המחשב האחוד היקר של חברת הטכנולוגיה מצליח לשבור גם את התחזיות האופטימיות ביותר עבורו
אנחנו מוכרחים להודות שהיינו סקפטיים מאוד בנוגע למוצר הדגל החדש של מיקרוסופט, ה-Surface Studio. דגם ה'הכל באחד' החדש והמעוצב של החברה עשה רושם לגמרי לא רע כשהושק, אך תג מחיר התחלתי ענק של 3,000 דולר, שאף טיפס צפונה מ-4,000 דולר עם כמה שדרוגי חומרה, נשמע לנו כמו הגזמה שיהיה קשה למצוא לה שוק משמעותי – אבל כנראה שטעינו.
לפי דיווח חדש, מיקרוסופט הצליחה לעשות זאת שוב – וה-Studio הוא הצלחה מסחרית נאה, עם היקף מכירות כפול מזה שחזתה עבורו החברה במסגרת הרבעון האחרון של שנת 2016, כ-30,000 יחידות במקום 15,000 יחידות.
במיקרוסופט בונים על המשך ביקוש בסדר גודל זהה גם בעתיד הקרוב, כך נראה, וביקשו מהחברות שמעניקות להם שירותי ייצור להכין 30,000 יחידות נוספות של המחשב עבור הזמנות שיגיעו ברבעון הראשון של שנת 2017, אולי בדרך להיקף מכירות של 100,000 יחידות בשנה הראשונה.
ראוי לציין שנתונים אלה הם עדיין זעומים ביחס לאלה שמהם נהנית חברת אפל, שנחשבת ליצרנית הגדולה ביותר בשוק מחשבי 'הכל באחד' תודות לדגמי ה-iMac שלה ומדווחת על מכירות של יותר מ-3 מיליון יחידות מדי שנה בתקופה האחרונה – אך עבור מוצר חדש לגמרי שככל הנראה כולל שולי רווח גדולים ומכובדים עבור זו שיצרה אותו הביצועים של ה-Surface Studio הם סיפתח מעולה, וכנראה ימשיכו לצמוח עם הגעתם של דורות חדשים שיוכלו להיות מתקדמים ומגוונים יותר, ולרכב על ההכרה והאהדה הגוברת לשם ולמותג.
אנחנו מברכים את מיקרוסופט על ההצלחה הזאת, ומקווים שהיא תשכנע אותה להגדיל את מאמציה בתחום – ולהשיק גם כמה דגמי Studio עממיים ומשתלמים יותר עבור חובב החלונות הממוצע.