פרטים חדשים על פלטפורמת השידור המקוונת של חברת הענק, אשר מיועדת להתחרות בנטפליקס ובדיסני בקרוב מאוד
לצד ההכרזות של דיסני אודות שירות הסטרימינג המתקרב שלה, מספק לנו האתר של בלומברג מידע עסיסי גם אודות Apple TV Plus, שירות הסטרימינג המתחרה של יצרנית האייפונים והמקבוקים שעשוי גם הוא לקבל השקה רשמית כבר בחודש נובמבר הקרוב – לפחות בחלק מהשווקים בעולם.
אפל תציע את הפלטפורמה שלה חינם לתקופת נסיון בתחילת הדרך, כך נראה, בזמן שהיא מתחילה לצבור תאוצה ולהשיק את התכנים הבלעדיים אותם היא מפתחת, ולאחר מכן תחל לגבות 10 דולר מדי חודש עבור השירות בתקווה להזניק קדימה את ההכנסות שלה משירותי תוכן שונים ל-50 מיליארד דולר עד סוף השנה הבאה – מה שגם מסביר מדוע יש לה תוכנית להשקה בינלאומית רחבה ביותר ב-150 מדינות שונות, כאשר אין ספק שישראל תהיה אחת מהן.
עם זאת, לא ברור מה לוחות הזמנים להשקה, וספק גדול אם היא באמת תתרחש בבת-אחת בכל כך הרבה מדינות – על אף "תקדים נטפליקס" שעשה זאת לפני מספר שנים והנחית את השירות המצליח בישראל (ובעשרות רבות של מדינות אחרות) כמעט ללא אזהרה או הקדמה.
לפי הדיווח, אפל עשוי לנקוט בשיטה שונה מזו של נטפליקס בהפצת תכניה ב-Apple TV Plus – כך שסדרות חדשות יחלו את דרכן עם שחרור של שלושה פרקים ברציפות (לשם "ההתמכרות הראשונים" של הצופים), ולאחר מכן יעברו לשיטה מסורתית יותר של הפצת פרק חדש מדי שבוע, במקון הגישה של המתחרה שפשוט מפיצה עונה שלמה בבת אחת ומקווה לראות את המשתמשים עושים צפיית בינג' רציפה וארוכה ככל האפשר.
באפל מתכננים השקעה מאסיבית של כספים ביצירת תכנים בלעדיים – כשש מיליארד דולר עד סוף שנת 2020, שיהוו מספר גדול משמעותית מסכום של מיליארד דולר לערך אותו מתכננת לפי השמועות להשקיע דיסני בשירות הסטרימינג שלה באותה התקופה, אך גם פחות ממחצית מהסכום אותו משקיעה המתחרה המבוססת נטפליקס בתחום. אין ספק שלמסכים הקטנים בבתים ובכיסים של כולנו מצפה חגיגה אמיתית בעתיד הקרוב.
מה יהיה שירות הסטרימינג המוצלח והמצליח ביותר לדעתכם? מוזמנים לשתף בתגובות.