האם ה-VISTA מתוכנתת לנצל את מעבדי כפולי הליבה ? - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם ה-VISTA מתוכנתת לנצל את מעבדי כפולי הליבה ?


ggeell

Recommended Posts

יש לי מעבד 820 . הרצתי חיפוש על ויסטה +נימים ולא מצאתי תוצאות בפורום .

כרגע אני על . האם ובמידה ואני אתקין , המחשב יעבוד טוב יותר ??במידה וכן , במה זה יתבטא? תוכנות BUILT IN של מער' ההפעלה (בעיקר תוכנות שמשתמשות בכח עיבוד),יעבדו טוב יותר תחת מאמץ (כלומר התפלגות על 2 הנימים) ? או שהריבוי נימים זה פונקציונלי רק לתוכנות צד ג' כרגע.

לפי מה שהבנתי , תוכנות צד ג'\משחקים , עדיין אין הרבה (לפחות ממה שאני משתמש), שתומכות בריבוי נימים .

תודה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המונחים שאתה משתמש בהם שגויים.

המעבדים של היום אינם כפולי נימים אלא כפולי .

נים הוא תת-תהליך המתבצע כחלק מתוכנה כלשהי - היא שבב שקיים פיזית.

לתוכנה יכולים המון נימים (הרבה יותר משתיים) והדבר תלוי בתיכנון שלה, ובמשימות שהיא מבצעת.

כל המעבדים בשוק כיום מסוגלים ועובדים עם תוכנות מרובות נימים.

ולשאלתך - התשובה היא כן.

VISTA תומכת במעבדים כפולי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או.קיי.. הבנתי .הניסוח שלי היה מוטעה .

אני צריך קצת סדר בדברים אם אפשר..

בדיון ישן שקראתי , הבנתי שה-820 (ובכלל מעבדי ליבה כפולה) , יעבוד טוב יותר על הויסטה מאשר על ה- .

מכאן הסקתי שהסיבה נעוצה בכך שה- (שהיא תוכנה בפני עצמה) ,אולי מתאימה למחשבי ליבה כפולה אבל לא תשתמש ב-2 הליבות , אלא רק בליבה אחת ולכן שמותקן על מערכ' עם ליבה כפולה יתנהג כמו שמותקן על מער' עם ליבה אחת,לדוגמא פנטיום 4 (אני שם כרגע בצד את החשיבות של הזיכרונות\לוח וכו'. נטו יכולת עיבוד ) .

באותה מידה , שתותקן על מער' עם כפולה , תהיה יעילה יותר ומהירה יותר (עם שלל התוכנות המותקנות עליה) מאשר שתתותקן על מעבד חד ליבתי , מכיוון שהוא כבר במתוכנתת עם ריבוי נימים (2 או אני לא יודע כמה..) .

אנא תקן אותי אם אפשר. אם זה ארוך , אשמח לקבל אפילו לינק לאיזה ת'רד שיסביר את הנושא .

תודה .

עריכה : ערכתי את הכותרת מחדש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטרף לשאלה שלו

גם אני שמעתי שויסטה תומך ויודע לעבוד עם מעבדי ליבה כפולה ומה ששמעתי ה לא יודע לעבוד עם מעבדי כפול ליבה (לנצל את זה שיש 2 מעבדים)

האם זה נכון מה שאמרו לי? האם באמת כאשר אני יתקין את המחשב יעבוד מהר יותר כי היא תעבוד בעצם עם 2 המעבדים במקביל

בבקשה מי שמבין בזה שיענה ..זה שיקול ענק בין אם להתקין את הויסטה או שלא

בתודה מראש

אסף

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני קורא הרבה דיעות השוואה בין ויסטה ל-XP והמסקנה היא שאין מסקנה... המערכת יותר מדי חדשה כדי להבין מדוע חלק חושבים ככה וחלק חושבים ככה. חלק אומרים שוויסטה רצה אצלם יותר מהר, אך שוכחים להגיד בוודאי שהם התקינו רק 10% מהתוכנות שהיו להם על XP...

תקרא את זה:

http://www.tomshardware.com/2007/01/29/xp-vs-vista/page11.html#conclusion_ko_for_windows_vista

ותקרא את זה:

http://www.pcworld.com/printable/article/id,128305/printable.html

הציטוט הנבחר:

In this test we employ Windows Media Encoder to compress a video file in the background while we browse Web pages in Firefox in the foreground. On both dual-core systems, the test ran faster--29 percent and 31 percent faster on the Polywell and Micro Express systems, respectively--under Vista, indicating (as Microsoft has said) that the new operating system may be more efficient than Windows XP is at running multiple threads of code.

