מישהו חשב אחרת? הנתונים של חברת Alibaba מיום הרווקים הרשמי של 2018 נחשפים – והם שוב חסרי תקדים
איזה סכום כסף בזבזתם ביום הרווקים הסיני בתחילת השבוע? גם אם מדובר בסכום גבוה יותר ממה שתכננתם להוציא במקור, תוכלו להתנחם בכך שאתם כנראה ממש לא לבד בזה – אם לשפוט לפי הסכום הכולל שעליו הכריזה קבוצת עליבאבא בסופו של האירוע הגדול.
לפי הספירה המקוונת בזמן אמת באימפריה של ג׳ק מא, שהפכה לסמל המרכזי של החג הבלתי רשמי, השנה נרשמו הכנסות שוות ערך ל-30.7 מיליארד דולר (!) בתוך 24 שעות בלבד עבור החנויות המקוונות של החברה – עלייה של יותר מ-20 אחוזים לעומת ההכנסות שהושגו בשנה שעברה.
אם להוסיף לסכום זה הכנסות אפשריות שנאספו בידי חנויות סיניות מקוונות אחרות ב-11 בנובמבר, בראשן JoyBuy של JD.com, ניתן להעריך כי ההכנסות הכוללות הן גבוהות אפילו יותר – ואולי חצו גם רף מטורף של 40 מיליארד דולר. חברת שיאומי רשמה הצלחות גדולות משלה במסגרת האירוע, והצהירה על הכנסות של כ-774 מיליון דולר בתוך יממה אחת, זאת מבלי לכלול הכנסות מאסיביות נוספות ממכירות של כ-6 מיליון מכשירים חכמים במסגרת חג הדיוואלי בהודו שגם עליהן הכריזה היצרנית לאחרונה.
סביר להניח כי תוצאות יום הרווקים יהיו גבוהות מסך כל המכירות במערב בימי הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי בהמשך החודש – ובסופו של דבר יהיה מעניין מאוד לגלות כמה זמן תוכל להמשיך מגמת הצמיחה הזו, ותוך כמה זמן נגיע לנקודה בה השוק העולמי יחל להציג סימני רוויה מהשפע הסיני.