תוכן yamary - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

yamary

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    42
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

הודעות שנפתחו על-ידי yamary

  1. [v] ups works on battery

    5 min

    אומר מתיי המחשב מתכבה ללא התראות נוספות מה UPS

    ממש לפני שעה חברת החשמל נתנה לי הזדמנות להתנסות ברכישה שעשיתי. הייתה נפילת מתח קטנה (הרגשתי לפי פעולה של מגן ברקים) וכעבור חצי דקה בערך הייתה הפסקת חשמל של שתי דקות. האל פסק פעל מצוין, בקפיצת מתח לא הרגשתי כלום. בהפסקת החשמל פתחתי התוכנה שלו והסתכלתי מה קרוה. אז מה שקרה, לפי נתוני התוכנה, בשתי הדקות של הפסקת החשמל הסוללה התקורנה לרמה של 84% בעומס של 13% בלבד. נראה לי שזה ירידה משמעותית בעומס כה נמוך, לא? לפי שעה הורדתי את פרק הזמן לכיבוי אוטומטי ל-5 דקות, נראה מה יהיה.

    [v] local system shutdown

    אומר שהמחשב יתכבה מיידית בצורה מסודרת אם ה UPS מתריע שהסוללה עומדת להיגמר, גם אם לא עבר הזמן המלא. חשוב למקרה של הפסקת חשמל חוזרת

    הבנתי, תודה. סימנתי את זה.

    [v] ups shutdown while

    כיבוי ה UPS כשמכבים את המחשב. כך אם המחשב מכובה ה UPS לא יעבוד סתם במקרה של הפסקת חשמל (המחשב מכובה ואין תוכנה שתיתן ל UPS הוראה להתכבות, כך שבלי זה הוא יעבוד עד שהסוללה תיגמר)

    במקום זה (או במקרה שהפיצ'ר לא קיים ב UPS זה) , ניתן לכבות את המפסק של ה UPS ידנית כשמכבים את המחשב

    פה אני רוצה להבין עוד. האם כשזה לא מסומן, פירוש הדבר הוא כי בהפסקות חשמל האל פסק עדיין יעבור לסוללה גם אם אין שום צריכה ממנו? או כשהייתה הפסקת חשמל, הוא כיבה את המחשב ואז ימשיך עדיין לעבוד על עד שהחשמל חוזר או עד שהסוולה תתרוקן?

    ואם אני אסמן את זה, נניח הייתה הפסקת חשמל, הוא כיבה את המחשב והתכבה בעצמו. אז כיצד הוא יטעין את הסוללות שלו כשחשמל יחזור? אולי מספיק לו להיות מחובר לשקע על מנת להטעין הסוללות, גם כשהוא עצמו כבוי?

    power off option shutdown

    התוכנה תכבה את המחשב ולא תשים אותו ב sleep

    delay time 1 - 3 min

    הזמן שלוקח למחשב להתכבות בכיבוי רגיל (כולל סגירת תוכנות אוטומטית כשעושים התחל כיבוי בלי לצאת מהתוכנות) - לבחור לפי איך שאת מכירה את המחשב שלך

    איך שאני מכירה את המחשב שלי, אז זה לא יותר מדקה, אבל אשאיר 2 דקות. האם אני מבינה נכון, בהפסקת החשמל, מתחילתה ועד לכיבוי סופי צריך לחשב את פרק הזמן עד לתחילת הכיבוי + פרק זמן זה, כלומר במקרה שלי 5+2=7 דקות ורק אז האל פסק יתכבה בעצמו, נכון (בהנחה שסימנתי לו להתכבות לאחר כיבוי המחשב)?

    time to execute 0

    לא נותן להוריד לפחות מדקה אחת.

  2. קניתי הדגם FSP EP1000, התקנתי ויש לי שאלות שמתחלקות לשני תחומים.

    אני מצרפת קישור להוראות הפעלה של התוכנה שלו, מפני שהשאלות נוצרו לי אחרי שקראתי את ההוראות והתקנתי את התוכנה.

    1

    בתיאור המוצר עצמו (קישור ראשון, לשונית FEATURES) רשום כי הוא כולל מייצב מתח (BOOST AND BUCK AVR FOR VOLTAGE STABILIZATION). משום מה אני חוששת כי פונקציה זו לא כלולה ב-UPS שלי או שאני פשוט לא מצליחה להבין איך בדיוק זה עובד. אסביר. לפי הוראות הפעלה לתוכנה, בהסבר שמתייחס להגדרות, אמורה להיות אפשרות parameters setting, סעיף 4.2.3 (ע' 25-28):

    4_13.jpg

    העניין הוא כי אצלי בתוכנה אין בכלל לשונית כזו במסך ההגדרות, למרות שהתקנתי גרסת תוכנה מעודכנת מאתר היצרן. מזה התחלתי לחשוש כי ה-UPS שקניתי לא כולל מייצב מתח בכלל (אולי בארץ משווקים איזו גרסה שלו שהיא שונה מהמקורית?) כי בלשונית הזו דווקא אמורות להופיע הגדרות תחום מתח תקין.

    בתיאור המוצר (קישור ראשון שצירפתי בתחילת ההודעה) בלשונית SPECIFICATIONS, מופיע

    OUTPUT-AC VOLTAGE REGULATIONS BATT. MODE +-10%

    מה זה אומר ולמה זה מתייחס?

