פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים האומנים מסתדרים אל תדאג להםגם ככה אני דיי בטוח שכמעט כל הכסף מהדיסקים הולך לחברת הפקה והרווח מההופעות לאומן
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים משהו כזה...לא בדיוק משעת על אומנים שפשטו רגל..להפך..רואים שמדונה מרוויחה יפה 120 מליון מסיבוב הופעות..וכך גם כל השאר...
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים אני לגמרי לא בטוח שהסיבה העיקרית זו פיראטיות, אם כי אין ספק שגם לזה יש חלק לא זניח בדבר. בעקרון חוץ מתחרות של רשתות קמעוניות אחרות נוספה גם התחרות של האינטרנט, והכוונה לא רק לחנויות סטייל אייטיונס אלא אפילו אמאזון. מי שאומר לקנות אלבומים זה שווה ערך ללצאת פרייאר לא יודע על מה הוא מדבר. אם יש משהו שכדאי לקנות ולא להוריד זה מוזיקה, כי דיסקים לא רק שהם לא עולים כל כך הרבה גם יוצא מהם הכי הרבה תמורה. אלבומים שאני קונה יוצא לי לשמוע עשרות ומאות פעמים כך שהדבר האחרון שמרגישים זה שביזבזתי כסף. עניין אחר הוא שבכל זאת אני אעדיף להזמין כמה דיסקים בנגלה אחת מחנות מקוונת כמו אמזון מאשר ללכת לטאוור רקורדס בקניון ולחפש שם אלבומים שאני גם כנראה לא אמצע שם ואצטרך להזמין.בל וסבסטיאן, היום גם אפשר לקנות אלבומים ישירות מהאמנים דרך הרשת ובהופעות ובמקרה הזה כמעט כל הכסף הולך ישירות ליוצרים (וזה נכון בעיקר לגבי אמנים שלא נמצאים בחברות התקליטים הגדולות, כלומר כאלה שהכסף הזה באמת משנה להם משהו).
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים באסה P:קניתי משם את המשחק GW שלי..דווקא חנות נחמדה חבל..המורידים הפיראטים אשמיםם..
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים תגיד מה אתה חושב שאנשים פרייארים, אפשר לקחת משהו בחינם אז במקום זה הם ישלמןאכפת לי ממש מ universal stuios כשאני מוריד סרט, שבד"כ לא שווה את המחיר של הכרטיס ואפילו לא רבע ממנולגבי דיסקים זה דומה, למה שאני אספסד את כל הזמרים האלו, אכפת לי ממש מנינטיש בחינם אני לוקח,אתה רוצה תבזבז את כל המשכורת שלך, שגם ככה לא משהו בארץ בד"כ
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים יש לך חשיבה של ילד קטן... אתה בכלל מודע לעובדה שאנשים מתפרנסים מכל תעשיית הבידור? אתה מבין שככל שיותר אנשים יעברו לפיראטיות כך תקטן היצירה המקומית בארץ ובעולם? אתה רק מראה את חוסר האיכפתיות של ישראלים כלפי אנשים אחרים, מצידם שאותם אנשים יאבדו את העבודה שלהם והעיקר שהישראלי הקטן לא יקנה דיסק בחמישים שקל אלא יצרוב וירגיש שהוא דפק את המערכת כאשר הוא בעצם דופק את עצמו לטווח הארוך..
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים הם לא פשטו רגל בגלל הפיראטיםסיבה יותר גדולה זה שהיום חנויות כמו walmart , costco ואפילו סופרים שכונתיים בארה"ב מחזיקים דיסקיםבמחיר זול יותר או באותו מחירככה שלאנשים פשוט לא היה צורך ללכת לחנות מיוחדת לדיסקים כשהם יכולים פשוט לקנות יחד עם יתר הדברים שלהם בסופר.
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים יש לך חשיבה של ילד קטן... אתה בכלל מודע לעובדה שאנשים מתפרנסים מכל תעשיית הבידור? אתה מבין שככל שיותר אנשים יעברו לפיראטיות כך תקטן היצירה המקומית בארץ ובעולם? אתה רק מראה את חוסר האיכפתיות של ישראלים כלפי אנשים אחרים, מצידם שאותם אנשים יאבדו את העבודה שלהם והעיקר שהישראלי הקטן לא יקנה דיסק בחמישים שקל אלא יצרוב וירגיש שהוא דפק את המערכת כאשר הוא בעצם דופק את עצמו לטווח הארוך..תבזבז את הכסף שלך ואני אוריד בחינםאני מבטיח לך שהאומנים יסתדרו גם ככה, הם מספיק עושים כסף מהפועות ראיונות, תמלוגים, לא צריך שירחמו עליהםולא על חברות התקליטים, בסופו של דבר בארץ כולם דופקים את האזרח, כמו החברות שמירה מקבלים 65 שקל לשעת שמירה מעבירים20 מזה לשומר, כף גם החברות תקליטיםף, או מחיר כרטיס לקולמוע או מסך LCD במחיר של רכב שאפשר להשיג ברבע מחיר בחולבלי שום בושה
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים על מה אתה מדבר? לרוב מוזיקה לא עולה פה הרבה יותר מחו"ל אם בכלל. ואתה צודק, האמנים הגדולים כנראה לא בוכים על זה שאתה מוריד את הדיסק שלהם. אבל כמות היוצרים שמרוויחים הרבה כסף היא לא כזאת גדולה. מה לגבי היוצרים וההרכבים הקטנים? אלו שחתומים בחברות תקליטים קטנות כאלו שלא מוכרים מיליוני תקליטים... כמו שתמיד מחייך אמר, אנשים מתפרנסים מזה וחלק נכבד מהם לא כוכבי ענק שמרוויחים מליונים או אפילו קרוב לזה.חוץ מזה כדאי שתפסיק להתלונן שהכל עולה הרבה כסף בארץ. ככל שקונים יותר מוצר מסויים השוק גדל ולכן ישנם יותר מוצרים, יותר אלטרנטיבות, יותר מבצעים ומחירים שאם לא זולים לפחות לא מנופחים באופן בלתי סביר.
