עדכון תוכנה חדש עבור משקפי המציאות המדומה של פייסבוק ו-Oculus שם סוף לשיטה שאיפשרה להפעיל את הכותרים הבלעדיים להם גם במשקפי ה-Vive המתחרים
אחת התקוות הגדולות של משקפי המציאות המדומה Rift להצלחה מסחרית היא פלטפורמת הגיימינג הייעודית שאותה היא פיתחה ובנתה בעזרת מספר מפתחות שותפות, אשר בנו תוכנות ומשחקי מציאות מדומה בלעדיים עבורה ושאמורים לקרוץ לגיימרים לבצע את המעבר אל הטכנולוגיה הטרייה.
עם זאת, עד עתה היה כלי תוכנתי פשוט בשם Revive שניצל פירצה בגן הסגור של Oculus וחברת האם פייסבוק, ואיפשר גם לבעלי משקפי ה-Vive של HTC (המתחרה השולחנית המשמעותית ביותר של Oculus) להפעיל את אותם כותרים בלעדיים כגון Chronos ו-The Climb מבית יוצרי Crysis – אחרי הכל, שני המוצרים מתבססים על מחשבים PC סטנדרטיים בכדי להפעיל את כותריהם, כאשר ההבדל הוא רק בהתבססות על ה-Oculus Shop במקרה האחד, ועל פלטפורמת ה-Steam המוכרת במקרה השני.
כלי ה-Revive ללא ספק סייע למשקפי ה-HTC Vive להיראות כמו מוצר אטרקטיבי יותר, תודות ליכולת להפעיל גם את כותרי המתחרה וגם את כל הכותרים המותאמים למציאות מדומה בחנות ה-Steam, ועל כן אין זה מפתיע לגלות כי עדכון תוכנתי חדש בגירסה 1.4 עבור התוכנה הנלווית למשקפי ה-Rift חוסמת את פעולתו של הכלי – על ידי ווידוא חיבורן של משקפי המציאות המדומה הנכונות דרך יישום הגנת קבצים (DRM) ייעודי.
היוצר של Revive אישר שהכלי שלו הפסיק לפעול בגירסת התוכנה העדכנית של Oculus, ונשמע סקפטי בנוגע לפוטנציאל הקיים למציאת דרך אחרת להפעיל משחקי Rift על משקפי Vive. החגיגה הזו נגמרה, כך נראה, וכעת נותר לקוות שהתקדמות תחום המציאות המדומה הצעיר תדרבן את המפתחים ליצור יישומים שיהיו זמינים לכלל הפלטפורמות, ולא בלעדיים לזו או אחרת, כך שקהל היעד האפשרי יהיה רחב ומגוון ככל הניתן.
לגיטימי לדעתי
זה כמו להתלונן על בלעדיות במשחקים לקונוסולות
הם בפאניקה ולא יודעים איך להתמודד עם התחרות.
זכותם לעשות את זה, אבל זה סתם צעד מכוער, האקסקלוסביות של עולם הקונסולות לא יעבוד בעולם המחשב.
שלא לדבר על זה שבסופו של דבר זה רק יעודד פיראטיות במקום קניה מסודרת של המשחק.
לא הבנתי מה אתם רוצים. הטיעון הזה של "בלעדיות של משחקים בעולם טכנולוגי שמתבסס על אותה החומרה בדיוק היא רעיון מוזר ומיותר" לא תקף בעולם האמיתי. אין כזה דבר, לא בקונסולות, לא בטלפונים ניידים ואפילו לא בהבדל בין פי.סי למק.
חוץ מזה, לפי האינטרנט, בנתיים כבר הספיקו לעקוף את ההגבלה.
יש כמה סוגים של בלעדיות.
יש בלעדיות מגעילה שלרעת הצרכנים כגון חתימת חוזה של קונסולה/פלטפורמה מול יצרנית משחקים לגבי בלעדיות.
ויש בלעדיות מסוג של מפתח שלא מעניין אותו לפתח על אייפון אלא הוא רוצה לפתח לאנדרואיד בלבד מרצונו האישי.
הבלעדיות הראשונה צריכה להיות פסולה על ידי צרכנים נבונים. לעומת זאת הבלעדיות השניה היא לגיטימית לחלוטין.
מה שמוצג בכתבה זה בלעדיות מגעילה
זה מאוד ברור שהם לא יודעים איך להתחרות מבחינת המוצר אז הם נכנסים למצב של כותרים בלעדיים
אוי לאאאא….
כך הטכנולוגיה תיפול! בדיוק כמו שNVIDIA סגרה עם יוטיוב שלא יעשו כלי להצגת תלת מימד וזה נהפך לשוק סגור של ניבדיה, כך יהיה גם עם משקפי המציאות המדומה.
צריך שיהיה תקן אחיד כשהרבה חברות מתחרות על פיתוח של טכנולוגיה חדשה.
הOCULLUS RIDR כבר פחות מעניין מבחינה טכנולוגית מהVIVE, עכשיו שהם מנסים אסטרטגיה סיגנון MS הם גם יעבדו את המעריצים שלהם ששונאים כזה סוג של חלאתיות.
בגלל שהם עשו את זה המפתח שדאג שהמשחקים של האוקיולוס יעבדו על ה VIVE היה חייב לעשות עיקוף לגרום לזה לעבוד מה שגרם לזה שכל מי שרוצה עכשיו יכול לשחק את המשחקים שלהם בחינם.
אוי האבסורד המושלם. אין כמו גברת קארמה לתקן את העולם.