כלומר יש שיפור אדיר בביצועים וככל הנראה ימשיך להיות. כמו כן דרייברים חדשים לכרטיסי מסך מנצלים את יכולות המערכת (כנראה) וגורמים לגרפיקה על ויסטה להיות מהירה יותר:

http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.id=offtopic&message.id=16916

דבר אחרון שלמדתי מהלינקים למעלה זה משהו מאוד רלבנטי בשבילי (ראו חתימה):

If your PC uses integrated graphics, however, there's a real benefit to turning Aero off. The 1.66-GHz Duo T2300 Toshiba notebook we tested ran our Photoshop test 16 percent slower with Aero on. Our Sempron-based desktop system slowed down 6 percent in our Photoshop test when its integrated 6150 LE graphics chip (which uses the system's main memory) had to cope with Aero.

כרטיס המסך המובנה במחשב שלי מאט את המערכת ב-6 אחוזים לעומת כרטיס "אמיתי" ביישומים מסויימים. זה אומר שבמקום AMD64 X2 4600+ אני מקבל ביצועים כמו של 4200+. לא כזה נורא כמו שחששתי האמת. ויכול בכלל להיות שבגלל שהמעבד אצלי הרבה יותר תותחי מ-semptron, וכנראה גם יותר מאותו מחשב, שההבדלים אפילו יותר מינוריים. בקיצור אני בינתיים לא אקנה כרטיס מסך חדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב תודה חבר'ה

בסופו של דבר אני מבין שעדיין לא סגורים על זה..אולי זה תלוי באמת בויסטה איזה תוכנות התקנו או דרייברים שיצאו בעתיד וידעו לנצל טוב יותר את הדואל קור

ואולי באמת אין הבדל כזה רציני בין ה ל כמו שחלק אומרים אם יש בכלל הבדל...

בכל מקרה המסקנה שהגעתי אליה זה שבנתיים עדיף לחכות עם הויסטה לפחות עד יצאו לה דרייבים מעודכנים יותר והיא תהיה יציבה יותר ואז גם אולי התשובה תהיה

יותר ברורה ..איזו מערכת הפעלה מנצלת יותר טוב את המעבד כפול .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ויסטה לא מחדשת שום דבר, אין ב- שום בעיה לנצל כפולי .

אז לפי מה שאתה אומר , ה- (כולל כל התוכנות הבילד אין) מתוכנתת במקור על 2 נימים או יותר? או שזה פאץ' כלשהו שהכניסו למער' ההפעלה (כמו שעושים היום למשחקים להתאמה לביצועים מקס' על 2 ליבות) רק לקראת\לאחר יציאת מעבדי הדואר קור לשוק המחשבים ?

תודה לכל המגיבים . :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן ש- תוכננה במקור לעבוד עם כמה ליבות שהרי אין הבדל גדול בעיניי מערכת ההפעלה בין שתי ליבות ובין שני , שזה דבר שווינדוס תומכת בו מימי NT4.

מה שכן, הניצול של המעבד/ליבה הנוסף ככל הנראה יהיה יותר יעיל בוויסטה, אם להסתמך על הדוגמא שהזכרתי קודם..שאי אפשר לדעת כרגע עד כמה היא ייצוגית בדיוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן ש- תוכננה במקור לעבוד עם כמה ליבות שהרי אין הבדל גדול בעיניי מערכת ההפעלה בין שתי ליבות ובין שני , שזה דבר שווינדוס תומכת בו מימי NT4.

מה שכן, הניצול של המעבד/ליבה הנוסף ככל הנראה יהיה יותר יעיל בוויסטה, אם להסתמך על הדוגמא שהזכרתי קודם..שאי אפשר לדעת כרגע עד כמה היא ייצוגית בדיוק.

זה מה שרציתי לדעת...

לגבי האפקטיביות , אני מאמין שהיא יותר ברורה מן הסתם בתוכנות \משחקים שדורשים ניצולת מעבד גבוהה ושם בעצם מרגישים את ההבדל .

בתכלס , במער' ההפעלה עצמה , לא יודע עד כמה זה אפקטיבי (אולי הבדלים מינורים..מה גם שרבים עובדים עם תוכנות ברקע ולא על מער' הפעלה "נקייה") כי בסך הכל , הווינדוס לא עוסק ברינדורים\קידודים וכו' , אלא תוכנות הצד ג' .

תודה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממה שאנשים מספרים, מערכת ההפעלה עצמה עובדת הרבה יותר חלק עם שתי-ליבות לעומת XP, מה שאומר שהיא מנצלת יותר חכם את הליבות או יש בה מנגנון יותר יעיל לתת עדיפות לנימים בעלי השפעה על חוויית השימוש אצל היוזר. משהו כזה. לדוגמא, היא מגיבה ל-ctrl alt del יותר במהירות גם כשמשהו נתקע וכו', שוב ממה שמספרים...

ויסטה מושתתת על גרעין של Windows Server 2003 (פלוס שיפורים רבים), לא XP SP2 (כפי שתוכנן בתחילה) כך שיציבות (ואבטחה) זה תכונה חזקה שלה (כאשר החומרה והדרייברים בשלים כמובן) כמו גם כנראה חלוקת עומסים (load balancing) על כמה מעבדים.

http://news.digitaltrends.com/talkback157.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...