תוכן guycnaan - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

guycnaan

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    138
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

    אף פעם

הודעות שנפתחו על-ידי guycnaan

  1. סתם לסקרנות, מה המיסוי על ייבוא אקדח? יש כאלו (קונבנציונליים כן?) שאסור לייבא?

    אתה לא יכול לייבא , צריך רישיון לסחר בנשק.

    לגבי מה שנאמר פה, אכן מאוד קשה להוציא אישי (וטוב שכך), אבל פותח הדיון, האם אתה באמת צריך אקדח? יש לך כספת לשמור אותו? זה יתן לך תחושת ביטחון מוגברת? תחשוב על זה טוב, אבל אפשרי להוציא רישיון, צריך קצת לתחמן ולהתחנן ולעגל ואפשר לקבל רישיון לנשק אחרי שישה מדורי גיהנום. בכל אופן המחירים שדוברו פה מגוכחים, כמו שאמרו לך אין צורך לקנות חדש, במיוחד לאדם שלא מתכונן לירות בו. מרבית הנשקים ירו בקושי 100 כדור בחייהם ואתה יכול למצוא נשקים טובים כמו גלוק או זיג זאוארים ב2000 או 3000 שקלים במצב חדש לגמרי.

    זכור רק שאסור להיכנס לחלק מהמקומות עם אישי, זה בולט ומעורר גניבות, ואי אפשר לפתור עם זה סכסוכים אישיים אם נדמה לך. בנוסף צריך להיות אחראי לזה 24/7 כי כל שימוש לרעה עשוי להיזקף לרעתך. אחרי כל זה אם תרצה נשק,בהצלחה.

  2. לא מבין מה אתה רוצה. לא מעניין אותך תואר אקדמי? אל תעשה, אל תנסה להסביר למה הוא לא נחוץ כי זה שטויות.

    מספר האנשים שיזמו משהו בחיים ללא תואר משום דבר (אפילו ביל גייטס וסטיב ג'ובס היו באונברסיטאות ושם התחילו) הוא אפסי, ותואר נותן לך ניסיון שאולי אתה כביכול רכשת בבית, אבל לך תמצא את הפרייאר שיעסיק אותך בלי החתיכת נייר הזאת על סמך זה שקראת ספרים לבד, התעודה היא אסמכתא שגורם אמיתי לימד אותך ויש לך ידע מבוסס בתחום שלמדת, ואפשר לכמת זאת לציון לטובת המעסיקים.

    אז נכון, לפעמים האקדמיה לא מייצרת מוחות גדולים ומבריקים ולא כולם יצאו משעריה לחיי רווחה ועושר, אבל היא הפתרון הטוב ביותר להפיץ ידע אמיתי ומבוסס ולעודד למידה וחקירה. לא מעוניין בכך אף אחד לא מכריח, אבל גם אל תנסה לשכנע אחרים בצדקתך, כי סטטיסטית אתה טועה ויש מתאם מלא בין שנות לימוד להשתכרות, כך שמבחינת נתונים אתה טועה לגמרי, נקודה.

  3. במצב הנוכחי לא, אבל באותה מידה גם לא הייתי רוצה לשלם פי 2 על דירה. בנוסף, אם מספיק אנשים יתעלמו מה"בעייתיות" של שכונות כאלה ויעברו לשם בכל זאת, גם הבעייתיות עצמה תעלם עם הזמן.

    אה, אז כלשונך בגלל שהשכירות בתל אביב מטורפת מי שידו אינה משגת אותה צריך להתאחד ולעבור לשכונת הרכבת ברמלה/לוד ולהפוך אותה על פיה ממאורת כספומטים וערסים לגן עדן פורח? באיזה סרט אתה חי.

    לפותח הדיון, אתה מזכיר לי את המטומטם ההוא שכתב כתבה אתמול בוואי נט על זה שאנשי המאהל מפונקים כי יש להם . ואני שואל מה הקשר בין מחט לתחת? דפני ליף היא חזות כל המאבק? למי אכפת מהפישרית הזאת, המחאה היא לעזור למעמד הביניים לקבל את המגיע לו, וזה להתקיים בארץ הזו בכבוד. כל נסיונות ההסתה האלו רק משחקות לידיים של פוליטקאים מושחתים שמנסים לסכסך בין המחנות. פעם אחת לשם שינוי תצאו מהקטע הפוליטי ותתאחדו כדי להשיג משהו יותר גדול.