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים יש לך חשיבה של ילד קטן... אתה בכלל מודע לעובדה שאנשים מתפרנסים מכל תעשיית הבידור? אתה מבין שככל שיותר אנשים יעברו לפיראטיות כך תקטן היצירה המקומית בארץ ובעולם? אתה רק מראה את חוסר האיכפתיות של ישראלים כלפי אנשים אחרים, מצידם שאותם אנשים יאבדו את העבודה שלהם והעיקר שהישראלי הקטן לא יקנה דיסק בחמישים שקל אלא יצרוב וירגיש שהוא דפק את המערכת כאשר הוא בעצם דופק את עצמו לטווח הארוך..לא, חלאס, שהאפשרויות הן 80 שקל מול 0 שקל אתה לא יכול לצפות מאנשים לרצות לשלם או לשלם באמת. זה כמו שיחלקו פיצות בחינם ואתה תתלונן שאנשים לא מפרנסים את תעשיית הפיצות. זאת בעיה שלהם הרבה יותר משל הצרכן הפרטי. היצירה אולי תקטן, אבל קודם כל - מי שעושה מוזיקה טובה עושה את זה לא מסיבות מסחריות, אלא בשביל הנשמה, ויעשה את זה כי הוא מרגיש שהוא מוכרח לעשות את זה. שנית, עדיין אפשר להתפרסם יפה מאוד מהופעות. ושלישית, יכול להיות שבעתיד יהיו הרבה אומנים שיצרו כמה שירים בשנה, יריוחו כסף על הופעות ופרסומות, ובנוסף יעבדו בעבודות נוספות. זה כמו שכבר קרה בהיסטוריה, כמו שלמשל בטהובן ומוצארט לא מכרו דיסקים, אלא התפרנסו מעבודות במשרה מלאה במגוון תפקידים (בתור מנצחים, בתור אחראים על המוזיקה בחצרות מלכים או דוכסים, בתור מורים פרטיים, בכתיבת יצירות לאירועים מסויימים), ובנוסף הרוויחו כסף מסיבובי הופעות, גם לפני 200 שנה. וד"א, המוזיקה שלהם הייתה הרבה הרבה יותר מורכבת ומתוכחמת מהמוזיקה שנעשית כיום (יותר טובה הייתי אומר גם, אבל זה נתון לויכוח), והם הצליחו לייצור בכמויות הרבה יותר גדולות (עשרות יצירות כל שנה) וגם לעבוד. אז אולי זה יהיה העתיד, והפרנסה ממכירת דיסקים תיפסק והשירים יהפכו לנחלת הכלל ולמוצר חינמי מובן מאליו.
