יצרנית אמצעי התצוגה היפנית המובילה מציגה את התשובה שלה לעולם המציאות המדומה
תחום המציאות המדומה מציג סט אתגרים טכנולוגיים גדול עבור יצרניות החומרה באשר הן, כזה שככל הנראה יוכל להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי בעשור הקרוב לכל הפחות: כיצד מגיעים למערך שיאפשר עיבוד תמונה בקצב רענון גבוה של 90 הרץ או 120 הרץ, ברזולוציה גבוהה במיוחד שתעניק תחושה קרובה ככל הניתן לפוטו-ריאליזם, בהתבסס על חומרה זעירה וחסכונית שתידחס כולה אל תוך יחידת הראש הנחבשת במשקל מינימלי, נוחות מירבית ועם חיי סוללה ראויים. כל אלו גם במחיר נמוך ועממי, אם אפשר.
לאף נציגה אין כרגע פתרון מלא ומושלם לבעיות אלה, אך שחקניות רבות משקיעות מאמצים רבים בכדי להתקרב אל מטרת העל – וזה מה שמוביל אותנו להיכרות עם יחידת התצוגה החדשה של Japan Display, שמיועדת להעניק פוטו-ריאליזם ב-VR בשיטה שפויה ככל האפשר.
מדובר בפאנל בטכנולוגיית IPS עם גודל אלכסוני של 3.6 אינץ׳ וברזולוציה כוללת של 2,160×1,920 פיקסלים שישמש את שתי עיני המשתמש יחד – לקבלת צפיפות תצוגה של 803ppi, אשר דומה לזו שמתקבלת ממסך ה4K פורץ הדרך של סוני ב-5.5 אינץ׳ בסמארטפון ה-XZ Premium.
התבססות על מסך קטן יותר בעל תצוגה צפופה, שימוקם קרוב יותר אל עיני המשתמש בתוך יחידת הראש, הוא בצורך בבהירות נמוכה יותר שתקטין את צריכת ההספק משמעותית ובצורך ברזולוציה נמוכה משמעותית ובכוח עיבוד מצומצם בהתאם לקבלת אותו אפקט תצוגה איכותי, שמבטל את ה-Screen Door Effect (היכולת להבחין בפיקסלים האינדיווידואליים ובמרווחים ביניהם, כמו בצפייה דרך דלת רשת) הידוע לשמצה.
פאנל התצוגה יציע תמיכה בקצב רענון גבוה יחסית של 90 הרץ, לקבלת 90 פריימים בשנייה שאמורים למנוע תופעות בלתי רצויות של בחילות או סחרחורות, וכמו כן זמני תגובה קצרים של עד 4.5 מילישניות (במעבר מגוון אפור לגוון אפור) אמורים לסייע גם הם במניעת מריחות ועיוותים של התמונה בעת תזוזה מהירה.
סביר להניח שהמסך הזה עדיין אינו מהווה את סוף הדרך בהתפתחות עולם התצוגה ל-VR, וזה בא לידי ביטוי גם בהכרזה של Japan Display על פיתוח תצוגה משוכללת עוד יותר עם צפיפות תצוגה של כ-1,000ppi – אך עצם הכיוון של יצירת מסכים קטנים יותר וקירובם אל הצרכן, במקום מסכים גדולים, יקרים ובזבזניים יותר, נשמע לנו נכון וחיובי בהחלט.