  4. לא מצדיק את המרד, אבל יש לי כמה ידידות שהיו בצבא תצפיתניות וזה תפקיד נוראי. אתה מחוייב לא להוריד עיניים מהמסך, ולסרוק בצורת ח' את הגזרה שלך שוב ושוב ושוב. מילא תגיד שבעזה שם יש אולי "אקשן" אבל מה יגידו אלה שמוצבות בגזרות שפעם ב-5 שנים קורה שם פיגוע. מה האינטרס שלהם לשמור על דריכות? כל מי שחושב שהן סתם זורקות לא מכיר את תפקידן הכפוי טובה ואת תנאי השירות הירודים שלהן. כל התצפיתניות שהכרתי במהלך השירות היו בחורות עם המון מוטיבציה, מאוד איכותיות ורוצות לתרום. אני לא חושב שגם הלוחם המורעל ביותר היה מסוגל לתפקד 8-8 כל הזמן ולסרוק בח' אותה גזרה, זה לא אנושי ושובר גם את הטובים ביותר, החיילות צריכות להיענש אך חייב להיעשות משהו בנוגע לתנאי השירות של הבנות המסכנות.

  5. לא מצדיק את המרד, אבל יש לי כמה ידידות שהיו בצבא תצפיתניות וזה תפקיד נוראי. אתה מחוייב לא להוריד עיניים מהמסך, ולסרוק בצורת ח' את הגזרה שלך שוב ושוב ושוב. מילא תגיד שבעזה שם יש אולי "אקשן" אבל מה יגידו אלה שמוצבות בגזרות שפעם ב-5 שנים קורה שם פיגוע. מה האינטרס שלהם לשמור על דריכות? כל מי שחושב שהן סתם זורקות לא מכיר את תפקידן הכפוי טובה ואת תנאי השירות הירודים שלהן. כל התצפיתניות שהכרתי במהלך השירות היו בחורות עם המון מוטיבציה, מאוד איכותיות ורוצות לתרום. אני לא חושב שגם הלוחם המורעל ביותר היה מסוגל לתפקד 8-8 כל הזמן ולסרוק בח' אותה גזרה, זה לא אנושי ושובר גם את הטובים ביותר, החיילות צריכות להיענש אך חייב להיעשות משהו בנוגע לתנאי השירות של הבנות המסכנות.

  6. בוקר טוב, אני חושב שהדיון מפספס את המטרה העיקרית, והיא שאנחנו יורים לעצמנו ברגל. במקום להתווכח על זה שכולנו, החל מעובד הזבל ועד למהנדס בהיי טק הולכים לעבוד שנים רבות עבור היכולת לרכוש בית משלנו. ההורים שלנו לא עבדו ככה, ואין סיבה שרלטיבית גם אנחנו. אז במקום וילה נקנה דירה בגלל גודלה של המדינה, אבל זה לא משנה שלא יכול להיות מצב שזוג צעיר לא מסוגל להגיע ליכולת לרכוש בית בישראל היום.

    כל המאבק של ימין-שמאל, מי אשם במצב, האם התל אביבים משינקין הם סתם מפונקים או לא הוא פגיעה עצמית במאבק.

    בסוף כל אחד מאיתנו צריך להבין שמעמד הביניים בישראל על סף קריסה, אנחנו משלמים על המון דברים ולא סוגרים תחודש בזמן ששכבות גדולות של אוכלוסיה (בין אם זה אוכלוסיות חלשות או חלוקת משאבי המדינה לקבוצות חזקות) מקבלות הטבות. מאבק הדירות הוא רק ההתחלה, אני מאוד מקווה שכולנו נפנים שצריך פה שינוי אמיתי לפחות מבחינה כלכלית. מי שיוצא נגד המאבק בכל צורה שהיא רק מחזק את הממשלה. בזמנים כאלה צריך להתאחד, כדי שנגיע להישגים. (ומצטער על הנימה המרקסיסטית,הכותב הינו ימני בדעותיו הכלכליות והפוליטיות)

    מציע לכולם לקרוא את המאמר הזה לפרספקטיבה שונה (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4098350,00.html)

  7. כל חור נידח באירופה > ישראל.

    אין ספק, באמת עדיף להיות מיעוט נרדף שפורעים בו כאשר מתחשק מלהיות בעלי אדמה משלנו. הפוסט ציונות לפעמים הורגת אותי, כנראה שמרוב נוחות (יחסית) במדינה אנו מעדיפים ליישם קצר ולהתעלם מ-2000 שנות פוגרומים ושואות ולחשוב שהחיים (הנוחים מאוד אומנם) במדינות המערב עדיפים על ארץ משלנו.

    לדיון עצמו, חבל לפסול רבנים בתור מכלול,על כל דביל מיסיונר ישנו לפחות אחד מאוד אינטילגנט שלא רוצה לשטוף לך את המוח, סתם לבוא ולהוקיע את הרבנים זאת הכללה מאוד לא בריאה.

  8. כמה חפירות,אנסה לכוון את פותח הדיון חרף דברים שנזרקו פה ומשופעים מנסיון אישי.

    תעודת בגרות היא באמת חרטא,אתה מבין זאת רק אחרי שהגעת לאקדמיה כמה הרמה הנדרשת הייתה מגוכחת.