    אני רוצה להבין האם יש במכשיר שלי מייצב מתח או לא ואם יש איך זה עובד?

    אני חשבתי כי בהנחה כי קיים מייצב מתח זה עובד כך: בתחום מתח מסוים, נניח 230V +-10% המתח עובר דרך UPS כמו שהוא. אחר כך, יש תחום מתח מסוים שהוא מעבר לחריגות של 10% אז מופעל המייצב מתח, ואז אם המתח חורג גם מהתחום הזה, מופעלת הסוללה. האם אני טועה?

    2

    הגדרות לכיבוי אוטומטי, סעיף 4.2.1 (ע' 22-24) בהוראות ההפעלה של התוכנה.

    4_11.jpg

    ראשית כל Conditions.

    - בהגדרות של "אל פסק עובד על סוללה" הורדתי הזמן לכיבוי אוטומטי ל-7 דקות שזה נראה לי זמן סביר. אולי אפילו כדאי להוריד ל-5 דקות?

    - לא סימנתי כיבוי אוטומטי כשסוללה ברמת טעינה נמוכה כי אני מתקשה לחשוב מתי זה יכול לקרות שאצטרך את זה, לפחות בשנתיים הקרובות שהסוללות שלו אמורות להיות בסדר. מנגד, אם אסמן האופציה הזו עלול להיווצר מצב כי נניח אחרי הפסקת חשמל, כשבוצע כיבוי אוטומטי כעבור 7 דקות כמו שהגדרתי, הסוללה התרוקנה ועד שהיא תיטען מחדש לא אוכל להשתמש במחשב כל עוד הוא מחובר דרך האל פסק? האם כיוון המחשבה שלי נכון כאן?

    - השארתי מסומן, למרות שלא התקנתי לו כיבוי מתוכנן, לא רואה אופציה זו כרלוונטית עבורי.

    - שליטה מרחוק, לא רלוונטי עבורי, לא סימנתי כלום.

    - כאן הורדתי את הסימון מתוך מחשבה כי במידה ויתכבה אחרי שיכבה את המחשב, הסוללה שלו לא תיטען מחדש עד שאבוא ואדליק אותו ידנית. האם זה נכון?

    - השארתי ללא סימון, מתקשה לחשוב אפה זה יכול להיות רלוונטי עבורי.

    עד כאן אני רוצה להבין האם כיוון המחשבה שלי בהגדרות היה נכון פחות או יותר או אולי אפושהו טעיתי כי לא חשבתי על משהו...

    כעת Power-off option, וכל מה שאחריו.

    קודם כל, אני לא בטוחה כי אני מבינה נכון במה מדובר. אני מניחה כי כשאני מכבה את האל פסק על ידי כפתור הכיבוי שלו, אז המחשב יתכבה (סימון Shutdown)? לזה הכוונה כאן או למשהו אחר?

    - אז אני לא ממש מבינה גם מה זה? השארתי אותו כמו שהוא, 2 דקות. האם פירוש הדבר הוא כי אחרי כיבוי אל פסק יש לי שתי דקות לכבות את המחשב כי כעבור שתי הדקות הוא יפסיק לספק חשמל למחשב? ואם זה נכון, בשתי הדקות הללו מאפה הוא יספק החשמל למחשב, מהסוללה?

    - אצלי כרגע לא רשום פה כלום. מה זה ומה אני אמורה לרשום כאן?

    - אותו דבר, לא מצליחה להבין למה מתייחס הזמן הזה.

    - אני מבינה כי זה התראה בחלון קופץ על כיבוי אוטומטי של המחשב. העלתי ל-360 שניות, בהתחשב בהגדרה של 7 דקות עד לכיבוי אוטומטי, כלומר 6 דקות לפני הכיבוי תופיע ההתראה. נכון?

    - ההתראה הזו תופיע כל 30 שניות עד שהמחשב יתכבה?

    עד כאן לעניין ההגדרות.

    אגב, דרך התוכנה ניתן להשתיק בלחיצת כתפור אחת את כל הצפצופים שהוא משמיע.

  3. יש לך מגן ברקים (GPT ? פרוטקשן ? ל GPT יש הגנת ברקים טובה יותר שלפרוטקשן אין, אבל הפרוטקשן טוב יותר בהגנות האחרות) אם כן :

    כשמחברים את המגן ברקים לשקע אחד של מפצל, הגנת הברקים (בלבד, לא ההשהיה או המתח גבוה / נמוך) מתפשטת לשקעים האחרים של המפצל. אם ה UPS והמגן ברקים מחוברים מאותו מפצל, ה UPS ומה שמחובר אליו יקבלו כך הגנת ברקים

    לא מומלץ לחבר את ה UPS מתוך השקע של המגן ברקים עצמו. ההשהיה של המגן ברקים יכולה לגרום ל UPS לעבוד זמן ארוך יותר אל ולגמור אותה (כי המגן יוצר השהיה שמבחינת ה UPS היא הפסקת חשמל). לכן לשקע של המגן ברקים נחבר את מה שאנחנו רוצים להגן ללא UPS (ניתן לשים מפצל שני כדי להגן אל יותר ממשהוא 1), ואת ה UPS נחבר לא למגן ברקים אלא לייד המגן ברקים באותו מפצל

    או, זה נקודה חשובה מאוד שלא חשבתי עליה. אז, השאלה היא כזו, איך יגיב ה-UPS לאותן נפילות מתח קצרצרות שהן הבעיה העיקרית אצלי מפני שמגן הברקים מגיב אליהן ומפסיק את זרם החשמל? חשבתי שקוראים לזה נחשולי מתח, אבל אתה כתבת כי זה משהו אחר, עיקרונית השאלה היא אם אני לא מחברת ה-UPS דרך מגן ברקים ישירות, האם פירוש הדבר כי אני נשארת בלי הגנה למקרים של נפילות מתח/מתח יתר וגם בלי הגנת השהייה?

    ולעניין ה-PFC בספקי כוח, שוב, תודה על ההסברים. אני קראתי במקביל ואני מבינה כי באיחוד האירופי כבר אסור למכור ספקי כוח ללא PFC, אצלנו זה עוד לא כך?

  4. תודה על ההסבר המפורט.

    הסתכלתי לכיוון של FSP, יש לי כמה שאלות:

    1

    הוא לא כולל מגן ברקים מובנה עד כמה שהבנתי, אבל יש בו כניסה ויציאה לקו מודם. ממה בדיוק הוא מגן על המודם אז?

    2

    http://www.fspgroupusa.com/ep-1000/p/623.html

    לא מצליחה להבין האם יש לו פונקציה של כיבוי אוטומטי מסודר. מה פירוש הדבר NO LOAD AUTO SHUTDOWN?

    במידה ואין לו פונקציה של כיבוי אוטומטי מסודר, מה קורה למעשה כשאני לא ליד ולא מכבה אותו? כלומר אם הפסקת החשמל קצרה אז לא קורה כלום, אבל אם נופל חשמל, אני לא בסביבה ואז כשנגמרת לו מה קרוה?

    3

    שאלה לא קשורה למקרה שלי ישירות על ספקי כוח עם PFC. אני חיפשתי וקראתי ההגדרה של מה זה, גם בהסברים אודות ספקי כוח כאן בפורום ועדיין אני לא מצליחה להבין. למה זה טוב? יתכן שספק כוח הבא שלי חייב להיות כבר עם PFC כי הדגם שיש לי כרגע, כלומר בלי PFC, הוא כבר מיושן? האם כל ספקי כוח טובים שמייצרים היום הם כבר עם PFC? ואם לא, אפשר בקצרה למה הוא עדיף על זה שללא אם בכלל?

  5. לבחירת UPS מה המפרט של המחשב שלך (כולל מעבד, כ. מסך, לוח וספק כוח - ואיזה דגם מדוייק הספק), המסך, ודברים אחרים שמחוברים ביחד אם המחשב

    מעבד אינטל 2.80GH 3MB CORE 2 DUO CONROE E7400

    כ.מסך (מעתיקה מנתוני תוכנת EVEREST)

    NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i

    לוח ג'יגהבייט

    GA73PVM-S2H

    ספק כוח HEC RAPTOR R300UV 300W

    מסך EIZO LCD 19 Flexscan S1931H

    רמקולים CREATIVE INSPIRE 2.1 2500

    שזה זוג רמקולים קטנים + סאב

    ועוד מחובר מודם בזק רגיל מודם רשת, לא ראוטר

    אני לא מכיר באיזה UPSים ניתן לכבות את הצפצוף (טכנית אפשר לנתק מבפנים את הרמקול אבל זה מחייב פתיחה של ה UPS ואיבוד אחריות)

    לגבי הפונקציה הזו מופיעה במפרט כאן

    http://www.gamaoffice.co.il/products/55085

    הזה הספציפי יקר מדי עבורי וגם אולי מיותר בהתחשב בנתוני המערכת שלי. יחד עם זאת, אני מניחה כי פונקציה כזו צריכה להופיע לפחות באל פסקים שיש להם פונקציה של כיבוי אוטומטי מסודר, הרי בשביל מה הצפצוף אם אינך צריך לרוץ למחשב בכדי לכבות אותו בעצמך.

  6. אני ניסיתי לדבר עם שכנים והם מעידים כי תשתית חשמל בעיתית וכי יש קפיצות מתח מדי פעם. אני תמיד רואה את זה לפי פעולה של מגן הברקים, אבל יתכן כי ברוב המכריע של המקרים השכנים פשוט לא מבחינים וגם אני לא הבחנתי בעבר עם מגן ברקים ישן שהיה לי עד שקניתי חדש לפני שלושה חודשים (כנראה מגן הברקים הישן שלי לא כלל הגנת נחשולי מתח). למשל היום זה קרה ממש לשברירי שניה וכל הציוד בבית המשיך לפעול ללא הפסקה או שיבוש כלשהו.

    אני רוצה להבין למה מייצב מתח לא יכול לעזור בעניין הזה, הרי הוא זול משמעותית מאל פסק טוב.

    ואם כבר אל פסק, בהנחה כי אני מוגבלת בתקציב, אבל אם כבר, אז אני צריכה אל פסק באיכות טובה וכן חשוב לי שניתן יהיה לכבות אצלו צליל התראה של פעולה (זה מייקר אותו האפשרות הזו?) לאיזה סדר גודל של הוצאה אני צריכה להתכונן בהנחה כי מדובר כספק כוח 300W + מסך LCD 19 אינץ, מודם ורמקולים?

    תודה.

  7. עדכונים ושאלות.

