חברת Gaikai אשר נרכשה על ידי סוני תאפשר לדורות הבאים של פלייסטיישן תאימות לאחור עם כל שלל משחקי הקונסולה לדורותיה, תודות ליכולות הזרמת המדיה של שרתי הענן שלה
כאשר סוני רכשה את Gaikai תמורת כ-380 מיליון דולר בתחילת חודש יולי האחרון, היא הפכה לחברת משחקי הוידאו הראשונה שרכשה שירות משחקי ענן, ועשתה זאת מתוך ראייה ברורה של העתיד.
כיום קונסולות משחקי הוידאו נפוצות למדי, אך עם התקדמות הטכנולוגיה והמשחקים שהופכים יותר ויותר רעבים לכוח עיבוד כללי וגרפי, התחרות מצד מחשבים ביתיים הניתנים לשדרוג, והדרישה הגוברת מצד קהל השחקנים הופכת את התחום לנואש למציאת פיתרון שישאיר את הקונסולה נחשקת בעיני הציבור, בעיקר כאשר התחרות מצד פלטפורמות ניידות המבוססות על אנדרואיד ו-iOS של אפל מתגברת ומאיימת על ההגמוניה של סוני, מיקרוסופט ונינטנדו בתחום משחקי הוידאו.
פלייסטיישן בענן? |
ליכולות שחברת Gaikai מביאה אל השולחן יש מספר יתרונות עבור סוני:
1. תמיכה לאחור במשחקים ישנים – הדור החדש של הקונסולה הביתית וגם הקונסולה הניידת (PSVITA) של סוני יאפשר הזרמת משחקי PS2, ולא רק זאת, אלא את כל טווח משחקי הקונסולה של סוני, היות והתאימות תצטרך להתקיים רק בצד השרת ולא בצד החומרה של הקונסולה הביתית. הכוונה של סוני, כפי שדברים נראים כעת, היא להשיק שירות ענן מלא במקביל להשקת הקונסולה החדשה (Playstation 4), אשר יזרים משחקים שפותחו עבור פלייסטיישן, פלייסטיישן 2, ואף כותרים נבחרים מפלייסטיישן 3 – אל מכשירים מסוימים של החברה, כולל הפלייסטיישן 4, כמו גם (כפי הנראה) מכשיר ה-PSVITA ,טאבלטים וסמארטפונים של סוני.
2. סיום התלות של סוני בחומרה כזו או אחרת – על ידי הליכה בנתיב דומה לזה של חברת OnLive, סוני לא תיאלץ יותר לרוץ אחר החומרה המתקדמת, ותוכל לספק את שיאי הביצועים לקופסת מזרימדיה פשוטה יחסית, וזולה, כאשר כל החישובים הסבוכים מתבצעים בשרתים מרכזיים.
3. פיתוח רשת Playstation Mobile – סוני עושה מאמצים להכנס לתחום המובייל כבר מאז תחילת 2011, כאשר היא הכריזה על חבילת הפלייסטיישן עבור מכשירי אנדרואיד. מאז, היא לא עשתה הרבה עם השירות (אשר את שמו שינתה ל-Playstation Mobile), חוץ מאשר להציע מספר כותרי פלייסטיישן 1 באמצעותו. אך רכישת Gaikai תוכל לשנות את המצב, כאשר תאפשר לסוני להציע את כל משחקי הפלייסטיישן החדשים ביותר עבור כל מכשיר נייד, כמו גם על ה-PSVITA. הדבר אפילו יאפשר לסוני להציע בקרים מתוצרתה עבור מכשירי האנדרואיד בשביל לשפר את חווית המשחק.
הזרמת מדיה לכל! |
בהתחשב בדיווחים שמצביעים על חומרה מתוצרת AMD (מעבד כללי, ומעבד גרפי RADEON HD) שצפויה להמצא בליבה של קונסולת הפלייסטיישן 4 המתקרבת, ואינה תואמת אחורה את מעבדי ה-CELL הותיקים מתוצרת שיתוף הפעולה בין סוני ו-IBM, לא תהיה לסוני ברירה אחרת מאשר שימוש בטכנולוגיית הזרמת מדיה.
בנוסף, על פי שני דוחות נפרדים (2 , 1), נראה כי סוני מתכוונת להכליל עותק דיגיטלי עם כל משחק שימכר לקונסולה החדשה, דבר שיעזור לרכוש את אמונם של השחקנים שלא יצטרכו לדאוג לגבי שריטות על המדיה של המשחק היקר שרכשו.
הזרמת מדיה ושירותי ענן הם תחומים חמים ביותר כיום. עם הדרישה הגדולה של השוק לספק יותר ויותר שירותים למכשירים ניידים, שרתי ענן הופכים למוצר נדרש, ומי שיחזיק (או כבר מחזיק) בהם יהפוך לשחקן בעל נוכחות מוגברת בשוק תחרותי ביותר. לסוני יש שאיפות גדולות, והבסיס הזה יאפשר לה להכנס לבתים רבים, כמו גם לספק כל שירות מדיה שאפשר לחשוב עליו, החל במשחקים, וכלה בשירותי תקשורת, והזרמת מוסיקה ווידאו, אם רק יצליחו לשכנע אנשים שהטלוויזיה היא המוקד המיטבי לצריכת שירותים אלה.
עד כה, שירותי ענן למשחקים לא ממש הצליחו (הסיבה העיקרית היא ביצועים לא אחידים, שתלויים באיכות חיבור האינטרנט). האם אתם חושבים שההימור של סוני יצליח, או שאולי הם מנסים לרוץ לעבר עתיד שאינו בטוח כלל? שתפו אותנו בדעתכם בתגובות!