עבור לתוכן

עכשיו ברור לי מאוד למה לישראלים יש שם נורא באיביי

Featured Replies

פורסם

שלום לכולם,

אני רוצה לשתף אותכם בסיפור שלי מהתקופה האחרונה. אני קונה המון מחו"ל, הרבה קניות מחנויות בארה"ב ומקומות אחרים מעבר לים, הרבה קניות באיביי, והרבה קניות בפורומים שונים מאנשים מכל רחבי העולם, מארה"ב, ועד סין הרחוקה. עם כל הניסיון שלי בתחום, מעולם לא ניתקלתי בשום בעיה בקנייה שכזו. תמיד המוצר הגיע באותו המצב שהובטח לי, המוכרים תמיד דיברו איתי באדיבות, ותמיד המוצרים הגיעו בזמן ותקינים.

לפני כשבוע וחצי, רכשתי לעצמי באיביי נגן MP3 משומש עם אוזניות של סנהייזר ממוכרת כלשהי שהיא ישראלית. העובדה שהיא ישראלית בתחילה הייתה מאוד נחמדה. אמרתי לעצמי "ככה לא יהיו עיכובים במכס וככה לא יהיו עלויות גבוהות למשלוח", מעולם לא טעיתי יותר. המוכרת שלחה לי הודעה אחרי שהמכירה נגמרה וזכיתי במוצר ואמרה לי "נדבר בקרוב". שלחתי לה מייל מייד לאחרי כן, ורק יומיים אחרי המייל שלי היא חזרה אליי. זה לכשעצמו קצת איטי ומעצבן, אך לא מפריע במיוחד. אמרתי לעצמי שאני אהייה אדיב, אשלח לה 11$ על משלוח שזה פי 2 ממה שהמשלוח עלה באמת, רק כדי שתארוז כמו שצריך, ותשלח בהקדם. כמה ימים אחרי כן, מגיעה אליי החבילה. שני הדברים הראשונים שלא תאמו לפרטים שהמוכרת מסרה בעמוד המכירה הם העובדה שהיה חסר אחד האטמים באוזניות, והעובדה שהנגן יחד עם המסך היו עם לא מעט שריטות עליהם.

זה הזמן לציין שמדובר בנגן M3L שהשלט שלו נמצא על גבי יחידה חיצונית, ולא על גבי הנגן עצמו. חיברתי את השלט לנגן, הדלקתי, המסך לא עובד. ניסיתי לשדרג קושחה, ניסיתי לפרמט את הכונן, ניסיתי לטעון את הסוללה עד הסוף, ניסיתי "לשחק" עם החיבור, ניסיתי לבדוד תקינות של החיווט עם מולטי-מטר ולא הצלחתי למצוא את הבעיה. שלחתי מייל למוכרת, והיא לטענתה אמרה לי "הכל תקין, לא יודעת על מה אתה מדבר".

נסעתי לנתניה לסניף של באג, ביקשתי לבדוק את הנגן עם שלט חלופי, והבעיה נותרה על כינה. הסקתי שהבעיה היא בנגן עצמו, אז נסעתי לחבר עם נגן X5L שתומך בשלט שכזה, חיברתי את השלט אצלו, ופתאום, השלט עובד כראוי.

אחרי קצת בירורים עם כמה אנשים שמתעסקים בתחום האלקטרוניקה, ואחרי בדיקה של הנגן, מסתבר כי מדובר בנזק כלשהו לשבב פנימי במכשיר, ולא נזק בחיבור עצמו, שכן הוא נמדד עם רב מודד וההולכה שלו תקינה לחלוטין עד אל ה-PCB של המכשיר. כמובן שנזק שכזה לא יכול להיגרם במשלוח. יחד עם שתי האיהתאמות בין המוצר שהגיע אליי לבין המוצר שתואר בעמוד המכירה, אני בטוח שהמוכרת ידעה טוב מאוד שהמכשיר לא תקין.

כמובן שבשבוע וחצי שעבר מאז, המוכרת התווכחה איתי ללא הפסקה, פנתה לדברי גנאי, ולא הסכימה לדבר איתי בטלפון בטענה כי "אין לי זמן לדבר איתך בטלפון, בטח שלא על שטויות שכאלה". לבסוף, אחרי שראיתי שהיא לא מבינה דבר, שלחתי לה הודעה פשוטה מאוד ואמרתי לה "אני רואה שאת לא מוכנה להגיע לפשרה, יש לך עד ה-10, אחרי כן אני פונה לפאיפאל שיגבו ממך את הכסף". כמובן שפאיפאל במקרה כזה היו לוקחים לה את הכסף מבלי לשאול אותה, ולכן היום קיבלתי ממנה את הכסף חזרה. עם זאת, הכסף שחזר אליי הוא לא כלום לעומת מה שעברתי באמצע. מעבר לעלויות המשלוחים ממנה אליי וממני אליה שיהיו על חשבוני, גם הנסיעות לנתניה פעמיים בכדי לבדוק את המכשיר, הזמן, והכח שבזבזתי על הסיפור הזה הם הרבה יותר חשובים.

אני, מישראלים, לא אקנה יותר, פשוט לא.

Anatoli.

אתה מוכן להסביר לי איך זה אפשרי?

כאילו מה אתה עושה? הרי כל אחד יכול אחרי שבוע להגיד זה לא עובד תחזירו לי תכסף.. לא?

  • תגובות 31
  • צפיות 2.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

כמובן שכל אחד יכול להגיד, אבל אני גם צריך לשלוח את המוצר חזרה באותו המצב, עם כל התכולה, על חשבוני. אחרת כל אחד יכול להגיד שהוא קיבל מוצר תקין ולהשאיר אצלו את המוצר ואת הכסף.

בורקס, אני לא יודע מה הניסיון שלך באיביי, וככל הנראה הוא שואף ל-0. אבל אם היית קורא את מה שאמרתי, היית מבין שהעובדה שהיא מישראל לא גרמה לי לסמוך עליה יותר, אלא גרמה לי לשמוח שעלויות השילוח יהיו נמוכות יותר, לא מעבר לזה. קרבה גאוגרפית אף פעם לא שינתה לי. למעשה, רוב ההזמנות שלי הן מארה"ב וסין.

Anatoli.

פורסם

ואם התלוננת, שלחת אותו חזרה, והיא טוענת שלא שלחת? זה מאוד בעייתי.

פורסם
  • מחבר

בגלל זה שולחים בדואר רשום, ואז אין לה אפשרות להגיד שהיא לא קיבלה את זה.

Anatoli.

פורסם

אבל היא יכולה להגיד שהיא קיבלה את החבילה ריקה, או לא כמו שהיא נשלחה.

פורסם

אם אני קונה משהו מUSA [EBAY]כמה עולה משלוח?

ופיאפל מתחייבים לתת לך את האפשרות לקבל את הכסף חזרה?

פורסם
  • מחבר

ZAP,

בהחלט, בדיוק כמו כל אחד אחר, וזו באמת הבעיה. למזלי לא נתקלתי במצב שכזה בעצמי, אך אני כן מכיר אנשים שנתקלו במצב כזה (אחד מהם חבר טוב מאוד שלי שמוכר באיביי הרבה מאוד) והוא פנה אל איביי ופאיפאל ופתרו את זה בדרך כלשהי.

avivlyaviv,

פתח דיון חדש, זה לא נוגע לדיון הזה.

Anatoli.

פורסם

בורקס, אני לא יודע מה הניסיון שלך באיביי, וככל הנראה הוא שואף ל-0. אבל אם היית קורא את מה שאמרתי, היית מבין שהעובדה שהיא מישראל לא גרמה לי לסמוך עליה יותר, אלא גרמה לי לשמוח שעלויות השילוח יהיו נמוכות יותר, לא מעבר לזה. קרבה גאוגרפית אף פעם לא שינתה לי. למעשה, רוב ההזמנות שלי הן מארה"ב וסין.

אמנם ביצעתי רק ארבע רכישות באיביי עד היום

אבל אפילו אני יודע לא להתקרב למוכרים עם פידבק מ7 (!) לקוחות

לקחת הימור גרוע, ניכווית, תלמד להבא. זה הכל

פורסם
  • מחבר

בורקס, שוב, בתור אחד שלא מתעסק עם איביי, תאמין לי שאתה לא יכול ללמד אותי. אני עשיתי באיביי מאות עסקאות של רכישה ומכירה. אני יודע כל מה שאפשר על איביי, בתור קונה, בתור מוכר מזדמן, ובתור מוכר מקצועי (וזה שונה מאוד ממוכר מזדמן) אני גם מלמד אנשים בשיעורים פרטיים איך למכור באיביי.

