עבור לתוכן

כיצד נהיינו לקבלני תעודות בגרות

Featured Replies

פורסם

גם אצלנו עקרונית יש את החוק הראשון אבל לרוב המבחנים לא עוקפים אותו... עוקפים אותו רק למבחנים גדולים שיש חלק גדול מהשכבה שלא מגיע לשעות הראשונות כדי ללמוד אליו

וגם אצלנו לא מסתפקים בצו ששלחו בדואר ומבקשים אישור שהיית שם, אבל שוב פעם... עקרונית זה ככה... רוב המורים אפילו את הצו לא מבקשים לראות... רוב המורים אצלנו פשוט כשמקריאים שמות אז אומרים להם שX בצבא והם לא רושמים חיסור...

  • תגובות 49
  • צפיות 4.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

איזה קטע, מתי הוא נהיה דוקטור, אני עדיין זוכר שהוא בא עם מדי ב' לבית-ספר וצבע את הקירות... חחח

בכל מקרה הוא היה מנהל משוגע הציב מעקבים אחרי תלמידים (מצלמות וכדומה) והסתובב עם אקדח.

הוא העיף אנשים על ימין ועל שמאל, תשאלו כל מי שלמד שם.

אמנם הוא צודק בדבריו, צריך להחזיר לתעודת בגרות את שמה ומעמדה, אך איך עושים את זה? הרבה יותר קשה לשקם מעמד מאשר להרוס אותו.

בתי הספר הטכניים גם לא שווים יותר מידי היום, לא בגלל הרמה שלהם, שהיא דווקא בסדר, אלא בגלל שמעמד המקצוע PE למשל, נשחק ונעלם.

אמנם כתלמיד, המנהל הזה נראה כמו דיקטטור, אבל מצד שני אולי זה מה שמנהל בית ספר צריך להיות כדי להעמיד אנשים במקום.

מצד שני, הבעיות בכפר-סבא הן זניחות וקלות יותר להתמודדות בשל מעמד סוציואקונומי גבוה יותר בד"כ של התלמידים מאשר בפריפריה, כך שאין לדעת איך התוכנית שלו, שאגב כפי שציינתי הוא מממש כמספר שנים לא מועט, בדרך של ענישה, כמעט בכל דרך שהוא מוצא.

הבית ספר הספיציפי הזה, נחשב טוב בכפר-סבא (תיכון גלילי), אין לי מושג איך הוא היום, אבל שאני עזבתי (2002) הוא נחשב לתיכון טוב.

פורסם

.

פורסם

מכתב נפלא, כל מילה אמת.

בתי הספר הפכו לבית חרושת לציונים. הדגש על העברת ערכים ירד לאפס- וזאת בגלל חוסר השקעה במורים והפיכת מעמד המורה לבדיחה. בכל מקום אחר בעולם זה מקצוע מכובד.

GO חיים הכט! O:

פורסם

חחח B-D מאפרות הוא התקין שם? רציני?

כמה מצלמות יש שם היום אגב, כי שאני הייתי היו 4, והמסך שלו היה קטן כזה מפוצל ל4 שחור-לבן, היום הבנתי יש לו פלזמה ענקית... :screwy:

פורסם
  • מחבר

אני רואה שהוא מפורסם :yelclap: ושאלה קטנה יש לי 100 % נכשל בהיסטוריה אני מנסה לשנן את זה ויש מילים שאני בכלל לא מכיר אותם :screwy: אז מה יקרה לי?אני כיתה י

פורסם

הלוואי עלי מנהל כזה.,

אצלנו המנהלת כל היום במשרד המפואר שלה, וכשבא מישהו ממשרד החינוך היא מחבקת תלמידים :lol:

פורסם

כמו כמעט כל מנהל בי"ס במדינה הזאת ב-10 השנים האחרונות. אם באיחוד האירופי היו יותר מ-23-25 תלמידים בכיתה, המורים כבר היו שמים זין אחד גדול על הבי"ס ושובתים בטענה שאי אפשר ללמד ככה (ובצדק) בעוד שכל עורכי הדין היו מקבלים זקפה והיו רצים לתבוע את משרד החינוך על הזנחה של ילדים.

פורסם

אין להם צבא לוחם באופן קבוע לכלכל, ואין להם קצבאות עתק כמו פה (באופן יחסי לכח העבודה)

פורסם

אוקיי, אז מה לעזזל הצבאות שלהם עושים באפגניסטן ועיראק? משחקים קלאס? ולא רק שם. פלוגה של חבר שלי עכשיו נמצאים באיזה איזור מריבות באפריקה. ובטח שיש להם קצבאות ענק לשלם... למהגרים חסרי קישורים ורצון להשתלב בחברה.

תראה. הבי"ס היסודי שבו למדתי בפ"ת עומד להסגר עכשיו, יחדיו עוד 3 בתי ספר בפתח-תקוה. כולם מתלוננים שאין מספיק בתי-ספר ושהילדים שלהם לומדים בכיתות צפופות מאד וצריכים ללכת רחוק מאד עד לבית הספר, ומצד שני הם סוגרים בתי ספר על ימין ועל שמאל. 80% מתלמידי בית הספר הזה הם עולים משום מה, והם כבר ביטלו הרשמת כיתות א' למוסד בשנה הבאה. משהו פה מאד מסריח...

