פורסם 2007 במאי 1718 שנים אתמול קניתי את ה דל 2007FP (לא רחב) REV04 עם פאנל S-IPS. נתנו לי לבדוק את המסך לפני הקניה, לא היה אפילו פיקסל שרוף אחד. האריזה באריזה יש כבל חשמל ישראלי, כבל DVI-D, כבל VGA-HD, כבל USB HUB, דף התקנה, מדריך שימוש\אזהרות קצר, דיסק, המסך עצמו וסטנד מתכוונן. התקנה ורושם ראשוני ההתקנה היתה קלה מאוד, הסטנד מתלבש על המסך בקלות, איכות הגימור מעולה, אין פינות חדות או "שאריות" PVC. החיבור הראשוני היה בVGA במעבדה לפני הקניה, הרושם היה חיובי, המסך כיוון את התצוגה בעצמו והתמונה היתה חדה בלי עיוותים או BANDING. כאשר חזרתי הביתה חיברתי את המסך ב DVI והפעלתי את בדיקת ה Colour Gradients שם לצערי מצאתי BANDING, אשר תוקן (פירוט בהמשך). ארגונומיה ועיצוב המסך תומך בתקן TCO03 אשר נועד לשמור על איכות הסביבה ולהעניק נוחות שימוש מירבית. האפשרויות הארגונומיות של המסך פשוט מדהימות. עם הסטנד אפשר לכוון את גובה המסך, להזיז את המסך לצדדים, לסובב Pivot, ולכוון את זווית הצפייה Tilt. העיצוב של המסך גם הוא מאוד מרשים. דל לא הולכת בעקבות החברות האחרות אשר מדפיסות מלא נתוני פירסום על צידי המסך, המסך בא נקי מכל מדבקות, עם השם DELL בתחתית המסך בגימור כסוף, כאשר מסגרת המסך שחורה בלי ציפוי "נוצץ". כיוונון והגדרות במסך יש אפשרות לכיוון רמת בהירות השחור תחת השם BRIGHTNESS (נקודה השחורה) - מאפשר לכוון את ערך התאורה המינימלי הנדרש להציג את כל טווח המעבר בין הגוונים משחור ללבן. אך אין אפשרות כיוון תאורה אחורית CONTRAST (נקודה הלבנה) - אשר בדרך כלל מאפשר לכוון את התאורה בכלליות לשם הצגה נוחה לעיניים תוך שמירה על טווח צבעי הלבן ויחס הנגדיות בין השחור ללבן (*) לכן האפשרות היחידה היתה לכוון את על ערוצי הצבעים (R,G,B) לערכים נמוכים יותר. הכיוונון היה מסובך להפליא, הכפתורים בתחתית המסך לא ממש נוחים ללחיצה ולקח לי זמן להתרגל אליהם, אחרי בדיקות רבות הגעתי להגדרות אופטימליות של 31% BRIGHTNESS 70% בכל ערוצי הצבעים (R,G,B) לא כלכך מכוייל אחרי שהגעתי למצב האופטימלי של הפרשי הצבעים, השלב הבא היה כיוון דיוק הצבעים, ה GAMMA ה GAMMA זהו יחס משתנה, שנועד להצפין ולפענח ערכי אור (תאורה) ביחס לגוונים בסיסים (RGB). במילים אחרות זהו עקום המתאר את הדיוק הנתון בין הצבע הרצוי לצבע המצוי במשכירי עריכת תמונה. המסך מגיע בתוצרת GAMMA של 2.2, אך בפועל מציג בסביבות 2.18. נעזרתי בתוכנה QuickGamma כדי לכוון את הגוונים לדיוק המירבי, למרבה הפלא אין אחידות בין הגוונים במסך, לכן תדרשו לכוון כל ערוץ צבע בנפרד עד שתשיגו תוצאה טובה. [הערה] אפשר להשתמש אחר-כך בתוכנה QuickMonitorProfile לשם יצירת קובץ הגדרות לצבע בשביל המסך. התוכנה קוראת את הערכים של בדיקת המפעל מהמסך עצמו בו יוצר הפאנל ומתאמת פרופיל צבעים מתאים לשם הצגת צבעים טבעים. הערכים הללו משתנים ממסך למסך, אפילו עם בדיוק אותו הפאנל, לא כדאי לשתף את הקבצים שנוצרו אוטומטית בין המסכים