החלום של חברת Virgin לעולם של תיירות בקצה החלל החיצון ממשיך לקרום עור וגידים
גיחות מסחריות לחלל אולי נשמעות כמו משהו שרואים בעיקר בסרטי מדע בדיוני שונים ומשונים, אך למעשה יש מי שפועלים מדי יום בכדי להפוך את זה למציאות של כולנו – אנשי חברת Virgin Galactic לדוגמה, שהיא חברת הבת של תאגיד Virgin אשר שואפת לתרגם את הנסיון בטיסות מסחריות ארוכות "רגילות" לעולם הטיסות אל קצה האטמוספירה.
Virgin Galactic חלמה להתחיל בהטסת אנשים פרטיים לגובה של כ-110 קילומטר מעל פני הקרקע, בנקודה שתאפשר להם לחוות כמה דקות של 'חלל' ובעיקר לחוש את המיקרו-כבידה (או חוסר כבידה) המפורסמת, כבר בשלב הזה בציר הזמן – אך התרסקות טראגית של החללית המסחרית הראשונה שלה, VSS Enterprise, בשנת 2014 הביאה לעיכוב משמעותי בתוכניות, אם כי לא להפסקה בפיתוחן.
כעת, החללית המסחרית השניה של Virgin, ה-VSS Unity המשודרגת והבטוחה יותר, השלימה את משימותיה לשנת 2016 בהצלחה עם מבחן דאייה שני – מה שמקרב אותנו למבחני טיסה בהתבסס על המנוע המובנה של הכלי במהלך השנה הבאה, ואף לתחילת היישום המסחרי של הפרוייקט, אי שם לקראת סוף העשור.
אם לא יהיו הפתעות או תקלות בלתי צפויות כלשהן, VSS Unity אמורה להפוך לחללית הראשונה בעולם שמיועדת לביצוע טיסות מסחריות, עם הרכב של שני טייסים ושישה נוסעים, ומנגנון שכולל 'ספינת אם' אשר תטיס את הכלי קרוב לגובה המירבי שלו, תשחרר אותו ותתן לו להשלים את המשימה משם באמצעות המנוע העצמי שלו, שיספק לטסים כארבע דקות בכבידה מינימלית, ולאחר מכן דאייה חזרה אל פני השטח ונחיתה על מסלול טיסה סטנדרטי, בדומה למטוס או מעבורת חלל.
לחברת Virgin Galactic יש כבר יותר מ-700 לקוחות ששילמו סכום מלא של בין 200,000 דולר ל-250,000 דולר עבור מקום עתידי באחת מחלליות התיירות של החברה, כך שאין ספק בכך שיש עניין רב בפרוייקט הזה, וגם הרבה מאוד אנשים בעלי אמצעים שממתינים בקוצר רוח להשלמתו והפיכתו למבצעי – וכנראה שמשם הדרך ליום בו טיסות אל קצה החלל יוכלו להפוך לשירות עממי שמוכר וזמין לכולנו תתקצר משמעותית, כך שיש למה לצפות.
כמה אתם הייתם מוכנים לשלם, אם בכלל, בכדי לחוות את תחושותיהם של אסטרונאוטים? ספרו לנו בתגובות.