למה כל החברות שמפתחים משחקים מוציאים (ברוב המקרים) משחקים שפועלים רק לווינדוס - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה כל החברות שמפתחים משחקים מוציאים (ברוב המקרים) משחקים שפועלים רק לווינדוס


Delux

Recommended Posts

האמת היא שרוב המשחקים שמשתמשים בopengl יכולים לעבוד בלינוקס, בין אם המשחק תומך רשמית בלינוקס ובין אם לא, כמו למשל כל משחקים על מנועי קוויק בשונים.

ישנו קושי במשחקים שמשתמשים בapi של מיקרוסופט, dx. שכן מיקרוסופט מעדיפה לשמור את כל הדברים שהיא מפתחת לעצמה, ומשמעות הדבר היא שהיא שומרת את קוד המקור לעצמה ורק היא יודעת איך הספרייה פועלת. כתוצאה מכך אי אפשר לכתוב ספרייה מקבילה ללינוקס, למרות זאת ישנם נסיונות לדמות פעולה של אבל זה לא תמיד עובד כמו שצריך.

אבל הסיבה האמיתית שמונעת הפצת משחקים ללינקוס היא כסף. משחק לשני מערכות הפעלה שונות לגמרי הוא עניין לא זול, בנוסף לכך שאולי יש צורך לכתוב קוד קצת שונה בשביל שניהם, יש אחרי זה צורך לעשות בדיקות ואז עוד להפיץ שתי גרסאות שונות. משום שוינדוס הרבה יותר נפוץ בקרב המשתמשים הביתיים והגיימרים ישנה העדפה לחלנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לוינדוס יש את דיירקט איקס שזה תקן שמאחד את כל האפשרויות הגרפיות, אפשרויות האודיו, מכשיריי קלט ועוד

ולכן משום שיש לך פלטפורמה אחידה יותר קל לך לייצר משהו כי אתה יודע שזה יפעל (אלא אם כן זה מתחת לדרישות חומרה) וב-99% גם

בלי בעיות תאימות (אלא אם כן יש לכם יצרן משחקים רשלן ביותר)

הבעיה היא שללינוקס אין תקן שמאחד הכל ולכן זה קשה יותר כי צריך לדאוג לבעיות תאימות של כל דבר

ועכשיו שאלה לי אליך

מה אתה מעדיף:

לתכנת בשביל משהו שיפעל כמעט אצל כולם או לעשות עבודה שחורה בניסיון להתאים את התוכנה שלך לכל כרטיס קול וכל כרטיס מסך ובכך לוודא שזה בטוח יפעל אצל כולם

התשובה הברורה היא התשובה השניה כי כך יש לך נתח שוק גדול הבעיה היא שזה עולה כסף ומשאבים שלא לדבר על זמן פיתוח

ולכן בוחרים באפשרות הראשונה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזו מערכת הפעלה יש אצלך? ואצל חברים שלך? ואצל השכנים שלך? ואצל הסבתא? ואצלי? ואצל 95% ממשתמשי הפורום (אם לא יותר)? . אם זה טוב או לא טוב אני לא אתווכח, אבל זה ככה. רוב החברות מעדיפות שלא להשקיע כ"כ הרבה כסף בפיתוח משחקים למערכות הפעלה שבקושי כמה אחוזים מהאוכלוסיה משתמשת בהם, שלא לדבר על כך שרוב משתמשי לא התקינו בשביל הצחוקים, אלא לצורך עבודה רצינית ובגלל צורך ב-uptime גבוה יותר, כך שגם בתוך משתמשי אחוז הגיימרים לא גבוה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לעניין עם הDIRECTX...כיום מפותחת סיפרייה בשם SDL שאמורה להחליף את הDIRCTX בכול מה שקשור לתחום הלא גראפי (קול,קלט ודומה) כמובן שזה קוד פתוח ופועל גם בלינוקס וגם בווינדוס, מתי שמפתחי תוכנה יתחילו להשתמש בזה יותר אפשר יהיה ללא בעיה לפתח משחקים גם ללינוקס וגם לוינדוס בעזרת SDL וOPENGL כך שכדאי להכביר את המשחק מפלטפורמה לפלטפורמה יגרור שינוי מינימלי בקוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...