ענקית החומרה מביאה לשוק מוצר חדש שרוצה להנגיש את כל החידושים שבטכנולוגיית 4K OLED – עכשיו במחיר נמוך מבעבר – בדקנו
ליצרנית החומרה GIGABYTE כבר היסטוריה לא קצרה של מסכי גיימינג מעולים, רבים מהם כמובן סיקרנו כאן. כעת בשנת 2026 נראה שטרנד ה-OLED ממשיך להיות החם ביותר בעולם מסכי הגיימינג ויש רשימה של סיבות ממש טובות לזה. הצבעים חיים, הטווח הדינמי עצום, זמני התגובה אפסיים ובכלל, אפשר להתווכח שאנחנו נמצאים בתור הזהב של מסכי הגיימינג בהיסטוריה של החומרה.
כן, קצת אירוני לחשוב שתור הזהב של מסכי הגיימינג קורה במקביל לאחת התקופות השחורות והעצובות של עולם החומרה עם חמדנות התאגידים והפוליטיקאים שחוגגים את הכסף שנע במעגלים סביב עולם ה-AI אבל זה פשוט המצב. יצור של פאנלים מתקדמים הופך לזול יותר ובתמורה אנחנו מקבלים מוצרים מאוד מעניינים.

ה-MO32U24 של GIGABYTE הוא מוצר הגיימינג שלה בתחום מסכי OLED בגודל 32 אינצ' וברזולוציית 4K. מדובר בתחום שעדיין אפשר לקרוא לו פרימיום, אבל המחיר הממוצע של המסכים האלה צונח בקצב מאוד יפה. כשהג'אנר רק הושק, המסכים המתקדמים עלו כ-1,400 דולר בזמן שגרסאות מעט זולות יותר שלהם עלו כ-1,100. כיום מסכי ה-4K מהסוג הזה הזולים ביותר כבר יורדים יפה אל מתחת לקו אלף דולר מעבר לים.
הרזולוציה היא 3840X2160 והגודל המדויק של המסך מקצה לקצה הוא סביב 31.5 אינצ' בפועל.
המרקטינג אוהב להעמיס כמה שיותר פיצ'רים ליצור להם אייקון מעניין אבל מה שחשוב בפועל לדעת זה ככה:
- מדובר במסך בעל פאנל תצוגת מסוג QD-OLED מתוצרת סמסונג
- הפאנלים האלה מהדור החדש פותחו עם מגן חזרת אור בשם ObsidianShield, בפועל זה אומר שהוא שחור כמה שיותר אמיתי באור וגם בחושך, ופחות סגלגל כמו מסכי הדורות הקודמים.
- GIGABYTE מציינת תמיכה ב-99 אחוזים מגאמוט DCI-P3. מצאנו שזה נכון בבדיקות הכיול שלנו.
- יש תמיכה מלאה ב-FreeSync Premium Pro של AMD וב-G-SYNC של NVIDIA. המסך משנה את תדר הריענון שלו בזמן אמת לתדר הצגת הפריימים לשניה שהמחשב מסוגל ליצא, וזה תורם לחלקות התמונה ולמניעת קריעת-תמונה
- עוד במרקטינג מוצא התיחסות לעובדה שזה מסך בעל מתג KVM. בגדול, הוא מיועד לחיבור של קונסולת משחק ומחשב בו-זמנית, ואז בלחיצת כפתור אפשר לעבור בניהם
מה שנהדר בסיפור הזה הוא שגם הטכנולוגיות עצמן משתפרות בהדרגה מדור לדור. דברים כמו שמירה על אורך חיי המסך, על חדות התמונה, על איכות התאורה ואפילו על דברים כמו השתקפויות.

נתחיל מהאביזרים. האריזה כוללת מעמד וגם זרוע, כבל HDMI, כבל DisplayPort, כבל חשמל וכבל USB Type-C. הנייר שאתם רואים מימין הוא תוצאות הכיול של המסך במפעל. GIGABYTE מייצרת כזה לכל מסך OLED וגם להרבה מסכים שאינם OLED שהיא מייצרת.

בפרונט – אין פוזות של גיימרים, וזה דבר נהדר, כי לדעתי כל דבר שמושך מתשומת הלב של מה שבפריים השחור יכול רק לגרוע ממסך. המעמד צבוע בכסוף והמסגרות מאוד דקות וזה הכל.

אחד הפחדים של משתמשים ממסכי OLED כאלה ואחרים הוא ההתמודדות עם תאורה חזקה מנגד. קשה מאוד להמחיש בצילום איך זה נראה, פשוט כי זה לא משקף את מה שאנחנו רואים בעיניים, וזה כי יש אפקטים אופטיים שמתרחשים בעת צילום. בגדול, כשמאירים את השחור של המסך, מקבלים גוון סגלגל. אמנם, בקושי רואים את זה, זה מאוד לא בולט ובחדר חשוב עם תאורת סביבה סבירה שחור עדיין נראה שחור.

המעמד של GIGABYTE מאפשר הטיה למעלה ולמטה, וכיוון גובה. ניתן גם לסובב את המסך על הציר, פעולה שעוזרת בחיבור כבלים.

אם בחיבורים עסקינן, תקבלו פה צמד HDMI לצד DisplayPort, מחבר Type-C ומפצל USB מבוסס Type-B לצמד Type-A סטנדרטיים. יש גם מחבר שמע. שמע יכול להגיע דרך כניסות התצוגה ואז לעבור דרכו לרמקולים או אוזניות. למסך הזה יש רמקולים מובנים, לא עוצמתיים או איכותיים במיוחד, אבל הם שם.

השליטה נעשית דרך ג'ויסטיק ולחצנים שממוקמים בתחתית המסך במרכזו. אין לנו תלונות כאן, זאת הדרך הכי נוחה שאנחנו מכירים לשליטה על מסך שלא כוללת שלט. אפשר לדבר על למה יצרני מסכים עדיין לא חושבים שזה פיצ'ר מספיק טוב לתת לנו לשלוט על מסכים בצורה אלחוטית מהמחשב או מהסמארטפון? תעשו לנו טובה. בבקשה תהפכו את זה לנורמה.

גב המסך פשוט למדי, מעט מיתוג ולא הרבה.

פאנלי OLED הם פאנלים מאוד דקים ולכן תמצאו את קופסאת החיווי באיזשהו קונטרסט מאוד מעניין לפאנל עצמו כשמדובר בעובי. החורים האלה הם חלק ממערכת הקירור של החיווי ובצדדים יש גם רמקולים, אז סאונד יוצא משם גם כן.

ממשק השליטה במסך דומה לכל ממשק אחר שפגשנו במסך GIGABYTE בשנים האחרונות. הוא פשוט, הוא עובד, והוא כולל שליטה בכל הפונקציות שלו לרבות פרופילים, אפשרויות כיול ידניות לכל צבע, שימוש במתג KVM פנימי שקיים במידה ומחברים מספר מכשירים אליו בו-זמנית.

הכיול מהמפעל שמעניקה GIGABYTE למסך הזה מעולה. דיפולטיבית – הוא מגיע בדיוק כמעט מושלם לשימוש בגאמוט צבע sRGB שזה אומר שאפשר לעשות כל עבודה מקצועית של עריכת תמונות ווידאו איתו.

על זמני תגובה וגוסטינג כבר לא נשאר מה להגיד כשזה מגיע למסכי OLED. מדובר בביצועים מהגבוהים ביותר שאפשר להשיג היום בתצוגה ביתית. אין מריחות, אין שאריות תאורה מתחלפת. אנחנו מתקרבים לביצועים מושלמים. עם קצב של 240 פריימים לשניה התמונה הזאת נלקחה בזמן צמצם של 1/1600 השניה (מהיר מאלפית השניה!) והכל פשוט נמצא איפה שהוא צריך להיות. מדהים.

את חווית השימוש ב-MO32U24 השוואתי למסך פרימיום אחר, ל-AORUS FI32U שאצלי מזה כבר תקופה ואני חייב להודות – לא הרגשתי כלל בהבדל. זה חיובי, מאוד חיובי, בהתחשב בזה שה-FI32U עלה משמעותית יותר כאשר הושק. הפאנל או אותו פאנל QD-OLED נהדר וחווית התמונה מרהיבה.
קשה קצת להעביר במילים איך מרגישה חוויית גיימינג במסך OLED 4K שכזה, אבל התרשמותי היא שיקח עוד המון זמן עד שתהיה הקפיצה הבאה בחווית השימוש במסכים בגיימינג ובעצם לכל נושא אחר כמו יצירת תוכן ועריכת וידאו ותמונות. המעבר ל-OLED באמת משנה הכל כשזה מגיע לאפקט התמונה.
הפואנטה באייטם הזה היא בעיקר היכולת לספר לכם שאפשר לסמן וי על נקודת מחיר נמוכה קצת יותר בעבור חווית שימוש מעולה במסך OLED, למי שמחפש במידות האלה. 4K היא רזולוציה נהדרת לגודל 32 אינצ' והתוצאות בשטח מעולות. ירדנו קצת מתג מחיר של 1,200 דולר לחוויה הזאת בעבר לכ-1,000 דולר עבור ה-MO32U24. יש לי תחושה שיש סיכוי לא קטן שנזכה לראות ירידות נוספות גם בעתיד. זה קורה הרבה. ישר כח ל-GIGABYTE והמלצה קלה שלנו ל-MO32U24 בתוך מסך OLED 4K איכותי לגיימינג.




