עכשיו ברור לי מאוד למה לישראלים יש שם נורא באיביי - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עכשיו ברור לי מאוד למה לישראלים יש שם נורא באיביי


anatoli

Recommended Posts

שלום לכולם,

אני רוצה לשתף אותכם בסיפור שלי מהתקופה האחרונה. אני קונה המון מחו"ל, הרבה קניות מחנויות בארה"ב ומקומות אחרים מעבר לים, הרבה קניות באיביי, והרבה קניות בפורומים שונים מאנשים מכל רחבי העולם, מארה"ב, ועד סין הרחוקה. עם כל הניסיון שלי בתחום, מעולם לא ניתקלתי בשום בעיה בקנייה שכזו. תמיד המוצר הגיע באותו המצב שהובטח לי, המוכרים תמיד דיברו איתי באדיבות, ותמיד המוצרים הגיעו בזמן ותקינים.

לפני כשבוע וחצי, רכשתי לעצמי באיביי נגן משומש עם של סנהייזר ממוכרת כלשהי שהיא ישראלית. העובדה שהיא ישראלית בתחילה הייתה מאוד נחמדה. אמרתי לעצמי "ככה לא יהיו עיכובים במכס וככה לא יהיו עלויות גבוהות למשלוח", מעולם לא טעיתי יותר. המוכרת שלחה לי הודעה אחרי שהמכירה נגמרה וזכיתי במוצר ואמרה לי "נדבר בקרוב". שלחתי לה מייל מייד לאחרי כן, ורק יומיים אחרי המייל שלי היא חזרה אליי. זה לכשעצמו קצת איטי ומעצבן, אך לא מפריע במיוחד. אמרתי לעצמי שאני אהייה אדיב, אשלח לה 11$ על משלוח שזה פי 2 ממה שהמשלוח עלה באמת, רק כדי שתארוז כמו שצריך, ותשלח בהקדם. כמה ימים אחרי כן, מגיעה אליי החבילה. שני הדברים הראשונים שלא תאמו לפרטים שהמוכרת מסרה בעמוד המכירה הם העובדה שהיה חסר אחד האטמים באוזניות, והעובדה שהנגן יחד עם המסך היו עם לא מעט שריטות עליהם.

זה הזמן לציין שמדובר בנגן M3L שהשלט שלו נמצא על גבי יחידה חיצונית, ולא על גבי הנגן עצמו. חיברתי את השלט לנגן, הדלקתי, המסך לא עובד. ניסיתי לשדרג קושחה, ניסיתי לפרמט את הכונן, ניסיתי לטעון את הסוללה עד הסוף, ניסיתי "לשחק" עם החיבור, ניסיתי לבדוד תקינות של החיווט עם מולטי-מטר ולא הצלחתי למצוא את הבעיה. שלחתי מייל למוכרת, והיא לטענתה אמרה לי "הכל תקין, לא יודעת על מה אתה מדבר".

נסעתי לנתניה לסניף של באג, ביקשתי לבדוק את הנגן עם שלט חלופי, והבעיה נותרה על כינה. הסקתי שהבעיה היא בנגן עצמו, אז נסעתי לחבר עם נגן X5L שתומך בשלט שכזה, חיברתי את השלט אצלו, ופתאום, השלט עובד כראוי.

אחרי קצת בירורים עם כמה אנשים שמתעסקים בתחום האלקטרוניקה, ואחרי בדיקה של הנגן, מסתבר כי מדובר בנזק כלשהו לשבב פנימי במכשיר, ולא נזק בחיבור עצמו, שכן הוא נמדד עם רב מודד וההולכה שלו תקינה לחלוטין עד אל ה-PCB של המכשיר. כמובן שנזק שכזה לא יכול להיגרם במשלוח. יחד עם שתי האיהתאמות בין המוצר שהגיע אליי לבין המוצר שתואר בעמוד המכירה, אני בטוח שהמוכרת ידעה טוב מאוד שהמכשיר לא תקין.

כמובן שבשבוע וחצי שעבר מאז, המוכרת התווכחה איתי ללא הפסקה, פנתה לדברי גנאי, ולא הסכימה לדבר איתי בטלפון בטענה כי "אין לי זמן לדבר איתך בטלפון, בטח שלא על שטויות שכאלה". לבסוף, אחרי שראיתי שהיא לא מבינה דבר, שלחתי לה הודעה פשוטה מאוד ואמרתי לה "אני רואה שאת לא מוכנה להגיע לפשרה, יש לך עד ה-10, אחרי כן אני פונה לפאיפאל שיגבו ממך את הכסף". כמובן שפאיפאל במקרה כזה היו לוקחים לה את הכסף מבלי לשאול אותה, ולכן היום קיבלתי ממנה את הכסף חזרה. עם זאת, הכסף שחזר אליי הוא לא כלום לעומת מה שעברתי באמצע. מעבר לעלויות המשלוחים ממנה אליי וממני אליה שיהיו על חשבוני, גם הנסיעות לנתניה פעמיים בכדי לבדוק את המכשיר, הזמן, והכח שבזבזתי על הסיפור הזה הם הרבה יותר חשובים.

אני, מישראלים, לא אקנה יותר, פשוט לא.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

פידבק חיובי אני בודק תמיד, עם זאת, הרבה דברים שאני קונה הם "מציאות" ולא דברים סטנדרטיים שנמכרים בקצב קבוע. לכן, הרבה פעמים המוכרים שמציעים את המוצרים האילו הם מוכרים מזדמנים, ואין להם הרבה פידבק. יצא לי כבר לקנות מאנשים עם פידבק של סך הכל 7 (100% חיובי, אך רק 7 פידבקים שחצי מהם מפוברקים) ואף פעם לא היו לי בעיות. ועכשיו, קניתי מאישה, מישראל, וישר יש בעיות. למעשה, עכשיו כשאני חושב על זה, פעם אחת הייתה בעיה שרשמו על החבילה יותר ממה שביקשתי, גם אז זו הייתה אישה :) (אך מסין).

בכל אופן, העובדה שישראלים הם בין הגנבים הכי גדולים במסחר באינטרנט זה ידוע. זה מקשה מאוד על הישראלים שמוכרים בכנות ולא מנסים לעבוד על אנשים. אני בטוח שאם לא היה לישראלים שם רע כל כך, המכירות שלי באיביי היו טובות עוד יותר, אך זהו המצב לצערנו. אני למדתי על בשרי, ה-70 שקלים שאיבדתי באמצע הם לא מה שאיכפת לי, היו לי לקחים שעלו לי הרבה יותר. מה שמפריע לי הוא ההרגשה המגעילה של "דפקו אותי". סך הכל, רציתי לשתף את חברי הפורום כדי שילמדו מניסיון של אחרים, כשקונים מישראלים (ומומלץ לא לקנות) תבדקו טוב טוב מי הם.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כפי שוודאי ידוע לך, פאיפאל היא בבעלות איביי ולכן הם משולבים זה בזה. אני פתחתי dispute בפאיפאל עוד ביום קבלת המוצר, ומחר התכוונתי להפוך את זה ל-claim בכדי שיוציאו לה את הכסף ויעבירו אותו אליי.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני, מישראלים, לא אקנה יותר, פשוט לא.

איזה עם מגעיל אנחנו..

האנשים היחידים שאנחנו לא סומכים עליהם זה אנחנו.

והעצוב הוא שזה מסיבות מוצדקות.

אני מקווה שEBAY יזמברו אותה. :2gunsfiring:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כפי שוודאי ידוע לך, פאיפאל היא בבעלות איביי ולכן הם משולבים זה בזה. אני פתחתי dispute בפאיפאל עוד ביום קבלת המוצר, ומחר התכוונתי להפוך את זה ל-claim בכדי שיוציאו לה את הכסף ויעבירו אותו אליי.

Anatoli.

סתם שאלה..

מה מונע מישראלי תחמן לקנות מוצר ממישהו , ולעשות את הclaim הזה מpaypal ולהשאיר את המוצר אצלו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת? הבאת את זה על עצמך

כאילו..ממתי קירבה גיאוגרפית הופכת את המוכר לבנאדם ישר? ברור לך שכל פעם שאתה קונה ממישהו עם פידבק נמוך אתה מזמין צרות, נכון? (וזה לא משנה איפה הוא גר)

גם לי למשל יש סניף של I**RY ליד הבית ואני עדיין לא אקנה אצלם בחיים. אז מה הקטע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...