שאלה בקשר למטוסים F16 וF15 - עמוד 6 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בקשר למטוסים F16 וF15


Street-Fighter

Recommended Posts

  • תגובות 112
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

איזה ויכוחי סרק....

F16 C בלוק 60 (ה F16 שיש למשל ברמת דוד) הם מטוסים רב תכליתיים, שנועדו גם לתקיפת אוויר-קרקע, וגם לאוויר-אוויר.

פייייייייייייייי,כמה שטויות שאתה אומר בדיון אחד...

בו אני אסביר לך כמה דברים -

אין שום קשר קבוע בין סימון הדגם (A\B\C\D\I) לבין מספר הבלוק (דבר שמציין שינויים,שדרוגים ומערכות שמותקנים במטוס),למשל יש F-16A בלוק 5,ויש F-16A בלוק 20 הם מבוססים על אותו מודל,אך שונים מבחינת מערכות.

מטוסי ה-F-16C שיש לישראל הם בלוק 25 או 30,והבלוק הכי חדיש שיש לישראל זה הבלוק 50/52 משודרג במערכות ישראליות שזהו F-16I (שה-I מסמל את ,אך זה בעצם דגם D לכל דבר עם שדרוגים כבדים).

בלוק 60 זהו F-16E/F שהוזמן ע"י איחוד האמירויות הערביות והם היחידים בעולם שמחזיקים במטוס מתקדם זה.

דבר אחרון - כל מטוסי הF-16 על כל דגמיהם מוגדרים בראש ובראשונה כמטוסי multi-role שזה אומר שהוא מיועד גם לתקיפת א"א וגם לתקיפת א"ק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פייייייייייייייי,כמה שטויות שאתה אומר בדיון אחד...

בו אני אסביר לך כמה דברים -

אין שום קשר קבוע בין סימון הדגם (A\B\C\D\I) לבין מספר הבלוק (דבר שמציין שינויים,שדרוגים ומערכות שמותקנים במטוס),למשל יש F-16A בלוק 5,ויש F-16A בלוק 20 הם מבוססים על אותו מודל,אך שונים מבחינת מערכות.

מטוסי ה-F-16C שיש לישראל הם בלוק 25 או 30,והבלוק הכי חדיש שיש לישראל זה הבלוק 50/52 משודרג במערכות ישראליות שזהו F-16I (שה-I מסמל את ,אך זה בעצם דגם D לכל דבר עם שדרוגים כבדים).

בלוק 60 זהו F-16E/F שהוזמן ע"י איחוד האמירויות הערביות והם היחידים בעולם שמחזיקים במטוס מתקדם זה.

דבר אחרון - כל מטוסי הF-16 על כל דגמיהם מוגדרים בראש ובראשונה כמטוסי multi-role שזה אומר שהוא מיועד גם לתקיפת א"א וגם לתקיפת א"ק.

את מה שאמרתי בשורה שציטטת אמרתי בהתבסס על בטאון חיל האוויר, שאני מנוי אליו.

אם יש לך טענות לגבי השורה המסוימת, הפנה אותן לכותבי ועורכי הבטאון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה שטויות באשכול אחד .

בתור ממ"סניק של F-16 ובתור בן אדם שראה את כל המטוסים של חיל האוויר במקום היחידי שהם נמצאים בו כולם ביחד והמבין יבין, ה F-16 בקרבות אוויר צמודים יותר טוב מה F-15 ועל זה אין ויכוח ומדובר פה על קרבות של כמה שניות לא יותר מזה מעבר לזה ה F-15 לוקח .

ה F-15 מטוס מצוין כאשר הבעיה המרכזית שלו זה הכמויות דלק העצומות שהוא זולל ובגלל זה ה F-16 טוב ממנו מגיע לטווח שלו בפחות דלק .

לפי מה שידוע לי הפאנטום לא יצא לגמרי מהשירות הוא עדיין משמש לצילום כי אין אף מטוס שמסוגל להגיע לגבהים שהוא מגיע אלייהם .

