם 2007 ביוני 1318 שנים זה לא גומי,זה כבל פלדה עבה.זה פשוט מושך את המטוס במהירות כדי לעזור לו להמריא,וגם עם הכבל הזה הוא בולם.
פורסם 2007 ביוני 1318 שנים אתם מתבלבלים : כבל הזה אכן נועד לעצירת המטוס בזמן הנחיתה, אבל בזמן ההמראה זה מנגנון שונה לחלוטין (לפחות במסלול הקצר) וזה מנגנון הפועל לפי עיקרון הידראולי.
פורסם 2007 ביוני 1318 שנים בעת ההמראה המטוס מחובר לוו ולא לכבל, הוו בחובר למוט בצורת טיל (חד בקצה) כדי לתת תפוקה מקסימלית בקצהו השני של המון לחץ הידראולי דוחף את המוט והמטוס למהירות של 200 או 400 קמ"ש אני לא בטוח כל כך ואז משחרר אותו (המוט נבלם ונשאר בגוף הספינה.הכבל שהוזכר הוא אכן לבלימת המטוס בלבד!!
פורסם 2007 ביוני 1418 שנים http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%98http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%91%D7%9C_%D7%A2%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%94http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%95%D7%A9%D7%90%D7%AA_%D7%9E%D7%98%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%9Dסיימנו?
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.