    אבל ויש פה אבל גדול,כדי להתקבל לאקדמיה צריך בגרות. ותואר אקדמאי נותן לך סיכוי טוב יותר להצליח בשוק כשכיר,בהתחשב בכך שהשכר המוצע לאקדמאים ומגוון העבודות מכניסות יותר. נכון,אפשר להצליח גם ללא תעודת בגרות או תואר אקדמאי,אבל זה דורש ממך המון השקעה וסיכון בתור יזם פרטי,מאבק קשה יותר בשוק העבודה והרבה צורך ביצירתיות ובקשרים שלא לכולם יש את הדרייב/הקשרים להצליח.

    במידה ואתה לא רואה את עצמך כעצמאי וכן רוצה לעבוד במקצוע הדורש תואר אקדמאי,ישנן כמה אופציות ללא בגרות טובה. האחת היא אונב' פתוחה, השנייה הן מכללות, והשלישית היא להוציא פסיכו טוב. רק לפי מה שהבנתי ואתה אכן מתעתד ללמוד משפטים בתור סטודנט למקצוע כפי שאמרו כאן השוק אכן מוצף,וחייבים להיות טובים מהשאר כדי להתקדם. בתור סטודנט לעתיד תרצה שנקודת הפתיחה שלך תהיה טובה יותר ולכן עדיף מאוד ללמוד משפטים באונברסיטה (ת"א,העברית ולאחר מכן בחיפה,בבר אילן או במכללות היוקרה לפי בערך סדר זה). הבעיה היא שדרישות הקבלה למשפטים בגלל הביקוש גבוהות מאוד,לכן כך זאת בחשבון כבר עכשיו. (אתה צריך לכוון מעל 700 בפסיכו ובגרות טובה).

    לכל המהנדסים והסטודנטים למקצועות ההנדסה והתכנות כאן,בפעם המליון, לא כולם מתכנתים, ושכר של 6-7 זה הנורמה לתחילת דרכו של אדם היוצא עם תואר לא מהנדס מהאונברסיטה. נכון שלימודי הנדסה מניבים משכורות גבוהות יותר בהתחלה, אך יש לזכור שלא כולם יכולים להיות מהנדסים, ולא כל העורכי דין נועדו להרוויח פחות מ-8 (האמת היא שאני יכול לספר על לא מעט עורכי דין או רואי חשבון שמרוויחים פי כמה ממהנדסים וראשי צוות בכירים) הכל עניין של השקעה,יכולות וכו',בכל מקצוע. ההבדל הוא במידת ההשקעה שנדרשת כדי להגיע להישגים.

  9. וואו מה האישיו? סקס? בתנ"ך? הייתכן?

    התנ"ך הוא סיפור אנושי המתפרס על כמעט אלף שנה על עם והסביבה. אחרי שמורידים את כל חירטוטי ה' והשאר נשאר סיפור היסטורי על דמויות שחיו פה,והם היו בשר ודם. פעם היה הגיוני שיהיה לך שפחה, וכל שאר סטיות שהיום כבר לא מקובלות בהכרח.

    גם הפירסום והעלאה על הכתוב של כמה סיפורים על סטיות מיניות וחברתיות לדעתי נכתבו שם כדי להרתיע אחרים מלחקותם (כביכול יש עונש תמיד על חטא בתנ"ך).

    קחו את הכל בפרופורציה

  10. לפותח הדיון- אני מציע לך להיזהר בדיבורים על "הרבה טרקים". רבים הם האנשים שחושבים שהם הולכים לטרק כל הטיול,אבל אחרי טרק של יומיים מבינים שזה לא בשבילם. אל חלילה תחשוב שמדובר בדבר רע,אבל רוב הישראלים לא מטרקים הרבה יחסית,וזה קביל לגמרי.

    לעניין הטיסה,מציע לקנות כמה שיותר מראש. ככל שהולכים יותר מראש יש סיכוי לקבל מחירים טובים יותר,בטיסות הללו אין הדקה ה-90 או משהו בסגנון שיוזיל את הכרטיס. כמו כן רצוי לראות היכן אתה נוחת (מבחינת מזג אוויר עדיף לנחות במדינות אחרות לפי תכנון הזמן ועונות השנה)

    לעניין השק"ש שהתייחסתי אליו באריכות מקודם ומשום מה לא נשלח. שק"שים מתחלקים לכמה סוגים - פליז, סינתטי, פוך ופוך סינטתי.

    סינתטי הוא שק"ש זול יחסית ולא מחמם במידה טובה,אך לרוב שומר חום יותר מפליז, החסרון הוא המשקל הגבוה,אך עמיד למים.

    פליז בד"כ גם די כבד ויוצר יותר חום,אך פחות מותאם לשמירת חום (אך מחמם יותר טוב בהתחלה כיאה לפליז),גם הוא יחסית עמיד למים.

    פוך לא טוב עם מים אך מחמם היטב וגם יקר יותר ומשקלו גבוה.

    פוך סינתטי עדיין לא טוב עם מים, מחמם מעולה וגם משקלו נמוך יותר אך מאוד יקר.

    זה בגדול על הסוגים, למרות שישנן חריגות. לגבי המחיר,בנפאל זה רק זיופים. ישנם דברים שלא חוסכים עליהם במחיר,למדתי את זה על בשרי כבר בצבא עם גרביים. 200 שקל יותר במוצר איכותי שווים את השקט הנפשי וחיסכון הזמן והאנרגיה והתסכול שיווצרו עקב פציעות/תקלות/פגמים במוצרים פחות איכותיים שתקנה. זה רלוונטי לאוטו,זה רלוונטי למחשב וזה רלוונטי לציוד טיולים. יש כל כך הרבה על מה להתקמצן (החל מבחירת מגורים,נסיעות וכו') שחבל שתתעסק עם אבני היסוד של הטיול שלך.

    בנוגע להמלצות על קניית ציוד בצ'ילה או ארגנטינה,חצי נכון. ישנן חנויות זולות יותר והמטבע המקומי עדיין זול יותר,אך אין תחרות למחירי ארה"ב,נקודה. כל מה שאתה יכול לקנות שם עשה זאת. ותמיד אפשר לחפש ביד 2 בארץ על כל מיני חברה שקנו גרגורי חדש ויצאו לטייל בניו יורק ומוכרים אותו עכשיו בחצי מחיר (אמיתי),אז בהצלחה

    יום טוב.

  11. לגבי הגובה אני יודע, אבל אני נמוך (1.62 :P ) ככה שזאת לא בעיה ^^.

    האמת היא שיש לי אח שבעבודה שלו טסים לארה"ב באופן קבוע כמעט.. ויש לי זמן עד לטיול ככה שזאת לא בעיה..

    אני מתכוון לטייל הרבה בפטגוניה וכן לעשות טרקים שם, אבל אני לא הולך לעשות את כל הטיפוסי הרים הממש גבוהים והקשים וכל זה. טרקים של מוצ'ילר ממוצע, אולי קצת מעבר, לא טיפוס הרים מקצועי... זה כבר מחוץ לליגה שלי.

    זה עדיין דורש שק"ש ברמה כזאת?..

    אני אשמח לדעת באיזה שק"ש אתה משתמש fade to black (ד"א אחלה ניק! :) אחד השירים היפים של מטאליקה.. חח) ואם יש המלצות על שק"שים שאתם מכירים יוכל לעזור לי מאוד.

  12. מה לגבי שק שינה? איזה חברות מומלצות? מה נחשב/לא נחשב? איזה טמפ' קומפורט כדאי (אני שמעתי שמומלץ 7-). איזה איזורי מחירים. כל פיסת מידע הקשורה לשקי השינה אני אשמח לשמוע.

    המון המון תודה לכם חברה :)

    שק שינה לחו"ל הוא מאוד בעייתי, מכיוון שבתכלס בניגוד לנעליים או תיק למשל אין לו שום שימוש בארץ (גם במילואים הכי קרים בצאלים הוא עדיין OVERKILL).

    אישית לאדם שרוצה לטרק,והרבה בדרא"מ עם דגש על פטגוניה וטרקים באזורים גבוהים רצוי שק שינה של -7 עד -10 comfort (לא אקסטרים,שרושם באיזה טמפ' אתה תהיה על סף קיפאון אך תשרוד בתוכו),כשרצוי ללכת לפי המידות האירופאיות (האמריקאים מקלים יותר). בנוגע לחברות ולדגמים,יש הרבה שיקולים שבתכלס מה שהכי מבדיל ביניהם הוא כסף. ישנם ארבעה שקי שינה, פליז,סינתטיים פוך ופוך סינתטי. סינתטיים עמידים יחסית למים אך מחממים פחות טוב. פליז כנ"ל אך אי אפשר לבנות עליו לטמפ' נמוכות וגם מזיעים בפנים. הפוך לא מגיב טוב עם מים ומאבד מיכולת החימום,יש לו גם משקל לא קל (עשוי להגיע עד ל2 או 2.5 ק"ג לדגמים הזולים) ועשוי להיות בריחה של נוצות בעקבות קרע. פוך סינתטי זה שק שינה יקר משמעותית וקל משמעותית מהפוך הרגיל,עקב שילוב סיבים בגימור. הבעיה כמו הפוך זה חוסר עמידות למים וגם כל קרע הוא מאוד משמעותי כי אי אפשר לסגור עם מחט,אלא על ידי תופר מומחה.