כפי שציינתי, אני לא קונה באיביי שטויות. דברים שנמכרים שם על בסיס קבוע אפשר למצוא במחירים טובים יותר מחוץ לאיביי. הדברים היחידים ששווה לקנות באיביי (מבחינתי לפחות) הם דברים שקשה למצוא, או דברים שנמכרים משומשים במחירים ממש נמוכים. דברים כאילו מגיעים בדר"כ מצידם של מוכרים מזדמנים. מוכרים שכאילו הרבה פעמים אפילו נחמדים יותר ממוכרים ותיקים, פשוט כי עדיין אין להם שם. לצערי, הפעם נפלתי, זה קורה לכל אחד שמתעסק עם קנייה מקוונות בכמויות שאני עושה את זה. רק בתור הדגמה, כרגע, אני מחכה ל-4 משלוחים מארה"ב, וזה לאחר ששניים הגיעו השבוע. יש לי גם 2 משלוחים שלי בדרך לחו"ל (ארה"ב ואיטליה) ועוד משלוח שלי יוצא מחר לחו"ל, אני מתעסק הרבה מאוד עם מסחר ברשת, ויש דברים חשובים הרבה יותר מפידבק של איביי בכדי לדעת ממי לקנות.

שוב, נפלתי, קורה, כסף גדול לא הפסדתי, 70 שקלים גג. סך הכל הרגשה לא נעימה וזה הכל, אך אני שמח מאוד שזה קרה, ושלמדתי עוד שיעור בחיים, לשלם 70 שקלים בשביל ללמוד משהו זה לא כסף גדול, את ה-70 שקלים האילו אני ארוויח באיביי מהר מאוד. הרגשתי צורך לשתף את האנשים פה סך הכל כדי להציג דוגמא אחת מניי רבות למה שישראלים רבים עושים במסחר ברשת, ומה שפוגע בסופו של דבר בכולנו. גם בי, וגם בך.

Anatoli.

פורסם

מה יש לך כבר כל כך הרבה למכור ולקנות?

פורסם

שיט, אז אני כבר לא אוכל למכור תחתונים משומשות לסוטים ביפן? :kopfpatsch:

לא, ברצינות, האמינות של כל הישראלים יורדת בגלל דברים כאלו. אנאטולי, ממש צר לי על המקרה, יש אנשים קקה בעולם, ובארץ בפרט.

פורסם

יצא לי גם לקנות ולמכור קצת ... היית לי רק בעיה אחת עם מישהו מהארץ שמכרתי לו כרטיס מסך תקין ולאחר מכן הוא התלונן שיש לו כל מני ארטיפקטים

הבעיה היא שאני האמנתי באמת ובתמים שהכרטיס תקין (ואכן הוא היה כך) ולא יכולתי לדעת מה כבר הוא עולל לכרטיס מה גם שישנם עוד המון משתנים שיכולים לגרום לבעיות כאלו מלבד כרטיס פגום , לבסוף הוא החזיר לי את הכרטיס והחזרתי לו את מלוא הסכום למרות שהיתי יכול להתעלם ממנו ולהפיל את האחריות עליו

שבוע לאחר מכן מכרתי את הכרטיס לאדם אחר שלא התלונן... החלק המצחיק היה שמכרתי לו את זה ביותר ממה שמכרתי בפעם הראשונה :smile1:

פורסם

זה לא צודק להאשים את כל הישראלים ממש לא.

למשל אני בחיים לא יעשה משהו כזה משתי סיבות:

1) יהיו לי רגשות מצפון כלפי מי שמכרתי לו.

2) אני יחיה בפחד מהידיעה שאני יוכל להידפק כי אני הלא בסדר.

אם ישראלית מטומטמת אחת עושה ככה, זה לא אומר שכולם פועלים ככה וזה מוציא לכולנו שם רע מאוד. :kopfpatsch:

פורסם

שיט, אז אני כבר לא אוכל למכור תחתונים משומשות לסוטים ביפן? :kopfpatsch:

http://www.illwillpress.com/vault.html

תראי את:

UNMENTIONABLE AUCTIONS

:smile1::lol:

פורסם

ביש מזל בההחלט :-\

מסקנה: לא לקנות מישראלים באיביי....

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים