טכנולוגיית התחבורה הציבורית המהפכנית שהגה אלון מאסק מתחילה לצבור תאוצה עם קו ראשון, שלא ממש יהיה נגיש לישראלים
בזמן ש-SpaceX טוענת שמצאה את הסיבה שגרמה לפיצוץ הטיל שהיה אמור לשאת את לוויין ה'עמוס 5' שלנו אל החלל החיצון ובזמן ש-Tesla מפרסמת רווחים נדירים ומתקשה לעמוד בביקוש הרב למוצריה, רעיון נוסף מבית המגה-יזם אלון מאסק מתחיל להתפתח במהירות – ה-Hyperloop, מעין רכבת שתוכל להעביר את בני האדם ממקום למקום במהירויות דומות לאלו של מטוסי סילון ולהוות מהפכה חדשה של תחבורה זולה, בטוחה ומהירה.
Hyperloop One, אחת מחברות ההזנק המובילות בהפיכתו של הקונספט שנהגה בשנת 2012 למציאות, הכריזה כי היא חולמת ומתכוננת לבניית קו מסחרי ראשון של 'רכבת צינור' שכזו – אשר תקח נוסעים מאבו-דאבי לדובאי שבאיחוד האמירויות הערביות בתוך כרבע שעה בלבד במהירות של כ-750 קמ"ש, זאת בהשוואה לשעתיים שאורכת הדרך הזה (כ-150 קילומטרים) ברכב.
ראוי לציין כי נכון לעכשיו מדובר בהצעה של החברה אותה היא מכוונת לאזרחיה של אחת מהמדינות העשירות ביותר בגלובוס, ולא בפרוייקט סופי שכבר יצא לדרך. עם השקעה משוערת נדרשת של כ-5 עד 7.5 מיליארד דולר בפיתוח הטכנולוגיה ובבניית התשתית הנדרשת לקו שכזה, קל לראות כיצד פנייה לקהל האמיד (מה שניתן לראות בסרטון ההמחשה המתאר תאי פגישות, תאי לאונג' וגם תאי נסיעה פשוטים יותר) מסתמן בתור הרעיון המתבקש, שיוכל להעניק את המימון הנדרש באופן אפקטיבי יותר.
סביר להניח כי יעברו עוד כמה וכמה שנים עד שנזכה לראות קווי Hyperloop פעילים באיזשהו מקום בעולם, אך זו בכל זאת נשמעת לנו כמו טכנולוגיה מרהיבה ששווה להמתין לה בסבלנות, לפחות באותה מידה שבה אנו ממתינים בסבלנות אין-קץ לסיום חשמול מסילות הרכבת ברחבי ישראל שיאפשר נסיעה במהירות מירבית של 220 קמ"ש.