    סוגים וחברות יש מספיקףהחל מנורת' פייס,לואה אלפיין,מרמוט,מאמות' וכיו"ב. אם יש לך אפשרות אני ממליץ בחום לבקש מקרוב הנוסע לארה"ב לנסות ולהביא לך שק"ש,המחירים שם זולים פי שניים עד שלוש (?!) מהארץ,למשל השק"ש שלי של מרמות' עלה 170 דולר ובארץ באיזור ה1700 ש"ח. אה,ולא לשכוח שאם אתה בחור גבוה (1.85 ומעלה) רצוי לקנות שק שינה מוארך. בהצלחה

  13. מכנסיים מתפרקות זה אחד ההשקעות הטובות שיהיו לך בטיול. אני הייתי עם קולומביה בתחילהו ונורת פייס, בכל מקום על גבי היבשת בטרקים הכי קשים,והקולומביה בקושי נשחקו והנורת פייס היו מעולות ועדיין משמשות אותי לרוב היום.

    אישית לא מתערב בהעדפות של אחרים לגבי הרגלי הטיול,אבל לרוב לא כדאי ללכת עם חולצה טרמית במהלך טיול עצמו. טרק נורמלי אמור לגרום לך להזיע ,ולכן תצטרך חולצה,בשאיפה חולצת טיולים מנדפת חלקית וקלה לשטיפה. דווקא פה לא בהכרח שווה ללכת על מותגים, חולצה מכופתרת רגילה עם עשויה לשרוד שנים ותעלה לא יותר מ50 שקלים במבצעים, לעומת 300 שקל לחולצות של המותגים הרגילים.

    טרמי עדיף לקנות אחד,שיהיה ללילה וזה אחרי שסיימת להתארגן לטעמי,כי היא פשוט אוגרת חום גוף וחבל ללכלך אותה בטרק עצמו.

    אישית שלושת הדברים שאתה הכי צריך לטיול זה נעליים טובות, מוצי'לה איכותית ושק שינה מפנק. זה מבטיח טיול טוב יותר. בהצלחה

  14. וואו כל הכבוד למכבי,אני בספק שהם יכולים למכור משהו נגד הטופ של הטופ אבל במשחק לחימה כזה הכל יכול להיות.

    כפיים לכולם,ערב לא מהעולם הזה,וקבוצה ווינרית שכזכור בתחילת העונה בקושי בנו אותה להצלבה...מעכשיו כל דבר זה הישג לא מהעולם הזה.

    יאללה מכבי,ושאפו לכולם בקבוצה.

  15. הם כן מנסים להימנע מפגיעה בחפים מפשע, אבל קח את זה:

    על כל מחבל שנהרג באפגניסטן האמריקאים רוקנו 11 טון של תחמושת.

    יורים ללא אבחנה, במזל פוגעים בקירות :P

    אתה מבין איזה ארץ ענקית זו אפגניסטן? אתה מבין שכשהיו שם הצפות הם היו בערך בגודל של 8 פעמים ,סתם...הצפות במדינה הזאת.

    בתוך כל הארץ הבקושי מיושבת הזאת יש מאות אלפי מערות,קניונים וכו'. האמריקאים פשוט יורים למקומות חשודים,וזה מאוד הגיוני היחס הזה.

    בלי קשר להודעה שלך,כל ההתייחסות פה למלחמה היא של ילדים שבעיקר ראו אותה דרך קאונטר סטרייק.

    אתה לא תפיל את החמאס אם תירה MLRS על בתים של חפי מפשע,אתה כן תפיל את הממשלה ותכניס את לכזה גינוי עולמי שממחר למחר יברחו מפה כל החברות הזרות והכלכלה תתמוטט. כל מי שחי בסרט וחושב שזה הגיוני לירות ארטילריה על שכונה מיושבת,צריך לתת לעצמו סטירה, להגיד לעצמו אני אידיוט ולהימנע מלהגיב בדיון. בעזה אולי זה הכרחי,אבל כל עוד אפשר להימנע ממנו עדיף. מי שמחרחר מלחמה הוא או צעיר או אידיוט,בצד השני זה טרוריסטים. לא מכיר אף אחד ביחידה קרבית שכשיגידו לו שהוא צריך להיכנס למבצע והוא בשמחה ילך לקחת את האפוד,זה רק אומר שהוא אדם מסכן שאין לו חיים או יקירים שהוא מסכן.

  16. אף חירניק לא צריך לסכן את עצמו

    אפשר לעשות את כל המבצע הזה מביטחון של 15 קמ מהגבול עם רקטות ופגזים בלבד

    בן כמה אתה? כל האמירות הללו כל כך מגוכחות,זה אולי מתאים לגיל 14 לצעוק שנשים שתי סוללות MLRS,כל אדם מיושב בדעתו יודע שזה לא יקרה,פשוט כי יהרגו חפים מפשע וישראל תגונה כל כך מהקהילה הבינלאומית שהיא לא תוכל אפילו להתגונן בלי איום בחרם כלכלי. אנחנו לא ברה"מ או ארה"ב,FACE IT.

    ואם בעינייך פאטמה מאל עטטרה היא סייענית טרור מסוכנת וזבש"ה שהיא נותנת לאחמד מגדודי עז א דין על קאסם לירות מהשכונה שלה,אתה צריך לעבור קורס מזורז בהומניות. מדוייק שישיג את כל המטרות אפשר לעשות רק על ידי שיחזור משוערך של עופרת יצוקה,יותר מזה אין לנו מה לעשות.

