בשורה גדולה לגיימרים: NVIDIA תחל לתמוך רשמית במסכי FreeSync

מפתחת הליבות הגראפיות מבצעת עוד צעד שנועד להוסיף לה נקודות זכות בקרב הצרכנים ולהגדיל את נתח השוק הפוטנציאלי

עד כה, תחום המסכים התומכים בטכנולוגיה לשינוי קצב הרענון שלהם בזמן אמת (VRR – Variable Refresh Rate) התחלק לזוג מחנות נפרדים מובהקים – כאשר סיפקה את תקן ה-G-Sync הייעודי והבלעדי שלה, ואילו AMD הציעה תמיכה בטכנולוגיה החופשית והזמינה ללא עלות שמהווה חלק מהתקן של ארגון VESA, תחת המותג FreeSync. כעת ב-CES 2019 אנו מקבלים בשורה חשובה שמטשטשת במעט את הגבולות – עם תמיכה רשמית של מוצרי בחלק ממסכי ה-VESA Adaptive Sync אשר פעלו עד כה רק בהתבסס על כרטיסיה של .

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


עדכון למנהל ההתקנים של NVIDIA אשר יופץ כבר ב-15 בינואר, בעוד כשבוע, יעניק לכרטיסי המסך מדורות ה-Pascal וה-Turing תמיכה במסכי VRR תומכי תקן ה-VESA Adaptive Sync שהפך לנפוץ במיוחד בשנתיים האחרונות גם בדגמים תקציביים, כאשר תמיכה תהיה קיימת טכנית בכלל הדגמים אך תאופשר בתור ברירת מחדל רק בכאלה שעברו בחינות איכות של החברה עצמה, לוודא חוויית שימוש חלקה וראויה. תמיכה עבור דגמים אחרים ניתן יהיה להפעיל באופן ידני, אם כי ללא התחייבות מעשית לאיכות התוצר.

לא כל מסכי ה-VRR נולדו זהים, אך הטובים שבהם יפעלו בקרוב גם עם כרטיסי ה- החדשים, לאחר שנים בהן היה זה אחד מהחסרונות המרכזיים עבורם

במסגת המיזם נולדת לה קטגוריה חדשה של מסכים שיכונו G-Sync Compatible – כלומר עברו בהצלחה את בחינות האיכות של גם ללא המודול החומרתי הייעודי, יופעלו כברירת מחדל עם VRR בשימוש יחד עם כרטיסי GeForce ואף יוכלו להצהיר באופן פומבי ורשמי על התמיכה בתקן, לצד תמיכה ב-FreeSync עבור כרטיסי Radeon במקביל. קטגוריה זו תתייצב לצד G-Sync הסטנדרטית עבור מסכים שכוללים את המודולים המובנים מ- שמבטיחים תמיכה מלאה – ולצד קטגוריית Ultimate חדשה שמסמלת גם תמיכה בתקני מתקדמים.

12 דגמי VESA Adaptive Sync בלבד זכו לתו התקן של עד כה – אך מדובר במגוון לא רע מצד רוב השחקניות הגדולות בתחום

עבור צרכנים רבים משמעות המהלך תוכל להיות יכולת ליהנות ממירב יכולות המסך שכבר רכשו גם במערכות עם כרטיסיה של , ובעיקר גמישות גדולה משמעותית בעת רכישת מסך חדש והתאמתו למערכת הגיימינג – מסכים עם תמיכה חומרתית ב- הם לרוב יקרים מאוד, וכאן אנחנו חוזים בלידתה של יכולת לבחור גם במסכים עממיים יותר מבלי לוותר על היכולת לקבל סנכרון תמונה אנכי כמעט בכל קצב תצוגה ובכל מצב ללא פגיעה בביצועים. אנחנו בהחלט מברכים על כך.


חודש אחרי ההכרזה על כך שטכנולוגיות ה-PhysX עוברות לקוד פתוח וחופשי לשימוש עבור כולם – אנחנו מקבלים עוד בשורה צרכנים חיובית מכיוון האימפריה של ג'ן-סון הואנג