AT&T מעדיפה לא לגלגל את העלויות על הצרכן הפרטי
יותר ויותר לקוחות משתמשים בפס הרחב שבסמארפון שלהם וחונקים את רוחב הפס שיש לחברות הסלולר להציע. הגבלות התעבורה החודשיות שמטילות חברות הסלולר הישראליות אינן מיוחדות רק לארצנו שלנו וגם חברות סלולר גדולות בחו"ל מגבילות את לקוחותיהן וגובות תשלום גבוה יותר מאלה שחוגרים ממכסת התעבורה החודשית שרכשו במסגרת המנוי.
אז נכון, מעטים הם המשתמשים שבאמת צריכים נפחי תעבורה גדולים במיוחד ומשתמש הסמארטפון הממוצע, זה שמוריד מספר חד ספרתי של אפליקציות בחודש, גולש מעט באינטרנט ומתעדכן פייסבוק, לא באמת מוטרד מהעניים, אבל אלה שמשתמשים בסמארטפון שלהם כבמודם נייד פחות סימפטיים להגבלות של חברות הסלולר.
ענקית התקשורת האמריקאית, AT&T, מצאה דרך מקורית להתמודד עם עלויות האינטרנט הסלולרי – היא תגלגל אותן על מפתחי האפליקציות, כך שהצרכן עצמו לא יגלה הפתעות בחשבון החודשי.
ג'ון דונובן, סגן נשיא חטיבת הטכנולוגיה והרשתות של חברת AT&T, אמר כי הוא רוצה שאפליקציות מסוימות יהיה "פטורות" מתעבורת רשת, כאשר כל תעבורה שתעבור דרך האפליקציה לא תמלא את המכסה החודשית. את העלויות הנוספות ישלמו מפתחי האפליקציות.
מר דונובן הביא לדוגמא אפליקציה להורדת סרטים, אפליקציה שמשתמשת בלא מעט תעבורה, אך באפליקציות מהסוג הזה בערך מסתיימת הרשימה. מפתחי אפליקציות עצמאיים שהאפליקציות שלהם לא צורכות תעבורה רבה, ודאי לא ישלמו את חשבונות הסלולר של אלפי לקוחות.
עם זאת, מעניין מה AT&T מתכוונת לעשות עם אפליקציות בעתיות יותר, כגון האפליקציה של פייסבוק. זו אמנם לא צורכת יותר מדי תעבורה בכל שימוש אינדיבידואלי, אך משתמש מכור יכול להיות מחובר לפייסבוק באמצעות האפליקציה במשך כל החודש ללא הפסקה ולצרוך יותר תעבורה ממשתמש שהוריד סרט.
מה אתם חושבים על התוכנית של AT&T? ספרו לנו בטוקבקים ובפורום סלולר וטאבלטים.