ביום שני האחרון, חברת קריאייטיב טכנולוג'י חתמה על הסכם עם חברת אינטל לרישוי טכנולוגיות ופטנטים של חברת בת של קריאייטיב בשם ZiiLabs, כמו גם עבור ידע הנדסי שברשותה
העסקה, בהיקף של 50 מיליון דולרים, כללה תשלום של 20 מיליון דולרים לקריאייטיב מאינטל עבור רישוי טכנולוגיות מסוימות הקשורות למומחיות ZiiLabs בתחום עיבוד גרפי עוצמתי.
החלק השני של העסקה, בהיקף של 30 מיליון דולרים, שולם לקריאייטיב עבור יכולות הנדסיות מסוימות ונכסים שיועברו מהחטיבה הבריטית של קריאייטיב לאינטל. החטיבה הבריטית היא גוף תכנוני העוסק, בעיקר עבור ZiiLabs, בפיתוח פתרונות מסוימים מבוססי סיליקון, כולל שבבי ZMS עבור קריאייטיב.
העברת הנכסים והידע תעשה באמצעות הקטנה או ביטול החטיבה הבריטית בתצורתה הנוכחית.
קריאייטיב מכרה |
"היות ומעבדי מדיה מתקדמים של הדור הבא עוברים לפסי ייצור קטנים מ-28 נאנומטר, והופכים יותר ויותר מסובכים ויקרים לייצור, אנו חייבים למצוא פתרונות חדשים ביחד עם השותפים והלקוחות שלנו, בכדי להמשיך לחדש ללא מעצורים. בהכרזה זו, אנו משיגים גמישות מוגברת עם היכולת לחבור עם חברות שונות לייצור מוליכים למחצה בתכנון מתקדם וטכנולוגיות עיבוד, דבר שיקטין את הסיכונים וייתן בידינו שליטה טובה יותר על הכיוון של תיק המוצרים שלנו בטווח הארוך. בראייה קדימה, יהיה זול יותר לקריאייטיב להוציא ייצור שבבים עתידיים מתקדמים לחברות צד שלישי עבור המוצרים שלה, וגם יאפשר לקריאייטיב להתרכז במוצרי הליבה שלה – תכנון ושיווק של מוצרים חדשניים ומרגשים עבור לקוחותיה", כך אמר סים וונג הו, מנכ"ל חברת קריאייטיב טכנולוג'י.
את הידע והפטנטים של חברת הבת המתמחה בטאבלטים ונגנים |
חברת ZiiLabs (שנשארת בבעלות מלאה של קריאייטיב) תמשיך להחזיק בבעלות מלאה של הטכנולוגיה והפטנטים עבור מעבדי המדיה מדגמי StemCell, וגם תמשיך לשווק ולתמוך בסדרת שבבי ZMS ללקוחותיה. כמו כן, ZiiLabs תמשיך לפתח מוצרים המכילים את שבבי המדיה ZMS-20 ו-ZMS-40.
"קריאייטיב תמשיך להחזיק בבעלות על תיק הפטנטים הנרחב שלה בתחומי גרפיקה תלת מימדית ועיבוד מדיה. אנו נמשיך בדיונים להפקת רווחים נוספים מהאוסף הכולל מעל ל-100 פטנטים", המשיך סים וונג הו.
כחלק משיתוף הפעולה המתמשך בין שתי החברות, אינטל חברה עם קריאייטיב לאחרונה בתכנון ופיתוח מצלמה בעלת יכולות זיהוי תנועה מתקדמות, אשר מסוגלת לזהות תנועה אנושית עבור שליטה ואינטראקציה במשחקי מחשב מתקדמים, כפי שהודגם בפורום מפתחי אינטל בספטמבר האחרון. החברות מצפות להמשיך את שיתופי הפעולה שלהן בטכנולוגיה עתידית עבור מוצרי טאבלט עשירי מדיה.
העסקה צפויה להגיע לסיכום סופי במהלך הרבעון הנוכחי המסתיים בדצמבר 2012.
ואינטל קנתה – השאלה הגדולה היא 'למה?' |
שיתופי פעולה מסוג זה נפוצים למדי בתעשייה ומאפשרים לחברות להוזיל תהליכים כמו גם להעשיר את הידע של כל אחת מהן. עם זאת, מעניין לשער מה אינטל מתכננת להשיג באמצעות מהלך זה. האם היא רוצה לשלב את הטכנולוגיה בלוחות אם מהדור הבא, או שאולי להכנס לתחומים שאליהם לא נכנסה בעבר לבדה, דוגמת מיקרוסופט וטאבלט ה-Surface?
האם זהו מהלך חכם עבור אינטל, או אולי רווח קל עבור קריאייטיב? שתפו אותנו בדעתכם בתגובות!