מה ההבדל בין אותות דיגיטליים לאותות מתח חשמלי? - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה ההבדל בין אותות דיגיטליים לאותות מתח חשמלי?


slimshady21

Recommended Posts

מה ההבדל בין אותות דיגיטליים לאותות מתח חשמלי?

קראתי שממיר DSL בעצם ממיר את האותות הדיגיטליים של מחשבים לאותות מתח חשמלי? מה זה אומר? אני חשבתי שבשניהם הכוונה להעברת הנתונים בצורה בינארית- יש זרם=1, אין זרם=0.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אות דיגיטאלי מתבסס בעקר על VM - volatage modulation שידור לא רציף, יש לך רף מסויים של מתח שהוא אחד, ורף מסויים של מתח שהוא אפס.

לדוגמא 0V = V ו5V = 1, בד"כ הטווחים לא כאלה אבסולוטיים כדי להמנע משגיאות כתוצאה מהרשאה.

בכל מקרה לDSL הוא פשוט משדר את המידע בפאזה שונה מזאת שמכשירי טלפון רגילים עובדים בה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיגיטלי = 1 או 0.

זה יכול להיות מאופנן בכמה דרכים וצורות - לפי פאזה(זיות), אמפליטודה(עוצמה) או שילוב של שניהם. כאשר שינוי באחד מהם מייצג שינוי בערך. בגדול יש גם כמה שיטות שידור, כמו שידור רגיל(1 מייצג 1 ו-0 מייצג 0) או מנצסטר(10 מייצג 1 ו 01 מייצג 0).

אנאלוגי - הערך שנשלח בכבל זה הערך שמיוצג.

כשאתה אומר "אותות מתח חשמלי", אתה מדבר על אנאלוגי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נראה לי, הנה תראה זה לקוח מויקיפדיה:

"מהצד של הלקוח, הציוד הדרוש הוא מודם DSL. המודם ממיר את האותות הדיגיטלים של מחשבים לאותות מתח חשמלי בטווח תדרים מתאים לקו הטלפון."

מהעמוד הזה- http://he.wikipedia.org/wiki/DSL.

אבל עדיין לא הבנתי מה זה אומר שהוא ממיר אותם, ולמה בכלל צריך?

הרי DSL פועלת בשכבה הפיזית, ובשכבה הפיזית הנתונים שבמסגרות מועברים בצורה בינארית של אפסים ואחדות, אז כשהנתונים מגיעים למודם DSL מדוע צריך בכלל להמיר אותם למשהו אחר? למה שלא יכנסו בצורה הזאת למחשב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

slimshady21,

אות דיגיטלי (ספרתי) זה אות בעל שני ערכי מתח. ערך אחד מייצג 0 והערך השני מייצג 1. אין חשיבות באיזה מתח בוחרים ואיזה מתח מייצג 0 או 1, טכנולוגיות שונות משתמשות במתחים שונים. מה שחשוב להבין כאן שאותות דיגיטליים כאלה בעלי שני ערכי מתח הם בעלי אופי של גל ריבועי וכמובן בתדר גבוה כדי להעביר הרבה מידע באופן טורי. אותות בעל אופי כזה צריכים בד"כ מוליכים קצרים - כמו מעגל מודפס של מחשב, או כבלים טובים מסוככים (למנוע הפרעות) אבל עדיין קצרים יחסית.

כל אות דיגיטלי הוא גם אות חשמלי ולכן הניסוח ב WIKI לא הכי מוצלח אבל בכל זאת אמשיך בהסבר.

קו הטלפון שלנו הוא זוג חוטי נחושת פשוטים מאוד ללא סיכוך ויכולים לעבור כמה מאות מטרים עד ה DSLAM הקרוב (הנקודה הדיגיטלית הכי קובה לבית). הם טובים בשביל להעביר דיבור אנושי בתחום של 300-3.4Khz אבל גרועים בלהעביר אות דיגיטלי. אם תכניס אות דיגיטלי לקו נחושת כזה תקבל בצד השני אות שלא ניתן לפענוח עקב הנחתה בעוצמה, השהיות ושינוי פזה הפרעות חשמליות ועוד.

לכן כדי לאפשר להעביר נתונים בקו תקשורת כמו טלפון ממירים את הביטים (או האותות הדיגיטליים) מהמחשב לאותות מסוג אחר (אנלוגיים) שיכולים לעבור בקו בצורה יותר מוצלחת. לפעולה הזאת קוראים אפנון והיא מתבצעת ע"י מודם. המודם מחובר לקו (טלפון או כבלים) והוא מתרגם את הביטים לאות חשמלי בכוון אחד, ואת האות החשמלי מהקו לביטים בכיוון שני. לכן הוא נקרא מודם כי הוא שתי פעולות:

MODEM - Modulator Demodulator

האות החשמלי עליו מדברים הוא בד"כ אות בתדר מסויים (שלא קשור לתדר או מהירות הביטים) המתאים לקו איתו עובדים ועל התדר הבסיסי הזה מלבישים בדרכים שונות הנקראות אפנון (או Modulation) מידע שהוא הביטים. האות המיוחד מסוגל לעבור מרחקים בהצלחה ולכן הוא מגיע לצד השני שם הוא פוגש . . . מודם שמפענח את הביטים מהאות.

אני מקווה שההסבר עזר במשהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה ADSL ולמעשה סטנדרטים נוספים ממשפחת ה xDSL מניחים שהקו הוא קו נחושת רגיל של טלפון, כמותם גם ה ISDN ולפניהם המודם האנלוגי (56K).

אי אפשר להחליף תשתית קיימת לכל בית - ההנחה היא שמגיע לבית זוג נחושת ולכן בונים שיטת אפנון וקידוד שתתאים לקו.

Ethernet נבנה בהנחה שונה ויועד מראש לכבלים יותר איכותיים ולכן האותות החשמליים (גל נושא, אפנון . .) שונים והקצבים האפשריים גבוהים יותר.

כל סטנדרט תקשורת חייב להניח הנחות מסוימות או לקבוע סטנדרט עבור הקו בו הוא משתמש - לא ניתן ליצר סטנדרט תקשורת שלא מניח כלום ולא מתחשב באופי הקו עליו יעבור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אה ועוד משהו שחשבתי עליו- אם יש לי מודם ADSL זה אומר שאני מתחבר לאינטרנט בטכנולוגית DSL דרך כבלי הטלפון, אבל אם יש לי מודם כבלים אז איזו זו? הבנתי שזה דרך הכבלים של הטלוויזיה, שאלה כבלים קואקסיאליים אם אני לא טועה, אבל איך נקראת טכנולוגית החיבור לאינטרנט הזאת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול השליחה בכבלים מתבצעת באמצעות הפרוטוקול ALOHA. זה מין אב קדמון כזה של הCSMA/CD של האתרנט.

ד.א. אנחנו בפורום הנכון?

זה נושא שקשור לרשתות ותקשורת, תלוי בעיקר במנהל הפורום אבל יכול להשאר כאן.

ALOHA (אם אני לא טועה) זה פרוטוקול כללי למערכת הפצה (Broadcast) ושוב תקן אותי אם אני טועה כי זה מהזכרון (הרעוע).

בכבלים העסק דיגיטלי ועובד עם תזמונים וסלוטים ולכן נראה לי שהעקרון אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...