בדיקות בקניית מחשב נייד יד שנייה - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בדיקות בקניית מחשב נייד יד שנייה


peripushkin

Recommended Posts

ראשית, אם קונים מחשב נייד משומש - מאוד מומלץ לקנות מחשב שעוד יש עליו אחריות לתקופה סבירה (כמה חודשים ומעלה). מחשב ללא אחריות, גם אם הוא תקין 100%, תמיד יש סיכוי שבמקרה יום בהיר אחד יקרוס חלק משמעותי, ואז כל ההשקעה הלכה. ולא תמיד יש סימנים מקדימים, אז גם אם בדקת בשבע עיניים, לא בטוח שתוכל להתגונן מפני האפשרות. יוצא הדופן - אם המחשב מראש נמכר במחיר כה נמוך, שאתה מוכן לסיכון של אבדן ההשקעה.

כעת, נחלק לשני מקרים:

אם יש אחריות:

הייתי בודק בעיקר את הבאים:

1) מצב פיזי חיצוני של המחשב - שאין שברים, שריטות חריגות או כל נזק פיזי אחר שלא יהיה מכוסה באחריות. ספציפית - במסך (להדליק את המחשב, לראות שאין שברים פנימיים במסך שיגרמו לעיוותים בתמונה). יוצא דופן: אם יש במחשב פגמים קוסמטיים קלים שאינם משפיעים על התפקוד ולא סביר שישפיעו על עמידות המחשב באופן כללי, ואם המוכר הציג אותם, ואתה מוכן לחיות עם פגמים אלה, וזה מגולם במחיר.

2) שהמפרט של המחשב תואם למה שפרסם המוכר. מדליקים את המחשב - בודקים את הBIOS, בודקים את ההתקנים הקיימים במערכת (באמצעות מנהל ההתקנים של חלונות ו/או תוכנות כמו Everest/AIDA64/HWInfo).

3) לוודא שלא תהיה לך בעיה לממש אחריות בעת הצורך - כלומר, לוודא שהאחריות בתוקף באתר היצרן (לפי המספר הסידורי), במידת האפשר לבקש את חשבונית הקנייה המקורית, לוודא שידועה לך מדיניות היצרן לגבי מימוש אחריות (האם דורשים חשבונית? אם המחשב נרכש בחו"ל - האם האחריות בינלאומית?)

אם אין אחריות:

אז (בנוסף לכל האמור לעיל) צריך בדיקות מקיפות.

1) לבדוק את המסך בקפדנות על רקעים שונים (תוכנה כמו Dead Buddy יכולה לסייע פה) - כדי לוודא שאין כתמים / שריטות / "פצעי לחץ"

2) לבדוק יציבות כללית עם איזה torture test (כמו S&M, Furmark או משהו דומה) - שהמחשב לא קורס תחת עומס

3) לבדוק בנפרד זכרונות עם Memtest

4) לבדוק את תקינות הכונן הקשיח / עם Chkdsk מלא של חלונות, או בדיקה ארוכה עם הכלי של היצרן. לא להסתפק רק בבדיקת נתוני SMART (למרות שגם זה חשוב).

5) אם יש כונן אופטי - לבדוק שקורא / צורב בהצלחה

6) לבדוק תקינות של חיבורים חיצוניים (רשת, מסך, , רמקולים/אוזניות/מיקרופון, קורא כרטיסים אם יש, חיבור לdock אם יש)

כמובן, ביצוע מלא של כל הבדיקות האלה דורש זמן, סבלנות ותשומת לב. לפעמים גם צריך ציוד חיצוני זמין. לא תמיד כשנפגשים עם מוכר אקראי לקנות מחשב יש אפשרות לעשות את זה. לפעמים צריך להתפשר על איכות הבדיקה ולהתרכז בדברים שיותר משמעותיים (מסך, יציבות, חיבורים שחשובים לך במיוחד). אם הזכרון או הדיסק תקולים - לרוב אפשר להחליף בלי בעיה מיוחדת ובעלות לא גבוהה. לעומת זאת - או מסך - לרוב יותר בעייתי.

כמובן, אם אתה קונה ממכר שאתה סומך עליו, אתה יכול להרגיש יותר בטוח ו/או לבקש ממנו שיבצע חלק מהבדיקות בעצמו לפני המכירה ולסמוך עליו שלא יעבוד עליך / יסתיר פגמים.

ושוב - אחזור על מה שאמרתי בהתחלה - גם הבדיקה היסודית ביותר היום לא תיתן ערובה של 100% שמשהו לא יפסיק לתפקד מחר. ומסיבה זו - אם אתה משקיע סכום גבוה, ומתכנן להשתמש במחשב הזה כמחשב עיקרי - הייתי עושה כל מאמץ לקנות מחשב שעוד יש עליו אחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...