  17. כבר חשבתי שממוצע הגיל בפורום התיישר על 21 פלוס,הת'רד המתלהם הזה נשמע כלקוח ישר מFXP.

    זה ממש לא שאני שמאלן בדעותיי,להפך לגמרי,אבל לבוא ולצחוק על (שאולי דרוש) שכנראה יהרגו בו אנשים,ושאנשים יצטרכו לסכן את החיים שלהם בו,גורם לי לחשוב שרוב האנשים פה (ובלי לזלזל בתפקידם בצבא) לא היו קרביים. אף מילואמניק פעיל לא רוצה לסכן את התחת שלו,או להשמיד את עזה,ומה יצא לי מלהחזיק את עזה? מה נעשה אחרי שנכבוש את סג'עיה וזייתון? הרי מן הסתם נחזיר אותם,אז מה שווה כל המבצע הזה חוץ מזה, לכל המתלהמים ? (ולא,אני ימני תחסכו ממני את התובנות)

  18. אני חושב שיש התייחסות נוסטלגית מזלזלת לסגנונות חדשים לרוב המבוגרים...זה תהליך נורמלי לגמרי,רואים את כל מה שהיה בתקופתך כהגיוני ומה שאחרי לא בתור חדשני אלא בתור חורג מהמקובל. למשל ההורים שלי מאוד אוהבים שירי הישנה אבל לא מסוגלים לשמוע להקות נייטיז שגדלתי עליהם ושיש עליהם די קונצנזוס שהם איכותיות כמו אואזיס,נירוונה וכו'. לחלופין אפשר להגיד על הדור שלהם שהם סלדו מהמוזיקה הקלאסית שהביאו הסבים והסבתות מאירופה...וכו'

    היום יש הרבה שהיא זבל,אבל זה מה שהנוער מקשיב לו..או שזה תהליך (גם אני הקשבתי בזמנו לחרא כשהייתי צעיר),או שיש אנשים שאין להם טעם מוזיקלי טוב (שוב,עניין של פרספקטיבה וגם קצת סוג של התנשאות מעל אחר),מבטיח לך שיש נהדרת גם היום,פשוט אולי זה לא במיינסטרים מבחינתך.

  19. אוקי אני מבקש בקשה מיוחדת מכל מי שחושב שהתאריך 21/12/2012 הוא תאריך מיוחד:

    תסבירו: למה?

    בתור אחד שחושב שזה שטות גמורה,אני פשוט יכול להגיד שמדובר על צורך אנושי בסיסי,וזה האמונה במשהו. אז זה יכול להיות אלוהים או אללה,יכול להיות מפלצת הספגטי או 2012.

    השאלה המעניינת מבחינתי,היא למה אנשים מייחלים לסוף העולם. האם הם חושבים שהאפוקליפסה תאפשר להם משהו טוב? תחיית המתים? משעמם להם מקיומם הסטטי?

  20. כלכלת איראן היא בין 20 הכלכלות הגדולות בעולם ולא רק בגלל נפט, עד 2020 היא צפויה להכנס ל-10 הכלכלות הגדולות ביותר בעולם בגלל הרפורמות הגדולות שנעשות בעיקר בתחום הרכב(איראן היום מייצרת הכל ממאזדות עד מרצדסים והיא יצרנית הרכבים העשירית הגדולה בעולם) ובתחום התעשיה הכבדה.

    ובו בזמן מדובר על יצואנית נפט מהגדולות בעולם שמרוב שכל הכסף הולך למימון טרור, ומחקר גרעיני האזרחים חיים מ-200 דולר לחודש תל"ג,מחירי הדלק שם לא מסובסדים כבר כי אין כסף ויש עליה חרם כלכלי מערבי נרחב. אם אתה חושב שאיראן יכולה להפוך למעצמה כלכלית ללא נפט (שיגמר שם כנראה בעוד שניים עד שלושה עשורים) ותחת סנקציות מתגברות אתה טועה ומטעה.

    ART וALEX,אתם נשמעים כמו שני ילדים שמתחרים במי מפרסם תחזית יותר קודרת. אולי תעצרו שניה את הסחף והסתכלו נא על החדשות. אף אחים מוסלמים לא עלו עדיין במצרים,הסכם השלום עם מצרים לא בוטל ועדיין אין טורי משוריינים מצריים בואכה באר שבע. תנשמו עמוק,בעולם הפוליטי היסטוריה לא מעידה (איראן) על תהליכים במדינה אחרת שהינה אחרת לגמרי (מצרים היא ערבית למשל,איראן לא). בקיצור למרות שזה מסורת יהודית להתבכיין,קודם תראו לאן נושבת הרוח ואז תחליטו איפה אתם רוצים לבנות את המקלט נגד הנשורת הגרעינית שלכם.

