מה קורה עם מכוניות עם תא דלק??? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה קורה עם מכוניות עם תא דלק???


bla7

Recommended Posts

מישהו כתב כאן בת'רד לגבי למה שונאים אותנו ששונאים אותנו בגלל שאנחנו מפריעים לערבים עם הנפט או משהו כזה... באותו הקשר, פתאום נזכרתי. לפני כמה שנים קראתי שיש אב טיפוס לרכב היברידי תא דלק משולב עם בנזין (ניתן לבחור עם מה לנסוע) של ב.מ.ו. והרכב עצמו אמור לצאת כדגם 2003. כמו כן, היו המון חדשות בתחום בעיקר עד סוף 2001 ואז פתאום הכל פסק... השאלה שלי היא, האם יכול להיות שהטכנולוגיות נבלמות ע"י מונופולי הנפט בעולם? האם יכול להיות שחברות הענק שמייצרות רכבים נכנעות ללחץ כלשהוא ממונופולי הנפט הערביים (בעיקר) ??? מה לעזאזל קרה לטכנולוגיה הזאת? נדמה שבעוד כל עולם המדע והטכנולוגיה צועד קדימה, המערכות האלו נשארו בגדר פנטזיה - אך פנטזיה פרקטית ביותר. פותחו כבר המון פטנטים בתחום - כולל טנקי דלק שעומדים בלחץ עצום מפולימרים ותחנת דלק שמכינה את הדלק (מימן) בעצמה ע"ב מים וחשמל (הונדה) - מה קרה? מה עצר את התהליך... למישהו יש שמץ???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי השאלה אם זה נמנע עקב שיקולים מונופוליים - בוקר טוב, לולא שיקולי מונופוליים כבר יכול להיות שהיה לנו מחשבי 5Ghz (רק דוגמא), מכוניות מעופפות (רציני) ועוד מיני נפלאות. וספציפית, לחברות הנפט יש עבר של דברים כאלה (פשפוש מהיר בהיסטורית הנפט של ארה"ב כבר ימצא כמה דברים) למשל חוקי האנטי-מונופוליזציה שעליהם נשפטה חוקקו אחרי מקרה עם חברת נפט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. שיקולים מונופוליים

ב. שיקולים של השקעה ורווח. כאן הנפט זוכה פשוט מכיוון שהוא הכי זול.

ג. שיקולים של החדרת מוצר לשוק. דוגמה: נניח ופיתחתי מכונים על מימן, אני אצטרך גם לסייע בפיתוח של תחנות דלק עם מימן שכן בלי תחנות דלק אף אחד לא יסע במכונית שלי. מדובר בהשקעות ענק על מנת להביא לכך שאנשים בכלל ירצו לקנות את המכונית.

לסיכום, הכל מופעל משיקולי תועלת/מחיר. כיום הכי זול והכי פשוט להשתמש בנפט, אמנם נהאו לא יעיל ומזהם את הסיביב ה אך הוא זול משמעותי מדלק מימן לדוגמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מינימייזר, הלינק שלך לא עובד...

החומר האפור, בהתחשב בכמות הפיתוח שכבר נעשתה, אין צורך בפיתוח נוסף לצורך מכירה ראשונית. מימן זול יותר מנפט (פר קילומטר נסיעה) וההפסד היחיד מהוצאת מכוניות מבוססות מימן יהיה ליצאניות הנפט הגדולות. אבל איך ליצאניות הנפט יש כוח על יצרניות הרכב? למה יצרנית לא תוציא מודל חדש, בגלל שזה לא טוב לחברה שמייצאת נפט?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהה... קראתי על זה כבר... רק עכשיו שמתי לב שהלינק עצמו הוא בחלקו טקסט, ובגלל זה הוא לא פעל...

בכל אופן, אם כבר מדברים על חידושים, ואם כבר אנחנו בפורום חומרה (קצת אוף טופיק) אז:

שניים מוקצ'ינו בבקשה...

אנחנו מתקדמים צעד נוסף אל הרפליקטור האגדי של האנטרפרייז...

לפי מה שכתוב שם פותחה המאפשרת לייצר רכיבים תלת מימדיים, כולל מעגלים חשמליים, ע"י מכשיר בייצור המוני...

מצד אחד, זה עשוי להביא להתפתחות רצינית בתעשייה של רכיבים בכלל... מצד שני, לאבטלה (נושא כאוב בארצנו הקטנטונת) זה ממש לא יועיל...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...