גוגל, AOL, יאהו ומיקרוסופט מסכימות איתו
נראה כי נושאי הפרטיות ברשת מדאיגים את כולם והגיעו אפילו לדרגים הבכירים ביותר בבית הלבן. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, חשף תוכנית עבודה על מנת להדגיש את דאגתו לפרטיות ואנונימיות הגולשים, בה ניסח חוקים וקווים מנחים עבור תאגידי האינטרנט שאוספים מידע על משתמשיהם.
אותן חברות אינטרנט עושות את רוב כספן על המשתמש הפשוט, כאשר הן משתמשות בנתוני הגלישה על מנת להתאים לכל משתמש פרסומות יחודיות שיתאמו את תוכן אתרי האינטרנט או תוצאות החיפוש שהוא מבצע.
אובמה מפרט בהוראותיו מה על החברות לעשות ולא לעשות ולמרבה הפלא, חלק מהחברות ההיי-טק דווקא מסכימות איתו. חברות יאהו, AOL, מיקרוסופט וגוגל כבר חתמו על הסכם לפיו יפעלו לפי הוראותיו החדשות של הנשיא, זאת מרצונן הטוב והחפשי ועוד לפני שאלה הפכו לחוק. החתימה של גוגל גרמה לנו להרים גבה, הרי לגוגל שייכת פלטפורמת הפרסום הממוקד הרחבה והמצליחה ביותר ברשת.
גוגל כבר הודיעה כי תשלב כפתור "אל תעקוב" בדפדפן שלה. מה הוא יעשה בדיוק אנחנו לא יודעים.
ההסכם נועד לתת למשתמש יותר שליטה על המידע שלו שעובר ברשת האינטרנט, אבל אנחנו מטילים ספק באפקטיביות. עם זאת, אנחנו סומכים על ענקיות האינטרנט שימצאו דרכים לעקוף אותו או פשוט רעיונות מבריקים אחרים לעשות כסף מהמשתמשים.
פייסבוק לא חתמה על ההסכם.