150 קילומטר ב-12 דקות: פרוייקט ה-Hyperloop הראשון רוצה לצאת לדרך • HWzone
טכנולוגיהכתבות נבחרותוידאו

150 קילומטר ב-12 דקות: פרוייקט ה-Hyperloop הראשון רוצה לצאת לדרך

טכנולוגיית התחבורה הציבורית המהפכנית שהגה אלון מאסק מתחילה לצבור תאוצה עם קו ראשון, שלא ממש יהיה נגיש לישראלים

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


בזמן ש-SpaceX טוענת שמצאה את הסיבה שגרמה לפיצוץ הטיל שהיה אמור לשאת את לוויין ה'עמוס 5' שלנו אל החלל החיצון ובזמן ש-Tesla מפרסמת רווחים נדירים ומתקשה לעמוד בביקוש הרב למוצריה, רעיון נוסף מבית המגה-יזם אלון מאסק מתחיל להתפתח במהירות – ה-Hyperloop, מעין רכבת שתוכל להעביר את בני האדם ממקום למקום במהירויות דומות לאלו של מטוסי סילון ולהוות מהפכה חדשה של תחבורה זולה, בטוחה ומהירה.


Hyperloop One, אחת מחברות ההזנק המובילות בהפיכתו של הקונספט שנהגה בשנת 2012 למציאות, הכריזה כי היא חולמת ומתכוננת לבניית קו מסחרי ראשון של 'רכבת צינור' שכזו – אשר תקח נוסעים מאבו-דאבי לדובאי שבאיחוד האמירויות הערביות בתוך כרבע שעה בלבד במהירות של כ-750 קמ"ש, זאת בהשוואה לשעתיים שאורכת הדרך הזה (כ-150 קילומטרים) ברכב.

רשת תחבורה מהירה באופן חסר תקדים ואוטונומית לחלוטין
תחבורה מהירה באופן חסר תקדים ואוטונומית לחלוטין

ראוי לציין כי נכון לעכשיו מדובר בהצעה של החברה אותה היא מכוונת לאזרחיה של אחת מהמדינות העשירות ביותר בגלובוס, ולא בפרוייקט סופי שכבר יצא לדרך. עם השקעה משוערת נדרשת של כ-5 עד 7.5 מיליארד דולר בפיתוח הטכנולוגיה ובבניית התשתית הנדרשת לקו שכזה, קל לראות כיצד פנייה לקהל האמיד (מה שניתן לראות בסרטון ההמחשה המתאר תאי פגישות, תאי לאונג' וגם תאי נסיעה פשוטים יותר) מסתמן בתור הרעיון המתבקש, שיוכל להעניק את המימון הנדרש באופן אפקטיבי יותר.

סביר להניח כי יעברו עוד כמה וכמה שנים עד שנזכה לראות קווי Hyperloop פעילים באיזשהו מקום בעולם, אך זו בכל זאת נשמעת לנו כמו מרהיבה ששווה להמתין לה בסבלנות, לפחות באותה מידה שבה אנו ממתינים בסבלנות אין-קץ לסיום חשמול מסילות הרכבת ברחבי שיאפשר נסיעה במהירות מירבית של 220 קמ"ש.

לא נתנגד בכלל לכך שרשת Hyperloop ראשונה תיפרס בארץ שאין אליה גישה לישראלים - בתנאי שזה יקדם את הסיכויים למימוש טכנולוגיה דומה גם בארץ הקודש ביום מן הימים
לא נתנגד בכלל לכך שרשת Hyperloop ראשונה תיפרס בארץ שאין אליה גישה לישראלים – בתנאי שזה יקדם את הסיכויים למימוש דומה גם בארץ הקודש ביום מן הימים


תגיות

10 תגובות

    1. זה עדיין לא קיים וכבר אנשים קוטלים אותו….
      ההיסטוריה מלאה בדוגמאות של המצאות שאנשים חשבו שהם בלתי אפשריים לביצוע.
      הלוואי וזה יצליח.

  1. פרייקט רכבת לוקח כבר עשרות שנים, ועדיין אין רכבת לכל איזור בארץ .. אתם צוחקים נכון 🙂
    הייתי מציע להתמקד בהקמה של רכבת בציר חדש אילת ק.שמונה (בלי לעבור דרך ת"א), אחר כך נדבר על עתיד שלא ניראה באופק …

  2. ציטוט של jackhammer

    זה עדיין לא קיים וכבר אנשים קוטלים אותו…. ההיסטוריה מלאה בדוגמאות של המצאות שאנשים חשבו שהם בלתי אפשריים לביצוע. הלוואי וזה יצליח.

    הלוואי וזה יצליח זה נכון, אבל בשום מקום הם לא מדברים על הקשיים הפיזיקליים שיש בפרויקט הזה ואיך הם מתכננים לפתור אותם.
    הרעיון הזה ממש לא חדש וקיים כבר בערך 100 שנה, איך בעצם הם מתכוונים לפתור את הבעיות שכל אלו שהיו לפניהם לא הצליחו לפתור.

    1. כשלבן פרטי יש מספיק כסף, הוא יכול לעשות הכל.
      זה לא גוף ממשלתי מגושם ואיטי.
      אני מציע לא להתעסק באיך אי אפשר לעשות ונתחיל לחשוב חיובי

  3. אלון מאסק נשמע קצת חרטטן.

    המכונית שלו לא כל כך ירוקה כמו שחשבו…

    הטילים שלו לפעמים מתפוצצים…

    לא הייתי רוצה להיות מהראשונים שינסו את הרכבת הזו. נראה לי שהוא עובד קצת בשיטת מצליח ויוצר ציפיות גדולות בלי לדעת מראש אם זה יעבוד או לא.

  4. אני די בטוח שגם אם היית ממש ממש ממש רוצה, לא היית יכול לנסוע בדבר הזה.

    עד שזה יגיע לארץ…… לפחות 30 שנה.

כתיבת תגובה

Back to top button
Close

זוהה שימוש בחוסם פרסומות

אנא שקול לתמוך באתר על ידי ביטול חוסם הפרסומות שלך