F-15I הוא דו מושבי ואני אישית ישבתי בתא טייס שלו בהרצה במקום של הנווט זה מטוס מרשים ברמות וההבדל בינו לבין שאר ה F-15 זה ה MFD הצבעוני שלו דבר מדהים בפני עצמו ומערכות אלקטרוניות משוכללות מאוד מה גם שה CFT שלו זה בילד אין ולא כמו בבזים שהורכבו בארץ .

הF-15 אמור להיות טוב יותר מה F-16 בהפגזת מטרות מהאוויר מהסיבה הפשוטה הוא מסוגל לדאות בניגוד גמור ל F-16 שהרגע שהמנוע שלו נכבה הקשר שלו לתעופה הוא מקרי בהחלט ,הF-15 מסוגל לדאות גם עם כנף אחת וזה קרה פה בארץ שמטוס הגיע לבסיס עם כנף אחת אחרי שכנף אחת עפה כתוצאה מטעות אנוש .

תיקון קטן :הכנף נשברה כתוצאה מהתנגשות עם סקייהוק בזמן תירגול קרבות אוויר,הטייס לא דאה ,הוא פשוט השתמש בכח המנועים

בכדי לאזן את המטוס,אפילו מקדונל דאגלס לא האמינו ואמרו שזה לא יכול להיות ,כשהם ראו את התמונות הם שלחו כנף חדשה בחינם

לאות הערכה ,הטייס הורד בדרגה בשל אי-ציות למפקדו לנטוש והועלה בחזרה בדרגה על כך שהציל את המטוס.

את מה שאמרתי בשורה שציטטת אמרתי בהתבסס על בטאון חיל האוויר, שאני מנוי אליו.

אם יש לך טענות לגבי השורה המסוימת, הפנה אותן לכותבי ועורכי הבטאון.

קח אחריות ,ברגע שציטטת מישהו בלי לומר זאת הרי כאילו הבעת את דעתך הפרטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את מה שאמרתי בשורה שציטטת אמרתי בהתבסס על בטאון חיל האוויר, שאני מנוי אליו.

אם יש לך טענות לגבי השורה המסוימת, הפנה אותן לכותבי ועורכי הבטאון.

בטאון חיל האוויר מעולם לא כתב דבר כזה. אני חותם לך על כך.

פיקה הגיע הזמן שתפסיק לזיין בשכל, כל הודעה שלך אני רואה עוד ועוד שטויות שמי יודע מאיפה אתה ממציא אותם, ותוך כדי כך אתה גם מטעה את חברי הפורום.

תפסיק כבר לדבר על נושאים אין לך מושג בהם!! :pissed:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראו כמה שטויות הבחור כותב:

F16 C בלוק 60 (ה F16 שיש למשל ברמת דוד)

ה-F-16C שלנו הם ממש לא בלוק 60. הבלוק הכי מתקדם שלנו הוא 50/52.

קשה מאוד לשלוט ב F15 במהירות נמוכה.

נכון, מטוס שפותך במשך שנים ועולה עשרות מליונים לא יכול לטוס לאט. :s07:

אפשר לצייד אותו בטילי AGM, פצצות פרזל, פצצות מצרר, פופאי ושאר ירקות, אבל אני מוכן לתת פרס נדיב במיוחד לבנאדם שיצליח לפגוע במטרה בגודל קרוואן עם פופאי מ F15 בנסיון הראשון.

בניסיון ראשון? לכן מתאמנים שנתיים בשביל להיות טייס קרב...וזה רק הבסיסי ללא הקורס הקרבי.

ה F15I הוא מטוס התקיפה האווירית הכי טוב שיש לישראל כרגע. הוא ממש לא נועד לתקיפות אוויר-קרקע.

F-15I לא נועד לאוויר קרקע? נו באמת, כבר אמרתי פה שהוא מטוס שנועד הן לתקיפה כבדה והן לעליונות אווירית.

לא לשכוח שיש לישראל גם לא קצת פאנטומים

הפאנטומים יצאו משרות - הבחור לא מעודכן.

אלא אם כן ה F15 לא יגיע לרמה שהוא יכול לטוס איטי ויציב (מה שהוא כרגע- לא מסוגל) הוא לא יהיה מטוס תקיפת א"ק טוב.

