המבחן המקיף ביותר שבוצע עד כה עם מעל ל-3,000 שאלות קבע: Google Home "חכמה" יותר מ-Amazon Alexa, ובהפרש גדול
עולם המכשירים הביתיים החכמים מרגיש כאילו הוא בדרכו להתפרץ ולהפוך לדבר החם החדש בשוק הטכנולוגיה, ונראה כי התחרות בין כמה מהחברות הגדולות בשוק הזה כבר נמצאת בעיצומה עם פלטפורמות מתחרות וגישות מעט שונות עבור הדרך בה אמור לפעול הבית החכם שלכם בשנת 2017. אז מי בכל זאת מובילה במירוץ הזה? ובכן, לפי מבדק שביצעה סוכנות אמריקאית בשם 360i והתבססה לכאורה על לא פחות מ-3,000 שאלות שונות – זו היא גוגל, באופן שאינו ניתן להכחשה.
לפי הדיווחים, שבינתיים נותרו עמומים משהו (ואף מחשידים באמינותם במידה מסויימת, בשל כך), העוזרת הדיגיטלית החכמה של מובילת השוק אמאזון אמנם מצטיינת בכל הנוגע לחיפוש, רכישה וקבלת מידע על מוצרים קמעונאים שונים – אך ה-Google Assistant של ענקית החיפוש היא זו שמנצחת ללא קושי בכל הנוגע לשאלות ידע כלליות בכל נושא באשר הוא, מה שתואם בצורה די טובה את עסקי הליבה וההתמחות הכללית של כל אחת מחברות האם. בשורה התחתונה, הטענה היא שלרמקול החכם של גוגל יש סיכוי של פי 6 לענות בצורה נכונה על שאלות מסוגים שונים, בהשוואה לרמקולים החכמים של אמאזון.
למרות ההישג הזה של גוגל, מי שממשיכה להוביל בחישוב הכללי היא אמאזון, שנהנית משליטה של 70 אחוזים על שוק הרמקולים החכמים תודות לוותק ומבחר גדולים משמעותית מאלו של השחקניות האחרות – ומותירה את גוגל במקום השני המרוחק, לעת עתה, עם נתח של כ-24 אחוזים. הנתונים האלו כנראה עוד ימשיכו להשתנות בעתיד הקרוב, אך עם הערכות על כך שאמאזון תוכל להגיע לרווחים של 10 מיליארד דולר בשנה (!) עד שנת 2020 בהתבסס על הרמקולים החכמים למיניהם, אין וויכוח כי נתח השוק כאן חשוב לא פחות (ואולי גם יותר) מהיכולות הטכניות לענות בצורה איכותית ומדוייק על השאלות ועל הפקודות של הצרכנים.
אנחנו אמורים לקבל עוד פרטים אודות השיטה הייעודית שפיתחה 360i בכדי לבחון את העוזרות הדיגיטליות במהירות ובצורה הוגנת, ועד שזה יגיע – אנחנו מקווים לראות את ההשוואה המתבקשת בהחלט למתחרה הגדולה השלישית שהצטרפה לה לקבוצה לאחרונה: אפל, עוזרת ה-Siri שלה, ורמקול ה-HomePod המתקדם שלה שיהיה זמין באופן המוני בסוף השנה. מי לדעתכם יצנח במשחק המשולש הזה? בואו לשתף בדעותיכם בתגובות.