תוכן AvalonX - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

AvalonX

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    244
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

    אף פעם

הודעות שנפתחו על-ידי AvalonX

  1. אני מצטער מאוד אם פגעתי בבת עינך - אבל המתנחבלים (כן מתנחבלים) וההתנחבלויות מהווים נטל כלכלי ממדרגה ראשונה על כל תושבי המדינה - מכל הסקטורים.

    ואם המינוח מציק לך - אז תתייחס עניינית לשורות הבאות:

    בוא תעשה חישוב כלכלי כמה עלתה לנו ההתיישבות והפינוי בעזה ואחכ תחזור עם תשובה

    זה נאמד בעשרות מליארדים - שעלו לכולנו - גם לאלה שלא מתנחבלים - בהרבה מאוד ויתורים.

    וכדי שלא תחשוב שאני סתם עוכר - שני אחים שלי מתנחבלים

    (ואני אישית משרת כל שנה קרוב ל-30 ימים במילואים כלוחם... ורואה בעיניים כלות איך אנחנו משחיתים את כספנו לריק בשטחים) - ושניהם שילמו הרבה פחות על דיור מאשר אי פעם אני יכול לחלום

    וכאשר יפנו אותם (ואל תשלה את עצמך - יפנו אותם) זה יעלה למדינה בעוד כמה מיליארדים.

    ומי אתה חושב הולך לשלם את החשבון? אה כן המעמד הבינוני ושאר משלמי המיסים...

    הממשלה היא זאת שאישרה את הבניה בעזה ושומרון אז אל תבוא בטענות למתנחלים שעושים בנינו מעשה ציוני ומישבים מקומות שאתה בכלל לא היית מדמיין לגור בהם כי אחרת כל המקומות האלו היו מיושבים על ידי ערבים. אני נגד המנחלים שבונים ללא אישור המדינה על דעת עצמם ופועלים נגד חיילים. המדינה אישר זה נטו אשמת המדינה כי באותה מידה אם אי פעם יפנו את הגולן וזה יעלה לא פחות יאפשר להגיד שהם מתנחלים הממשלה זאת היא מזגזגת ובתים קצת קשה לעביר באותו קצב של זיגזוג.

    כל הכינוים האלו לא מוסיף לך כלום ורק נותנים לגיטימציה לאלו שהם כן עוכרי להגיד דברים גרועים יותר כי אם אוהב מדבר ככה אז הם צריכים להיות בוטים הרבה יותר.

    הבעיה האמתית של היא הכסף השחור במגזר החרדי והערבי בנוסף לחוסר העזרה של מגזרים אלו לכלכלת המדינה (אני יודע זה לא כולם אבל זה נכון להרבה מהם).

  2. בכל מקרה המחאה הזאת תעזור לכולנו אם היא תגרום לרפואה ציבורית טובה יותר ,אם יורידו את המע"מ על ודברים אחרים , חוק חינוך חינם אמיתי מגיל 3 חודשים או משהו דומה לזה כל מי שהוא נגד המחאה פשוט כורת את הענף עליו הוא יושב. המחאה הזאת ממש לא בנוי על אדם אחד וגם לא על 20 אלה על כל מעמד הביניים ומטה.

    דפני יכולה ללכת לעזאזל מצידי.

    וכך גם כל שאר הפעילים שחושבים שזה משחק.

    אם צריך יקומו מנהיגים חדשים מתוך העם והמחאה.

    העם רוצה מנהיגות אחראית.

    העם רוצה שינוי אמיתי.

    הוצאת לי את המילים מהפה

  3. ישראל חייבת להיות מדינה יהודית, יש בסכ"ה מדינה אחת בעולם ! (נכון שכרגע יש כפייה דתית בנושאים מסוימים אבל הם לא רבים כל כך ותמיד אפשר לשפראת המצב אם באמת ירצו בכך)

    ישראל יכולה להיות יהודית רפורמית\רקונסטרוקטיבית , בכל אופן יהדות היא לא דבר רע מי שלא רוצה להיות יהודי צריך לאפשר לו לצאת מהדת אך אם ירצה לחזור ליהדות יצטרך להתגייר.

  4. יוקר המחיה בארץ בשנים האחרונות עלה מאוד וזה משפיע מאוד על עסקים

    תחשבו לדוגמה על השכירות שהם צריכים לשלם היום על כל חנות

    הרכיבים שהם קונים מהיבואן עולים להם יותר ממתחרות ברוב הארצות המערביות וכו וכו וכו

    ככה שזה קל להגיד שחנות מקבילה בארצות הברית מוכרת בהרבה יותר זול

    אבל שם המס הרבה פחות כבד והיום לרוב גם השכירות

    המשכורות אולי יותר גבוהות אבל הם קונים רכיבים בזול יותר

    ומין הסתם פוטנציאל הלקוחות גדול בהרבה -גם שיש מיתון

    הדולר צנח אבל לא ראינו שום ירידה במחירים. הצרכנים צריכים לדאוג רק לעצמם כדי שיקבלו שירות טוב,מחיר טוב ולא לחנויות הן עושות את זה מספיק יפה גם בלעדינו. אני כבר די חושש לקנות בחנויות מחשבים קטנות הן נסגרות לעיתים קרובות מבעבר למרות שהמדינה דווקא מסגסגת יחסית מה יקרה שהמדינה תכנס למיתון אני לא רוצה לדמיין מה ילך פה.
  5. מקווה שהם לא יסגרו דווקא זכיתי שם לשירות טוב, אם זה באמת מה שקורה נשארתי אישית רק עם זיגזג כל שאר החברות צעירות מידי ואני פוחד שיקרסו או אין לי ניסיון רב איתן או שהן נותנות שירות בעייתי בקיצור השוק מצטמצם מאוד מהר.

    מנושא לנושא באותו נושא TMS החדש נותן את האחריות על מוצרים של TMS הישן ואיך הם באופן כללי ?

  6. לא ממליץ לך ללמוד משפטים למרות שזה מקצוע מעניין מאוד כי השוק פשוט מוצף בעורכי דין ואם אתה לא עורך דין מצוין יהיה לך קשה מאוד להתבלט מעל כל שאר עורכי הדין, מצב כזה הופך התעודה לכמעט חסרת ערך .

  7. האמת שזה תלוי בך בלבד אם אתה אחד שלוקח יוזמה ועושה דברים לבד יש סיכוי טוב שבשבילך תעודה היא חרטה אבל אם אתה אחד שמחפש תמיד להיות חלק מחברה ופוחד לקחת יוזמה על עצמך בשבילך תעודה חשובה מאוד.

  8. תנ"צ תומר מתה מפצעיה; "איבדנו אישה גדולה"

    49690.jpg

    מפקדת משטרת חיפה, שהאש השיגה את מכוניתה בעליות לכרמל, מתה מפצעיה אחרי ארבעה ימי מאבק. בן זוגה סיפר בבית החולים: "היא רצה ראשונה לתוך האש". המפכ"ל: "אשת ברזל אמיצה ויקרה, שעמדה במבחני אש קשים ויכלה להם"

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3994885,00.html

  9. הרעלים החזקים בכדור הארץ הם טבעיים כך שלא כל דבר טבעי הוא טוב , צריך לבדוק כל דבר לגופו .

    דיברו פה על סויה, גם היא לא הדבר הכי טוב שיש קראתי בכמה מקומות שיש קשר לגדילה מואצת וסרטן.

    כל דבר במידה לא להגזים לא לכאן ולא לכאן

    http://www.soya.co.il/articles.php?itemid=5&title=%D7%A0%D7%96%D7%A7%D7%99%20%D7%94%D7%A1%D7%95%D7%99%D7%94

  10. השאלה מופנית בעיקר ל vic07 אבל לכל מי שרוצה לענות - מה אתה אומר אל עובדים זרים חוקיים שיש בארץ ? נראה כיאלו ההתייחסות הכללית לעובדים החוקיים היא שהם לא בעיה, למרות שאני לא רואה כזה הבדל ? (אני נגד שתהיה הכנסת עובדים זרים בכלל)

    מדינת לא תסתדר כרגע בלי עובדים זרים. המחירים יעלו בכול הירקות והפירות, בקרוב אפילו תהיי עלייה רצינית בגלל מחסור בעובדים אצל החקלאים זה יקרה בחודש הזה או חודש הבא (ככה שתראה מה יחכה לנו בלי עובדים זרים). אני גם בעד חוקים ברורים לכל מקרה שבו עובד זר יכול להיתקל וגם אכיפה חזקה נגד עובדים שעוברים על חוקים אלו כנ"ל לגבי המעבידים שלהם שנותנים להם תנאים לא אנושים.