פורסם

אני רואה שהוא מפורסם :yelclap: ושאלה קטנה יש לי 100 % נכשל בהיסטוריה אני מנסה לשנן את זה ויש מילים שאני בכלל לא מכיר אותם :screwy: אז מה יקרה לי?אני כיתה י

להיסטוריה - תמיד תרשום את כל החומר במילים שלך.

אחרת מילה אחת שתשכח ואתה לא תזכור חצי מהטקסט.

פורסם
  • מחבר

להיסטוריה - תמיד תרשום את כל החומר במילים שלך.

שמעתי את זה..אבל הנה שורה קטנה

כנסת ישראל-האיחוד של כל מוסדות היישוב היהודי בארץ תחת ארגון אחד. היא כללה את אספת הנבחרים הוועד הלאומי והרבנות הראשית

איזה מילים אני יכול כבר לשנות :'(

פורסם

אני מסכים עם כול מילה, אצלי בכיתה (עיונית רגילה לא מב''ר ולא מפגרים), אי אפשר ללמוד עם כול המופרעים שלא יכולים לשבת בשקט, אני רק יכול ללמוד במגמות שבחרתי שלשם הממופרעים לא הצליחו להכנס, ולכן שם אפשר ללמוד.

אבל מן הצד השני, להעיף בן אדם מהמסגרת ולא לתת לו לעשות בגרות בגלל ציון iq שהוא קיבל זה אידיוטי, אם רוצים הכול אפשרי וכול עוד הבן אדם הזה משקיע, מתרגל, עובד בבית, מגיע לשיעורים ולא עושה צרות, צריך לבוא לקראתו.

אני בוגר מגמת מב"ר, אני לא מופרע ולא ידוע לי על פיגור שאני סובל ממנו...

כל הנאמר טוב ויפה, יש את נושא המשמעת העיקרי ויש תא נושא המשמעת הטפל.

עיקרי- הפרעה למהלך שיעור, התנהגות בלתי הולמת, התחצפות, השחתת רכוש, אלימות וכו'...

טפל - תלבושת, חיסורים, אי הכנת ש"ב וכו'.

הזכות לחינוך (או חוק חינוך חובה) מיסודה מאפשרת לכל תלמיד לרכוש השכלה ללא כל קשר ליכלותיו, השגיו ואישיותו (כל עוד מדובר במוסד ציבורי).

אין מתפקידו של מורה להיות אוכף חוק ומשטר ולכפות על תלמיד להצטיין או לשאוף למצויינות.

מי שלא השקיע ולא למד ישלם על כך בציוניו ובעתידו, מי שלא השקיע בבית ספר ולמד בקורס קית והצליח, אדרבא, מה זה משנה מי מתהדר בציוניו של התלמיד? מטרת העל היא להצליח וכל עוד התלמיד לא מופרע שילמד איך שנח לו (ומה לגבי תלמיד שהמורה הסובייטית למתמטיקה בבית ספר לא מסוגלת ללמד שום דבר והוא נעזר במורה פרטי ומקבל 100 למי אז הולך הקרדיט ?!).

אחוזי ההצלחה הגבוהים בבגרות לא נובעים ממתירנות של מערכת החינוך אלא משיטת לימוד מיושנת וקלוקלת של שינון חומר בע"פ ללא כל צורך בהבנה או ניתוח (גם בספרות אנחנו "מעתיקים" את הניתוח של הסיפור ממה שלמדנו אבל ודאי לא מסוגלים לנתח ספרות גבוהה בעצמנו).

שנית, שיטת לימוד לא אחידה, בבתי הספר הפרטיים יש מערך שיעור כתוב לכל שיעור ושיעור וכל מורה יכתיב בדיוק את אותו הדבר וילמד בדיוק באותה צורה ובאותו המינוח מה שיוצר אחידות ומקצועיות בלימוד החומר.

עם כל הכבוד למאמר שיש לו כמה נגיעות למציאות, אי אפשר לדרוש ממערכת ציבורית לנהוג כמערכת סלקטיבית, אבל לגבי בתי ספר מקצועיים אני מסכים בהחלט... חטיבות ובתי ספר יסודיים למדעים ותרבות כמעט ולא קיימים ולתיכונים מקצועיים יש רף קבלה מאוד גבוה וחבל, בלי להתנשא ישנם אנשים שמרחם ומלידה העתיד הטוב ביותר עבורם הוא ללמוד מקצוע טכני.

פורסם

אין להם צבא לוחם באופן קבוע לכלכל, ואין להם קצבאות עתק כמו פה (באופן יחסי לכח העבודה)

העזרה הסוציאלית שמגישים שם גדולה יותר פי כמה מכל מה שהולך פה לצבא+הקצבאות.

פורסם

זה מה שכיף בביה"ס שלי-הם ממש לא רוצים נהפוך לקבלנים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים