הטכנולוגיה החדשה של טושיבה תעניק לנו כוננים קשיחים ביתיים של 14 טרה-בייט

החברה היפנית מאמצת את הטכנולוגיה החדשה של חברת SDK ותוכל ליצור בנפח חסר תקדים – בתצורת ה-PMR המועדפת

שוק הכוננים המכאניים נחשב לעתים קרובות כדינוזאור העולם הטכנולוגי אשר הפסיק את ההתפתחות וההתקדמות שלו כבר מזמן, וכעת רק ממתין לאיטו ליום בו יגווע לגמרי ויפנה את מקומו לטובת כונני ה- המהירים, החסכוניים והקטנים יותר – אך במציאות גם שוק וותיק זה לא מפסיק להשתכלל ולהתפתח כל הזמן, ואף ניצב כעת בפני צומת דרכים שיהיה משמעותי מאוד בקביעת החשיבות והרלוונטיות שלו בשנים הבאות.

התחרות שנותרה בעולם הקשיחים היא בין שלוש יצרניות בלבד, כידוע – כאשר Seagate כבר הכריזה לפני כמה שנים על תוכנית הפיתוח שלה לטכנולוגיית ה-HAMR (ר"ת Heat Assisted Magnetic Recording) שאמורה לאפשר לה לספק לנו נפחים גדולים יותר ויותר, ואילו Western Digital חשפה לפני כמה חודשים את האלטרנטיבה האישית שלה בדמות ה-MAMR (ר"ת Microwave Assisted Magnetic Recording). עם זאת, בזמן ששתי המתחרות המרכזיות הללו מתחרות על כתר הדור הבא בשוק, הראשונה שעשויה להעניק לנו כוננים בנפח 14 טרה-בייט היא דווקא הצנועה – והפרחים לחברת SDK היפנית הוותיקה.

טכנולוגיית ה-PMR אולי נמצאת קרוב לסוף דרכה – אבל עד ש-HAMR ו-MAMR יהפכו למסחריות היא עדיין הדבר הטוב ביותר שיש לשוק הקשיחים להציע לנו

שימוש בפלטות המגנטיות מהדור התשיעי החדש של SDK, שיגיעו לשלב ייצור המוני מסחרי החל מתחילת שנת 2018 (בזמן שטרם ידוע לנו מתי בדיוק נראה ייצור דומה אצל ו-WD, אשר מתבססות על עצמי בתחום), יאפשר לטושיבה להציע נפח חסר תקדים של 1.8 טרה-בייט לכל שכבת הקלטה בכוננים בתצורת 3.5 אינץ׳ ובטכנולוגיית ה-PMR (ר"ת Perpendicular Magnetic Recording) הוותיקה והמוכרת, ולא ב-SMR המומלצת פחות. המשמעות היא שכוננים עם שמונה פלטות מגנטיות בתוכם, ארוזים בתא הליום אטום, יוכלו להגיע לנפח כולל של 14 טרה-בייט, שאותו עדיין טרם פגשנו בטכנולוגיית ה-PMR – כשבמקביל כוננים עם שבע פלטות בתוכם וללא הליום (לכאורה) יוכלו להגיע לנפח מרשים לא פחות של 12 טרה-בייט, הכל ללא התפשרות על הביצועים היחסיים שלהם.

יש כבר כונני 14 טרה-בייט – אך לא כאלו שמכוונים ומותאמים לשוק הביתי. תצליח לשנות את המצב לפני המתחרות הגדולות ממנה פי כמה?

אין ספק שכוננים קשיחים אלו, כאשר יושקו רשמית, יהיו יקרים עד מאוד ויתקשו להתחרות ביחסי העלות-תועלת של כונני 4 או 6 טרה-בייט מודרניים והמוניים – אך מדובר בסופו של דבר בעוד קפיצה טכנולוגית חשובה קדימה שתעזור לשמור על מעמדם של הדגמים המכאניים בנישות הספציפיות בהן הם זורחים, בייחוד בתקופה בה ירידת המחירים של מוצרי ה- קפאה לחלוטין ונוצר מעין סטטוס-קוו בהפרשי המחירים הברורים בין הטכנולוגיות.

טכנולוגיית ה-PMR החדשה תוכל להעניק לנו גם בתצורת 2.5 אינץ׳ עם נפח כולל של 3 טרה בייט, או אפילו 4 טרה-בייט

שיתוף

הגב

מיין לפי:   החדש ביותר | הישן ביותר | המדורג ביותר