    אם כבר סוציאליזם בטלני, לא קפיטלים חזרי. ישראלים לא רוצים לעבוד באתרי בנייה, חקלאות, סיעוד וניקיון. לפני מספר שנים חקלאים הציעו 5,000 ש"ח + ארוחות + הסעות לעובדים ישראלים ונחש מה? אף אחד לא בא. בארץ יותר משתלם לרוויח 3,000 ולקבל קצבאות מביטוח לאומי מאשר לרוויח 5,000 ש"ח ולא לקבל שקל מביטוח לאומי.

    אתה צודק לכן חייבים את העובדים הזרים.

    אתה טועה ומטעה

    הישראלי רוצה לקבל שכר הולם עבור עבודתו

    5000 שקל הרבה מעל המינימום זה מכובד מאוד ואל תשכח שיש רבים שגם את המינימום לא מקבלים אצל עובדי קבלן ולא את התנאים סוציאלים.

    כמה ישראלים רוצים להתפטר ולעזוב את העבודות השחורות שלהם בנמל חיפה / אשדוד , החברת חשמל , אולי במקורות ? בבתי הזיקוק ? פעם היה בבזק , אנשים עמדו בתור כדי להתפטר ? :nono:

    השכר בארץ נמוך בצורה מחפירה , רמת החיים גבוהה , המוצרים בארץ נשלטים על ידי מספר משפחות קטן שמעלים את המחירים בצורה לא אחראית יחד עם שרות צרכנים הכי מסריח ומבזה שאפשר ( תראה כמה תרדים של תלונות על שרות לקוי הגובל בגזל וגניבה )

    חמשת אלפים שח' ? בדיחה עצובה , אתה צריך לפחות 10K שח' כדי לקיים בצורה בסיסית משפחה , אני אומר בסיסית בלבד .

    שכר דירה , חשבונות חשמל וטלפון , בתי ספר / גנים , תעזוב , 5K שח זה עני ! זה שכר רעב !

    אני מצטער מאוד , במדינה שהשכר בה נמוך ועלות המחיה גבוהה זה שום דבר 5K שח הכנסה .

    אתה יכול להיות אולי רווק וגר אצל ההורים בסכום כסף כזה .

    אתה יודע כמה מיסים יש במדינה הזו ? כמה אגרות ?

    המדינה הזו היא מדינת חאווה , בעלי ההון והשילטון סוחטים את האזרחים , זה למה יכולים להביא עובדים זרים , זו הסיבה היחידה ! חאווה שעושים לכם בפנים !

    לגבי חברות המדינה יש לך טעות מרה זה שיש מעטי מעט שזוכים למשכורות מופרכות לא אומר שכל מי שנכנס לעבוד שם מרוויח מליונים , לא מזמן היתה כתבה על זה באחד הערוצים שהראו שיש שם הרבה מאוד עובדים שצריכים השלמת הכנסה . זה לא יותר מקנא לא הגיונית בעובדי מדינה למרות שאין בכלל מה לקנא בהם.

    מה שצריך לעשות זה להוריד את מדד המחרים לצרכן כדי שאדם יוכל לגמור את החודש בכבוד כי כל פעם שהמינימום עולה ערך השקל נשחק ככה שתרוויח 8000 שקל אבל הערך יהיה כמו 4000 שקל.

    המסתננים מאפריקה הם בעיה גדולה מאוד שצריך לעצור את הזרימה של הפליטים לישראל באופן מידי ולתת רק לכמות מוגדרת מראש של פליטים לפי הקטגוריות באמנת הפליטים הבינלאומית או כזאת שהותאמה לישראל אחרי שנבדקה מבחינה רפואית ובטחונית ליכניסו לישראל.

    חייבים להסדיר את מעמד מבקשי מקלט ופליטים בישראל כדי שנושא זה לא ישאר פתוח.

  11. השנאה החילונית התהומית כלפי הדת בכלל והחרדים בפרט

    הרבה שונאים את הדת בגלל החרדים שכופים את עצמם קח לדוגמא :כסף לאברכים שבוחרים לא לעבוד, מפעל בירושלים והפרדה באוטובוס בקו מסוים לא זוכר את מספרו אלו רק על קצה המזלג. השנאה תקטן משמעותית כאשר הניצול של המגזר העובד תרד .

  12. לדעתי האישית רובם לא עניים, העוני מכוון לאברכים.

    אותו בחור כוונתי מאמין גם בתורה ,ואם אדם מאמין בזה הוא הרי צריך להכיר בזה.

    אדם צריך גם להכיר את השקפת עולמם של קבוצה השונה ממנו .

    אתה טועה שני המגזרים האלו הם הענים ביותר בישראל (לא רק האברכים במגזר החרדי) זה נבדק ונחקר פעמים רבות תחפש קצת בגוגל ותראה.

    "עוד פעם רובם עובדים" זה ממש לא נכון, לא מזמן ראית בYNET מידע של המשרד לסטטיסטיקה והנתונים מראים שאחוזים מעטים עובדים. יש אופציה שהם פשוט משקרים למדינה ,עובדים בשחור ואז אתה צודק.

    "השקפת עולמו בראש ראשונה זה קיום התורה ואחד אחר קיום העבודה" יש עוד צבעים זה לא רק שחור ולבן .

  13. מרוב דיבורים על חרדים שכחנו צד אחר של המטבע:

    נכים הפגינו בירושלים: "אל תקצצו לנו את החיים"

    עכשיו תגידו לי מי לדעתכם ראוי יותר למאות המיליונים הללו?

    ברור שקודם כול היה צריך לדאוג לנכים ולעלות את קצבת זקנה לאנשים מבוגרים כדי שיוכלו להתקיים בכבוד .

    המדינה לא תוכל להמשיך כך לאורך זמן בגלל חוסר בכוח עבודה מצד החרדים וערבים צריך לעבוד יותר שעות ,המשק מפסיד מליונים על החזקתם של אנשים שבוחרים לא לעבוד מרצון. נוצר מצב ששני המגזרים האלו מתרבים בקצב גבוה ובלי לחשוב על הילדים ועל צורכם , לכן שני המגזרים האלו מאוד ענים בנוסף לזה עם הזמן הם יעברו במספר את האנשים העובדים במדינה ויווצר מצב שהרוב חי על גבו של מיעוט של אנשים עובדים.

    rroonnii אמרת שלא ניתן להתווכח על השקפה

    אז איך אתה קובע שאדם מאמין צריך להכיר את המקורות - ראה ?

    כל אחד מאמין בדרך שלו ולא כל דרך תהיי ברור לך

  14. הוא צודק אנחנו נצטרך לעבור לכרטיסי מסך ידידותיים לסביבה כדי לחסוך חשמל :o איך נשחק CRYSIS 2??????????

    אבל מה עכשיו אתם אומרים לי לא תהיה אפוקליפסה, לא עשיתי שיעורי בית ודי בניתי על אפוקליפסה :'(

    קונסולות סלים :xyxthumbs:

    איזה נושא מצחיק ממש כיף לקרוא את כולו .

    במצב קיצוני אם זה מזג אויר , אם זה מלחמה עולמית , מחלה וזומבים האנשים עם הסיכוי הטוב ביותר לשרוד הם הממוצעים לא גבוהים מידי ולא נמוכים , לא שמנים מידי ולא רזים בנוסף עדיף שיהיו מאוד יצרתי(אנשים בעלי בעיות קשב בנוים לשרוד טוב הרבה מכל השאר במצבים אלו כי הם שמים לב לכל דבר בסביבה) וחכמים כמה שיותר .

  15. dude, כאילו מאיפה אתה מקריץ את זה?

    11010010110 צודק למה ישר לזלזל , אני מכיר משהו שהוא בן של שוטר שבלשים הכניסות לא מכות סתם כי חשוב שהוא ברח מבית שנפרץ באיזור בלי שיגידו שהם שוטרים בלי כלום , בסוף הם באו ועוד התנצל מולו . אני חושב שכמה מהבלשים אף פוטרו לאחר האירוע .

    רק אם תשים לו שמה כמה בוכטות... :screwy:

    נסית או שאתה מדבר סתם ? אין חכם כבעל נסיון

    לא כל חברי הכנסת משוחטים עד היסוד לדעתי אלו בעיקר הבכירים שבהם.

  16. ל11010010110 תרכז , תרכז בבקשה כי אתה לא מבין את הכתוב נכון ואתה מפרש דברים לא כמו שאני אמרתי.

    (תשתדל לא לעשות רווחים גדולים בין פסקאות בכול זאת הפורום לא רק שלנו )

    המצלמות מאפשרות להחליף עירנות של מורים ותלמידים למה שקורה מסביב. אם ללא מצלמות מורה תופס תלמיד שמרביץ וכדומה הוא יטפל בבעיה במקום. המצלמה לא יכולה לעשות את זה, כל מה שהיא נותנת זה להריץ את הוידאו אחורה כדיי לחקור מה קרה או במקרה הטוב מורה שראה את זה אל המסך בזמן אמת שעד שהוא יגיע לפינה שמול המצלמה כולם כבר ילכו משם

    אנחנו רוצים מעורבות אנושית מיידית וטיפול בבעיות במקום, לא להפוך את המורים לבלשים

    ב "מניאקים" אני מתכוון לא לשוטרים אלא לאנשים שההתנהגות שלהם מתדרדרת. התנהגות שלך תלויה בהרבה גורמים, ביניהם אתה, אם מי יש לך עסק, ותקנון בית הספר/החוק. בוא נניח שבמצב נורמלי ההתנהגות שלך טובה מאוד, מגדיל ראש, בנאדם שנחמד להיות ביחד איתו. אם מי שיש לך עסק איתו לא סומך אליך, כנראה שלא תהיה כזה נחמד איתו. אתה לא תעבור אל חוקים, אבל כן תהיה מניאק כלפיו. מצלמות משדרות את המסר שלא סומכים אל אף אחד, ואתה יכול לצפות לזה שהתהליך שהסברתי יקרה בחלק מהאנשים הטובים באותו מקום

    אני פשוט יגיד לך מורים תורנים בנוסף למצלמות ככה שיש את הטוב משני העולמות, ההתנהגות שאתה מתאר בגלל המצלמות לא מוכרת לי אישית . אני מבין מדוע הן שם ונכון שעדיף אנשים על מכונות אבל במקרים מסוימים אין ברירה כמו עם המערכת החינוך העכשווית . היום ילדים בעייתים משקרים בלי בושה להוריהם ומאשמים את המורה שהוא סתם מחפש אותם כאשר יהיה תיעוד יהיה הרבה יותר קל לעמיד במקום את התלמיד ואת ההורים שלו .

    כבר היום יש מספיק ילדים שיצאו מתיכונים וחטיבות שהן תחת מצלמות אך הם לא הפכו לפושעים או מניאקים יותר מכל בני דורם אתה נותן יותר מידי קרדיט למצלמות .מצלמות בביתי הספר קיימות כבר היום בהרבה מביתי הספר רק שהיום הן בפיקוח מינימלי של בית הספר ולא של משרד החינוך מה שאומר שאין יותר מידי נהלים בנושא לכן המצב שאני מציע עדיף בכל מקרה על המצב הקיים.

    הטיעון שלך לא משנה הרבה כי אתה אמרת שמצלמות משנות את התנהגות האנשים לרע ככה שאין שום קשר לאם זה ציבורי או פרטי חוץ מאפשרות האזרחים להתנגד. אני חושב שאנשים התרגלו מהר מאוד ומתנהגים באופן רגיל בסביבתם של מצלמות לאחר זמן מסוים, בנוסף זה לא גורם לאנשים להתנהג יותר רע כי כבר היום אנשים חלק גדול מהיום אנשים נמצאים תחת מעקב מצלמות ואני לא ראיתי שזה גרם להם להתנהג באופן רע במיוחד גם לאחר בית הספר או יצא ממקום מרושת מצלמות.

    אין לך דרך ריאלית לאסור אל מישהוא פרטי להתקין מצלמות במקום שלו, כמו שאין לך דרך ריאלית להכריח אותו לעשות או לא לעשות משהוא אחר בבית שלו. זה זכותו לשים מצלמות

    ההבדל האחר הוא שבנקים וקניונים הם לא מקום דומיננטי בחיי התלמידים כמו שבית ספר והעיר הם מקום דומיננטי, ובנקים וקניונים אינם מקומות שמצופה מהם לתת חינוך ודוגמא אישית - מה שכן מצופה מבית ספר

    אוקי בנקים לא מקום דומיננטי בחיי התלמידים נכון אבל למה אתה לא מגיב על עניין התלמידים שסיימו ללמדו בבית ספר כאלו ולא הפכו ל"מניאקים" כי יש לא מעט כאלו וגם הם לא הרגישו כאילו לא סומכים עליהם, לדעתי אתה לוקח את עניין המצלמות בחוסר פרופורציה .

    אני לא אמרתי כלום על כלי עבודה אפשר להשתמש בהם בבית באחריות הורים או בסדנה בבית הספר זה לא מנוגד למה שאמרתי, אני בסך הכל אמרתי שילדים לא צריכים להסתובב עם כלי עבודה בבית הספר. אני סומך הרבה יותר על אדם בן 18 מאדם בן 16 כי עם הגיל בדרך כלל נכנס גם שכל ואחריות ושתים בצבא החייל בפיקוח והרבה יותר מודע לסכנות של נשק.

    האם התלמיד תמיד יצתרך פיקוח כשהוא עובד אם כלי עבודה או מחזיק אותם ? תחשוב אל זה. כשהוא בבית, ההורים. כשהוא בבית ספר, הבית ספר. כשהוא מסיים בית ספר, המשטרה

    צריכים לתת עצמאות בשימוש בכלי עבודה, כדיי לעודד את התלמיד להפעיל שיקול דעת. לא צריך לפחד לתת כלי עבודה ללא פיקוח (כולל כלי עבודה מסוכנים) לתלמיד שהוכיח את עצמו כתלמיד אחראי שלא עושה בעיות

    לוחם שיוצא הביתה אם נשק לא נמצא תחת פיקוח מרגע שיצא מה שג. ואנחנו כן סומכים אליו שלא ירסס את כל האוטובוס בדרך הביתה. אחריות מתקבלת בהדרגתיות. אם מישהוא מספיק אחראי לקבל M4 הוא מספיק אחראי סכין כבר כמה שנים לפניי זה, וזה תופס גם בכיוון השני : מי שלא אחראי אם הסכין כנראה לא יהיה אחראי גם אם נשק חם

    אחריות זה לא אומר שהוא ישב עליך ויראה כל שניה מה אתה עושה זה שיהיה הדרכה,הסברה ושמירה שמישהו לא עושה צוחקים עם הציוד ככה שיכול להיגרם נזק למשהו. הורים אחראים עליך בבית ושם תעשה כל העולה העל רוחך אף אחד לא עוצר אותך חוץ מהורים שלך.

    הצבא מאוד מבגר אנשים זה ממש לא נכון להגיד שמי שהיה לא אחראי באזרחות יהיה לא אחראי בצבא כי יש לי כמה חברים שהיו בתיכון חסרי אחריות והצבא פשוט שינה אותם אבל זה נכון בעיקר בקרבים, בנוגע לג'ובניקים אין מה לדאוג כי הם לא יצאו עם נשק ככה שאפשר להירגע .

    אתה צודק מכוניות הן נשק ולדעתי צריך לאפשר רשיון רק מגיל 21 רוב התאונות הקשות נגמרות בגלל צעירים (צעירים מהווים כ-16 אחוז מכלל הנהגים בישראל אך מעורבים ב-24% מכלל התאונות עם נפגעים בישראל - קישור http://www.oryarok.org.il/?p=2087).

    אתה אומר משהו שלא ממש ברור כי אין לך כל השווה כמה תאונות נגרמות בגלל וכמה בגלל שימוש בסכין שיהיה אני התייחס לזה . אתה יוצא מנקודת הנחה שיאפשר לסמוך על הנהג ואני לא מסכים עם זה אני חושב שהמצב של היום לא מרתיע את הנהג לנהוג לפי החוק כי העונשים פשוט מגוחכים ולכן הוא מזלזל בחוקים.

    ברור שמעטים המצבים של תאונה בכוונה אבל זה לא משנה כי רוב התאונות נגרמות בגלל מעבר על חוקי תנועה ככה שגם אם זה לא בכוונה זה בגלל עברה על חוק ועדין יש אחריות לנהג.

    זה הגיוני שלנהגים חדשים יהיו יותר תאונות מנהגים ותיקים, לא רואה מה לא בסדר בזה. הבאתי את הדוגמא בקטע של - למה אנחנו נותנים לאנשי אחריות במשהוא אחד ולא במשהוא אחר ? צריך לחנך את האנשים לאחריות מגיל צעיר בעקביות, ולתת להם אותה בעקביות (בהתאם לרמת האחריות האינדיבידואלית של כל אחד) ולא פעם כן פעם לא לאותו בנאדם

    יאפשר לעשות חוקים ליחידים, שוטר יראה ילד בן 14(אחראי בשבילך) שמסתובב עם אולר לא יגיד לו כלום ואחר באותו גיל יגיד למה לו מותר ולי לא מה שיצא מי זה יהיה פשוט מהומת אלוהים .עכשיו בכלל אני יסבך אותך, כיצד אזרח מודאג\שוטר אמור לדעת אם הילד שלפניו אחראי או לא הוא ארי לא יוכל להכיר כל אזרח בעירו ?

    אתה במקום להקל רק מסבך תשים לב

    נא לא להיתמם הרבה צעירים עושים תאונות לא בגלל שהם לא מנוסים ונוסעים לאט ובזהירות מה שמתבקש מנהג חדש אלה להפך הם פשוט עוברים על חוקים ברגל גסה ולכן יש הרבה תאונות של צעירים.

    השינוים שאתה רוצה לעשות יעמיסו יתר על המידה על המערכת ככך שתגרום למצב הפוך זה מה שאתה לא מבין למורים היום יש הרבה מאוד אחריות אז אתה רוצה עוד להוסיף להם אחריות של הורה שהיא גדולה ואני לא חושב שהיא יכולה ליפול על המורה כי בסופו של דבר הילדים האלו יפלו בין הכיסאות.

    אני לא רוצה שהמורים יעשו את זה. אני רוצה להוסיף לסגל בית הספר את האנשים שעוסקים בזה, כדיי שיהיו חלק קבוע מבית הספר. לצורך העניין, קח חלק מהעובדים הסוציאליים ובמקום שישבו במסדרון צדדי בעיריה תשים אותם בבית ספר שיקחו חלק מהפעילות שלו, יהיו קרובים יותר לבעיות ויכירו את כל התלמידים מראש ולא היכרות של 5 דקות אם התלמיד שהגיע אליהם אחריי אירוע

    במחשבה שניה, הייתי רוצה שהם יקחו חלק גם בהוראה כדיי להיות בקשר קבוע וישיר אם התלמידים

    אם כבר, זה רק יוריד עומס מהמורים "הרגילים"

    אפשרות מעניינת אבל אותם עובדים סוציאלים יהיו במשותף לרווחה ולמשרד החינוך, אך עדין לא חושב שזה יפתור את הבעיה עם משפחות בעייתיות כמו שתארנו פה.

    מעטים מאוד הילדים שיכול לעשות את מה שאתה מתאר בקלות כזאת זה כי אלו דברים שהן כמעט בגדר בלתי אפשרים לדעתי לפחות, אני לא רואה איך ילד יעדיף את בית הספר על פני חבריו ומשפחתו .

    מול המשפחה אני לא חושב שלבית הספר תהיה בעיה להתמודד. צריך רק להכניס קצת סדקים בין התלמיד והמשפחה

    מול החברים (שהם הכי דומיננטיים) בית הספר לא יתמודד ישירות אלא ידחוף לשינויים במעגל החברתי, על ידי יצירת היכרות אם תלמידים 'רצויים' וניתוק קשרים אם תלמידים לא רצויים (למשל ערס כבד שמושך למטה קבוצה יורחק מבית הספר)

    התערבות כזאת בדרך כלל לא תעלה יפה בענייני ההורים והילד.למה שאתה תבחר לילד מה טוב ומה רע גם אם זה נכון ארי זכותו של ההורה לחנך את ילדו בדרך בה יבחר לכן מה שאתה עושה הוא רק פלסטר שלא באמת יעבוד.

    נכון לדעתך אבל למה הם לא ילמדו פשוט עברית ?

    עדין אני לא רואה שום בעיה ללמוד ערבית אבל מה שאמרתי זה דברים שיכולים לעלות כתגובה לדרישות שלך על תנ"ך זה לא אומר שאלו הדעות שלי אלה כאלו שיכול לעלו ולכן אין בשביל מה לעשות את כל הבלאגן הזה. אתה פשוט צריך לבלוע את הגלולה המרה.

    לדעתי מתמטיקה חשובה אבל אולי לאנשים מסוימים אין למתמטיקה שום ערך אז למה שהם יעשו מתמטיקה אם לך מותר לא ללמוד תנ"ך שבעיניהם הוא ערך עליון

    מבית ספר שאינו דתי (וזה סוג בתי הספר שאליו אני מתכוון במהלך כל הדיון) אני מצפה ללמד את כל המקצועות המדעיים, שהוכחו מדעית ואי אפשר לטעון שהם לא נכונים : מתמטיקה, פיסיקה, מחשבים וכדומה. בית ספר כללי אמור להתאים לכולם, דתיים לא דתיים. אני לא רואה מה הסיפור לעשות את שיעור תנ"ך שיעור בחירה למי שמתעניין בלבד

    אם אתה לא רוצה ללמוד מתמטיקה וכן רוצה תנ"ך, שמעתי שיש גם בתי ספר כאלה. אבל אני מזהיר שאנשים שיוצאים מבתי ספר כאלה הם אנשים חשוכים, שלא היית רוצה הרבה כאלה בחברה שלנו

    שפות זרות לדעתי חשוב שילמדו, בין אם אנגלית (חובה כי בכל העולם זה השפה שמשתמשים), ערבית (כי חשוב לנו לעודד קשר של דיבורים ולא של טילים, ואני גם מצפה מבתי ספר ערביים ללמד עברית בהתאמה), או שפה אחרת (שהתלמידים רוצים). אם יש התנגדות ללימוד ערבית כמו שאמרת מצידי שילמדו שפה זרה אחרת, עדיין יש מספיק תלמידיפ שכן לומדים ערבית כדיי שיתקיים האפקט החברתי הרצוי

    אתה ממש טועה בנושא בתי ספר חייבים ללמד את מקצועות הליבה ולא משנה אם הוא דתי יהודי, חילוני , אלטרנטיבי או של חרדים רק חבל שהטיפשים לא אוכפים את החוק ברוב טיפשותם.

    לא אמרתי בשום מקום שאני לא רוצה ללמוד מתמטיקה אני רק עליתי תגובה שיכולה לעלות בגלל הבקשה שלך.

    כאשר אתה מחוקק חוק אתה לא פועל רק לפי דעתך, עליך להתחשב בהרבה אנשים שלא תמיד חושבים כמוך. אתה צריך להבין שאתה מבקש משהו מיוחד שלא נהוג במערכת אתה גורם לאחרים לבקש דברים דומים עד למצב שהמערכת תהיי בכאוס ולא תעבוד יותר כי יאפשר להגיד לזה כן ולזה לא .

    בכול מקרה אתה ואני צריך לשלוח את הנושא לשר החינוך שיראה קצת אולי הוא יקח מי זה משהו.

  17. מה תיהיה התוצאה בסוף המבצע הזה.זוהי השאלה החשובה.ואיך מדיון על מצב הפשיעה בלוד הגעתם לשעורי תנ"ך?

    אני חושב המצב יחזור לקדמותו.