    היה חשמאלאי מוסמך בבית, בדק, עשה איזון פאזות, חוץ מזה לא איתר כל בעיה. מגן ברקים (GPT SC9 ELEC) הוחלף במסגרת האחריות. כמעט נרגעתי, אבל חברת חשמל המשיכה לעשות בעיות. בשבוע הזה, ביום שני היו כמה קפיצות מתח והפסקת חשמל קטנה, התקשרתי אליהם, אמרו סליחה, הפרעה בקו מתח גבוה, מתקנים. היום שוב משעות הבוקר כבר פעמיים היו קפיצות מתח, בסביבות חמש בבוקר ועכשיו לפני שעתיים אפילו עם הבהוב אורות. כמובן כל הפעמים הללו מגן הברקים פעל וכיבה לי את המחשב. התקשרתי לחברת החשמל ואין שם עם מי לדבר, זה הרושם שלי, שוב פעם רשמו את התלונות שלי, אמרו שיבדקו אבל אני בספק אם ייעשה עם זה משהו. לקחתי פקס של פניות הציבור, אבל אני רוצה לשאול משהו אחר עכשיו. בהנחה כי אין לי כוח למלחמות עם חברת החשמל ואלה הבעיות של תשתית החשמל הדפוקה באזור שלי, מה יכול לעזור לי להתגבר על הבעיה של קפיצות מתח מדי פעם? האם מייצב מתח יכול לעזור לי במקרה זה?

  8. "טררררררר" יכול להיות מהממסר של ההשהיה, אם המגן מנסה להיכנס להשהיה ויוצא ללא השהיה ברגע האחרון אם או בלי לכבות את המחשב. זה מצב שלא אמור לקרות, המגן אמור תמיד להיכנס להשהיה ולעבור את כל הזמן של ההשהיה לפניי שהוא מתחבר מחדש

    הפרוטקשן גם היה עושה את זה או שהיה תמיד מנתק / תמיד מתעלם ?

    לא, זה לא היה עם פרטקשן אף פעם וגם עם GPT לא היה, אלא התחיל בשבועיים האחרונים. היתכן כי "נפילת פאזה" שהייתה לפני שבועיים דפקה את המגן ברקים והוא התקלקל? אוףף, אני מתחילה לחשוש לשלומו של המחשב שלי :( אם זאת, חייבת לציין כי אם הוא כבר מנתק את החשמל, אז הוא כן נכנס להשהייה. אגב, נניח במידה ומגן ברקים אכן נדפק ולא מצליח להגיב לקפיצות מתח (או לא תמיד מצליח ואז עושה את הטררררר), האם זה יכול לגרום למצב שהמודם משתולל אבל המחשב ממשיך לעבוד כאילו כלום?

    את מצליחה להפיל את המגן אל ידיי התנור / מפזר חום (ל 10 שניות בלבד !) כמו שכתבתי בהודעה הקודמת ?

    אני בנתיים מתחתי מאריך וחיברתי את מגן הברקים והמחשב לשקע אחר בפאזה אחרת לצורך מעקב. את הבדיקה שאמרת עם תנור חימום עוד לא עשיתי. האם אפשר לעשות אותה בלי לערב את המחשב, אני מפחדת לסכן אותו? ואני גם לא יכולה לחבר המחשב לשקע ההוא בלי מאריך, המפצל שלו הוא עם מאריך. זה שקע הכי קרוב למחשב אבל לא קרוב מספיק כדי לחבר ללא מאריך.

    לפעמים ממיר של יס (יש לך יס ?) מחובר לקו טלפון, הוא יכול לעשות ניתוקים במיוחד אם יש בעיית חשמל שמשפיעה אליו

    יש לך מפסק פחת ? (הוא לא אמור להיות קשור להגנה עצמה, אבל יקפוץ אם יש בעיה אם הגנת הברקים ב SC9, מה שמאפשר לדעת אם ה טררררר לא הגיע מרכיבי הגנת הברקים)

    אין לי בכלל בבית ולכן אין לי שום ממיר, גם לא של יס. יש לי מפסק פחת, לא קופץ.

  9. "מתח אל הקו" (מה שאמר טכנאי בזק) קורה הרבה אצל , אבל דיי נדיר בבזק. הבעיה היא שלקו הטלפון הגיע מתח שהגיע במקור ממערכת החשמל, לפעמים במתח דיי גבוה. זה יכול לעשות הרבה סוגים שונים של בעיות, בין היתר ניתוקים

    אם הטלפון בבית מחובר אם שנאי לחשמל אז תבדקי אם זה קשור אליו איכשהוא (לא נראה לי שיהיה קשור), אם לא אז זה תקלה איפה שהוא אצל בזק

    את בטוחה שהניתוקים של האינטרנט קשורים לנפילות של החשמל או שהם בעיה עצמאית שמופיעה בלי קשר ? יש מספיק דרכים שבהם האינטרנט יכול ליפול בלי קשר לתקלות חשמל

    המגן שנותן צפצופים הוא ה SC9 או הפרוטקשן ? באף אחד מהם אין רכיבים שאמורים לעשות קול כזה (ממש אין שם קטן שעושה צפצופים), זה דיי לא מובן לי

    זה כל הקטע שאחרי שזה קרה היום שוב פעם אני בטוחה במאה אחוז בתהליך שקורה: סדרה של ניתוקים בלתי פוסקים של מודם למשך חצי שעה בערך ובסוף כיבוי חשמל על ידי מגן ברקים, אחר כך הכל חוזר להיות תקין. התהליך הזה מצביע על קשר כלשהו בין שני הדברים, לא?