  21. האמת היא שיש מקום לתחזיות אלו, שכן כפי שזה נראה כרגע, צבא מצרים נכנס לצפון סיני

    .

    צבא מצרים נכנס לתוך סיני? כלומר לפי דבקה. אם לא הבנת הבדואים בסיני (וזה מאושר על ידי כתבים זרים) השתלטו על ערים (אולי,שוב רק לפי דבקה) אף בסיוע החמאס

    לפי הסכם השלום אלכס היקר,סיני מחולקת לאזורים מפורזים,שבאיזור C (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%95%D7%97_%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%A7%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D_%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%9E%D7%99) הקרוב לגבול מותר להם להחזיק רק שוטרים עם נק"ל כמה שריוניות וזהו. הגיוני שאם זה אכן המצב המצרים ישגרו לשם טנקים וכוח כבד כדי לתבוע בעלות על השטח בחזרה. אני מאוד מאוד מרחם על הבדואים והפלסטינים שם אם מובארק יעבור את המהומות ואכן יוכח קשר עזתי פלסטינאי להדיח אותו,מרחץ דמים זה לא מילה.

    דובי,שוב מעניין,אבל למה היכולות הללו נשארו על הנייר במלחמת המפרץ הראשונה או השנייה? קצת מעלה ספקות.

    ושוב,לכל הפסימיסטיים,לא משעמם לחכות כל כך הרבה זמן עד לפצצה? לפחות תעשו עם עצמכם משהו פרודקטיבי

  22. קודם כל קשה לדעת מה יקרה,ואין ספק שמשפצרים את האפוד שוב,אבל מה שסביר מאוד שכל עוד לא יעלה שליט אוטוקרטי במצרים לא יהיה ביטול של הסכם השלום.

    הסכם שלום זה לא סתם פיסת נייר,זה אמנה בינלאומית,ואם המצרים יחליטו חד צדדית לבטל את ההסכם הם יהיו עם מצורע שיכנס לאותה קטגוריה כמו איראן.

    לגבי מצרים וכוחה הצבאי אני רחוק מלזלזל מאחד הצבאות החזקים במזרח התיכון,אבל בואו לא נשווה בין איכות הציוד,גם אם זה יוצר באמריקה החלפים הם הבעיה שלהם והם לא מסוגלים לנהל לחימה מולנו בלי חלפים,כי תוך שבועיים יגמרו להם המנועים ולא יהיה להם ממי לקחת.

    דובי,נראה לי שקצת הגזמת עם היכולות של הAEGIS,אבל ניחא.

    שורה תחתונה לפני שהדיון הזה הופך לטרוליה של כל מיני ימנים סהרוריים,עדיף שנהיה סבלניים ונראה מה יוליד יום. לא כל דבר מסמן על בוא האפוקליפסה.

  23. למה הדיון הזה מתנהל ברמה של בית ספר יסודי? האם זקני וחכמי הפורום אמרו נואש,או שמא כולם טרודים במבחנים הקרבים ואין להם כוח?

    לזורקי השטויות העיקריים פה רק ארצה להסביר שהעולם מאוד מפחיד מגרעין איראני כי העולם מפחד שמשטר קיצוני מוסלמי יחזיק בפצצה גרעינית.

    זה למה מדינות ערב פוחדות שברגע שלאיראן תהיה פצצה ,כי המשטרים שלהן יתמוטטו. וזאת גם הסיבה שארה"ב בתור כלב השמירה העולמי פוחדת מכך (יפגע להם בנפט זול). לגרמנים לרוסים ולסינים לא אכפת כי הם מוכרים לאיראנים מלא ציוד,אז מה רע להם.

    ישראל כמובן חוששת שהאיראנים ישתמשו בפצצה,שבעיקר יכולה להיות משומשת במידה ויקרה תרחיש שישראל משמידה את סוריה או פולשת ללבנון. אבל מה שבטוח יותר מדאיג את ראשינו זה שזה בידי משטר קיצוני ושונא יכול להיות קלף מיקוח. אין התקדמות במו"מ עם הפלסטינים? ניכנס בכם וכו',ראו לדוג' את צפון קוריאה שבלעדי הגרעין הייתה סתם מדינה שהיו מצפצפים עליה,עם הגרעין היא יכולה לשגר טילים על ספינות דרום קוריאניות ולהפציץ את האיים כמו בתקרית לפני חודש,כשאף אחד בעולם לא מניד עפעף או מפרסם גינוי. תאר לך את אותו תרחיש פה באיזורנו.