    שיעור תנך

    הדיון אל שיעור תנך עוצר כאן כי הוא מתנתק מהדיון המקורי. אתה יכול להמשיך בנושא חדש אם בא לך

    אני רק יגיד שאני שמח שהמצב כמו שהוא עם שיעור התנ"ך ולא כמו שאתה מבקש. היית חייב :lol:

    מצלמות

    מצלמות אינן הפתרון הסופי אבל לדעתי הן אבן דרך חשובה להגיע למטרה הסופית שהיא בעלי מקצוע טובים ,יעילים ואמינים אם זה מורים או שוטרים.

    http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3400077,00.html

    המצלמות הן לא פתרון פלא נכון ולפעמים גם צרה לא קטנה אבל בבית ספר לא יהיו פינות בלי מצלמות או מורה תורנית או שתיהן יחד ככה שחלק מהבעיות שהוזכרו בכתבה לא יתקיימו בבית הספר

    מצלמה בכל פינה אכן תעצור או תצמצם את הפשיעה בבית הספר. רוב האנשים יהיו מרוצים מהשיפור ולא יראו צורך בחיפוש פתרון אחר. כשיתחילו להבין את הטעויות של הפתרון הזה כבר מאוחר מדיי כי הואקום כזה חזק שכל שמבוטלת (או מתקלקלת) הופכת ל "סכנת חיים" במציאות או בנקודת המבט של אנשים. תאר לעצמך עיר שבה כל מקום שהמצלמה שלו התקלקלה או פנס רחוב נשרף הופך ל "סכנת חיים" - אני חושב שאפילו לוד לא במצב הזה עדיין

    העם נותן אמון לאדם שיודע מה הוא עושה. אני בטוח שאם הדברים יעבדו לא יהיה התנגדות לעייף את המצלמות כי גם למורים עצמם זה לא יעשה חיים קלים. אני שוב יגיד לא יהיה שום ואקום כי יהיה שוטר בכל פינת רחוב (ויגדילו את מספר השוטרים זה תהליך והמצלמות יהיו עד שהתהליך יסתיים) כמו שהיה פעם וזה הוכיח את עצמו. השוטר צריך להפוך מדמות המניאק לדמות מכובדת שעוזרת באופן כמעט מידי נגיד במקרה אלימות שכנים,שוד או כל מקרה ככה שכמעט אין צורך לתקשר למשטרה כי היא פשוט תהיי זמינה.

    המצלמות יפורקו באופן הדרגתי ככה שהפריקה תהיי בשלבים חוץ מי זה שהמורים התורנים ישארו ככה שהפריקה תהיי מאוד חלש גם בשלב הסופי כי בכול זאת יהיה פיקוח .

    עדיין יש שכבות של אנשים שגדלו תחת והם יהיו בעיה בחברה גם אחרי שיסיימו בית ספר

    כבר היום יש מספיק ילדים שיצאו מתיכונים וחטיבות שהן תחת מצלמות אך הם לא הפכו לפושעים או מניאקים יותר מכל בני דורם אתה נותן יותר מידי קרדיט למצלמות .מצלמות בביתי הספר קיימות כבר היום בהרבה מביתי הספר רק שהיום הן בפיקוח מינימלי של בית הספר ולא של משרד החינוך מה שאומר שאין יותר מידי נהלים בנושא לכן המצב שאני מציע עדיף בכל מקרה על המצב הקיים.

    אם משהו מספיק חזק לשנות את מערכת החינוך ככה, חברות הביטוח לא יצליחו להזיז אותו מהתוכנית המקורית.

    באמריקה כבר מבטלים פעילויות בית ספר כמו מגרשי משחקים כי אין ביטוח. הטירוף של כל דבר חייב ביטוח כבר תפס דיי חזק בבתי הספר

    אנחנו לא אמריקה אם שר יחליט משהו חברות הביטוח יכולות גם לעמוד על הראש וזה לא יעזור להן.

    יש מצלמות בהרבה מקומות כבר היום בנקים,חנויות ומקומות בילוי רבים ככה שכבר היום אתה בסוג של מעקב לא ראיתי הרבה אנשים שירדו לרמה של מניאקים בגלל אותם מצלמות

    מקומות ששייכים לאנשים פרטיים (בנקים, חנויות ומקומות בילון) זכותם לשים מצלמות כמה שבא להם. בית הספר והרחוב אינם מקומות פרטיים של אף אחד

    הטיעון שלך לא משנה הרבה כי אתה אמרת שמצלמות משנות את התנהגות האנשים לרע ככה שאין שום קשר לאם זה ציבורי או פרטי חוץ מאפשרות האזרחים להתנגד. אני חושב שאנשים התרגלו מהר מאוד ומתנהגים באופן רגיל בסביבתם של מצלמות לאחר זמן מסוים, בנוסף זה לא גורם לאנשים להתנהג יותר רע כי כבר היום אנשים חלק גדול מהיום אנשים נמצאים תחת מעקב מצלמות ואני לא ראיתי שזה גרם להם להתנהג באופן רע במיוחד גם לאחר בית הספר או יצא ממקום מרושת מצלמות.

    אפליה מצד המורים

    יהיו הרבה וזה יהפוך לעניין שיגרתי בסופו של דבר זה יהיה כמו הצעתי בהתחלה.

    מצידי שתמיד יהיה כך. לדעתי בדברים מינורים זה סתם יוצר עומס אל המורים

    זה עניין קל מאוד לפתרון אחד תוספת תשלום למורים שיהיו נוכחים ככה תהיי אפילו תחרות על זה וגם דיון כזה הוא על הילדים הבעייתים שאין יותר מידי מהם בכל בית ספר ושנית דיונים כאלו לא צריך להיות יותר מ15-30 דקות לילד.

    תראה שום דבר הוא לא מאה אחוז והתנהגות של אדם יכול להשתנות במצבים מסוימים לכן גם אדם מאוד אחראי במצב שירגיש סיכון קיצוני יכול לקחת את החוק לידים, לדוגמא מצב ששני ילדים ילכו איתו מכות דבר שיכל לגרום בזמן כל כך מועט (במחשבה שיש מצלמות ומורה תורנית הם יפרדו מהר) לחבלות מקסימום (במקרים נדירים למוות) אך עם הסכין במשווה המצב יהפוך מהר לעניין של חיים ומוות.

    אתה מעדיף שהפעם הראשונה שהוא מקבל עצמאות אם כלי עבודה (וכן כולל כלי עבודה מסוכנים) תהיה לא במסגרת מבוקרת ?

    ולמה אתה לא סומך אליו להסתובב אם לדרמן אבל אחריי 3 שנים או פחות כן סומך אליו להסתובב אם רובה אוטומטי ?

    אני לא אמרתי כלום על כלי עבודה אפשר להשתמש בהם בבית באחריות הורים או בסדנה בבית הספר זה לא מנוגד למה שאמרתי, אני בסך הכל אמרתי שילדים לא צריכים להסתובב עם כלי עבודה בבית הספר. אני סומך הרבה יותר על אדם בן 18 מאדם בן 16 כי עם הגיל בדרך כלל נכנס גם שכל ואחריות ושתים בצבא החייל בפיקוח והרבה יותר מודע לסכנות של .

    אני לא אמרתי בשום מקום שאני בעדו אבל אם היו אוכפים את החוק כמו שצריך לא היו כל כך הרבה מקרי דקירה אבל זה לא משנה את דעתי שלילד או נער אין שום צורך להסתובב עם אולר סכין עליו. אני חושב שהעונשים בישראל פשוט עלובים על פשעים חמורים וזה גורם לבעיה רק לגדול.

    מכוניות הן מסוכן. אי אפשר לסמוך אל אנשים שידעו לכבד את חוקי התנועה, אז צריך פשוט לאסור אל מכוניות וזהו

    אז זהו שלא. הכמות של אנשים שעושים תאונות בכוונה כל כך אפסית שהיא לא מהווה בעיה משמעותית. ובנוסף מכונית היא משהוא שהרבה יותר קל לעשות איתו תאונה מאשר אם לדרמן

    ושוב תחשוב אל כל מי שאחרי 3 שנים יסתובב אם רובה אוטומטי של צהל

    אתה צודק מכוניות הן נשק ולדעתי צריך לאפשר רשיון רק מגיל 21 רוב התאונות הקשות נגמרות בגלל צעירים (צעירים מהווים כ-16 אחוז מכלל הנהגים בישראל אך מעורבים ב-24% מכלל התאונות עם נפגעים בישראל - קישור http://www.oryarok.org.il/?p=2087).

    אתה אומר משהו שלא ממש ברור כי אין לך כל השווה כמה תאונות נגרמות בגלל וכמה בגלל שימוש בסכין שיהיה אני התייחס לזה . אתה יוצא מנקודת הנחה שיאפשר לסמוך על הנהג ואני לא מסכים עם זה אני חושב שהמצב של היום לא מרתיע את הנהג לנהוג לפי החוק כי העונשים פשוט מגוחכים ולכן הוא מזלזל בחוקים.

