המוחות שהביאו לנו את ה-Hydra וה-Virtu חושפים זוג טכנולוגיות חדשות עבור מערכות על שבב והזרמת מדיה בזמן אמת
רובכם ודאי כבר מכירים את חברת לוסיד (LucidLogix), מפתחת החומרה/תוכנה הישראלית החדשנית שכיכבה ממש לפני שנה בתערוכת CES 2011 עם טכנולוגיית הוירטואליזציה שלה Virtu, ששולבה בדור מעבדי ה-Sandy Bridge של אינטל והציעה שילוב חכם וחסכוני בין הליבה הגרפית המובנית וכרטיס המסך הייעודי.
מעבר לעובדת שיתוף הפעולה היוקרתי עם יצרנית השבבים הגדולה בעולם, לא היינו מגדירים את ה-Virtu כסיפור הצלחה ממשי – אך בלוסיד ממש לא מתכננים לוותר, וחושפים שתי טכנולוגיות חדשות ומסקרנות.
טכנולוגיית ה-Virtu זכתה להצלחה חלקית בלבד הן בשל בעיות כאלו ואחרות ביישום עצמו (חוסר תאימות של הדרייברים, פגיעה בביצועים ועוד), והן בשל כך שהקונספט הראשוני לא היה אטרקטיבי מדי – חסכון בצריכת האנרגיה למערכת נייחת שאינה תלויה באורך חיי הסוללה זה נחמד, אבל לא מדהים.
בחודש ספטמבר 2011 הכריזה לוסיד על גירסה חדשה ומשודרגת של Virtu שעתידה לשנות את כל זאת – Virtu MVP, הכוללת טכנולוגיה בשם HyperFormance שמתיימרת לבטל פעולות עיבוד עודפות של כרטיסי המסך הייעודיים, להקטין את זמני השהות במהלך העיבוד ולאפשר בכך שיפור משמעותי במספר הפריימים לשניה אותה מסוגלת המערכת להציג (מידע נוסף על הטכנולוגיה ניתן למצוא כאן).
נקווה שטכנולוגיית ה-XLR8 עצמה נראית קצת יותר טובה מהגרף שאמור לשווק אותה… |
עד עתה עוד לא שמענו על מוצרים שתומכים בטכנולוגיית ה-Virtu MVP, אך בלוסיד כבר מתכננים את הצעד הבא – טכנולוגיית ה-XLR8, שמבטיחה לתרגם את הפוטנציאל של Virtu MVP לעולם המערכות על שבב.
בלוסיד מאמינים כי הטכנולוגיה שפיתחו תוכל לעבוד גם בשבבים להם ליבה גרפית מובנית – שבבי ה-Ivy Bridge של אינטל, שבבי ה-Fusion השונים של AMD ושלל שבבי ה-ARM שבשוק.
בלוסיד לא מפרטים כיצד בדיוק תעבוד טכנולוגיית ה-XLR8, אך מבטיחים שיפור ברמת ההיענות של השבבים, שיפור בביצועי הגיימינג שלהם, העלמתו של אפקט "קריעת המסך" (screen tearing) ובנוסף אפילו חסכון בצריכת ההספק.
בחברה ציינו שהטכנולוגיה נמצאת בבדיקות אצל שותפותיה המרכזיות כבר בימים אלו, ואנחנו בהחלט מצפים לשמוע (ורצוי שגם לראות) עוד על ה-XLR8 בקרוב.
הטכנולוגיה השניה מבית לוסיד עונה לשם VGware ומבטיחה לאפשר שיפור בביצועי הזרמת המדיה בזמן אמת, עם דגש על הזרמת משחקים ועיבוד גרפי, הן בסביבות מחשוב ענן והן עבור מכונות וירטואליות.
בדומה לטכנולוגיית ה-XLR8 גם כאן אין הסבר ממשי על הטכנולוגיה (כנראה בשל כך שאופן פעולתה הוא כל סוד הקסם שלה), אך בלוסיד מבטיחים קיצור של זמני השהות (latency), קיצוץ בעלויות ההקמה ותחזוק המערכות וגם קיצוץ בצריכת ההספק.
שתי הטכנולוגיות המדוברות הוצגו במהלך תערוכת CES 2012 לרוכשות פוטנציאליות באופן פרטי – נקווה לשמוע על מוצרים ראשונים שיעשו שימוש ב-VGware וב-XLR8 בהקדם האפשרי.