חברת ההזנק המסתורית שצברה שווי של מיליארדי דולרים חשפה את המוצר המעשי הראשון שלה, ולא כולם מתלהבים
הרבה אנשים ליוו בעניין את חברת Magic Leap המסתורית במהלך השנתיים האחרונות – חברה שהוקמה אי שם בשנת 2010 והצליחה לצבור השקעות בהיקף של כ-2 מיליארד דולר מכמה מהשמות הגדולים ביותר בשוק הטכנולוגיה מבלי להציג לציבור שום מוצר אשר מבהיר את טיב העיסוק שלה.
מוקדם יותר השבוע הגיעה החשיפה המיוחלת – חברת ההזנקה הציגה תמונות ראשונות של משקפי ה-Magic Leap One (או Lightwear, אם תעדיפו), שישמשו להקרנת אלמנטים דיגיטליים חכמים לעיני המשתמש במסגרת העולם האמיתי שלנו (בטכנולוגיית Light Field עתידנית שעיקרה הוא חישוב ועיבוד כלל קרני האור המגיעות לנקודה מסויימת במרחב), באופן אשר דומה לפעולת משקפי ה-HoloLens מבית מיקרוסופט שנמצאים בפיתוח פומבי כבר מספר שנים.
הבעיה? עם כל הציפייה למוצר שהוגדר בתור עתיד עולם המציאות הרבודה, העיצוב של המשקפיים מ-Magic Leap לא הצליח להצדיק המתנה ארוכה שכזו. בעוד שמשקפי ה-HoloLens מספקו מראה קסדתי ועתידני משהו עם חיפוי פלסטיקי חצי-שקוף באיזור העיניים, משקפי ה-Lightwear (חלק מערכת ה-Magic Leap One כולה שכוללת גם את בקר השליטה הייעודי ואת המחשב הראשי שמתלבש אף הוא על גופו של הצרכן) קיבלו עיצוב עם ניחוח רטרו קל שמזכיר את משקפי הטייסים הקלאסיים מהעשורים הראשונים של המאה הקודמת. לא נוראי באופן קיצוני – אך מספיק בכדי לגרור בדיחות וגיכוחים שונים ברחבי הרשת על חשבונה של החברה הצעירה המונהגת בידי רוני אבוביץ' הישראלי.
אם להוסיף לכך את הדיווחים של המתנסים הראשונים, לפיהם החוויה המתקבלת דומה מאוד לזו של משקפי ה-HoloLens המדוברים ומוגבלת אף היא בשדה הראייה האפקטיבי בו מתקבל האפקט הדיגיטלי הייחודי – ניתן להבין מדובר ברשת כבר החלו להצטבר להן קריאות ותגובות שחורצות את דינה של Magic Leap לכשלון בלתי נמנע. כנראה שזה לא האפקט לו ייחלו בחברה. עם זאת, אנחנו מעריכים כי ממש לא כדאי להספיד את המיזם בשלב מוקדם שכזה – שיתופי פעולה יוקרתיים עם חברות כדוגמת דיסני וגוגל מעידים על כך שיש כאן טכנולוגיה מסחרית מבטיחה מאחורי הקלעים, ללא תלוי במוצר מסחרי ספציפי כזה או אחר.
טעימה קצרצרה מ'ניסוי' שמיושם באמצעות Magic Leap, במסגרת שיתוף פעולה עם להקת הרוק האיסלנדית Sigur Ros
משקפי ה-Magic Leap One מיועדים להגיע למשתמשים ראשונים במהלך שנת 2018, אם כי טרם ברור האם יהיה מדובר בהפצה למפתחים ויוצרים בלבד או גם לקהל הרחב שרק רוצה לצרוך את התכנים הקיימים. בכל אופן, יהיה מעניין מאוד להתרשם מיכולות העיבוד החומרתי שזמינות בפלטפורמה, השימושים שיתאפשרו דרכו ואולי גם עיצובים נוספים שיתבססו על אותה הטכנולוגיה ויענו על ציפיותיהם של צרכנים נוספים, שלא התרשמו מהקונספט עד כה.
מה אתם חושבים על Magic Leap – מגוחך או דווקא שונה ומיוחד? שתפו בתגובות.