    ברור שמעטים המצבים של תאונה בכוונה אבל זה לא משנה כי רוב התאונות נגרמות בגלל מעבר על חוקי תנועה ככה שגם אם זה לא בכוונה זה בגלל עברה על חוק ועדין יש אחריות לנהג.

    משפחה בעייתית

    אם היה להן אכיפת מהתחלה הילד לא היה מגיע למצב כזה. אמרתי כבר לא הכל מושלם אבל צריך להתחיל לתקן אז ילד ישלם את המחיר וגם זה רק במקרה שהרווחה יעשו המון טעויות זה לא קורה לכל ילד (גם אם זה כמה מאות זה מחיר שצריך לשלם) אבל מאות אלפים יקבלו חינוך טוב יותר (אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה ככה זה במציאות לכל דבר יש מחיר).

    לדעתי ניתן להגדיל את רמת ההצלחה (להקטין את הפגיעה בכל תלמיד ולהגדיל את כמות התלמידים שעוברים את התהליך בשלום) יותר ממה שאתה מתאר אל ידיי הכנסת שינויים למערכת

    השינוים שאתה רוצה לעשות יעמיסו יתר על המידה על המערכת ככך שתגרום למצב הפוך זה מה שאתה לא מבין למורים היום יש הרבה מאוד אחריות אז אתה רוצה עוד להוסיף להם אחריות של הורה שהיא גדולה ואני לא חושב שהיא יכולה ליפול על המורה כי בסופו של דבר הילדים האלו יפלו בין הכיסאות.

    אתה שוכח שחצי יום זה בית ספר כל שאר הזמן הוא עם משפחה וחברים הם ישפיעו הרבה יותר מבית הספר

    כדיי שבית הספר יהיה דומיננטי יותר מהמשפחה יש צורך לתת לו כלים מתאימים. ללא ספק מקצועי של בית ספר מסוגל ליותר מאבא אמא ו 2 אחים שכולם לא חכמים במיוחד אם הם הגיעו כבר למצב הזה. מעגל החברים שולט הכי חזק, אבל בית הספר יכול להשפיע אל מעגל החברים ולדאוג לבניית קשרים חדשים וניתוק קשרים בעייתיים, למשל אל ידיי העברת התלמידים האמורים לקבוצה משותפת והוספת שעות חינוך שבהם מעלים סיפורים מהמשפחה שלהם, כך הם יוכלו להבין טוב יותר מהצד מה בעצם קורה ולהחליט בצד של מי הם. אם בית הספר בא לזה בגישה חינוכית אז תלמיד שנשאר בו קצת טוב יוכל לבחור בדרך של הבית ספר

    המורים לא יכולים להיות גם הורים יש להם גם ככה מספיק עבודה כמו אחריות על כיתה,על חומר לימודים ,על ריכוז מקצועות,תורניות שונות ,התמודדות עם ילדים בעייתים ועכשיו אתה רוצה שהם יהיו אחראים לתלמידים בעייתים אל תשכח שיש להם עוד משפחה בבית. אתה לא שם לב כמה עבודה אתה מעמיס על מורה בסוף אתה תגרום למורים לקרוס תחת כל הדברים שאתה מבקש שיעשו , זה ממש לא הגיוני לבקש מהם להיות אחרים גם לילדים בעייתים. היום אפשר לתת לילדים כאלו חלופות טובות כמו ממשפחות אומנה ששם יקבלו בדרך כלל חינוך טוב יותר ובסופו של דבר יהפכו לאנשים טובים יותר.

    לא אמרתי שחייבים להפיל את זה אל המורים. ניתן להביא אנשים נוספים בשביל זה אבל חשוב שהם יהיו סגל קבוע בבית הספר (ולא כמה פסיכולוגים במסדרון צדדי אלא שותפים לשיעורים). כך הם יכירו טוב בהרבה את המצב ויקבלו יותר אמון מהתלמידים

    מעטים מאוד הילדים שיכול לעשות את מה שאתה מתאר בקלות כזאת זה כי אלו דברים שהן כמעט בגדר בלתי אפשרים לדעתי לפחות, אני לא רואה איך ילד יעדיף את בית הספר על פני חבריו ומשפחתו .

    כי אתה אומר את זה על תנ"ך אחר יגיד את זה זה על נושאים מדעים ושלישי יגיד שערבית הוא לא לומד בגלל אידאולוגיה זה פשוט לא ילך.

    בקשר לשיפור תוכניות הלימודים במקצועות שונים אני מסכים יש הרבה מה לשפר ועובדים על זה בכמה בתי ספר יסודים אבל אני חושב שזה רק בגלל תרומות .

    את דיון התנך סיימנו - תמשיך אותו בנושא חדש

    לימוד ערבית הוא הכרח במדינה שלנו. אם אנחנו רוצים סיכוי כלשהוא לשלום (ולא משנה מדינה אחת / 2 מדינות / 20 מדינות) אנחנו צריכים לכל הפחות שפה משותפת

    בית ספר שלא מלמד מתמטיקה אין לו מקום במערכת החינוך, אני מקווה שתסכים איתי

    קבלתי

    נכון לדעתך אבל למה הם לא ילמדו פשוט עברית ?

    עדין אני לא רואה שום בעיה ללמוד ערבית אבל מה שאמרתי זה דברים שיכולים לעלות כתגובה לדרישות שלך על תנ"ך זה לא אומר שאלו הדעות שלי אלה כאלו שיכול לעלו ולכן אין בשביל מה לעשות את כל הבלאגן הזה. אתה פשוט צריך לבלוע את הגלולה המרה.

    לדעתי מתמטיקה חשובה אבל אולי לאנשים מסוימים אין למתמטיקה שום ערך אז למה שהם יעשו מתמטיקה אם לך מותר לא ללמוד תנ"ך שבעיניהם הוא ערך עליון

    מה תיהיה התוצאה בסוף המבצע הזה.זוהי השאלה החשובה

    אותי מעניין יותר כמה זמן התוצאה תחזיק מעמד עד שהכול יחזור

    לא הרבה מידי אני מעריך.

  18. שיעור תנך

    ועדיין זה כפייה דתית שאינה מקובלת עלי. זה לא הגיוני שמלמדים חומר שאינו מדעי כחומר חובה ובוחנים אליו בבגרות. אני אתאיסט ומבחינתי זה אותו דבר כמו שילמדו בשיעור מדעים שכדור הארץ שטוח

    באותה מידה יכול לבוא אדם דתי ולהגיד אותו דבר על המדע.

    מצלמות

    לדעתי הן חלק מהחמרת הבעייה ולא הפיתרון. קל מאוד להתקין מצלמות בכל מקום, אבל יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להעיף אותן כי ברגע שהן קיימות הביטחון (או תחושת הביטחון של אנשים בסביבה) הופך להיות תלוי במצלמות. נוצר פוטנציאל פשיעה והוא ייפרק בצורה קשה ברגעים הראשונים אחריי העפת המצלמות. אף אחד לא רוצה את הפריקה הזאת. לכן יתכן שלא יהיה ריאלי להעיף את המצלמות בעתיד

    חוצמזה חברות ביטוח וכו' יכולות לקחת טרמפ אל הקיום של המצלמות ורק להקשות את הביטול שלהם עוד יותר

    חוצמזה התקופה שבה המצלמות עבדו גרמה לכמות מסויימת של אנשים חיוביים לרדת לרמה של 'מניאקים' בתגובה אל זה שלא סומכים אליהם. גם לאחר העפת המצלמות יישאר ענן כזה במשך זמן ארוך

    מצלמות אינן הפתרון הסופי אבל לדעתי הן אבן דרך חשובה להגיע למטרה הסופית שהיא בעלי מקצוע טובים ,יעילים ואמינים אם זה מורים או שוטרים.

    http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3400077,00.html

    המצלמות הן לא פתרון פלא נכון ולפעמים גם צרה לא קטנה אבל בבית ספר לא יהיו פינות בלי מצלמות או מורה תורנית או שתיהן יחד ככה שחלק מהבעיות שהוזכרו בכתבה לא יתקיימו בבית הספר. המצלמות יפורקו באופן הדרגתי ככה שהפריקה תהיי בשלבים חוץ מי זה שהמורים התורנים ישארו ככה שהפריקה תהיי מאוד חלש גם בשלב הסופי כי בכול זאת יהיה פיקוח .

