עבור לתוכן

הפעם זה סופי - חוק נהג חדש. "תתחדשו"

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

Grave digger

אולי טכנית אתה לא נהג חדש[אם אתה בן 19 כמו שכתוב בפרופיל], אבל זה עניין של הגדרה. אתה עדיין נהג חדש ביחס לרוב הנהגים.

אני בטוח שאם היינו שנה אחורה לא היית מדבר ככה.

בכלל, אתה אומר הרבה שטויות, ומכליל הרבה. זה שמיעוט מהכלל[שהוא בעצמו מיעוט] עושה שטויות לא אומר שצריכים לפגוע בשאר הכלל, זה כמו שתגיד שבגלל שחלק מהערבים עושים פיגועים, אז צריך לשלול מכל השאר את האזרחות. או שבגלל שהישראלים גונבים ברזים ממלונות בחו"ל, אז אסור לתת להם לטוס מחוץ לארץ.

כל אחד דואג לתחת שלו, ובגלל זה אין לך בעיה להגיד דברים כאלה, כי הם לא פוגעים בך ישירות. איזו צביעות...

  • תגובות 62
  • צפיות 4.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

אתה בכלל לא מבין את העקרון של הדברים, ואיך בדיוק אתה קובע ששנה אחורה לא הייתי מדבר ככה? על בסיס מה?

אז אולי אתה לא היית מדבר ככה במקומי, אבל יש לי שכל ואני רואה את התמונה הגדולה שאתה כנראה מפספס, אחרת לא היית מדבר בכלל על כמה זמן אני נהג ואם אני חדש או לא (מאיפה לך שאני לא נהג חדש אגב? לא כולם מוציאים רשיון ישר בגיל 17...)

העצוב הוא שאתה לא מבין שהחוק הזה לא נועד לפגוע בך אלא להשאיר אותך ועוד הרבה אנשים אחרים בחיים.

זה לא שמביאים פה איזה נתון דמיוני. יש מידע מוצק שמאז שנכנסה לתוקף בשנת 04 התקנה של 3 חודשים מלווה ועד 2 נוסעים ברכב ללא מלווה, היו פחות תאונות של נהגים חדשים שנגרמו ממהירות מופרזת, איבוד שליטה, נהיגה תחת אלכוהול וכו'. זה פשוט קורה פחות!

אז אתם באים ואומרים: לא מעניין אותי שפחות חבר'ה צעירים בגיל שלי נהרגים. לא מעניין אותי שעוד מישהו יצטרך להביא רכב כדי שכולם יוכלו להגיע. אני רוצה להסיע את כל החבר'ה ברכב אחד ולעזאזל עם כולם. שימותו.

אתה צודק, כל אחד דואג לתחת שלו, כמו שאני רואה שאתה דואג לשלך, אבל יש כאלה, חוץ ממך, שגם כן דואגים לתחת שלך. אולי אתה לא מודע לזה. אתה בוודאי לא יודע להעריך את זה. אבל זה לא משנה...

לילה טוב ותנהגו בטוח

פורסם

ומה אם אני יוכיח לך שב2005 (עם התקנה) היו יותר תאונות שמערבות נהגים חדשים מאשר ב2003 (בלי התקנה)? ולא רק את זה אני יוכיח לך... מה אם אני יראה לך גם שחלקם היחסי של התאונות שמערבות נהגים חדשים דומה לחלקם היחסי של הנהגים החדשים באוכלוסיה ולעומת זאת חלקם היחסי של התאונות אצל נהגים שיש להם ניסיון של 3-14 שנים גדול יותר מחלקם היחסי באוכלוסיה?

פורסם
  • מחבר

איך אני יודע שאתה לא נהג חדש? לפי צורת הדיבור שלך["להציל אתכם.."]

אני מבין את הקטע עם הנחיצות של החוקים, ואני תומך בהם ב100%[ברובם], אבל בכלל לא הבנת למה התכוונתי..

אני דיברתי על זה שאתה מכליל על הכלל עפ"י המיעוט המקולקל..

אני בטוח שכל החוקים נועדו בשביל להגן עלינו, אבל לפעמים החוקים הם מטומטמים ומופרזים. כאלה שלא נבדקו והוכחו בצורה חד משמעית שהם יצמצמו את התאונות בקרב צעירים ברמה שתצדיק את חקיקת החוק. ואני לא מדבר על המלווה ל-3 חודשים, אלא יותר על המלווה לחצי שנה, חוק שמופז מנסה לחקק רק בשביל שיראה כאילו הוא עושה משהו, ועל ה-2 אנשים, שבכלל לא מוכח שזה מציל חיים. אתה יודע מה? אם היו טענות מוצקות מאחורי החוקים האלה[מחקרים, סטטיסטיקה רבת היקף] הייתי מבין, אבל אין.

פורסם

ומה אם אני יוכיח לך שב2005 (עם התקנה) היו יותר תאונות שמערבות נהגים חדשים מאשר ב2003 (בלי התקנה)? ולא רק את זה אני יוכיח לך... מה אם אני יראה לך גם שחלקם היחסי של התאונות שמערבות נהגים חדשים דומה לחלקם היחסי של הנהגים החדשים באוכלוסיה ולעומת זאת חלקם היחסי של התאונות אצל נהגים שיש להם ניסיון של 3-14 שנים גדול יותר מחלקם היחסי באוכלוסיה?

נהגים שיש להם נסיון של 3-14 שנים נמצאים הרבה יותר על הכביש מאשר נהגים חדשים... אז אלא אם זה לפי שעות נהיגה (מה שקשה לי להאמין) אז זה לא מעניין אותי

ואם אתה יכול להוכיח, אז קדימה

פורסם

לא לא לפי שעות

ומשטרת ישראל עשתה את כל העבודה השחורה בשבילי

שנת 2003 - http://www.police.gov.il/statistica_umipui/statistica/2003_traffic/drivers.pdf

שנת 2005 - http://www.police.gov.il/statistica_umipui/statistica/2005_traffic/drivers.pdf

כמו שאתה יכול לראות חלקם היחסי באוכלוסיה בשנת 2003 של הנהגים החדשים הוא 11.7 אחוז חלקם היחסי בתאונות הוא 10.3 אחוז

לעומת זאת בשנת 2005 חלקם היחסי באוכלוסיה של הנהגים החדשים היה 11.3 אחוז וחלקם היחסי בתאונות היה 10 אחוז שים לב שלמרות ירידה של 0.4 אחוז בשיעור האוכלוסיה הירידה היתה בהיקף של 0.3 אחוז בלבד למרות שזה כבר עניין של טעויות סטטסטיות

ונהגים בעלי ניסיון של 3-14 שנים נהיגה:

בשנת 2003 הם היו 44.7 אחוז מהאוכלוסיה ומספר התאונות אצלהם היה 54.2 אחוז

בשנת 2005 הם היו 44.4 אחוז מהאוכלוסיה ואחוז התאונות היה 51.4 אחוז

לי נראה כי נהגים שהם כבר 3-14 שנים על הכביש מסכנים את כולם יותר מנהגים חדשים...

נ.ב. למרות כל זה אפשר גם לראות שהחלק היחסי של נהגים בני מתחת לגיל 24 גדול יותר ממחלקם היחסי באוכלוסיה, בשנת 2005 פירסמו נתונים רק בגילאים 17-24 אבל בשנת 2003 חילקו את זה לשתי קבוצות גיל 17-18 ו19-24, אצלשני קבוצות הגיל האלה חלקם בתאונות גבוהה יותר מחלקם באוכלוסיה אבל לפי הנתונים של 2003 אפשר לראות שההפרש גדול בהרבה יותר אצל נהגים בגילאים 19-24 מאשר בגיליאים 17-18.

פורסם

נו באמת... זה כמו שיש סטטיסטיקה שאומרת שנשים מעורבות בתאונותמבחינת אחוזים פחות מגברים אבל שכחו להכניס לסטטיסטיקה שב90% מהזמן יש 90% גברים על הכביש

מן הסתם גם לנהגים חדשים זה ככה הרי שרוב לא נוהגים ברוב שעות היום אלא יותר בערב ונהגים שיש להם יותר שנות נסיון מן הסתם הם מבוגרים יותר ומשתמשים ברכב יותר מאשר בשעות הערב המאוחרות.

אגב, יש הרבה מאוד נהגים חדשים שאין להם רכב ושלא נוגעים ברכב בשנה שנתיים שלאחר הוצאת הרשיון. אצל נהגים יותר ותיקים זה פחות שכיח

עריכה:

לפי הנתונים שהבאת, אחוז הנהגים בגיל 17-24 בשנת 2003 עמד על 17.6% ואילו מוערבותם בתאונות עמדה על 24.9%.

מאידך, בשנת 2005 אחוז הנהגים עד גיל 24 היה 17.3% ואילו מוערבותם בתאונות עמדה על 23% בלבד. ירידה של 0.3% ביחס האוכלוסיה אבל ירידה של 1.9% במוערבות בתאונות דרכים

אם נניח שהתקנה השפיעה בעיקר על נהגים חדשים עד גיל 21 ואילו שעל הנהגים בגיל 21-24 היא לא השפיעה הרי שזה אומר שהירידה בכמות התאונות ביחס לכמות הנהגים החדשים בכביש היתה אפילו גדולה יותר מהמוצגת למעלה. נקודה למחשבה!

