החברה שהביאה לנו את דפדפן ה-Firefox מנסה לשמור על הרלוונטיות שלה בתחום התחרותי עם מיתוג חדש ומוזר שלא משאיר אף אחד אדיש
בעבר, כבר לפני כמה שנים טובות, הייתה אמונה בכך שדפדפן ה-Firefox הוא בעל פוטנציאל לצמוח לצידו של ה-Chrome מבית גוגל ולהילחם איתו על הבכורה בעולם האינטרנט כולו, שתילקח מאינטרנט אקספלורר הנודע לשמצה. מאז עבר זמן מה וגילינו ש-Chrome אכן התפתח והפך למוביל החדש בעולם התחרותי הזה (במהלך השנה החולפת), אבל דווקא Firefox הוותיק המשיך לדשדש עם נתח שוק דומה לאורך כל התקופה וללא פריצת דרך משמעותית קדימה כמו זו שנחזתה עבורו.
כעת, אחרי כמה חודשים בהם Firefox החל להראות סימני מודרניזציה והתקדמות מבורכים עם שיפור יכולות האבטחה שלו ופיתוח היכולת לנצל ריבוי נימים בעת עבודתו, קרן Mozilla שאחראית על הפיתוח של הדפדפן מקצה לקצה (ומספר מוצרי תוכנה אחרים) מוסיפה לבלילה גם לוגו חדש ושפת עיצוב חדשה ושונה לגמרי – שנועדה לאותת למשתמשים על השינוי הרעיוני והמעשי שאותו היא עוברת, ושאותו עוברים מוצריה.
כן, אז מהיום הדפדפן עם השועל הוא מוצר של חברה שקוראים לה בעצם Moz://a, ולא Mozilla, כאשר השימוש בתווים שמוכרים לרובנו מעולם ה-URL נועדו להבהיר את המחוייבות שיש לקרן עבור Firefox ומוצרי האינטרנט האחרים המפותחים במסגרתה.
כיאה לשינוי גדול ובלתי רגיל שכזה בגישה הויזואלית, לא כולם ברחבי הרשת אוהבים את הלוגו החדש של מוזילה – ובעוד שחלק ציינו לחיוב את הסמליות של הכיוון החדש, שנבחר לאחר כמה חודשים של הצבעות קהילתיות ותהליך שהיה בו דגש על שקיפות, אחרים בחרו פשוט לקבוע שהוא 'מכוער' או 'ילדותי'.
אז מה דעתכם על הלוגו החדש הזה, ואם לדעתכם הוא באמת יסמל כיוון חדש ומוצלח יותר עבור המיזם הוותיק שמצהיר באופן בולט כי הוא מעוניין אך ורק בטובת הגולשים, ולא ברווחים כלכליים? זה הזמן לספר מה דעתכם בתגובות.