    אם משהו מספיק חזק לשנות את מערכת החינוך ככה, חברות הביטוח לא יצליחו להזיז אותו מהתוכנית המקורית.

    יש מצלמות בהרבה מקומות כבר היום בנקים,חנויות ומקומות בילוי רבים ככה שכבר היום אתה בסוג של מעקב לא ראיתי הרבה אנשים שירדו לרמה של מניאקים בגלל אותם מצלמות .

    אפליה מצד המורים

    ניתן לחייב קיום דיון של קבוצת מורים בכל מקרה של ספק

    יהיו הרבה וזה יהפוך לעניין שיגרתי בסופו של דבר זה יהיה כמו הצעתי בהתחלה.

    מקרה 4 : לתלמיד הזה לא היה עבר בעייתי אם הלדרמן (הדוגמא הנגדית היא מקרה 2) ואין סיבה שתהיה בעיה גם עכשו. לעומת זאת כשסומכים אל תלמיד טוב זה מחזק אותו בצד של טוב ומעודד אותו להיות אחראי, כי הוא יודע שסומכים אליו. בשורה התחתונה אנחנו רוצים אנשים שסומכים אל עצמם וסומכים אליהם בקטע כל כך טריויאלי כמו שימוש בלדרמן

    תראה שום דבר הוא לא מאה אחוז והתנהגות של אדם יכול להשתנות במצבים מסוימים לכן גם אדם מאוד אחראי במצב שירגיש סיכון קיצוני יכול לקחת את החוק לידים, לדוגמא מצב ששני ילדים ילכו איתו מכות דבר שיכל לגרום בזמן כל כך מועט (במחשבה שיש מצלמות ומורה תורנית הם יפרדו מהר) לחבלות מקסימום (במקרים נדירים למוות) אך עם הסכין במשווה המצב יהפוך מהר לעניין של חיים ומוות.

    החוק נגד הסתובבות אם סכינים הוא טעות לדעתי, עובדה שהחוק קיים והדקירות ממשיכות, כי אנשים שדוקרים (עבירה כבדה יותר) הם אנשים שלא אכפת להם מהחוק נגד הסתובבות אם סכינים (עבירה קלה יותר) בכל מקרה. לעומת זאת אתה מקשה את החיים לאנשים שלא הולכים לפגוע באף אחד אם הלדרמן, כמו מי שבדרך למחנאות או ממנה, טכנאי לייט שמבחינתו הלדרמן מחליף את הארגז כלים, ועוד המוני אנשים לגיטימיים

    אני לא אמרתי בשום מקום שאני בעדו אבל אם היו אוכפים את החוק כמו שצריך לא היו כל כך הרבה מקרי דקירה אבל זה לא משנה את דעתי שלילד או נער אין שום צורך להסתובב עם אולר סכין עליו. אני חושב שהעונשים בישראל פשוט עלובים על פשעים חמורים וזה גורם לבעיה רק לגדול.

    מקרה 5 : בטוח בהרבה זה נכון, אבל לא סיבה לאסור שימוש בלדרמן. ילדים נפצעים ונשרטים ולומדים להיזהר בפעם הבאה, זה חלק מההתפתחות שלהם, לא צריך לעשות מזה סיפור. יתכן גם שהתלמיד צריך את הכלים האחרים של הלדרמן ולא את הסכין

    למורה יש מספיק אחריות גם ככה בכיתה אז אתה רוצה להוסיף לו ילדים שנדקרו בטעות ואצבעות שנקתעו בגלל חידוד עפרונות או כל שטות אחרת שלא באמת דורשת סכין בבית הספר.

    משפחה בעייתית

    טיפול רווחה לא יתקרב למה שבית הספר יכול לתת. עדיף לתלמיד לראות את התמיכה באה מצד בית הספר המוכר והתומך, אם המורים האכפתיים, מאשר כמה עובדים סוציאליים שהוא בחיים לא ראה (ובכלל שולחים אותו אליהם כי כנראה משהוא איתו לא בסדר, ככה לפחות זה נראה לו)

    המטרה של ההצעה היא לתת לבית הספר את הכלים למשוך חזק יותר מהמשפחה, כדיי לוודא שהתלמיד יקרע מהמשפחה ולא מבית הספר

    אם היה להן אכיפת מהתחלה הילד לא היה מגיע למצב כזה. אמרתי כבר לא הכל מושלם אבל צריך להתחיל לתקן אז ילד ישלם את המחיר וגם זה רק במקרה שהרווחה יעשו המון טעויות זה לא קורה לכל ילד (גם אם זה כמה מאות זה מחיר שצריך לשלם) אבל מאות אלפים יקבלו חינוך טוב יותר (אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה ככה זה במציאות לכל דבר יש מחיר).

    מבחינת התלמיד הגוף הדומיננטי בכל התהליך אמור להיות בית הספר בלבד כששירותי הרווחה מקסימום רק עוזרים לבית הספר וממלאים 'משימות חוץ' שתוכננו והותאמו למקרה הספציפי אל ידיי בית הספר

    אתה שוכח שחצי יום זה בית ספר כל שאר הזמן הוא עם משפחה וחברים הם ישפיעו הרבה יותר מבית הספר. המורים לא יכולים להיות גם הורים יש להם גם ככה מספיק עבודה כמו אחריות על כיתה,על חומר לימודים ,על ריכוז מקצועות,תורניות שונות ,התמודדות עם ילדים בעייתים ועכשיו אתה רוצה שהם יהיו אחראים לתלמידים בעייתים אל תשכח שיש להם עוד משפחה בבית. אתה לא שם לב כמה עבודה אתה מעמיס על מורה בסוף אתה תגרום למורים לקרוס תחת כל הדברים שאתה מבקש שיעשו , זה ממש לא הגיוני לבקש מהם להיות אחרים גם לילדים בעייתים. היום אפשר לתת לילדים כאלו חלופות טובות כמו ממשפחות אומנה ששם יקבלו בדרך כלל חינוך טוב יותר ובסופו של דבר יהפכו לאנשים טובים יותר.

    כל הדעות בקשר לשיעור תנך סובייקטיביות. אני לא חושב שלתת שיעור אלטרנטיבי למי שלא מאמין בתנך זה כזה ביג דיל

    אני חושב שניתן לסיים כאן את הדיון אל שיעור תנך, הוא הופך להיות דיון משעמם כמו כל היתר בנושא

    זה בדיוק העניין בלהרחיב אופקים ללמוד דברים שלא היית מגיע אליהם לבד, בשבילך זה תנ"ך לאחר זה ערבית או מתמטיקה . מערכת החינוך זה לא תוכנית כבקשתך כי אתה אומר את זה על תנ"ך אחר יגיד את זה זה על נושאים מדעים ושלישי יגיד שערבית הוא לא לומד בגלל אידאולוגיה זה פשוט לא ילך.

    בקשר לשיפור תוכניות הלימודים במקצועות שונים אני מסכים יש הרבה מה לשפר ועובדים על זה בכמה בתי ספר יסודים אבל אני חושב שזה רק בגלל תרומות .

  19. לא מסכים ,מצד אחד אתה רוצה להרחיב אופקים ומצד שני אתה מצמצם אותם כי דברים מסוימים לא מדברים אליך. מערכת החינוך בנויה ככה שתתאים כולם ולא רק לך בלבד לכן דבר כזה לא מעשי ולא נכון.