בטח, מטוס במליונים הוא איטי ולא יציב...והוא כנראה מדבר מניסיון..

וחוץ מזה, איפה במטוס חד מושבי יש נווט? הממ......

פה דובר על ה-F-15I, שהוא בכלל דו מושבי, איפה הבן אדם חיי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיקון קטן :הכנף נשברה כתוצאה מהתנגשות עם סקייהוק בזמן תירגול קרבות אוויר,הטייס לא דאה ,הוא פשוט השתמש בכח המנועים

בכדי לאזן את המטוס,אפילו מקדונל דאגלס לא האמינו ואמרו שזה לא יכול להיות ,כשהם ראו את התמונות הם שלחו כנף חדשה בחינם

לאות הערכה ,הטייס הורד בדרגה בשל אי-ציות למפקדו לנטוש והועלה בחזרה בדרגה על כך שהציל את המטוס.קח אחריות ,ברגע שציטטת מישהו בלי לומר זאת הרי כאילו הבעת את דעתך הפרטית.

איפה בדיוק טעיתי שאתה מתקן אותי ,הוספת פרטים שאני יודע ו F-18 לדוגמא שהוא גם דו מנועי בחיים לא היה עושה את זה כי הכנף שלו לא מספיק רחבה וגדולה :

http://www.iaf.co.il/Templates/FlightLog/FlightLog.aspx?lang=HE&lobbyID=40&folderID=48&subfolderID=323&docfolderID=377&docID=5267&docType=EVENT

PIKA007 תעשה טובה תחרטט אנשים אחרים הבלוק הכי מתקדם של ה F-16 שלנו לא מתקרב ל60 אני חושב שה C/D זה בלוק 40 או 42 .

והיום כבר כמעט לא משתמשים AGM למינהם יש JDAM מונחה נ"צ :

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/smart/jdam.htm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה וויכוח...

למיטב ידיעתי, צריך ללכת אחורה.

ה- F15 מטוס שהתכנון שלו ישן יותר משל ה- F16. כשפותח פותח להחליף את הפאנטומים של חיל האוויר האמריקאי. למעשה הגיעו שני מטוסים (אבי טיפוס) לקו הגמר ה- F15 וה F14. הנייבי לקח את ה- F14 בשל ההתאמה לעבודה מנושאות מטוסים. ה- F15 מעמיס יותר מדי בנחיתה מכדי לנחות על נושאת מטוסים. אך בשנות השמונים פותח דגם שלו שכן הצליח ויכל אך הצבא האמריקאי לא רכש אותו.

התפקיד של ה- F15 היה עליונות אווירית מוחלטת אל מול המיגים של הרוסים, בעיקר במיג 25 (שעדיין הינו מטוס הקרב המהיר בהיסטוריה עם קרוב מאוד ל-3 מאך).

ואכן כן, עד היום אין מטוס היכול לו בקרב אוויר (ישנם יוצאים הכלל, אבל בכלליות, הוא הטוב ביותר).

ה- F16 בשל מחירו הגבוה של ה- F15 והתיישנות הסקייהוקים פותח כמטוס רב תכליתי זול. לתת לאמריקאים יכולת להתמודד גם בכמויות מול הרוסים ואל רק באיכות.

הוא חדיש יותר בתכנונו מה- F15. ונחשב לאחד המטוסים הקלים והנוחים להטסה.

עכשיו באה המציאות של 40 שנה ופגשה את המטוסים הללו.

וניקח את כאחת שעשתה המון שימוש בשני המטוסים.

אין לנו תקציב כמו האמריקאים, מטוסי עליונות אווירית, מטוסי תקיפה, מטוסי הפצצה וכו'.

לכן אנחנו משתמשים בהם באופן וורסטילי.

F16 הוא המטוס העיקרי של חיל האוויר לתקיפות קרקע (ישנה גרסה של הפאנטום הנקראת קורנס - שיפור ישראלי - מנועים של F15 ומערכות נשק שנותנות לו ביצועים מדהימים בייחוד למטוס כ"כ מיושן).

