(אי) המלצת השבוע - והפעם, סרטים - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

(אי) המלצת השבוע - והפעם, סרטים


Judas Iscariot

Recommended Posts

ברוכים הבאים להודעה הראשונה בפינה החדשה ממדרשו של יהודה איש קריות(יוצר - "נשיקה - בגידה ו-"לא בוגד עיוני, לא בוגד"):

(אי) המלצת השבוע

והשבוע באי המלצת השבוע - סרט.

הסרט המדובר שמו "המדריך לחיים בכפר", בטח שמעתם עליו בגלל שהוא זכה לפירסום די מסיבי ולביקורות אוהדות במיוחד.

עכשוי, למי שאין לו כח לקרוא את כל ההודעה -

AVOID THIE MOVIE AT ALL COSTS!.

ועכשיו הנה העלילה:

*רק מציין כי אין כאן שום ספויילרים, אז אל תנסו אפילו*

נושא הסרט הוא תוכנית רדיו מן הסגנון הישן אשר משודרת לייב אל מול קהל ומכילה בדיחות קרש שונות ובעיקר מוזיקת קאנטרי ואף פרסומות לייב(פאודר מילק בסקיטס יא!).

התוכנית משודרת כבר 30 שנה ובדיוק קנה את התיאטרון בו היא משודרת יזם טקסני שרוצה להפוך אותו לחניון, נושא הסרט הוא בעצם השידור האחרון של התוכנית.

והנה מדוע זה סרט נורא ואיום:

הסרט מתחיל כמו סרט בלשים סוג ג' משנות השלושים(או לחילופין - פארודיה על כאלה סרטים): My name is noir... I'm a private eye....

ואז ממשיך אל תוך התיאטרון כאשר אנשי הצוות מתכוננים לעלות לשידור האחרון שלהם, פה אנו כבר רואים את אחד המרכיבים הבולטים ביותר בסרט - הדיאלוג המשמים.

הדיאלוגים בסרט הזה פשוט נוראים, הם לא מעניינים והם אף מעייפים מאוד ויש תחושה כאילו הדבר נעשה בכוונה על מנת לתת תחושה של "זה באמת קורה", אין פה שום ניסיון להפתיע, שום ניסיון לעניין - פשוט אנשים מדברים.

ואז מתחילה התוכנית ובמקום רק דיאלוגים משמימים קיבלנו גם דיאלוגים משמימים וגם מוזיקה משעממת! אולי חובבי קאנטרי מטורפים יאהבו את המוזיקה, אני חשבתי שהיא לא רעה, אבל למשוך אותה שעתיים זה פשוט עינוי הנפש.

יש נקודת אור קטנה אחת - לשניים מהמופיעים בסרט יש קטע של שלוש דקות בערך בו הם מספרים בדיחות קרש שהיו לא רעות בכלל, אבל הן הדבר האחרון בערך שאתם רואים וכמו שציינתי לעיל, מדובר בבדיחות קרש - כך שהן לא ממש מצחיקות, אלא מעלות גיחוך ותו לא.

עוד נקודה רעה במיוחד בסרט הוא העובדה שאין בו שום פיתוח עלילתי, שום מתח, שום כלום.

כבר מההתחלה אתה יודע שמדובר בתוכנית רדיו בתוך תיאטרון שזה השידור האחרון שלה ושהולכים להרוס את התאיטרון ולסיים התוכנית לאחר מכן והסרט מתמקד בתוכנית עצמה - כלומר, הסצינה של אנשים - על - במה - בתיאטרון נשארת לאורך 99% מן הסרט ואין בעצם שום סיבה להמשיך לראות את הסרט שכן הכל ברור, שום דבר לא מתחדש והכל בעצם נשאר כמעט קפוא בזמן.

מי ששמע על הסרט בטח יודע שמדובר בצוות שחקנים מוכשר להפליא, בתוספת מישהי בשם לינדזי לוהן, כן לינדזי לוהן, סוג של בריטני ספירס אבל לא ממש משחקת בסרט.

מי שלא יודע מי זאת לינדזי לוהן אומר שהיא זמרת פופ/שחקנית ובתור זמרת פופ, כל קשר בינה לבין מוזיקה הינו מקרי בהחלט.

בסרט, לינדזי משחקת את הבת של אחת הזמרות הראשיות בתוכנית והיא ילדה דיכאונית שכותבת שירים על מוות באמצעות התאבדות(הקטע היחיד הטוב בסרט - צחקתי כמו שלא צחקתי הרבה זמן... לינדזי לוהן.. כותבת שירים?!? ועוד על מוות?!? חחח!).

בבירור היא הוכנסה לסרט על מנת שמעריצות בנות 10(אם יש לה כאלה בכלל) יבואו לראות אותו.

כמובן שבתור "זמרת פופ צעירה שמופיעה בסרט" ישנה סצינה שבה היא עולה לשיר ומתגלה ככישרון גדול והקהל אוהב אותה - איזה טוויסט עלילתי מפתיע!

עכשיו, רבים ממכם וודאי חושבים לעצמם - אבל לסרט ביקורות מעולות!

פה, טמונה הבעיה של אנשי ביקורות רבים.

הם אוהבים סרטים משעממים.

הסרט הזה משעמם, לא מעניין, מרדים ואף מעצבן, אבל למבקרי סרטים יכולת מופלאה להתעלם מכל אלה ולהסתכל על מספר גורמים מרכזיים: "מסר","אווירה" ו"תקציב".

הסרט נעשה בתקציב לא גדול במיוחד ואת זה מבקרי סרטים ממש אוהבים.

לסרט בהחלט יש אווירה של "זמנים שעברו ואינם עוד" וגם את זה מבקרי סרטים ממש אוהבים.

כמו האווירה, לסרט גם יש מסר - איך החדש הורס את הישן, איך תאגידים הורסים את אמריקה, איך נהרסת פיסת תרבות בשביל חניון בלה בלה - ועל זה מבקרים מתים.

אני פשוט יכול לדמיין איך הולכת ביקורת על הסרט - "סרט נפלא, למרות התקציב הלא הוליוודי, בעל אווירה מחשמלת וסוחפת ומסר מדהים, כיצד אמריקה כורתת את העץ של עצמה בניסיון לגרום לו לצמוח לעץ חזק אך אחר".

הנה ביקורת לדוגמא שמוכיחה את טענותיי:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3315083,00.html

לסיכום - AVOID AT ALL COSTS!.

Join us next week in

(אי) המלצת השבוע!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...