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים מחבר אתם מפספסים את הנקודה המרכזית פה. אי אפשר להלחם בפיראטיות ! זה קרב אבוד זה כבר מאחור מידי ויותר מידי קל מכל דרך אחרתאז כל החברות שעשו על זה כסף פעם צריכות להתאים את עצמם או להתחיל לחשוב על מקורות חדשים לכסףאו שפשוט יסגרו את הבסטה ויפרשויש לזה גם צדדים טובים , יותר אנשים כעת יכולים לטעום סגנונות שונים של מוזיקה בקלות רבה הרבה יותר ... מה שיעלה את אחוז המעריצים לאמנים האיכותיים וכך גם את אחוז המבקרים בהופעות מה שבכל זאת יוסיף למשכורת של האמנים. גם ככה לוקחים היום מאות שקלים לכרטיס אז עוד 50 שקל לא ישנה הרבה
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים לא, חלאס, שהאפשרויות הן 80 שקל מול 0 שקל אתה לא יכול לצפות מאנשים לרצות לשלם או לשלם באמת. זה כמו שיחלקו פיצות בחינם ואתה תתלונן שאנשים לא מפרנסים את תעשיית הפיצות. זאת בעיה שלהם הרבה יותר משל הצרכן הפרטי. היצירה אולי תקטן, אבל קודם כל - מי שעושה מוזיקה טובה עושה את זה לא מסיבות מסחריות, אלא בשביל הנשמה, ויעשה את זה כי הוא מרגיש שהוא מוכרח לעשות את זה. שנית, עדיין אפשר להתפרסם יפה מאוד מהופעות. ושלישית, יכול להיות שבעתיד יהיו הרבה אומנים שיצרו כמה שירים בשנה, יריוחו כסף על הופעות ופרסומות, ובנוסף יעבדו בעבודות נוספות. זה כמו שכבר קרה בהיסטוריה, כמו שלמשל בטהובן ומוצארט לא מכרו דיסקים, אלא התפרנסו מעבודות במשרה מלאה במגוון תפקידים (בתור מנצחים, בתור אחראים על המוזיקה בחצרות מלכים או דוכסים, בתור מורים פרטיים, בכתיבת יצירות לאירועים מסויימים), ובנוסף הרוויחו כסף מסיבובי הופעות, גם לפני 200 שנה. וד"א, המוזיקה שלהם הייתה הרבה הרבה יותר מורכבת ומתוכחמת מהמוזיקה שנעשית כיום (יותר טובה הייתי אומר גם, אבל זה נתון לויכוח), והם הצליחו לייצור בכמויות הרבה יותר גדולות (עשרות יצירות כל שנה) וגם לעבוד. אז אולי זה יהיה העתיד, והפרנסה ממכירת דיסקים תיפסק והשירים יהפכו לנחלת הכלל ולמוצר חינמי מובן מאליו.אי אפשר להשוות בין גניבה של תוכן מקורי לבין פיצות שמחולקות חינם, הדוגמא שהבאת בכלל לא קשורה שהרי הורדה פיראטית היא העתקת מוצר שלא שלך ולפעמים גם שכפולו ומכירתו לאנשים אחרים מה שיוצר נזק פוטנציאלי לאותו אמן.על כל בטהובן אחד שהצליח יש המון אחרים שכשלו ביצירת מוזיקה והיו צריכים להתמקד בעבודה אחרת כדי לפרנס את עצמם, לטעמי בכל מדינה מערבית חייבת להיות שכבה של אמנים תרבותיים שמצליחים בזכות אמנותם ולא בזכות עבודות נוספות. בנוסף לכך זכותו המלאה של אדם לקבל תמורה על מה שהוא יצר ואין שום סיבה שהוא יחלק בחינם משהו שהוא יצר במשך תקופה ארוכה וביזבז על כך שעות רבות של עבודה.
פורסם 2006 באוקטובר 919 שנים שמע, מה שאתה אומר מאוד מוסרי ונכון וצודק, אין בזה ספק. אבל זה לא ישים. כל עוד להוריד מוזיקה, סרטים ומשחקי מחשב זה חוקי, לשכנע אנשים שלא להוריד תהיה משימה מאוד מאוד קשה. בשביל זה יהיה צריך שישבו מאוד חזק על המצפון שלהם, וגם אז לא בטוח שזה יעבוד. מה שיקרה בכל מקרה זה שהאומנים יצטרכו לחשוב על דרכים חלופיות לפתור את הבעיה. למשל דוגמה, שאני מניח שהיא קשורה: ידיעות אחרונות ומעריב סבלו כנראה מירידה קטנה במכירות שלהם שהאינטרנט התחיל להתפתח וחדשות וכתבות הופיעו בוואלה,נענע,תפוז (של פעם), נטקינג, msn וכו'. זה השפיע הרבה יותר מהטלוויזיה על המכירות שלהם כמובן, כי החדשות באינטרנט מתעדכנות כל הזמן ובטלוויזיה זה קורה פעם בכמה שעות ומוצג בסדר שהם מחליטים עליו וגם לא מספר את כל החדשות במספיק הרחבה (עקב מגבלת הזמן). עכשיו, לפי מה שאני משער, מעריב וידיעות החליטו להתמודד עם זה ע"י הקמת nrg ו-ynet. ברור הרי ש-ynet פוגע במכירות של ידיעות אחרונות, משום שחצי מהתכנים בעיתון מוצגים גם בו והוא מתעדכן כל הזמן. כנ"ל NRG. אבל מצד שני הם יוצרים יותר חשיפה לעיתונים וגם מרוויחים כסף ע"י הכנסת פרסומות. הם מצאו דרך להתמודד עם הטכנולוגיה החדשה בהצלחה ואולי אפילו למנף אותה לטובתם במקום להפגע ממנה. ככה גם המוזיקאים צריכים לעשות - במקום לצאת למאבק נואש ואבוד מראש עדיף שישקיעו זמנם במציאת פתרונות אלטרנטיבים התואמים את רוח התקופה, כי ניסיון כמו שלך לנסות לשכנע אנשים לא להוריד מוזיקה ע"י פנייה אגרסיבית למצפון שלהם (כי פנייה לא אגרסיבית לא תניב תוצאות), חוששני שלא תהיה יעילה במיוחד.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.