פורסם

נו באמת... זה כמו שיש סטטיסטיקה שאומרת שנשים מעורבות בתאונותמבחינת אחוזים פחות מגברים אבל שכחו להכניס לסטטיסטיקה שב90% מהזמן יש 90% גברים על הכביש

מן הסתם גם לנהגים חדשים זה ככה הרי שרוב לא נוהגים ברוב שעות היום אלא יותר בערב ונהגים שיש להם יותר שנות נסיון מן הסתם הם מבוגרים יותר ומשתמשים ברכב יותר מאשר בשעות הערב המאוחרות.

נכון אבל שים לב שלא היתה ירידה בכמות תאונות הדרכים ואם לא היתה ירידה אז זה פשוט לא עובד

לפי הנתונים שהבאת, אחוז הנהגים בגיל 17-24 בשנת 2003 עמד על 17.6% ואילו מוערבותם בתאונות עמדה על 24.9%.

מאידך, בשנת 2005 אחוז הנהגים עד גיל 24 היה 17.3% ואילו מוערבותם בתאונות עמדה על 23% בלבד. ירידה של 0.3% ביחס האוכלוסיה אבל ירידה של 1.9% במוערבות בתאונות דרכים

אם נניח שהתקנה השפיעה בעיקר על נהגים חדשים עד גיל 21 ואילו שעל הנהגים בגיל 21-24 היא לא השפיעה הרי שזה אומר שהירידה בכמות התאונות ביחס לכמות הנהגים החדשים בכביש היתה אפילו גדולה יותר מהמוצגת למעלה. נקודה למחשבה!

אמרתי את זה, אבל מה שאתה אומר לא מבוסס על כלום... אתה מניח שהירידה היתה אצל הנהגים הצעירים, אתה לא יכול להניח את זה ובכל מקרה זה לא משנה כי אנחנו מדברים על נהגים חדשים וכמו שהראתי התקנה הזאת לא הורידה את כמות התאונות אצל הנהגים החדשים.

פורסם

מצחיק שאתה אומר את זה כי התקנה היתה לנהגים חדשים עד גיל 21

משמע, אתה לא צריך להתייחס לזה אלא לנהגים בגילאים 17-21

וגם אם אני "מניח" שהירידה היתה בעיקר בקרב נהגים חדשים בגילאים 17-21 (שהרי זה הגיוני), גם בלי ההנחה שלי עדיין היתה ירידה בטווח הזה

פורסם

התקנה הזאת השפיעה רק על נהגים חדשים, נהג שיש לו כבר 3 שנים רישיון גם אם הוא בן 20 זה לא השפיע עליו... אז אתה לא יכול לנכס את הירידה באחוז התאונות בקבוצה מסוימת לתקנה שהשפיעה רק על חלק מהקבוצה... במיוחד כשיש לך נתונים רק על החלק שעליו התקנה דיברה ושם אתה רואה שלא היתה ירידה בתאונות

פורסם

אתה לא יכול להגיד שלא היתה ירידה כי לא קיבלנו נתון מפורט לשנת 2005

ובכלל, התקנה נכנסה לתוקף בסוף שנת 2004, מה שאומר שהיא השפיעה על כל מי שהוציא רשיון אחרי ה1 בנובמבר בשנת 2004 ובגיל 17-21 למרות שנהגים שהגיעו לגיל 21 ועדיין היו נהגים חדשים לא היו תחת השפעת התקנה.

קיצר, חסרים לך נתונים על מנת לשלול את מה שאמרתי.

בפועל, היתה ירידה בקרב אוכלוסית הנהגים החדשים שהרי רובם בגיל 17-20.

ההגיון הבריא אומר, גם אם הוא לא מפורט בסטטיסטיקה של משרד התחבורה, שהירידה היתה בקרב הנהגים החדשים שהתקנה תפסה לגביהם

פורסם
  • מחבר

עפ"י הזיכרון שלי, גם מי שעבר טסט לפני ה1 לנובמבר היה עליו את חובת ה-2 אנשים. חודש יותר חודש פחות זה כבר לא ממש רלוונטי, הקטע הוא שהיה מלווה.

פורסם

@deddy עשה את הדבר הכי חכם. תגידו מה שתרצו אבל הוא הוכיח שההגבלות של הנהג חדש לא גרמו לירידה באחוז התאונות.

מה שכן לא מספיק לדעת את האחוז היחסי של הנהגים הצעירים באוכלסיה אלא צריך לדעת את אחוזם בקרב הנהגים.

פורסם

זה כבר בקרב הנהגים

פורסם
  • מחבר

חשבתי שזה די טריוויאלי, בגלל שמה ההיגיון לעשות יחס של נהגים צעירים ביחס לאוכלוסיה? :kopfpatsch:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים