קצת אחרת : "עימות ברשת, איך לפתור עימותים מקוונים " - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קצת אחרת : "עימות ברשת, איך לפתור עימותים מקוונים "


udicol

Recommended Posts

האם התעניינתם בנושא "עימות ברשת"- כן מדובר על מריבות וסיכסוכים דרך הרשת.

גם אנחנו כקהילה צעירה ותוססת נוהגים (שבטבע) להסתכסך ולריב, כאשר אנחנו נמצאים מאחורי מסך המחשב וחוטי טלפון/כבלים מקשרים ביננו.

(כל הציטוטים לקוחים מאתר Internet Israel Association )

"האם הבחנתם אי-פעם איך עימות יכול להתנפח מעבר לכל פרופורציות כשהוא מקוון? מה שמתחיל כפער קטן בדעות, או אי-הבנה, יכול להתפתח מהר מאוד לכדי עניין רציני. עימות, בכל ערוץ תקשורת עלול להיות דבר לא קל, אבל מה יש בה, בתקשורת המקוונת, שנראה כי כל עימות בה משתלהב ונעשה קשה כל-כך ליישוב?"

"בתקשורות מקוונות, אין לנו אותות חזותיים או קוליים שיעזרו לנו לפענח את הכוונה, המשמעות והטון של הדובר. כל מה שיש לנו זה מילים על צג המחשב, ואיך שאנחנו שומעים את המילים האלה בראשנו. אמנם לאנשים שמכירים זה את זה יש סיכוי טוב יותר להבין במדויק איש את המשמעות והכוונות של דברי רעהו, אבל אפילו להם יש ויכוחים כשהם בקשר מקוון, ויכוחים שכלל לא היו נוצרים אילו הקשר היה פנים-אל-פנים."

"הסרת העכבות" (disinhibition effect), שעליו כתב בהרחבה הפסיכולוג ד"ר גו'הן סולר (Suler, 2002):

"ידוע היטב שאנשים אומרים ועושים ברשת דברים שהם לא היו אומרים או עושים בעולם ה'פנים-אל-פנים' שלהם. הם משתחררים, מרגישים פחות עכבות ומעצורים, ומבטאים את עצמם בצורה פתוחה יותר. חוקרים קוראים לזה אפקט "הסרת העכבות". הסרת העכבות היא חרב פיפיות. לפעמים אנשים חולקים פרטים אישיים מאוד. הם חושפים רגשות מוצנעים, פחדים ומשאלות; או שהם מגלים במעשיהם רמה גבוהה של נדיבות ורוחב לב. מנגד, הסרת העכבות יכולה להיות גם מאוד לא נעימה, כולל גלישה לשפה גסה וביקורת צורמת, כעס, שנאה ואפילו איומים" .

כדאי לקרא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...