החברה מחליטה לזנוח במפתיע את שיתוף הפעולה עם פלטפורמת המציאות המדומה של גוגל ולהשקיע בפיתוח המתחרה הישיר של ה-Oculus Go
אחרי דור ראשון שעשה את העבודה והמחיש באפקטיביות את הפוטנציאל הגדול של הטכנולוגיה, HTC ו-Oculus נמצאות שתיהן במירוץ חימוש לקראת דור שני של מוצרי מציאות מדומה אשר יזדקקו להיות נוחים, מתקדמים, יעילים ונגישים יותר בכדי לשמור על המומנטום הראשוני החיובי – ולאחר שלב ראשון בו נראה היה כי שתי המתחרות פונות לכיוונים שונים, כעת נראה כי ישנה התכנסות אל קטגוריית מוצרים אשר תהווה מעין נקודת אמצע בין המוצרים הביתיים החוטיים למוצרי המובייל הניידים.
Oculus וחברת האם פייסבוק עשו זאת ראשונות כשהכריזו על ה-Oculus Go לפני כחודש וחצי, עם מבנה חיצוני שמזכיר במידה מסויימת את משקפי ה-Daydream של גוגל, חומרת עיבוד מובנית וחיישני מרחב מובנים שידעו להפעיל את ספריית המשחקים של משקפי ה-Gear VR לדורותיהם – ותכנון להשקה כבר בתחילת שנת 2018 עם תג מחיר רשמי נמוך של 200 דולר בלבד. עכשיו מגיעה התשובה הרשמית של HTC, בדמות משקפי ה-Vive Focus.
עם מראה מוזר משהו בגוון כחול וחיישנים פנימיים המעניקים שש דרגות של חופש בחישת התנועה (בהשוואה לשלוש דרגות של חופש בלבד ב-Oculus Go), ה-Vive Focus מיועדים לספק חווייה דומה לזו של משקפי ה-Vive הסטנדרטיים בתצורה אלחוטית מלאה, תודות לפאנל תצוגה בטכנולוגיית Super AMOLED בעל קצב רענון גבוה (האם זה אותו פאנל שמרכיב את משקפי ה-Odyssey HMD של סמסונג?) ושבב Snapdragon 835 של קוואלקום שאליו תותאם גירסה של חנות ה-Viveport המקוונת העצמית של HTC.
אנחנו עדיין לא יודע מתי יושקו משקפי ה-Vive Focus או כמה בדיוק יעלו (אם כי פאנל AMOLED וחישה מתקדמת בשש דרגות חופש עשויים להעיד על תג מחיר שיהיה גבוה יותר עבור משקפיים אלו בהשוואה ל-Oculus Go), אך נראה כי פרוייקט זה הופך למשמעותי ולחשוב ביותר של HTC בתחום המציאות המדומה בעתיד הקרוב – כשבחברה הודיעו במקביל על ביטול התוכנית להשיק משקפי מציאות מדומה המיועדים עבור פלטפורמת ה-Daydream של גוגל בשווקים המערביים.
יתכן שעוד נראה השקה של גירסה אלטרנטיבית זו עבור ה-Vive Focus בשווקים מסויימים – אך נראה כי המאמץ המרכזי החדש של HTC עובר לפלטפורמת וחנות יישומי המציאות המדומה שהיא עצמה יצרה (יחד עם המשך שיתוף הפעולה מול Steam) במקום לגירסה שבנתה גוגל עבור מערכת האנדרואיד שלה. אז היכונו לקרב של שנת 2018: Go נגד Focus – בעד מי אתם?