השונים. ביצועים בדקתי את המסך בשני משחקים, CNC3 ו F.E.A.R בשניהם לאחר הכיוונון המסך מבדיל בין הגונים של השחור והאפור מצויין. בCNC3 איכות התמונה פשוט מדהימה, כל צבע נראה מציאותי והאפקטים מאוד מרשימים. בF.E.A.R לא ראיתי מריחות, גם לא בקטעים הכי מהירים, אך שמתי לב ל Input Lag אך זה לא משהו שצריך להדאיג יותר מדי, כי זה קיים בכל מסכיLCD. סיכום המסך מעוצב יפה, ומגיע מכוון (יחסית למסכים אחרים שראיתי), אך רחוק מלהיות מושלם. אחרי הכיוונון הצלחתי כמעט להעלים את ה BANDING שנגרם מGAMMA לא מכוונת היטב, אך ללא ציוד מקצועי בלתי אפשרי להעלימו לגמרי. הציון: התקנה - 10 ארגונומיה ועיצוב - 10 נוחות השימוש - 8 איכות צבעים - 9 ביצועים - 10 מחיר - 8 לינקים: QuickGamma http://www.quickgamma.de/indexen.html QuickMonitorProfile http://quickgamma.de/QuickMonitorProfile/indexen.html (*) ערך זה בדרך כלל קיים רק במסכים עם אפשרות לכיוון תאורה אחורית
פורסם 2007 במאי 1718 שנים תודה מאיזה חנות קנית את המסך? והאם בדיקת הפיקסלים בחנות נעשתה ע"י תוכנה או סתם בעין?
פורסם 2007 במאי 1718 שנים מחבר קניתי מ "יעל פתרונות"הבדיקה נעשתה ע"י התוכנותEizo-TestDead Pixel Buddyיש גם אחראיות לאפס פיקסלים מתים במשך השבוע הראשון.
פורסם 2007 במאי 1718 שנים סוף סוף גם אני התחדשתי ב2007FP היום. תמונות ורשמים אני יעלה בימים הקרובים. איך מכוונים את הGAMMA?
פורסם 2007 במאי 1818 שנים כיוונון והגדרותבמסך יש אפשרות לכיוון שקיפות הקריסטלים תחת השם BRIGHTNESS (נקודה השחורה) - מאפשר לכוון את גווני השחוראך אין אפשרות כיוון תאורה אחורית CONTRAST (נקודה הלבנה) - אשר בדרך כלל מאפשר לכוון את גווני הלבןלכן האפשרות היחידה היתה לכוון את על ערוצי הצבעים (R,G,B) לערכים נמוכים יותר.הכיוונון היה מסובך להפליא, הכפתורים בתחתית המסך לא ממש נוחים ללחיצה ולקח לי זמן להתרגל אליהם, אחרי בדיקות רבות הגעתי להגדרות אופטימליות של29% BRIGHTNESS70% בכל ערוצי הצבעים (R,G,B)אחרי שהגעתי למצב האופטימלי של הפרשי הצבעים, השלב הבא היה כיוון דיוק הצבעים, ה GAMMA...נעזרתי בתוכנה QuickGamma כדי לכוון את הגוונים לדיוק המירבי, למרבה הפלא אין אחידות בין הגוונים במסך,לכן תדרשו לכוון כל ערוץ צבע בנפרד עד שתשיגו תוצאה טובה.[הערה]אפשר להשתמש אחר-כך בתוכנה QuickMonitorProfile לשם יצירת קובץ הגדרות לצבע בשביל המסך.התוכנה קוראת את הערכים של בדיקת המפעל מהמסך עצמו בו יוצר הפאנל ומתאמת פרופיל צבעים מתאים לשם הצגת צבעים טבעים.הערכים הללו משתנים ממסך למסך, אפילו עם בדיוק אותו הפאנל, לא כדאי לשתף את הקבצים שנוצרו אוטומטית בין המסכים השונים.תודה על הסקירה.הבנתי שכווננת ועשית כיול ללא מכייל חיצוני.האם תוכל להסביר יותר או להפנות למדריכים שמסבירים איך עושים את הכוונונים האלה?בעיקרון אני מרוצה מהצבעים של ה2007FP שלי חוץ מהגוונים הכהים ביותר, אבל כשאני מנסה לשחק אני לא מצליח להגיע לתוצאות יותר טובות.
