חברת Brightcove מציגה פתרון לוידאו מקוון ב-iPad – בעזרת HTML 5
כידוע, Apple החלה זה מכבר במסע פרסום אינטנסיבי במטרה לקדם את הטאבלט החדש שלה, ה-iPad, אשר לפי שעה, ובהסתמך על נתוני המכירות המוקדמות, נמכר בקצב נאה בהחלט. הסרטונים השיווקיים שהציגו את התכונות של המכשיר היללו את מעלותיו הרבות אך מסיבות מובנות מאליהן אנשי המכירות הנלהבים לא טרחו ליידע את הציבור על המגרעות הרבות, שלא ניתן להתעלם מהן.
כאשר סטיב ג'ובס חשף באופן רשמי את ה-iPad, העיבה על האווירה החגיגית הידיעה לפיה אין בכוונת החברה להטמיע במכשיר החדש תמיכה בפלאש. לטענתו של ג'ובס, מנכ"ל החברה, תמיכה בפלאש עלולה להגביל את אורך חיי הסוללה של המכשיר לשעה וחצי בלבד. מדובר בפרק זמן לא סביר וקצר להחריד בעבור מוצר נייד באופיו שלפי שעה, בהיעדר התמיכה בפלאש, אמור לפעול כעשר שעות ללא צורך בטעינה.
עם זאת, על אף הספקות הרבות שהועלו בידי בלוגרים ועיתונאים מקצועיים כאחד בנוגע לנחיצותו של המוצר המהווה, לטענת האחרונים, הכלאה בין מספר עולמות שאינה יכולה להוות תחליף לאף אחד מהם, ה-iPad, חרף מגרעותיו, נמכר היטב.
בלית ברירה, ספקי התוכן השונים שהביעו בעבר כעס מרומז וגלוי כלפי מדיניותה הנוכחית של Apple החלו כבר להיערך ליום ההשקה, בזכות חברת Brightcove אשר הכריזה השבוע על כוונתה לספק לפרטנרים העסקיים הגדולים שלה, כמו מגזין ה-Times ועיתון ה-New York Times, טכנולוגיה מבוססת HTML 5 להצגת תכני וידאו ב-HD על גבי מכשירי Apple השונים, ביניהם ה-iPhone וה-iPad.
את הטכנולוגיה הדרושה להצגת תכני מדיה שונים על גבי מכשיריה השונים של Apple לרבות האייפון והאייפוד טאצ'. לטענת Brightcove, הפתרון שהחברה מציעה יסייע לגשר על "פערי הידע, המגבלות הטכניות ועלויות הפיתוח הנוספות הכרוכות בתהליך האופטימיזציה". גם CBS, אחת מרשתות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב הודיעה כי היא בוחנת את הפתרון של Brightcove מתוך מגמה להעניק למשתמשי Apple חוויה אופטימאלית.
קשה להגיד בוודאות כי לא נראה לעולם תמיכה בפלאש על גבי מכשירי ה-iPad שכן ייתכן שבכירי Apple, ובראשם סטיב ג'ובס, ימלכו בדעתם ויוסיפו תמיכה בטכנולוגיה בעתיד. עד אז, ייאלצו החברות השונות להתאים עצמן למדיניות של Apple ואנו הצרכנים נצטרך לחשוב האם אנו מעוניינים במוצר שכזה, בשעה שקיימות לו אלטרנטיבות רבות בשוק.