    מה זה "טלפון מחובר עם שנאי לחשמל"? יש לי מכשיר טלפון רגיל פשוט ביותר, לא מחובר לחשמל בכלל.

    הצפצופים שמגן ברקים משמיע (מגן ברקים GPT SC9 ELEC) הם לא ממש צפצופים אלא צלילים כאלה של "טררררררררררררררררר" די חזקים, פעם ראשונה כשזה קרה קפצתי מהכסא כי היה די מפחיד וברגע ראשון לא הבנתי מאפה זה בא. התקשרתי לחברה שמייצרת(או משווקת?) אותם, דיברתי שם עם מישהו שהוא "איש טכני" וגם הוא אמר כי לו זה נשמע מוזר, לא מוכר וכי מגן הברקים לא צריך להשמיע שום צלילים והוא המליץ לי להחליף אותו כי יש עליו שלוש שנות אחריות. כמובן לפני זה דיברתי גם עם מי שהשאיל לי אותו וגם הוא אמר כי לא זכור לו כזה דבר.

  10. מודם בזק, מחובר למפצל שאליו מחובר גם כל הסיפור של המחשב, מפצל מחובר למגן ברקים, מגן ברקים לשקע. מה שקורה הוא ככה: מתחילה סדרה של ניתוקי , נמשכת חצי שעה בערך, במשך חצי השעה הזו שום דבר נוסף לא קורה. כעבור חצי שעה מגן ברקים משמיע צפצופים מוזרים ומנתק החשמל (פעם-פעמיים היה שרק השמיע צפצופים ולא ניתק). לאחר מכן, כשאני מדליקה הכל מחדש הכל בסדר עד לפעם הבאה. בשלושת הימים האחרונים זה קורה כל יום, פעם ביום, בזמנים שונים.

    טכנאי שהוזמן לטפל בניתוקי מודם איתר "מתח על הקו" כהגדרתו. אני כתבתי את כל השתלשלות העניינים בהודעה הראשונה שלי מהיום.

    לפי איך שהמודם מחובר אצלי, לא יכול להיות כי מודם מתנתק כתוצאה מהנפילות בשקע החשמל (?) כי גם הוא מחובר למפצל שמחובר למגן ברקים. מבחינת שקעי טלפון, בשקע של המודם יש רק פילטר ומודם, ויש עוד שקע שבו יש רק פילטר וטלפון.

  11. תודה, אני אתחיל להתעסק עם הזמנת חשמלאי והיום חיברתי את המערכת לשקע ששייך לפאזה אחרת, נראה מה יהיה.

    בנתיים יש כמה דברים שנראים לי קשורים באופן מוזר. לפני זמן מה התחילה אצלי בעיה של ניתוקי , זה תמיד בא בסדרה כזו של ניתוקים שנמשכת בערך חצי שעה-ארבעים דקות, ממש המודם מתחבר ומתנתק ולא מצליח להתעשת ואז בסוף באה גם הפעולה של מגן ברקים או שהוא משמיע צפצופים אך לא קורה כלום, כלומר לא מנתק החשמל. כלומר, שני הדברים: סדרת הניתוקים ופעולת המגן ברקים כאילו קשורים איכשהו אחת לשניה. איך זה יכול להיות?

    בסוף שבוע שעבר היה טכנאי , בדק ואמר כי הוא מזהה "מתחים בקו" כהגדרתו ומעביר את התקלה שלי של ניתוקים לטיפול מחלקת תשתיות. המודם מחובר אצלי לאותו מפצל שבו יושבים מחשב, מסך, , ואז המפצל מחובר למגן ברקים וזה מחובר לשקע.

    התקשרתי גם ליצרני (משווקי?) מגן ברקים שיש אצלי כרגע (GPT), שוחחתי עם איש טכני שם לגבי הצפצופים/חריקות שהמגן ברקים משמיע, והוא אמר לי כי לא מוכרת לו תופעה כזו והמליץ לי להחליף אותו.

    מה אתה חושב לגבי מה שתיארתי?

  12. הייתי בודק עוד כמה זמן אם יש בעיה להישאר אם מגן ברקים (פרוטקשן או מגן ברקים אחר), ואם כבר UPS אז מחפש UPS יותר איכותי. יש כאן בפורום אנשים שיש להם UPS כזה והוא עובד, אבל אני לא הייתי הולך אל כזה. הבעיה היא שמשהוא איכותי עולה בהתאמה ויכול להיות שבמצב שלך זה יהיה סתם בזבוז כסף מיותר

    שוב פעם אני עם הנושא הזה. התחלפתי עם מישהו בפרוטקשן שלי ובתמורה קיבלתי לתקופת ניסיון GPT SC9 ELEC. בהתחלה, במשך חודש הכל נראה בסדר, אבל בשבועיים האחרונים יש לי שוב פעם בעיה שהמגן פועל ומנתק לי את המחשב, תחילה פעם בשבוע, ובשלושה-ארבעה ימים אחרונים כבר פעם שניה זה קורה. לא היו סופות ברקים, אני מניחה כי הבעיה היא קפיצות מתח, למרות שזה לא נראה בהבהוב של אורות הבית ולא היו הפסקות חשמל. מה שכן היה בערך לפני שבועים, זה "נפילת פאזה" אצלי ובעוד כמה בתים מסביב. אני מודה, אני בורה בחשמל, הגדרתי את זה כמו שחברת חשמל אמרו כשזה קרה. הבית עם חיבור תלת-פאזי ואז ב"נפילת פאזה" לא היה חשמל בחלק מסוים של הבית (וגם אצל שכנים אותו דבר) עד כי חברת חשמל תיקנו את זה (תוך חצי שעה בערך). השקע שמערכת המחשב מחוברת אליו נמצא בחלק הזה של הבית שבו לא היה חשמל כתוצאה מ"נפילת פאזה". אולי זה קשור איכשהו לזה שדווקא בשבועיים האחרונים התחילו לי שוב פעם בעיות עם ניתוקים?

    אגב, הפרוטקשן עובד מצוין ללא בעיות אצל מי שהתחלפתי איתו.

    ועכשיו שאלה: במידה ואל פסק טוב הוא באמת יקר מידי, אולי במקרה שלי יעזור מייצב מתח? אם כן, כיצד הוא עובד ואיך מחברים אותו יחד עם מגן ברקים? האם מייצבי מתח של advice טובים או שזה כמו במקרה של אל פסק, כלומר עדיף לחפש יותר טובים שיעלו יותר בהתאם?

  13. במידה וכן ארצה להוסיף UPS, השאלה שלי מה לעשות אם תהיה חפיפת הגנות בינו לבין מגן ברקים, למשל כפי שאני רואה רוב הUPSים כוללים מייצב מתח, לחלק מהם יש גם מגן ברקים, מה לעשות במקרה כזה, להסיר את הפרוטקשן? מה קרוה במקרה של כפל הגנות בין הפרוטקשן לבין הUPS?

    ספציפית, מה אתה אומר על סדרה זו של UPS בכלל ובפרט כשמדובר במערכת עם ספק כוח HEC Raptor R300UV 300W ומסך 19 אינץ'?

    http://www.advice.co.il/data/files/specifications%20partnerpc%20he.pdf

    אני מתכוונת Advice PRPC750 ואני גם רואה בזאפ כי יש להם דגם חדשני יותר PRV850 שאני לא מוצאת את המפרט שלו אצלם באתר, אבל יש באתרי חנויות שמוכרות (לא יודעת האם זה מקובל לתת פה לינק לאתר של חנות כלשהי, אז אני לא עושה את זה).

    ועוד שאלה טפשית, האם בUPSים ניתן לבטל את הצפצופים שהם עושים בזמן הפסקת חשמל, כלומר שיעשה את עבודתו בשקט?

    מודה לך על עזרתך.

  14. מאז שנגמרו סופות רעמים ומזג האויר התייצב, הפרוטקשן הזה הפסיק "לעשות בעיות", כבר שלושה ימים אני מחוברת דרכו ללא כיבויים. אני מניחה כי זה סימן לכך שהוא תקין ופשוט תיפקד כמו שצריך בזמן סופות רעמים? אם ככה זה צריך להיות, הרי הוא די הפריע לי לעבוד כי עשה 2-4 ניתוקים ביום.. במצב כזה אולי באמת אל פסק זה פתרון עדיף.

  15. אל תחברי אליו תנור (ובכלל מכשירי חשמל גדולים כאלה) - הוא לא מיועד אליהם והם ישרפו אותו

    לא, זה בסדר, לא הפעלתי את התנור כמובן בזמן הזה, פשוט לתנור יש לוח תצוגה עם שעון ואז בהפסקת חשמל השעון הזה מתאפס וצריך לכוונן אותו ידנית מחדש, לכן יכולתי לראות האם פרוטקשן הזה פעל או לא גם כשלא הייתי בסביבה בזמן פעולתו. וממיר אין לי, ועם מנורה לא הייתי רואה אם זה היה קורה כשאני לא בסביבה.

    אם רואים שהבעיה חמורה בשקע של המחשב אבל לא בשקע אחר, תבדקי אם יש מגעים משוחררים ו/או שרופים בתוך השקע הבעייתי, בלוח החשמל של הבית, או בקופסאות חיבור בקירות למעלה ו/או בתיקרה של החדר הזה. את הבדיקה ניתן לעשות ויזואלית אל ידיי מי שיש לו ידע בסיסי בחשמל בניין ו/או חשמלאי

    בדקתי אותו בשקע נוסף, אותו דבר. עכשיו חיברתי לעוד שקע אחד, נראה. אני אבקש ממישהו שמבין לעשות את הבדיקה הויזואלית שאתה אומר וגם אמסור אותו לבדיקה אצל חברים.

    מה שכן, נכון לעכשיו, כמה פעמים שהכנסתי תקע בשקע האמצעי של הפרוטקשן הזה ראיתי ניצוץ, אולי זה מעיד על בעיה בתוכו?

  16. שמתי אותו למעקב למשך יממה כשחיברתי דרכו תנור אפייה (לתנור יש שעון שמתאפס אם יש הפסקת חשמל), הכל היה בסדר מלבד מקרה אחד של קפיצת מתח שהייתה נראית לעין (ראיתי לפי אורות בבית) והוא פעל. היום החזרתי אותו וחיברתי דרכו שוב את מערכת המחשב (הפעם משקע אחר, אבל לא בטוחה אם זה שקע ששייך למעגל חשמלי שונה מזה שאני מחברת דרכו את מערכת המחשב בדרך כלל) וכבר היה פעמיים במשך היום שהוא ניתק את הזרם למחשב ללא סיבה נראית לעין (לא נצפו קפיצות אור ברגעים אלה). אני ממש אבודת עצות. אין לי ריח של שרוף בלוח החשמל ולא הייתי אומרת כי יש איזשהן בעיות חשמל בבית, אם כי אולי יש ואני לא מודעת. היתכן שקפיצות מתח בימים האחרונים נובעים מתנאי מזג אויר, היינו מסופה שמלווה בברקים? אני גם לא יודעת האם להוריד אותו רכגע או להשאיר, זה שהוא מנתק הזרם למחשב מפריע לי לעבוד...

  17. קניתי מגן ברקים בעל שלושת ההגנות הנדרשות (אותו דגם "פרוטקשן" של עוז און): מגן ברקים, השהייה 10 שניות, תחום מתח 190-250V. מאז התחילו הצרות, בשלושת הימים האחרונים שהותקן כיבה לי את המחשב כבר שלוש פעמים, כנראה על רקע קפיצות מתח שלא הייתי יודעת עליהן כלל עד שהתקנתי אותו.

    כרגע הורדתי אותו כי מפריע לי לעבוד ובמחשבה שניה אני מניחה כי אם ארצה להשתמש בו בכל זאת, לא תהיה לי ברירה אלא לצרף לכל הסיפור הזה גם אל פסק...

    אכן, כמו שמרקס אמר בזמנו, סיפוק של צורך כלשהו בהכרח מוביל ליצירת צרכים חדשים.

    לכן, לפי שעה אני מוצאת עצמי בנקודת התחלה של הנושא הנדון, היינו מבקשת עזרה בבחירת אל פסק, בהתחשב כי כבר יש לי מגן ברקים. לפי שעה מדובר באל פסק למחשב בעל HEC Raptor R300UV 300W ומסך LCD 19 אינץ'.

  18. אני אשאל עוד שאלה שאולי היא שאלה טפשית. האם מגן ברקים בעל שלושת ההגנות הנדרשות עלול כשלעצמו להזיק למחשב, נניח במצב שמשהו מתקלקל במגן הברקים הזה?

    ועוד, אני מחפשת מגן ברקים לבזק ולא מוצאת. אפה בכלל קונים דבר כזה?

    לפי שעה מה שמצאתי

    http://www.av-gad.co.il/products/210/ציוד%20מוקד%20קוי%20ואלחוטי

    אבל זה נראה לי נורא מסובך, איך בכלל מתקינים כזה דבר? האם הוא מתאים רק למודם אחד? יש לי שני מודמים (שני חיבורי נפרדים).

    ואותה שאלה טפשית כמו ששאלתי לגבי מגן ברקים לחשמל, האם עלול בעצמו להוות סכנה לחומרה?

  19. באותו אתר המגינים של עוז און נראים טובים

    הדגם הזה של עוז מתאים עד כמה שאני מבינה?

    http://www.amperel.co.il/products/72103

    ויש בו בנוסף לשלושת ההגנות הנדרשות גם יחידה מובנית להגנה על קוי תקשורת (אינטרנט דרך בזק) עם שתי כניסות? זה אומר כי אפשר לחבר גם שני מודמים של בזק?

  20. שאלה לגבי מגן ברקים.

    הלכתי לבדוק מה מוצע למכירה, מצאתי שני סוגים של GP אבל אף אחד מהמוכרים בחנות הומסנטר לא מצליח להסביר לי האם יש דגם שכולל את כל שלושת ההגנות הנדרשות, וממה שרשום על אריזה אני לא מצליחה להבין. צילמתי מקומות שעשויים לכלול מידע רלוונטי מאריזות של שני דגמים. עד כמה שאני מבינה אכן קיימת ההגנה של השהייה והגנה של ברקים, אך לא ברור האם יש הגנה של מתח גבוה/נמוך? מצרפת כאן תמונות, אשמח לעזרה.

    דגם ראשון

    דגם שני

  21. 1. הגנה אל החומרה של המחשב. אם מגיע מתח לא תקין לתקע או שיש פגיעת ברק בקו חשמל או אינטרנט, ההגנה הזאת תקטין למינימום את הסיכוי שיישרפו חלקי חומרה במחשב...מתקבלת אל ידי חיבור מגן ברקים שמכיל את 3 ההגנות החשובות (השהיה, מתח נמוך/גבוה, ברקים) או UPS שמכיל בתוכו מגן ברקים כזה (לא כל UPS מכיל, ולכן יש UPSים שלא יתנו בכלל את ההגנה הזאת) + מגן ברקים בקו האינטרנט להגנה מברקים שמגיעים דרכו ולא דרך החשמל.

    תודה רבה על תגובתך. אני כבר מצאתי וקראתי תגובות שלך בנושאים אחרים שקשורים לאל פסק וזה עזר לי להבין יותר לעומק את הנשוא. מגן ברקים יש לי והכל מחובר דרכו, המחשב, המסך והציוד ההיקפי. מה שכן, המגן ברקים שיש לי הוא כבר בן חמש שנים. איך אפשר לדעת האם הוא עדיין תקין? אולי הגיע זמן לקנות חדש?