פורסם 2007 במאי 1818 שנים מחבר אתה יכול להשתמש באתר,http://www.normankoren.comיש גם תוכנות יותר מקצועיות ומדוייקות כמו Monaco Ez Color
פורסם 2007 במאי 1818 שנים מכל הקונים בפורום שניים התלוננו על פיקסלים וזה גרם לכולם לפחד מהמותג.בשלי אין כלום.שאלה:היכן ניתן למצוא את ההגדרות האופטימליות למסך?תודה מראש.
פורסם 2007 במאי 1818 שנים מחבר צאו מהסרט שהתקלה של פיקסלים שרופים ככ נפוצים,זה נדיר מאד היום.אם זה היה נדיר, כל החברות לא היו מפחדות להתחייב להחלפה במציאת פיקסל אחד מת לשלוש שנים.
פורסם 2007 במאי 1818 שנים שאלה קטנה, מה ההבדל בין ה-2007FP שיש לך, לבין 2007WFP? ועוד שאלה קטנה, מהי הרזולוציה הטבעית שלו?
פורסם 2007 במאי 1818 שנים הW זה Wide Screen הרזולוציה של המסך הרחב היא 1680x1050 ושל המסך 4:3 היא 1600X1200
פורסם 2007 במאי 1818 שנים האתר הישראלי של DELL מאשר את דבריך יש לי תחושת בטן שה-CRT שלי הולך למות (ViewSonic G75F-3), ואני מתחיל ללמוד את התחום של LCD בשביל למצוא מסך טוב שיחליף אותו.
פורסם 2007 במאי 1818 שנים כל הכבוד על הביקורת ועל ההשקעה מספר הערות ברשותך. 1. Brightness - במסכי CRT מכוון ה Brightness אכן שימש בכדי לקבוע את מידת הבהירות של השחור(לא נקודה שחורה) אך במסכי LCD לרוב Brightness אינו משתמש(באופן תקין) בגבישים בכדי לשחק עם בהירות השחור. במסכי LCD תפקיד הבהירות שונה ומטרתו למעשה לקבוע את בהירות המסך בכלליות גם בהירות השחור וגם בהירות הלבן. בניגוד למסכי CRT בהם לא היה קשר בין מכווני הבהירות והניגודיות במסכי LCD ישנו קשר הדוק בינם שכן מסך LCD מסנן אור ולכן לא יכול להיתבצע שינוי בבהירות השחור בלי שיהיה שינוי בבהירות הלבן ואילו שינוי של בהירות הלבן בצורה פרטנית מוביל לצמצום הטווח הדינאמי והקטנת יחס הניגודיות. במסכים של דל מומלץ מאוד לא לגעת במכוון ה Brightness, ירידה מתחת ל 50 מובילה לכך שנעלמים לחלוטין גוונים שחורים וכהים מכיוון שהמסך אכן משתמש באופן שגוי בגבישים בכדי לחסום אור בעת הצגת שחור.למעשה המסך גורם לכל הגוונים הכמעט שחורים להיות שחורים בכדי כביכול להקטין את בהירות השחור. 2. Contrast - ניגודיות שהיא קביעת מידת בהירות הלבן(לא נקודה לבנה) הינה שריד של מסכי ה CRT והצורה האנאלוגית בה עבדו. רוב היצרנים כיום נמנעים מלהכניס מכוון זה למסך מכיוון שהוא משתמש בגבישים בכדי להגביל את תאורת המסך בעת הצגת לבן, עקב כך פוחת יחס הניגודיות של המסך והטווח הדינאמי של המסך קטן ולכן מומלץ לא לגעת במכוון זה ולהשאירו על ברירת המחדל של היצרן. במסכים של דל לא ניתן לשחק כלל עם בהירות הלבן בעזרת מכוון הבהירות(תאורה אחורית) מכיוון שהמסך מעלים גוונים כהים. הפיתרון היחידי להורדת רמת בהירות הלבן הוא דימוי של ניגודיות ע"י שליטה בערוצי הצבע השונים, התוצאה מובילה ליחס ניגודיות פחות אבל המסך נהיה נעים יותר לעבודה עם בהירות