כיבוי ACPI - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כיבוי ACPI


zurkin1232

Recommended Posts

יש לי מחשב ישן עם כונן ישן שמקפיץ מסכים כחולים חדשים :)

מידי פעם אני מקבל ריסט למחשב, וב-Event Log רשום:

AMLI: ACPI  is attempting to write to an illegal IO port address (0x4d1), which lies in the 0x4d0 - 0x4d1 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.

לדעתי זה הכונן הקשיח (מדובר בכונן ישן).

השאלה שלי היא האם ואיך ניתן לכבות את אופציית ה-ACPI. חיפשתי דברים קשורים בביוס ולא מצאתי. כנ"ל לגבי הגדרות של מע' ההפעלה.

ניסיתי למחוק את דרייברי ה-ACPI ב-Device Manager אבל זה לא עזר (הם פשוט חוזרים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מניח שאתה משתמש ב-XP? עם שינתה את התקן של ACPI, ויצרניות לוחות האם עדכנו את הביוסים שלהם בהתאם. רוב הסיכויים שאם תעדכן את הביוס הבעיה תיפטר.

אם המחשב ממש ישן וכבר אין לו עדכוני ביוס (או שהעדכונים לא עוזרים), דווח פה ואני אסביר איך לעבור לעבוד ללא ACPI.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן XP (פרו).

מדובר במחשב בן 6, פנטיום 3 600.

עד כה עבדתי עם דיסק חדש יחסית, 80GB, ללא כל תקלה. אתמול פירמטתי ועברתי לכונן ישן (גם הוא בן 6), 18GB, ומאז התחילו התקלות. לדעתי זה הכונן (למרות שגם שיחקתי עם רכיבים אחרים - ניקיתי אבק).

לגבי עדכוני ביוס - לדעתי אני לא אמצא, והאמת שאני אפילו לא אטרח לחפש... (גם כי אני לא מאמין שיש, וגם כי אני לא בטוח שזו התשובה. אולי אם לא תהיה ברירה אחרת...)

בכל אופן אשמח לשמוע הסבר לגבי ה-ACPI.

עריכה:

אגב, בדף הזה רשום שהכתובת בה התקבלה השגיאה (0x4d1) שייכת ל-"Edge, level control registers for PIC"

זה אומר למישהו משהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שהבעיה מההרד דיסק... ובכל זאת, ניסית אולי לעדכן דרייברים ללוח אם או לבקרי ה-IDE? הייתי מנסה גם לאפס את הגדרות הביוס ולראות אם אולי זה יפתור את הבעיה. אני לא מכיר את הרכיב שמוזכר במאמר, אבל שים לב שגם מיקרוסופט ממליצים לשדרג ביוס.

לגבי המעבר לעבודה ללא ACPI, זה מעבר קצת בעייתי, מכיוון שהוא דורש החלפה של ה-HAL שהוא אחד מרכיבי הליבה של ה-Windows.

לפני שאתה ממשיך ועושה משהו, אני ממליץ בחום שתגבה את כל המידע שחשוב לך.

את השיטה להחלפת ה-HAL אתה יכול ללמוד ממיקרוסופט, למרות שהם מאוד מאוד לא ממליצים עליה, ובצדק - אני חושב שניסיתי לעשות את זה 10 פעמים ומתוכן רק 2 או 3 עבדו. אבל שווה לנסות לפני שמתקינים מחדש את ה-Windows (אם זה לא יעבוד, אגב, אתה תהיה חייב להתקין מחדש את ה-Windows.

קליק ימני על My Computer, בחר ב-Manage, לך ל-Device Manager, פתח את Computer. תחתיו צריך להיות לך משהו בסגנון ACPI Uniprocessor , זה תלוי בכמה פרמטרים במחשב שלך איך זה יופיע, אבל בסופו של דבר אתה תראה שם שהוא משתמש ב-HAL שתומך ב-ACPI.

קליק ימני עליו ו-Update Driver. כמו כל עדכון של דרייבר, אתה לא רוצה שמיקרוסופט יחפשו בשבילך ואתה רוצה לראות את הרשימה המלאה של דרייברים שמתאימים לך. אתה צריך לחפש שם Standard או Standard 486, לבחור בו ולהתקין אותו.

עכשיו תעשה restart ותקווה שה-Windows יעלה לך. אם הוא יעלה, הוא אמור לעבוד כבר ללא ACPI. אם הוא לא יעלה (כמו שכתבתי, סבירות של 70-80 אחוז, לפחות מהנסיון שלי), אתה צריך להתקין אותו מחדש.

אתה עושה Boot מהדיסק של ה-Windows וכה שניות אחרי שהוא מתחיל לרוץ - בדיוק בזמן שכתוב למטה ללחוץ על F6 אם אתה רוצה להתקין דרייברים להתקני אחסון, אתה לוחץ על F5. עכשיו הוא יתן לך אפשרות לבחור עם איזה HAL להתקין את ה- Windows מלכתחילה. אתה בוחר ב- Standard או ב- Standard PC 486 וממשיך כרגיל. ה- יותקן ללא תמיכה ב-ACPI.

אם אתה שואל אותי - הייתי ממצה את כל האפשרויות של עדכון וביוס לפני שאני ממשיך.

בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...