  24. GILOMAN,אתה טועה,לצה"ל חסר המון כוח אדם, במיוחד לוחמים. למה צה"ל מקדיש כל כך הרבה מאמצים ותקציבים כדי להשאיר לוחמים בשירות? היום מוציאים למשל הון עתק על תוספת למשכורת ללוחמים בעלי מצב כלכלי ירוד בבית. פעם צה"ל היה משחרר אותם. שלא לדבר על המגמה בעדה החרדית ועל הנח"ל החרדי. זה פתרונות שמצביעים בפירוש (וגם אומרים את זה בשקט אם תקרא עיתונות) שחסר כוח אדם בצה"ל,זה נובע גם מירידה בילודה,אך גם מהעובדה שמעל 50 אחוז מהמצבה האפשרית לא מתגייסת או יוצאת מהצבא,והאחוז הזה רק גדל.

    וגם אם לא נדבר על לוחמים בלבד. גם בעזרת תוספת ג'ובניקים אפשר לתגבר תקנים. עוד נהגי משאיות,עוד אפסנאים זה רק יאפשר הקלה במשימות השגרה של כל אלה,ואף יאפשר למפקדים לסנכרן יציאה לעבודה של חיילים מתקשים כלכלית.

    לא חושב שחסר לצה"ל כוח אדם איכותי בשכבת הגיוס. אנשים שרוצים סיירת או יחידה טכנולוגית מובחרת ילכו אליה,והיחידות האלה יזכו לאנשים הטובים ביותר,הבעיה היא בשירות הקבע של שני התחומים. בד"כ רוב הלוחמים לא מעוניינים להמשיך לשירות קבע,ובטח ובטח מי שהוכשר ביחידה העוסקת בטכנולוגיה ויכול לפרוץ להיי טק עם ניסיון לא יסולא בפז. אך לא זאת מהות הדיון ולכן אפסיק כאן.

    BENOR,אולי ההשוואה אינה במקום,אך הכוונה הייתה ברורה. אדם שאינו בריא בנפשו לא מסוגל לבצע עבודה רגילה,ואין לי כל ויכוח שמקומו לא בצבא,אך פגשתי לא אחד ולא שניים שיצאו מהצבא על סעיף נפשי של הסתגלות/חוסר התאמה וכו',אנשים נורמליים לחלוטין שמקבלים הוראות מהבוס בעבודה או לומדים איתי בפקולטה. למה הם יצאו מהצבא? חד וחלק כי לא התחשק להם להטריח את עצמם,כי זה כבר בגדר ה"מותר חברתית". האם הם יכלו לשרת? כן,חד וחלק,אפילו בתור לוחמים. פשוט היום יותר קל להגיד שאתה עלול לפגוע בעצמך במקום לסגור שבת רחוק מאמא והחברה.

    חייו האישיים של אדם הם אכן תחומו הפרטי,אבל זה חוק. וכמו שיש את הזכות לפרטיות יש את החוק היבש,והוא שכל אחד יעלה על מדים ויתגייס. אין סתירה בין שני הדברים,ולכן אני חושב שהטיעון שלך עקר לגמרי.

    LEVO,אתה ממשיך לקפוץ מעל הפופיק. אני חוזר ואומר לך. יש לי יותר ניסיון ממך בדברים הללו,ויותר ידע בצבא,בגלל שהייתי בדרג פיקוד ביניים וראיתי דברים. לכן אתה מתווכח לריק,אין לי כוונה לענות לך עד שתציג טיעונים רלוונטים שלא מתבססים על השערות.

    QWERTY,אומר לך את האמת,לא מפריע לי שאדם עשה יותר כסף,אני מאחל לכולם שיעשו הרבה כסף,מפריע לי אי השוויון בנטל. עצם העובדה שכולנו מתייחסים בשוויון נפש מלא לכך שאנו שמים את חיינו בכף הקלע ודמנו מותר ואחרים יכולים להנות כאוות נפשם מטרידה אותי כמעט כמו העובדה שלך זה לא מפריע

    הרי פעם אם השתמטת היית מוקצה,החברה הייתה מנדה אותך. היום זה לגיטימי כי לא אכפת לנו מכלום. כמו שאני מצפה שכל אזרח ישלם מיסים או לא יגנוב,זה מאוד לגיטימי לצפות שכולם יתגייסו. אם לך בתור אדם ששירת לא מפריע העובדה שיש אנשים שחושבים שחייהם שווים יותר מאנשים אחרים והם לא מוכנים לסכן אותם עבורם,אנחנו בבעיה מוסרית וחברתית גדולה. צריך לעקור את התופעה מהשורש,להחזיר את ההשתמטות למקומה הראוי והבזוי. 21 כפריט ברזומה שאדם מתבייש בו ולא מנפנף בו בצחוק לעיני רבים. לא איזשהו פריט מגניב שכל אחד מצרף כשלא נוח לו שאיזה ילד שנה מעליו רוצה לתת לו שבת. המקום של ההשתמטות על כל סוגיה היא עמוק בתחום האסור,ואנחנו בתור חברה צריכים להתאחד ולדאוג שזה יקרה,ולתת דה-לגיטימציה בפורום פה זה אחד הצעדים הראשונים שכל אחד מאיתנו צריך לקחת.

×
  • צור חדש...