לבנה נמוכה יותר. על מסכי LCD להציג שני אפשרויות כיוון, קביעת בהירות תאורה אחורית (בד"כ נקבע ע"י מכוון הבהירות) ושליטה על נקודת הפתיחה המקסימלית של הגבישים (נקבע ע"י הניגודיות). בשניה מומלץ לא לגעת כלל, מומלץ לבצע את כל שינוי הבהירות של המסך ע"י הקטנת או הגברת התאורה האחורית. כך ניתן לשמור על יחס הניגודיות ועל הטווח הדינאמי של המסך. לצערי אין אפשרות לבצע כיוון שכזה במסכים של דל מכיוון שמשחק עם הבהירות מדמה למעשה מעין שילוב של בהירות וניגודיות אשר תוצאתו הסופית היא העלמה של כמות רבה של גווני אפור כהים. 3. עקומות גאמא - עוד שריד מתקופת מסכי ה CRT אשר קיימת מכיוון שמסכי CRT אינם התקנים לינארים. עקומת גאמא היא למעשה פונקציה אשר מדגימה את בהירות הגוונים השונים של המסך על פני עוצמות שידור שונות. זה מעט מסובך ולכן אסביר: מסכי CRT עובדים עם תותח אלקטרונים אשר יורה אלקטרונים בעוצמה מסוימת אל קידמת המסך ואלה פוגעים בזרחן ומציגים אור. למעשה כאשר יורים אלקטרונים בעוצמה מלאה נראה את הצבע זורח בעוצמה מלאה ואילו בהעדר אלקטרונים נראה שחור. מה קורה כאשר יורים אלקטרונים בחצי עוצמה? הייתם מצפים שכמות האור שתוצג על המסך תהיה חצי מכמות האור אשר מוצגת בעת ירי של אלקטרונים בעוצמה מלאה, ובכן לא כך הדבר, למעשה כמות האור תהיה נמוכה יותר ואת המידה אשר בה היא נמוכה ניתן לייצג ע"י עקומה או פונקצית גאמא.ישנה עקומה לכל ערוץ צבע וכל מסך CRT מתנהג טיפה אחרת מבחינת גאמא. עקומת גאמא של מסך CRT. באופן אידיאלי מרכז התרשים מהווה נקודה בה כל הבהירויות הינם חצי מהבהירות המקסימלית בפינה הימנית. ואילו עקומת הגאמא של מסך CRT אינה עוברת כלל דרך מרכז התרשים. לא ניתן לכייל את הגאמא של מסכי ה CRT, לכן לא ניתן לכייל מסכים אלו חומרתית בניגוד למספר מסכי LCD מאוד יקרים. מסכי LCD אינם פועלים בדומה למסכי CRT עקומת הגאמא הטבעית שלהם שונה לגמרי והרבה יותר לינארית, למעשה ניתן לכייל מסך LCD כך שהוא יציג עקומת גאמא לינארית בה מרכז העקומה הוא אכן חצי מכמות האור המירבית אשר מוצגת. דוגמא של מסך LCD המציג עקומה לינארית נכונה(במקרה שלנו Eizo S2411W-U) שימו לב כי כמו כל מסך LCD עדיין ישנו קושי בעת הצגת גוונים כהים ולכן הקפיצה בעקומה בפינה השמאלית: והנה דוגמא לעקומה של מסך LCD לא איכותי(Samsung 931C): מצב זה אינו נדיר ברוב מסכי ה LCD, לרוב באופן טבעי העקומות אינם זהות לכל הצבעים. כיום אין סיבה לעבוד עם עקומת גאמא מסוימת אלא אם אתם עורכים במיוחד לציוד אשר מיועד לעבוד בעקומה מסוימת כגון וידאו/הכנה לדפוס(2.2) או אינטרנט (עקומת SRGB), בנוסף הגדרות הגאמא בין חלונות(PC) ואפל(מקינטוש) שונות כאשר אפל עובדת עם עקומה של 1.8, זו הסיבה שתמונות שנערכו על מקינטוש נראות מאוד בהירות ושטופות כאשר הם מוצגות במערכת ההפעלה של מיקרוסופט ואילו תמונות מחלונות שמוצגות על מק נראות חשוכות.
פורסם 2007 במאי 1918 שנים מחבר כל הכבוד על הביקורת ועל ההשקעה מספר הערות ברשותך. 1. Brightness - במסכי CRT מכוון ה Brightness אכן שימש בכדי לקבוע את מידת הבהירות של השחור(לא נקודה שחורה) אך במסכי LCD לרוב Brightness אינו משתמש(באופן תקין) בגבישים בכדי לשחק עם בהירות השחור. במסכי LCD תפקיד הבהירות שונה ומטרתו למעשה לקבוע את בהירות המסך בכלליות גם בהירות השחור וגם בהירות הלבן. בניגוד למסכי CRT בהם לא היה קשר בין מכווני הבהירות והניגודיות במסכי LCD ישנו קשר הדוק בינם שכן מסך LCD מסנן אור ולכן לא יכול להיתבצע שינוי בבהירות השחור בלי שיהיה שינוי בבהירות הלבן ואילו שינוי של בהירות הלבן בצורה פרטנית מוביל לצמצום הטווח הדינאמי והקטנת יחס הניגודיות. תיקון - נקודה שחורה נועדה לציין את הערך הקטן ביותר שנדרש על מנת להציג את כל גווני המעבר בין שחור ללבן. תאורה חזקה מדי מזיקה לעיניים, תאורה חלשה מדי לא תוכל להציג את כל גווני המעבר. במסך הזה, הבהירות קובעת את בהירות השחור (ע"י שינוי גאממא) וע"י כך נקבעת הנקודה השחורה. במסכים של דל מומלץ מאוד לא לגעת במכוון ה Brightness, ירידה מתחת ל 50 מובילה לכך שנעלמים לחלוטין גוונים שחורים וכהים מכיוון שהמסך אכן משתמש באופן שגוי בגבישים בכדי לחסום אור בעת הצגת שחור.למעשה המסך גורם לכל הגוונים הכמעט שחורים להיות שחורים בכדי כביכול להקטין את בהירות השחור. אני אזכיר עוד הפעם, עבודה עם תאורה לא נכונה מזיקה לעיניים, אם רוצים להיות ממש מדוייקים, כדי להציג את כל הטווח שהמסך יכול להציג צריך לכוון את הBRIGHTNESS על 43.3 אך זה לא נוח לשימוש יומיומי בגלל הנזק הנגרם לעניים. חשוב לציין כי בגלל חוסר האפשרות לכוון את התאורה האחורית (כמו שציינתי במאמר) אי אפשר להגיע לנקודה שחורה מיטבית בלי להשתמש בפרופיל צבעים מתאים (שבדרך כלל מיוצר ע"י מכייל חיצוני). 2. Contrast - ניגודיות שהיא קביעת מידת בהירות הלבן(לא נקודה לבנה) הינה שריד של מסכי ה CRT והצורה האנאלוגית בה עבדו. יש לך טעות במסכים וטלוויזיות הנגדיות זה בעצם הבהירות, והבהירות זה בעצם רמת השחור. טלוויזיות ומסכים הפועלים בתנאים הרגילים, עם תאורה רבה, מגבילים את טווח הצבעים הדינמי שנראה לנו. לכן שינוי הנגדיות משנה רק את מה שנראה כנגדיות אך בעצם הבהירות. היצרנים לא מכניסים את הנגדיות לתפריטים רק מכיוון שלרוב המסכים אין מערכת לשליטה על התאורה האחורית (מנורות הפלורוסנט, ולא הנמכת הנגדיות עם גאממא (פוגע בגווני הלבן שמסך יכול להפיק) כמו שחלק מהמסכים עושים בעזרת שבב). רוב היצרנים כיום נמנעים מלהכניס מכוון זה למסך מכיוון שהוא משתמש בגבישים בכדי להגביל את תאורת המסך בעת הצגת לבן, עקב כך פוחת יחס הניגודיות של המסך והטווח הדינאמי של המסך קטן ולכן מומלץ לא לגעת במכוון זה ולהשאירו על ברירת