אך עם עלייתו של האיום האיראני חיה"א חיפש מטוס שיטוס רחוק מספיק. וכאן ל- F15 עם יכולת נשיאת מיכלים צורתיים יש ייתרון. ולכן חיה"א רכש מטוסי F15I שהם למעשה מטוסי כF15E אך ללא מערכת הלניטרן לתקיפה (פוד תקיפה שהאמריקאים לא מכרו לנו אלא רק את פוד המכ"מ של המערכת אך הכריחו אותנו לרכוש את המכ"מ האמריקאי למרות חלופה טובה יותר תוצרת ישראל).

ישראל השביחה אותם עם כלים שיש לה (ויש לנו תחומים שהתמקדנו ובהם אנו עולים גם על האמריקאים). והפכה אותו למטוס תקיפה עם יכולות מעולות. רק יש לשים לב, יכולת האוויר אוויר שלו נפגעה מאוד בשל עליית משקל ולכן גם היום מטוס קרב האוויר הטוב ביותר של חיה"א הינם מטוסי ה- F15 המיושנים יותר. אך יש לשים לב שהיום מכסה על כל מגרעה של המטוס עם פיתרון אמל"חי. למשל אין חשיבות ליכולת הקרב של המטוס בקרבות מטווח קרוב עם טיל בעל תמרון טוב כ"כ כגון הפיתון ולכן גם היום ה- F15I מצוייד בפיתון 5 עולה על כל מטוס אחר בעולם. גם ה-F22 עם סיידווינדר יפסיד לו!

ואת אותו התהליך עבר ה- F16. כיום שחיה"א צומצם בתקציביו והיה חייב לפלוט מטוסים רבים ומיושנים עלתה בעיית הכמות. לכן צה"ל בחר לקנות עוד כמות של F16I על פני F15I נוספים - כמות רבה אל מול איכות.

הבלוק ממש לא קריטי. שכן משנה כ"כ את המטוסים אל מול האמריקאים שאין כ"כ הבדל. המנוע של ה- F16I הוא החדיש ביותר שיש למטוס זה. הגוף הינו התצורה הכי חדשה שלו ואת האלקטרוניקה גם ככה מתאימים לפי חיה"א.

שוב, חיה"א האוויר לקח פלטפורמה נפוצה, שמתאימה לו ובעזרת אמל"ח (שם נכנסות חברות כמו רפאל - פיתון, פופאיי ופוד קרב טוב יותר אפילו מהלניטרן, אלת"א - מכ"מים אפילו טובים משל רייתאון האמריקאית, תעשייה אוירית ואלביט עם קסדות אוויוניקה ל"א וכו') הפך אותו לכמעט מושלמת.

אז היום שניהם כ"כ רב משימתיים ועושים כ"כ הרבה ומתאימים כמו כפפה ליד של חיה"א.

ה- F15 נותן את מימד האיכות, הטווח ויכולת נשיאה של כמות גדולה של .

ה- F16 נותן את מימד הכמות וזול לתפעול.

שניהם בעלי יכולת אדירה של תקיפה בשל אמל"ח מתקדם ושאל קרב אוויר בזכות טילים הכי טובים (שוב פיתון, דרבי).

אך במקור, ה- F15 לשליטה אווירית וה F16 לרב משימתיות ובעיקר תקיפה מדוייקת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה כנראה מדבר על F14

הוא דומה ל F15, והכנפיים שלו זזות, אבל לא מתקפלות למעלה. מטוס מדהים לדעתי.

אני בעד JSF בכל מקרה D:

אני מדבר על זה:

http://www.mae.virginia.edu/news/images/f14.closeup.jpg

היה לי פעם דגם של מטוס שהכנפיים שלו זזות משהו בגודל של מטר אפילו יותר עם מנועים שמסובבים את הגלגלים (הוא לא יכל לטוס) זה היה מן צעצוע כזה הוא יכול לנסוע לפנות להזיז את המדפים בכנפיים וגם להזיז את הכנפיים עצמם. לצערי הסתקרנתי במידה יתרה האם הדגם יכול לטוס וזרקתי אותו מאחת המרפסות במכתש רמון. טס הוא לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...