פורסם 2005 בספטמבר 1520 שנים יש את התמונה המפורסמת הזאת שכולם מכיריםhttp://www.defenselink.mil/specials/images/sightofsound.jpgרק היום הבנתי שהיא אמיתית באמת.כי היא מהאתר של משרד ההגנה האמריקאי:http://www.defenselink.mil/news/Jul1999/n07161999_9907162.htmlאבל אין שם הסבר רציני שם על איך דבר כזה נוצר, מישהו יודע אולי?
פורסם 2005 בספטמבר 1620 שנים קוראים לזה קונוס מאך When an aircraft breaks the sound barrier, an unusual cloud sometimes forms in its wake. A drop in pressure, due to shock wave formation, causes a sharp drop in temperature, leading water vapor to condense into droplets and form the cloud.
פורסם 2005 באוקטובר 420 שנים קוראים לזה קונוס מאך אני אסביר קצת בנושא: כשמתקרבים למהירות הקול 1MAH נתקלים במין קיר כששוברים אותו נוצר הב-ו-ם העל קולי והענן הלבן הוא תוצאה של שבירת מחסום הקול
פורסם 2005 באוקטובר 520 שנים הודעות לא קשורות וסתמיות נמחקו.אנשים, באמת כל כך קשה לשמור על תרבות דיון?
פורסם 2005 באוקטובר 620 שנים בתרגום חופשי:"כשכלי תעופה שובר את מחסום הקול , ענן יוצא דופן לפעמים נוצר מאחוריו.ירידה בלחץ האויר כתוצאה מהיווצרות גל ההדף גורמת לירידה חדה בטמפרטורה שגורמת לאדי מים להדחס ולהפוך לרסיסי מים וכך ליצור את הענן. "
פורסם 2005 באוקטובר 1920 שנים אגב בומים על-קוליים, שים לב שבנוסף לענן הגדול באיזור הזנב של המטוס יש גם ענן קטן באיזור של תא הטייס. הדבר נובע מהצטברות של גלי הלם באף ובזנב, רק שהאף הרבה יותר קטן, כך שהענן שנוצר סביבו קטן בהרבה מהענן הנוצר סביב הזנב.מטוס קרב שטס במהירות הגבוהה ממהירות הקול מייצר למעשה שני בומים על-קוליים, אבל הם נשמעים כבום על-קולי אחד בשל הקירבה ביניהם. לעומת זאת, מעבורות חלל שנכנסות לאטמוספירה נעות במהירות הגבוהה ממהירות הקול, אבל בשל הגודל הרב שלהן יחסית לגודל של מטוס קרב, ניתן להבחין בין שני הבומים העל-קוליים הנפרדים שהן מייצרות לאורך נתיב טיסתן.
פורסם 2005 באוקטובר 2720 שנים יש לי שאלה, הרי כשמטוס טס ועובר את מהירות הקול, אז יש בום על-קולי אחד.. ברגע שהוא נשאר מעל מהירות הקול אז לא יהיה עוד בום? הבום נשמע אך ורק במעבר בין מחסום הקול?
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.