המחדל של היצרן. במסכים של דל לא ניתן לשחק כלל עם בהירות הלבן בעזרת מכוון הבהירות(תאורה אחורית) מכיוון שהמסך מעלים גוונים כהים. השליטה על הבהירות (או הנגדיות כפי שהורגלנו) במסך הזה מבצעת ע"י שקיפות הקריסטלים (כאשר משנים את ערכי הצבעים). אם כך, הדרך היחידה לשנות את הבהירות (הנקודה הלבנה - שמשמעותה הבהירות המינימלית שנדרשת על מנת לא לפגוע בטווח הצבעים) זה ע"י שליטה על התאורה האחורית. להזכירך אחד השינוי המשמעותיים במסכי OLED, זה הסרת הפלורוסנטים מאחור והוספת תאורה נפרדת לכל גביש, מה שמאפשר הצגת שחור טבעי (הלד המסויים הזה כבוי) וכיוון בהירות אמיתי ע"י שינויי מתח על מנת להפיק עוצמות אור שונות. הפיתרון היחידי להורדת רמת בהירות הלבן הוא דימוי של ניגודיות ע"י שליטה בערוצי הצבע השונים, התוצאה מובילה ליחס ניגודיות פחות אבל המסך נהיה נעים יותר לעבודה עם בהירות לבנה נמוכה יותר. במסך המסויים הזה זה משנה את שקיפות הקריסטלים כך שזה בעצם משנה גם את השחור וגם את הלבן. על מסכי LCD להציג שני אפשרויות כיוון, קביעת בהירות תאורה אחורית (בד"כ נקבע ע"י מכוון הבהירות) ושליטה על נקודת הפתיחה המקסימלית של הגבישים (נקבע ע"י הניגודיות). בשניה מומלץ לא לגעת כלל, מומלץ לבצע את כל שינוי הבהירות של המסך ע"י הקטנת או הגברת התאורה האחורית. כך ניתן לשמור על יחס הניגודיות ועל הטווח הדינאמי של המסך. לצערי אין אפשרות לבצע כיוון שכזה במסכים של דל מכיוון שמשחק עם הבהירות מדמה למעשה מעין שילוב של בהירות וניגודיות אשר תוצאתו הסופית היא העלמה של כמות רבה של גווני אפור כהים. תיקנתי אותך גם לפני, בהירות = בהירות השחור נגדיות = בהירות = תאורה (אחורית \ גיוון גאממא בעזרת שבב או תוכנה) 3. עקומות גאמא - עוד שריד מתקופת מסכי ה CRT אשר קיימת מכיוון שמסכי CRT אינם התקנים לינארים. עקומת גאמא היא למעשה פונקציה אשר מדגימה את בהירות הגוונים השונים של המסך על פני עוצמות שידור שונות. אכן זאת ההגדרה של גאממא... אבל היא ממש לא שריד, והיא תהיה קיימת כל עוד העין האנושית לא תהפוך לדיגיטלית. העין האנשוית קולטת "ערכי" צבע שונים בהתאם לתאורה. הגאממא נוצרה על מנת לתת חיקוי לפעילות העין האנושית במכשירים אלקטרוניים, ולכן עורכי גרפיקה בעבר תמיד הקפידו לעשות את כל העבודות בחדר חשוך, מכיוון שהיה קשה לשלוט בציוד ולהתאימו כל פעם לתנאי אור שונים. כיום לכל עורך גרפי שמכבד את עצמו יש מכייל חיצוני, ותוך 10 דקות הוא יכול להכין לעצמו פרופיל צבע חדש, מדויק לתנאים בחדר שיתאימו לסוג עבודתו. דוגמא פשוטה מחיי היום יום היא השמש, לא פעם קורה לנו שאנחנו נכנסים מבחוץ למקום חשוך וכל הצבעים נראים דהויים, ולוקח לנו זמן להתרגל. לא פעם אתה מסתכל מהחלון על הגינה שלך למשל, אך אם אתה יוצא החוצה ומסתכל מבחוץ על אותו במקום הצבעים נראים שונה. זה מעט מסובך ולכן אסביר: מסכי CRT עובדים עם תותח אלקטרונים אשר יורה אלקטרונים בעוצמה מסוימת אל קידמת המסך ואלה פוגעים בזרחן ומציגים אור. למעשה כאשר יורים אלקטרונים בעוצמה מלאה נראה את הצבע זורח בעוצמה מלאה ואילו בהעדר אלקטרונים נראה שחור. מה קורה כאשר יורים אלקטרונים בחצי עוצמה? הייתם מצפים שכמות האור שתוצג על המסך תהיה חצי מכמות האור אשר מוצגת בעת ירי של אלקטרונים בעוצמה מלאה, ובכן לא כך הדבר, למעשה כמות האור תהיה נמוכה יותר ואת המידה אשר בה היא נמוכה ניתן לייצג ע"י עקומה או פונקצית גאמא.ישנה עקומה לכל ערוץ צבע וכל מסך CRT מתנהג טיפה אחרת מבחינת גאמא. עקומת גאמא של מסך CRT. באופן אידיאלי מרכז התרשים מהווה נקודה בה כל הבהירויות הינם חצי מהבהירות המקסימלית בפינה הימנית. ואילו עקומת הגאמא של מסך CRT אינה עוברת כלל דרך מרכז התרשים. זה שמסכי LCD ניתנים לכיוון מדויק יותר ממסכי CRT עקב היותם דיגיטליים עדיין לא הופך את עניין הגממא לאינו נחוץ. לא ניתן לכייל את הגאמא של מסכי ה CRT, לכן לא ניתן לכייל מסכים אלו חומרתית בניגוד למספר מסכי LCD מאוד יקרים. מסכי LCD אינם פועלים בדומה למסכי CRT עקומת הגאמא הטבעית שלהם שונה לגמרי והרבה יותר לינארית, למעשה ניתן לכייל מסך LCD כך שהוא יציג עקומת גאמא לינארית בה מרכז העקומה הוא אכן חצי מכמות האור המירבית אשר מוצגת. זה נובע מהעובדה שהגבישים זאת הצורה הכי מתקדמת שהאדם מימש לשימוש תעשייתי במכשירים תצוגת וידיאו. זה עדיין לא יכול ואף פעם לא יבטל את עניין הגממא. שלמות זה עניין יחסי, מה שמושלם היום מחר יכול להיות זוועה (ראה מסכי OLED). ד"א זה אפשרי לכייל מסך CRT חומרתית, וכרגע הם המסכים היחידים שמחכים באופן הכי מדוייק את התנהגות העין האנושית, עקב היותם מקור אור משתנה ש"יורה" את האור, בדיוק כמו קרני האור מהשמש. דוגמא של מסך LCD המציג עקומה לינארית נכונה(במקרה שלנו Eizo S2411W-U) שימו לב כי כמו כל מסך LCD עדיין ישנו קושי בעת הצגת גוונים כהים ולכן הקפיצה בעקומה בפינה השמאלית: והנה דוגמא לעקומה של מסך LCD לא איכותי(Samsung 931C): מצב זה אינו נדיר ברוב מסכי ה LCD, לרוב באופן טבעי העקומות אינם זהות לכל הצבעים. כיום אין סיבה לעבוד עם עקומת גאמא מסוימת אלא אם אתם עורכים במיוחד לציוד אשר מיועד לעבוד בעקומה מסוימת כגון וידאו/הכנה לדפוס(2.2) או אינטרנט (עקומת SRGB), בנוסף הגדרות הגאמא בין חלונות(PC) ואפל(מקינטוש) שונות כאשר אפל עובדת עם עקומה של 1.8, זו הסיבה שתמונות שנערכו על מקינטוש נראות מאוד בהירות ושטופות כאשר הם מוצגות במערכת ההפעלה של מיקרוסופט ואילו תמונות מחלונות שמוצגות על מק נראות חשוכות. לרוב המסכים היום יש אפשרות לשינוי טווח הגממא, כך בעיה זאת כבר לא קיימת, זה באמת שריד מתקופת החדרים החשוכים.
