בהפרש של שעות אחדות הציגו לפני מספר ימים "גולן טלקום" ו-HOT Mobile מסלולי חיוב פשוטים, ברורים, נטולי אותיות קטנות וכוכביות.
גם בהערכה שמרנית וזהירה, יכולים התעריפים החדשים לקצץ עשרות ומאות שקלים בחשבון הסלולר החודשי של כל אחד מאיתנו.
באופן טבעי מוקדה תשומת הלב למסלולי "הכל כלול" המבטיחים עלויות חודשיות הנמוכות מ-100 שקל, אבל חשוב לציין שלא תמיד אלה המסלולים המשתלמים ביותר.
מפתה מאוד לרכוש תוכנית "בלתי מוגבלת" ב-99 שקל ("גולן תקשורת") או ב-89 שקל (HOT Mobile) אבל מי שדפוס השימוש שלו הוא ממוצע, ימצא שהן אינן המתאימות ביותר.
עוד מ-NetCHEIF:
עוד מ-NetCHEIF:
על מנת לפעול כצרכן נבון, חשוב שכל אחד יבחן את השימוש החודשי ההמוצע שלו ויבדוק מה יהיה החיוב שלו גם במסלולי ה-"9 שקל" של "גולן תקשורת" ו-"10 האג'" של HOT Telecom.
כפי שניתן לראות בטבלה, לעיתים קרובות מאוד, עלות השימוש תחת מסלולים אלה תהיה אטקרטיבית הרבה יותר מתוכניות "הכל כלול". במיוחד קוסמת תוכנית ה-"10 אג'" של HOT Mobile המבוססת על העקרון "לא דיברת, לא שלמת".
נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון הוא המבנה השונה של החברות החדשות. על מנת להציג תעריפים אטרקטיביים, הן מתבססות על גוף "רזה" מאוד, בעל מבנה הוצאות מינימליסטי, הממעיט עד למינימום את הצורך במגע שוטף עם הלקוחות.
התקשורת של "HOT Mobile" ו-"גולן טלקום" עם לקוחותיהן תתבסס על אינטרנט ודואר אלקטרוני, תוך שהן מפיקות חשבוניות פשוטות וקלות להבנה. גישה זו אינה מתאימה לכל אחד ובמקרים רבים היא מנוגדת לאופי הישראלי שרוצה ל-"משש" ולשוחח פנים אל פנים עם נציג השירות.
אבל מי שיצליח להפנים את אופי השירות הזה ולא יפתח ציפיות גבוהות מדי, יזכה בתעריפים הוגנים ואטקרטיביים שיכולים לחסוך בחשבון הסלולר שלו אלפי שקלים בשנה.
ב-NetCHEIF תוכלו למצוא סקירות ומדריכים נוספים בנושאי נתבים ורשתות ביתיות.
ב-NetCHEIF תוכלו למצוא סקירות ומדריכים נוספים בנושאי נתבים ורשתות ביתיות.