    הטיעון שלך רק מצדיק עוד יותר את העפת שיעור התנ"ך. אני אתאיסט. בכיתה שלי היו גם 2 נוצרים ובשכבה היתה קבוצה לא אפסית של לא יהודים. לימוד תנך הוא כפייה דתית לכל דבר - למי שלא מאמין בתנך יש למצוא משהוא אחר שיעניין אותו ללמוד בשעות האלה, ולא להכריח אותו ללמוד + לבחון אותו על מה שלדעתו לא יותר מספר יפה ועתיק של שקרים

    אני יסביר לך למה פה אתה טועה בישראל יש רוב יהודי וזאת המדינה היהודית בגלל זה בבתי ספר צריכים ללמד את מקצועות הליבה שבניהם תנ"ך. לדעתי בבתי ספר אם רוב דתי לא יהודי אני מאמין שמלמדים גם את הספר הקדוש להם אך אני לא בטוח בזה, בכל מקרה תמיד אפשר לעשות שיעורי העשרה על דתות אחרות כי יש בארץ נוצרים, מוסלמים, בהאים,שומרונים ובטח יש עוד כמה שפספסתי. הבעיה היא אם תתן לאחת מהדתות משהו שאחרות לא יקבלו זה יגרום לבעיות מיותרות שעדיף לא להיכנס אליהן

    לא מסכים הם נותנים סוג של הרתעה שנכון להיום נורא חסרה בבתי הספר.לא היית פוסל שבעתיד יצאו המצלמות מבית הספר לאחר שמשרד החינוך באמת ישנה את צורת הלימוד בעקבות זה יחול שינוי בהתנהגות התלמידים לטובה, בנוסף אין זה נוגד את עניין המורה התורן שיהיה בסביבה

    ההבדל הוא שלמורה יש שכל וזיכרון סלקטיבי, ולמצלמה אין שכל ויש מוחלט (הקלטה). מורה שנוכח באיזור יכול להבין במקום מה קורה ולטפל בתלמידים המתאימים, ובהם בלבד. מאפשרת את זה בצורה רטואקטיבית (מה שלא תמיד מספיק), אבל לדעתי יש לה את ההשפעה האנטי חינוכית הבאה :

    "אני אתנהג טוב כדיי שלא יתפסו אותי כי עוקבים אחרי בכל מקום. כשאצא מהבית ספר אתפוס פינה בלי מצלמות ואדקור אנשים". הסביבה מפחדת מתופעה הזאת ולוחצת להתקין מצלמות ביתר המקומות הפוטנציאליים שבהם התלמיד-לשעבר הבעייתי יכול להתמקם, וכך הפכנו ל 1984 שבו כל פינה מצולמת 7/24 (ולדעתי זה אינו מחיר סביר לשלם כדיי לפתור את הבעיה המקורית שממנה הכול התחיל). יצרנו כאן מערכת כוח שאין ממנה דרך חזרה כי נוצר ואקום שיתפוצץ כשהמצלמות יבוטלו. הפתרון הנכון הוא לא לשים מצלמות מהתחלה אלא תמצוא דרך אחרת להילחם בתופעה המקורית - להכניס את ההגנות לתוך האנשים דרך חינוך כדיי שיתנהגו נכון במקומות אם או ללא מצלמות

    בנוסף לדעתי לפחות עצם הקיום של מלמות משדר חוסר אמון וההתייחסות הכללית, גם של אנשים שבגדול לא בעייתיים, תהיה בהתאם. אם משדרים להם אמון הם יזרמו איתו, אם משדרים להם מצלמות הם יהיו מניאקים

    הבעיה שהזכרת עם הזיכרון אפשר לפתור בקלות על ידי תיק אישי לכל תלמיד בעייתי, אל תשכח שאמרתי שהמורים התורנים עדין יהיו נוכחים בזמן שיהיו המצלמות ככה שהם יוכלו להוסיף מידע שלסרט הווידאו יהיה חסר. יש אמת במה שאתה אומר לכן אמרתי שהמצלמות לא יהיו קבועות אלה זמניות לתקופה של כמה שנים עד שיחול השינוי הרצוי.

    מסכים אבל יש בזה קצת בעייתיות כי מורה יכול לחרוג מהחוקים למען תלמידים שהוא אוהב ולוותר להם באופן קבוע

    המורים אמורים להיות הוגנים, מי שלא הוגן לא אמור לעבוד בהוראה מהתחלה. אם זאת ניתן לך דוגמא - תלמיד שמסתובב אם אולר או לדרמן

    מקרה 1 : התלמיד איים אל מישהוא אם הלדרמן - הלדרמן יוחרם מיידית ותוזמן משטרה

    מקרה 2 : התלמיד הוא ערס ידוע אבל בנתיים לא שלף את הלדמן - בית הספר יברר למה הלדרמן הובא ויחרים אותו במידת הצורך

    מקרה 3 : תלמיד ללא בעיות התנהגות בין-אישית נתפס חורט אל שולחן אם הלדרמן, הוא יטופל על הריסת השולחן אבל לא תהיה התייחסות מיוחדת ללדרמן

    מקרה 4 : תלמיד שאין לו בעיות התנהגות מביא לדרמן אבל לא נראה שמשתמש בו כלל, אין צורך בטיפול גם אם הוא מביא אותו כל יום

    מקרה 5 : תלמיד שמשתמש בלרדמן לדברים שלא פוגים באף אחד (חידוד עפרונות וכדומה), אין צורך בטיפול גם אם הוא מביא אותו כל יום

    מורים הם בני אדם ולא תמיד יהיו הוגנים כי כאשר יהיה להם היכולת לקבוע בעצמם את העונש, הם רוב הזמן ילכו עם הלב (מי שיאהבו יענש בעונש קל ומי שלא יענש בעונש חמור) ארי רוב המורים אלו נשים (רגשניות ברובן) ככה שזה מאוד הגיוני. אני מעדיף שהעונש יינתן על ידי החלטה של כמה אנשים.

    מקרה 1 : זה די ברור וגם קורה היום אני מאמין

    מקרה 2 : אפליה לרע

    מקרה 3 : אפליה לטוב

    מקרה 4 : עניין בעייתי מאוד ואצל ילדים העניין יכול להשתנות במהירות למצב חמור של דקירה קשה. אני חושב שילד עד גיל 18 לא צריך להסתובב עם אולרים וסכינים, אנשים מבוגרים לא יכולים להסתובב ככה סתם עם אולרים אז ילדים יכולו.

    מקרה 5 : יש מחדד זה בטוח בהרבה.

    לא מסכים וגם בחיים לא יקרה בגלל כל כך הרבה סיבות, לדעתי צריך לפנות לרווחה אם כבר ולדאוג לסביבה ראוי לילד זה פיתרון טוב בהרבה.

    הנקודה שלי כאן היא מה קורה מנקודת המבט של התלמיד. התלמיד מקבל השפעה מבית הספר ("תהיה חברתי, אל תלך מכות"), מהבית ("רק בכוח תשיג דברים בחיים, שירותי הרווחה בני זונות") ומהחברים (תלוי במעגל החברתי שלו). אני מציע שבמקרה של הורים בעייתיים בית הספר ידאג לחזק את הקשר של בית ספר-תלמיד (ולדאוג שהקשר ייראה חיובי ורצוי מצד התלמיד) ויתערב במעגל החברתי של התלמיד כדיי לבדוק לאיזה כיוון החברים שלו מושכים אותו, כדיי לחזק את 2 הקשרים האלה יחסית לקשר משפחה-תלמיד. ברגע שהקשר משפחה-תלמיד חלש יותר התלמיד יוכל לראות ולהבין "מהצד" את הצדדים השליליים של המשפחה שלו וכך בית הספר יכול לדחוף אותו לשנות דרך חיים. שירותים סוציאליים הם "זרים" ולעולם לא יהיו באותו סוג של קשר כמו בית ספר-תלמיד. יש להניח גם שההורים בבית מספיק שטפו לו את המוח על כמה ששירותי הרווחה רעים ואיומים (וחלק מזה נכון) מה שאומר שהתלמיד פחות ישתף פעולה

    טיפול של הרווחה לא מושלם אבל זה יהיה עדיף על משפחה שאתה מתאר ברוב המקרים. המצב שאתה מתאר יהיה בעייתי מאוד כי לא תוכל להגיד לעבריין תהיי עכשיו אזרח שומר חוק והוא ימלא את זה או להורים שתיינים שגוררים את הילדים לשתיה להפסיק ככה ביום בהיר , בסופו של דבר הילד יקרע מהמשפחה או מבית הספר על ידי מי שימשוך יותר חזק. לפעמים צריכים לעשות ניתוח קשה כדי להציל את הגוף ולא לשים פלסטר על מקרים שאחד כזה לא יעזור .

    מסכים אבל לדעתי יש לשים אותם בבתי ספר שיתאימו יותר כאלו שישקיעו בהם יותר ולא יוותרו להם היה כתבה על אחד כזה בערוץ 10

    אם כבר אז רצוי להעביר אותו לשם בשלב מוקדם יותר

    מסכים מסכים מסכים ועצוב שזה לא קורה .
×
  • צור חדש...