יום החג לכל נטולי הזוגיות שבר פעם נוספת את כל השיאים האפשריים, עם מכירות בהיקף של מעל ל-14 מיליארד דולר אצל Alibaba בלבד
ניצלתם את המבצעים של יום הרווקים והרווקות הבינלאומי ורכשתם לעצמכם גאדג'ט חביב כלשהו? מזל טוב – סייעתם בשבירת (עוד) שיא קמעונאות מקוונת בינלאומי.
ב-Alibaba הכריזו כי צברו מכירות בהיקף בלתי נתפס של 14.3 מיליארד דולר במהלך 24 השעות של המבצעים והסיילים אשר ליוו את ה-11 בנובמבר 2015 – ובכך ניפצו בקלות את השיא האדיר של שנה שעברה, במסגרתו נצברו כ-9.3 מיליארד דולר במסגרת אותו 'חג רווקים' אשר מסתמן כאירוע המכירות המקוון הגדול בעולם באופן רשמי, מעתה ואילך. לא פחות מדהימה היא העובדה שבשמונה הדקות הראשונות לפתיחת המכירות נצברו הכנסות של מיליארד דולר. אפילו לאפל לוקח קצת יותר מיום שלום בכדי לצבור הכנסות של מיליארד דולר.
ברור לחלוטין שלא רק רווקות ורווקים השתתפו בחגיגת הקניות הסינית האדירה הזאת – אך בכל זאת מדהים לראות כיצד "חג" שהומצא לפני חצי יובל כמעין בדיחה ואלטרנטיבה ליום האהבה והזוגיות, הפך כעת ליום קניות הרשת הגדול בעולם כולו, בהפרש ניכר מכל השאר
נתונים אלו מגיעים כמובן אך ורק מ-Alibaba, שמהווה כנראה את המוכרנית המובילה באירועי יום הרווקים, אך ממש לא היחידה – אם לקחת בחשבון גם את המכירות של רשתות מתחרות דוגמת AliExpress, DealExtreme ורבות אחרות – ההערכות הן שההכנסות הכוללות מיום זה יחצו את רף 20 מיליארד הדולרים. בערך פי 10 (!) מכלל המכירות ב-Black Friday בארה"ב.
אז כעת, נראה כי הרווקים באשר הם יכולים להתנחם במשהו – הבדידות שלהם משמחת מאוד את ראשי חנויות הרשת הגדולות בכל העולם, ובמזרח הרחוק בפרט. גם זה משהו, נכון?
דוגמה אחת לחברה שנהנתה מאוד מההצלחה הגדולה שבמכירות יום הרווקים היא Xiaomi – אשר הצליחה להגיע למכירות בהיקף של קרוב ל-200 מיליון דולר במהלכו. בכדי לסבר את האוזן, אילו יצרנית המכשירים החכמים הסינית הייתה מצליחה לשמור על קצב שכזה באופן יומי קבוע, היא הייתה מגיעה להכנסות רבעוניות של כ-18 מיליארד (!) דולר, בערך בליגה של אינטל, מיקרוסופט וגוגל