עבור לתוכן

טקסטורות וזכרונות

Featured Replies

פורסם

שלום.

אני רואה פה הרבה שכותבים שדום 3 הולך להיות בעל 90 מגה של טקסטורות אקטיביות.

מה זאת אומרת טקסטורות אקטיביות?

זה אומר ש90 מגה מה128 מגה בכרטיס מסך שלי ילכו רק על עיבוד טקסטורות?

מה הזכרונות בכרטיס מסך אמורים לעשות , יש להם עוד תקפידים חוץ מלעבד טקסטורות?

אם אני ישחק דום 3 עם כרטיס מסך של 64 מגה , הוא יצטרך להעזר בזיכרון הראשי ואז זה יהיה יותר איטי?

ועוד שאלה אחרונה , קראתי פה שהיוצרים של אנריל טורנמנט הורידו את איכות הטקסטורות בדמו בשביל שהוא ישקול פחות. זה אומר שבמשחק המלא הטקסטורות יראו יותר טוב אבל גם ידרשו מערכת יותר חזקה?

תודה.

פורסם

1. טקסטורות אקטיביות, למיטב ידיעתי, הן טקסטורות המעובדות ונשמרות בזמן אמת. קצת מסובך להסביר את זה...

2. כן, 90 מגה מתוך הזכרון של הכרטיס ילכו על עיבוד ושמירה של הטקסטורות.

3. תפקיד של זכרון בכרטיס הוא כמו תפקידו של כל זכרון - לשמור מידע גרפי על כל סוגיו.

4. הוא באמת יצטרך להעזר בזכרון הראשי, את כמות הזכרון שבו הכרטיס ישתמש אתה יכול לקבוע בביוס.

5. אכן המשחק המקורי של UT ידרוש מערכת קצת יותר חזקה.

פורסם

ניראה לי שטקסטורות אקטיביות אלה טקסטורות שטעונות בזיכרון הראשי ומעובדות ע"י הזיכרון של הכרטיס מסך.

לפי מה ששמעתי למרות שלא ניראה לי - שכרטיס של 64M לא מספיק לדום 3 כדאי להריץ אותו ברזולוציה מכובדת.

בקשר לשאלה האחרונה שלך התשובה היא כן.

פורסם

ניראה לי שטקסטורות אקטיביות אלה טקסטורות שטעונות בזיכרון הראשי ומעובדות ע"י הזיכרון של הכרטיס מסך.

יש לך טעות.

הליבה של הכרטיס היא זאת שעושה את העיבוד, תפקידו של הזכרון הוא... זכרון. איחסון מידע בלבד!

פורסם

למחטב ידעתי טקסטרות אקטיביות הן טקסטורות שהמשחק משתמש בהם בזמן אמת, למשל מפות של

משחק שצריכות להיות מעובדות real-time. כמו שאמרו פה דום 3 יצרוך כ90 מגה עבור הטקסטורות שלו

וזה ידרוש כרטיס גרפי של 128 ויותר מגה על מנת להריץ אותו בצורה סבירה. לגבי ut2003 הבחור הראשון

צודק, כי הטקסטורות במשחק מקורי יהיו יותר גדולות ולכן גם יתפסו יותר זכרון.

פורסם

ניראה לי שטקסטורות אקטיביות אלה טקסטורות שטעונות בזיכרון הראשי ומעובדות ע"י הזיכרון של הכרטיס מסך.

יש לך טעות.

הליבה של הכרטיס היא זאת שעושה את העיבוד, תפקידו של הזכרון הוא... זכרון. איחסון מידע בלבד!

נכון......היתבלבלתי .

פורסם

דווקא מפה של משחק היא זאת אשר לא מעובדת בזמן אמת, מפה היא כבר מוכנה ואין צורך לעבד אותה. טקסטורות אקטיביות הן טקסטורות אשר משתנות לפי פרמטרים מסוימים אשר נקבעים בזמן המשחק...

פורסם

דווקא מפה של משחק היא זאת אשר לא מעובדת בזמן אמת, מפה היא כבר מוכנה ואין צורך לעבד אותה. טקסטורות אקטיביות הן טקסטורות אשר משתנות לפי פרמטרים מסוימים אשר נקבעים בזמן המשחק...

לא התכוונתי לכל המפה, אלא רק לאותם אזורים שבהם יש צורך בשינוי טקסטורות/הוספת אפקטים כמו למשל

מפגיעה של כדורים ודברים כאלה

פורסם

אוקי חברים.

בואו אני אסביר לכם מה הן טקסטורות אקטיביות.

אלה טקסטורות ש"הועלו" לכרטיס מסך על ידי פקודות מיוחדות של OpenGL ו-D3D.

הטקסטורות בד"כ מועלות לכרטיס מסך בזמן טעינה של שלב במשחק. לאחר שהן הועלו ונשמרו בזיכרון הכרטיס מסך, הוא יכול לצייר אותן על משטחים שונים במשחק.

טקסטורה, למי שלא יודע היא סה"כ תמונה דו ממדית (יש גם תלת ממדיות, אבל זה כבר ל"מתקדמים") שמלבישים אותה על משטח תלת ממדי.

לדוגמא, אני יכול להלביש תמונה של ברזל על כדור, ואני אקבל כדור שנראה כאילו היה עשוי מברזל.

פורסם
  • מחבר

זה אומר שטקסטורות אקטיביות מעובדות בזמן משחק וכל הטקסטורות האחרות מעובדות בזמן טענית המשחק?

יש לי 256 מגה ו64 מגה בכרטיס מסך, כמה מגה של זיכרון ראשי כדאי לי לשתף עם הזיכרון של הכרטיס מסך? (בנתיים זה מסומן על 64 מגה)

פורסם

לא.

טקסטורות לא "מעובדות". הן רק נמצאות בשימוש ומלבישים אותן על משטחים.

רק טקסטורות אקטיביות אפשר להלביש על משטחים, וצריך להעלות אותן לכרטיס.

פורסם
  • מחבר

סליחה שאני מתעקב על זה אני לא פשוט לא הבנתי עד הסוף.

טקסטורות אקטיביות נטענות בזמן טעינת המשחק?

לדום 3 יהיה 90 מגה טקסטורות אקטיביות , זה אומר שאם יש לי כרטיס מסך של 64 מגה , אני פשוט אצטרך לחכות יותר בטעינת המשחק? זה הכל?

פורסם

זה אומר שהמשחק יעבוד נורא לאט.

כשאין מספיק מקום בזיכרון של המאיץ, הטקסטורות מועלות לחלק מיוחד בזיכרון של המחשב. כאשר מנסים להשתמש בהן הן מועלות אוטומטית למאיץ ואחרות מורדות ממנו לזיכרון המחשב (הכל נעשה באופן אוטומטי על ידי הצ'יפסט). העברת טקסטורות דרך ה-AGP היא איטית, ולכן המשחק פשוט ירוץ לאט.

בכל מקרה, אתה לא חייב לשחק עם רמת הפרטים הגבוהה ביותר. עם רמת פרטים נמוכה יותר הטקסטורות, מן הסתם, ישקלו פחות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים