העתיד של הקניות שלנו מתחיל בארגז מעופף עם כריך עוף וברד
7Eleven, רשת חנויות הנוחות האמריקנית הבינלאומית, תחגוג בשנה הבאה 90 שנים להקמתה. השבוע פירסמה כי לכבוד יום הולדתה ה-89, עשתה צעד משמעותי לקראת הגדרה מחדש של המושג "חנות נוחות".
במסגרת ניסוי שערכה, שלחה 7Eleven ללקוח באמצעות רחפן חבילה עמוסה במזון ובמשקאות שנלקחו מאחד מסניפי החנות. החבילה כללה כריך עוף, קפה ומאפה, ממתקים ואת משקה ה"סלרפי", סימן ההיכר של החברה. הרחפן, שהתבסס על מערכת GPS לניווט, הגיע ליעד בהצלחה פעמיים (ובלי לשפוך את הקפה הרותח).
בכך הקדימה 7Eleven את אמאזון והפכה, למעשה, לחברה הראשונה בארה"ב שהצליחה להעביר ללקוח מוצר באמצעות רחפן. צפו בסרטון למטה באדיבות Robotic Trends.
https://www.youtube.com/watch?v=_sysBQ5-tZA
לשם עריכת הניסוי, החברה גייסה את Flirtey, סטארט אפ שמספק שירותי רחפנים, אשר מבוסס בעיר הקטנה יחסית רינו שבמדינת נבדה. 7Eleven פנתה ללקוחות באיזור לפני כחודש וביקשה מהם להשתתף בפיילוט. זו לא המשימה הראשונה שהרחפנים של Flirtey עמדו בה בהצלחה. הסטארט אפ, ששיתף פעולה עם אוניברסיטת נבדה ואפילו עם נאס"א, כבר שלח רחפן בשנה שעברה שהעביר ציוד רפואי לקליניקה באחד האיזורים הכפריים במדינה.
לאחר שהניסוי הוכתר בהצלחה, החברות הודיעו על כוונתן להדק את שיתוף הפעולה ביניהן. השלב הבא, לטענת 7Eleven, הוא להרחיב את ניסויי המשלוחים.
הלקוח המרוצה, תושב העיר, סיכם: "אני ואשתי עובדים ויש לנו שלושה ילדים בגילאים שנה, שש ושבע. הנוחות שמספק רחפן שזמין מיידית 24 שעות ביממה היא יקרת ערך. זה מדהים שרובוט מעופף שלח לנו הרגע אוכל ושתיה בתוך דקות".