    מה שעדיין לא ברור לי: מה זה מגן ברקים לקו אינטרנט ואיך מתקינים אותו? מגן ברקים שידוע לי זה הדבר עם שקע שנכנס לשקע בקיר ואליו אני מכניסה את התקע של המפצל שאליו מחובר כל הסיפור. זה עד כמה שאני מבינה מגן ברקים בחשמל. אבל מה הכוונה במקרה של מגן ברקים לקו אינטרנט, מה זה ואיך זה עובד/מתחבר בדיוק, נניח במקרה של תשתית כבלים או במקרה של תשתית בזק?

    2. הגנה אל המידע השמור בכונן הקשיח, מנזק למערכת הקבצים. כיבוי לא מסודר של המחשב בזמן שמערכת ההפעלה כתבה לכונן את קובץ A כלשהוא, יכולה לגרום למחיקת קובץ A, קובץ אחר B כלשהוא (שנמצא במקום אחר בכונן), או במקרים קיצוניים כל התוכן של הכונן...מתקבלת על ידי הגנות מסוימות במערכת ההפעלה (גם ללא מגן ברקים או UPS) אבל לא קיימות בכל מערכות ההפעלה, או על ידי חיבור UPS שנותן זמן לכבות את המחשב בצורה מסודרת.

    במחשבה שניה אני מניחה כי שתי ההגנות הללו: הראשונה והשניה הן החשובות עבורי. הראשונה אני משיגה באמצעות מגן ברקים. לגבי ההגנה השניה, איך אפשר לדעת אילו מערכות הפעלה כוללות אותה או לא? האם קיימת הגנה כזו ב- XP? האם קיימת ב- 7?

    3. הגנה אל מידע שהיה פתוח בתוכנות בזמן נפילת החשמל. כיבוי לא מסודר של המחשב בזמן שקובץ A היה פתוח בעורך טקסט, יגרום לזה שכל מה שעשינו בקובץ A מאז ה "שמור" האחרון הולך לאיבוד...מתקבלת על ידי חיבור UPS בלבד

    .

    ההגנה הזו כאמור פחות חשובה לי, מפני שאני עושה גיבויים תמיד מחוץ למחשב וגם תוך כדי העבודה תמיד לוחצת על שמור בתדירות גבוהה. עד כמה שזכור לי מעולם לא הלך לי לאיבוד משהו רציני בצורה כזו, אז זה פחות משמעותי עבורי.

    עכשיו אני מתלבטת עם השאלה האם אני צריכה בכלל UPS או יכולה למעשה להסתפק בהגנת ברקים?

  22. לחברי הפורום, שלום.

    יצאתי לחפש אל פסק ונוצרו לי מספר שאלות/התלבטויות. מבקשת את עזרתכם. יש לי מחשב נייח שמשמש בעיקר לעבודה עם אופיס וגלישה באינטרנט בעל ספק כוח HEC Raptor R300UV 300W. סביב המחשב הנייח יש כמובן מסך, וגם מודם, רמקולים, מדפסת, מקווה שלא שכחתי שום דבר שיש לו תקע משלו. יש עוד מחשב נייד עם מודם וראוטר. כמו כן, בעתיד הקרוב יתווסף מחשב נייח נוסף ושני מסכים לצידו (מאחר והוא עדיין בתכנונים אינני יודעת מה יהיה הספק כוח שלו, מה שכן, זה יהיה מחשב חזק יותר מהנייח שכבר קיים, אבל עדיין לא מחשב על של גיימרים או משהו בסגנון).

    השאלה העיקרית איזה אל פסק אני צריכה לקנות בהתחשב בנתונים הללו?

    1). עד כמה שאני מבינה זה מיותר להכניס לאל פסק את המדפסת והרמקולים, אז מה שנשאר לי זה שני מחשבים, שלושה מסכים, מודמים וראוטר. לפי המאמר בנושא שמצאתי, ספרתי (לפי הטבלה שם) כי אני צריכה אל פסק של כ-1000VA (מחשב ביתי ממוצע+מחשב קצת פחות ממשחקים ממוצע+שלושה מסכים= 350+250+180 = 780 +20% =936 ועוד אין לי מושג כמה צריך לראוטר ומודמים והאם בכלל צריך, אולי מספיק רק לראוטר ולמודמים לא צריך, הרי המודמים הם של ספקי תשתית ולא שלי). האם אני הערכתי נכון את הנתונים הללו?

    2). באיזה מותגים מהקיימים בשוק מומלץ להתמקד?

    3). יש עוד נתונים הכרחיים כלשהם שאני צריכה לקחת בחשבון? הבנתי כי אני צריכה אל פסק מסוג Line Interactive. לא הכרחי לי שאמשיך לעבוד בזמן הפסקת החשמל, מספיק כי המחשב ישמור עבודה שוטפת במידה ויש ויתכבה.

    4). עוד שאלה טיפשית, אבל בכל זאת: עד כמה שאני מבינה האל פסק זה קופסה שיש לה תקע ומספר שקעים. כלומר, במידה והמחשב והמסך והציוד ההיקפי (למקרה הצורך מודמים וראוטר) יושבים כרגע על מפצל שקעים והוא עצמו מחובר לשקע בקיר, אז כשיהיה אל פסק, אני פשוט מחברת המפצל שקעים לאל פסק ואת האל פסק לשקע בקיר?

    תודה.

×
  • צור חדש...