פורסם 2007 במאי 1918 שנים מה שציינת לא נוגד את מה שאמרתי, ניגודיות היא בהירות הלבן, כאשר זו נקבעת לחלוטין ע"י הגבישים במסכי LCD וע"י אפנון התחוםהעליון של האות במסכי CRT ואילו בהירות היא מידת בהירות השחור והיא נקבעת ע"י חלקו התחתון של התדר במסך CRTאו שינוי בהירות התאורה האחורית במסך LCD, לא ניתן לכוון את מידת בהירות השחור של מסך LCD ע"י משחק עם הגבישים ושקיפותםמכיוון שמסך LCD הוא התקן לינארי וכאשר הוא מציג שחור או 0 ואתה מנסה להוריד את בהירות ה-0 ע"י הגבישים מה שקורה הואהעלמה של גוונים קרובים ל-0 והפיכתם ל-0 גם כן לכן מה שנשאר הוא שליטה בתאורה האחורית.במסך של דל הבהירות לא משנה את הגאמא של המסך. בתחום העליון מעל 50 ישנו משחקעם בהירות המנורות ואילו בתחום התחתון מתחת ל-50 משחקת עם שקיפות הקריסטלים(ולכן אין לרדת מתחת ל-50 בשום מצב).לשם שינוי עקומת הגאמא המובנת ישנו מכוון מיוחד במסך שתומך בגאמא 2.2 וגאמא 1.8.הדרך בה נותר לך להגביל את הבהירות של המסך היא ע"י הניגודיות, אשר קובעת את בהירות הלבן בכל טלויזיה/מסך, ע"י הגברת בהירות הלבן בהשוואה לשחור(אשר אמור להישאר חשוך) אנחנו יכולים להגביר את הניגודיות הנראית בתמונה אך במסכי LCDלרוב יש צורך להקטין את הניגודיות כאשר אין באפשרותנו לשלוט בבהירות הלבן של המסך ע"י שימוש בתאורה האחורית בלבדמכיוון שעבודה עם בהירות לבן חזקה מידי אכן מזיקה לעיניים.הדרך הנוכנה ביותר לבצע אימפלנטציה של שליטה במסך LCD היא מכוון בהירות יחיד אשר שולט בבהירות המנורות האחוריותכפי שנעשה לדוגמא במסכים המעולים של EIZO.במסך של דל משחק עם ערוצי הבצע השונים לא שינה את בהירות השחור (לפחות ב 2407) ככה שזו השתנתה רק עם שינויהבהירות שגרם להעלמת גוונים שחורים בגלל שהבהירות שיחקה עם הגבישים במקום התאורה האחורית.לכן לא ניתן למעשה לקבוע את בהירות השחור של הדל (אפילו עם מכייל חיצוני) אך ניתן לקבוע את בהירות הלבן על חשבוןהטווח הדינאמי ויחס הניגודיות של המסך ולאחר מכן לבצע תיקוני גאמא בכדי לוודא שהמסך מציג את כל גווני השחור בצורההנכונה וללא הטית גוונים מסוימת.מסכי OLED אינם פועלים בדומה למסכי LCD כי הם לא מסננים אור ולכן יחסי הניגודיות המעולים והשחור העמוק כמו ב CRTסביר להניח שגם אלה יכוילו לערכי גאמא של 2.2.עקומת גאמא חשובות ביותר אך לרובנו את הציוד לתקן אותם כהלכה ותיקון לפי העיניים (כפי שבדקתי) לעיתים משפר מעט מאודולרוב מוריד גורע מאיכות התצוגה, מי שבאמת צריך כיול מדויק שישקיע במכייל חיצוני.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.